handdator

Visa fullständig version : Ninjastyle

BiTBoY
2006-04-25, 22:43
Efter att länge hängt här på forumet och läst många artiklar och poster i olika ämnen har det väl egentligen sedan länge blivit dags att aktivera sig lite mer och faktiskt börja skriva lite. Kanske till och med ge sig i på det här med mat och träningsjournal.

Motivationen är hög och situationen börjar kännas väl genomtänkt efter ett par veckors eftertanke och en mjukare infasning i projektet, och det börjar nu dra ihop sig till dagen D, dagen när det helt enkelt är dags att påbörja den planerade dieten och träningen och jag kan knappt hålla mig till imorgon när det är dags.

Träningen är hård, dieten är skoningslös och de psykiska ansträngningarna kommer förmodligen att bli enorma, men resultatet är förhoppningsvis värda det. Förhoppningsvis hjälper den här journalen till att motivationen på topp, för det kommer att behövas. Just nu är motivationen så hög att ordet misslyckande inte finns med i mitt ordförråd, men jag vet hur det kommer att kännas framåt helgen när det inte bara är några dagar in i dieten och den svåraste hungern slår till, utan även valborgsfirande med grillning och öl. Det kommer inte att bli lätt. Där är en del av den psykologiska prövningen som kommer in med stormsteg. Men jag ska klara det. Jag har nästan gjort det här en gång förrut, och då gick det, alltså ska det gå igen (grov förenkling, och den här gången är omständigheterna svårare och utgångsläget gör att det kommer att ge mindre resultat, därav kommer det att bli svårare att hålla motivationen på topp).

Det finns inte allt för många siffermål i den här dietplanen. Jag vet bara att den 19e maj är en dag då jag inte kommer att kunna hålla dieten längre. Då är det nämligen Fest (med stort F). Det här blir min nedräkning till den dagen och ett första prov för att se om man efter den ska återuppta dieten och se dagen som en paus eller ta ett par veckors återhämtning och fortsätta senare, eller om man helt enkelt ska göra om dieten helt och hållet.
Jag har inte heller någon direkt målvikt. Jag vet bara att jag vill bli av med det sista fläsket. Om det betyder 15kg är det 15kg som ska av. Ner till rimliga nivåer är målet, helt enkelt. Inget bestämt datum, men självklart är så fort som möjligt ett klart lockande alternativ.

Min bakgrundshistoria är egentligen inte så komplicerad. Den 1a augusti 2004 vägde jag in på 142kg, ett stadie som jag tror räknas som livshotande övervikt. Någon vecka innan det bestämde jag mig för att den 1a augusti skulle jag sätta igång med hårdträning. Vilket jag också gjorde. Jag skrev ingen journal och förde ingen form av regelbunden bokföring av hur kroppen förändrades i centimeter eller kilogram, men jag vet att jag vägde in på 124kg den 9e april 2005. Detta var naturligtvis en enorm framgång, men jag märkte egentligen inte någon större skillnad. Kroppen var egentligen fortfarande för tung, för att lägga fram det enkelt och rakt. Jag har aldrig mått dåligt av min vikt på något sätt, förutom att jag i efterhand har känt hur mycket tröttar jag var när jag vägde mer. Under den här perioden fanns det även 4-6 veckor när min kost fungerade som en förenklad och mindre genomtänkt eller framräknad form av den diet jag nu kommer att uppta. Detta mer eller mindre ofrivilligt då omständigheter gjorde att jag hade stora problem med magen, och proteinpulver i princip var det enda jag kunde få i mig och hålla nere.
I början av juni skadade jag vänster knä, vilket omöjliggjorde alla former av konditionsträning och viktnedgången avstannade. När sedan detta hade läkt till ett rimligt stadie återupptog jag träningen och höll en rimlig diet baserad på vanlig mat så fort mina magproblem från förra perioden ordnade upp sig.

Den 1a augusti stod jag lite missnöjd på vågen och konstaterade 118kg. Sommaren hade inte gett nåt vidare resultat. Tanken var att jag skulle träna mycket mer och hålla en bättre diet och på så sätt lyckas åstadkomma en betydligt större viktnedgång på den tiden, men knäskadan förhindrade det effektivt.
När julen närmade sig år 2005 var det dags för ännu en milstolpe, 109kg den 10e december. I det här läget började viktnedgången från ursprungsläget på att kännas. Vid det här laget kunde jag glatt även konstatera att jag har lagt på mig en bra mängd muskler under tiden samt förbättrat min kondition enormt. Allt fungerade helt enkelt bättre. Alltså är det bara att fortsätta, men att göra allt jag gör mer och oftare samt hårdare. Resultat behövs för att hålla motivationen uppe.

Det stora svackan kom i början på januari. Visserligen väntad, men inte i den grad. 114kg tung klev jag in på det nya året, år 2006 - 25 år gammal.

Det är nu den 25e april 2006, imorse stod jag, 1.87m lång, fördelat på stadiga 105kg på vågen och tänkte att snart är det dags. Det som hindrat mig på senaste är ännu en knäskada som gjort att jag i princip upphört med alla former av konditionsträning, men idag har jag besökt min käre kiropraktor som hjälpt mig riktigt mycket, och han och jag är överens om att min knäskada nu är så gott som läkt. Jag har inte längre ont, och mitt förhatliga vänsterknä fungerar som det ska igen. Men, det är för tidigt att ropa hej. Motionsprogrammet är anpassat efter nyrehabiliterat knä och jag kommer verkligen att ta det lugnt i början.

