Visa fullständig version : Lågintensitetscardio på träningsdagen?
Slartibartfast
2006-04-26, 08:36
Påverkar en timmes promenad samma dag som styrketräningen den senare negativt? Om man kör promenaden före gymträningen?
Påverkar en timmes promenad samma dag som styrketräningen den senare negativt? Om man kör promenaden före gymträningen?
Försök att hålla dem lite isär, men så länge du kör innan så ska det nog vara okej.
Glöm inte intravenöst dropp som tillför kreatin, yohimbe, ALA och Rapid Hydro Blend dygnet runt.
Morska upp dig karl, en timmes promenad? Är du gjord av porslin? Är du från Italien, din gipskatt. Visa lite sisu.
För att svara på din fråga: Du presterar 6 % sämre vilket leder till att du? Ja, vad? Inte bygger några muskler alls? ;)
Försök att hålla dem lite isär, men så länge du kör innan så ska det nog vara okej.
Säkert varit uppe hundra gånger förr, men jag har iaf missat det: varför före? jag har fått lära mig att det är bättre att cykla/gå/springa efter om man nu prompt måste göra det i anslutning. Känns logiskt tycker jag, då är man ju inte utmattad när man börjar styrketräna.
Säkert varit uppe hundra gånger förr, men jag har iaf missat det: varför före?
Större EPOC och GH-frisättning.
Större EPOC och GH-frisättning.
Vilket innebär? :confused:
RajtanTajtan
2006-04-26, 10:21
Frågan är ju vad man prioriterar? Låt gå för att man bränner bättre om man kör sin cardio innan passet, men då har man ju mindre ork till passet. Prioriterar man muskelbygge så bör det ju vara en fördel att lägga cardion efter passet, vilket också duger mer än väl för förbränningen.
Det man proriterar först bör man nog också träna först, om man nu måste/vill köra båda passen i följd. Smaka på det så inser ni logiken.
Men det bästa för både muskler och förbränning, är väl att köra det vid två olika tillfällen.
King Grub
2006-04-26, 10:36
Vilket innebär? :confused:
GH=tillväxthormon.
EPOC = excess post-exercise oxygen consumption. Tiden efter avslutat aktivitet då syreförbrukningen fortfarande är förhöjd. "Efterförbränning".
Bör man även träna HIIT innan styrkepasset istället för efter, eller spelar det mindre roll när det då rör sig om ca 20 minuters träning?
RajtanTajtan
2006-04-26, 11:21
Vad proriterar du? Muskler, kondis eller bränna fett?
Vad proriterar du? Muskler, kondis eller bränna fett?
Det är det jag undrar, ifall det fortfarande gör någon nämnvärd skillnad ifall jag lägger HIIT före eller efter styrkepasset, trots att det handlar om ett så kort pass.
För tillfället prioriterar jag muskeltillväxt framför fettförbränning, men jag vill ju även ta del av andra fördelar som HIIT:n ger, t.ex. bättre kondition, ökad syreupptagningsförmåga m.m.
Det bästa kanske är att lägga HIIT:n på morgonen innan frukost? Eller har jag helt fel? :confused:
King Grub
2006-04-26, 14:02
Det bästa kanske är att lägga HIIT:n på morgonen innan frukost?
Ja, och separera träningsformerna.
Ja, och separera träningsformerna.
Bra för mig som gillar morgonträning. :thumbup: Jag ska nog separera passen nu och sluta ta Dextro efteråt, eftersom passen blir kortare och mindre intensiva.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.