Dieten är egentligen ganska enkel. Det finns en diet skriven på T-Nation (Velocity Diet) baserad på att nästan enbart inta proteinpulver, någonting jag ju testat förrut och vet att jag klarar av. Nu finns det flera anledningar till varför det här passar mig så bra. Jag har nämligen alltid haft hudproblem, och en av faktorerna som påverkar mig är kosten. Om jag äter "som vanligt" med pasta, potatis och liknande blommar eksemet upp. Likaså om jag slutar äta mina Omega-3 tabletter eller för den del vitamintabletter. Jag har flera gånger laborerat med det här, och en diet baserad på nästintill enbart protein är det som fungerar bäst för att minimera eksemet. Av någon anledning märker jag dessutom hur mitt sömnbehov minskar när jag lever strikt på proteindiet. Fördelarna är många. Nackdelen är att i det genomförande jag nu kommer att genomföra det kommer det att betyda att jag kommer att vara konstant hungrig, i alla fall i början.

Planen är 6 mål per dag baserade på främst Whey-80. I shakes kommer dessutom en del krossade linfrön att ingå för att hjälpa magen att klara dieten. Ett misstag jag gjorde förra gången var att inte ha något sådan.
Jag kommer även av ekonomiska skäl (jag vill inte kasta förrådet, helt enkelt) konsumera en del kvarg, i alla fall till en början, och detta är någonting jag kommer att överväga att fortsätta med. Det ger lite mer mätthetskänsla än enbart en proteinshake. Jag tillåter även mig själv att byta ut en shake mot en proteinbar när som helst om jag skulle känna mig illamående av för mycket vätska (det kan hända) eller om jag inte är hemma och helt enkelt har svårt att blanda till en shake.
De dagar som innehåller styrketräning (vilket är de flesta) kommer jag att tillåta, men inte kräva, en mindre dos gainer för att vara lite skonsam mot musklerna.
Värt att notera är att jag tillåter te, kaffe och lightläsk / lightsaft (och självklart vatten) i valfri mängd utan att räkna det.
Det är allt. Kosten är enkel och skoningslös.

För att realisera detta i siffror baserade på The Velocity Diet betyder det här att jag kommer att konsumera 1600-1900 kcal per dag till en början.

Jag vill inte säga att jag använder mig av The Velocity Diet eftersom jag gjort vissa modifikationer från den, utan jag improviserar helt enkelt min egen diet, baserad på Velocity Diet och jag väljer även att kalla den någonting helt annat för att slippa bli anklagad för att inte följa den skrivna dieten. Namnet jag valt på min variant blir helt enkelt (the) Ninjastyle diet.

(Varför Ninjastyle? Alla vet att ninjor är häftiga och hårda, den här dieten är också häftig och hård, men på ett annat sätt - men namnet passar ändå bra, och alla som känner mig vet att jag gillar ninjor)

Tillskotssmässigt kommer jag att variera mig lite. Jag har genom att handla här och där fått en massa olika piller och pulver som kommer att nyttjas i olika grad under olika tillfällen. Det finns ingen färdig plan för detta, utan jag kommer att köra en burk i taget tills den är slut med olika fettförbrännare och liknande preparat. Jag räknar inte med några underverk på grund av dessa, men jag det mesta jag har har jag fått på köpet när jag handlat andra produkter. Vad jag använder, samt hur mycket, kommer självklart att dokumenteras.

Träningen är inte heller komplicerad. Målet jag strävar efter är minst 5 styrketräningspass per vecka. Ett varje vardagsmorgon. Ofta tränar jag dessutom extra på helgen, men att orken för detta skulle finnas kvar på den här dieten finner jag inte allt för troligt. Istället lämnar jag helgerna oplanerade. Om något pass under veckan fallit bort av någon anledning tar jag det då, annars kanske det blir någon promenad eller liknande.
Varje morgon innefattar även en promenad som just nu ligger på någonstans runt 60 minuter, lite beroende på hur trött jag är och vilket tempo jag orkar hålla.
Konditionsträning på morgonen kommer jag att köra, men jag kommer att vara mycket feg och ta det mycket lugnt på vägen upp till min vanliga heltimme crosstrainer varje morgon. Det känns just nu långt dit, men det borde gå.

Psyket kommer att få lida. Det kommer att bli jobbigt, det vet jag. Det är många sociala saker på gång, men det går alldeles utmärkt att delta utan att för den delen äta eller dricka något speciellt. Men det kommer att bli kämpigt. Därför ser jag det här som även en psykologisk prövning. Orkar jag?

Den senaste tiden har jag kört lite av en kroppstömning då jag levt på ett kaloriunderskott, men ingeting extremt. Jag har därför tömt kroppen på den vätska man annars kan räkna med försvinner under de första dagarna på en sån här diet.

Det här var nog hela min bakgrundshistoria. Nu återstår inte så mycket mer att säga än att det snart är dags att köra igång och köra hårt. Jag hoppas på att tråden kan leva upp lite och att det blir lite respons och peptalk från några andra forumsurfare. Jag ber om ursäkt om posten blev för lång. Jag går självfallet på högskolan där vi många gånger får lära oss att långt är bra.

Frågor, kommentarer, tankar, ris och ros är mycket välkommet, men bespar mig kommentarerna om pulverbaserade VLCD/LCD-dieter. Den diskussionen hålls redan i en annan del av forumet, och den här varianten är skonsam jämfört med Cambridge eller Nutrilett sett till mängden energi som ska konsumeras per dag. Posten i den andra tråden från King Grub med artikeln av Rössner (mfl) var en av de sista utlösande faktorerna för att faktiskt sätta planerna i verket just precis nu och dessutom presentera det i forumet.
Jag har sett flera försöka sig på The Velocity Diet här och på andra forum, men få verkar lyckas egentligen, och journaler slutar uppdateras efter ett par dagar. Jag hoppas verkligen att jag kan göra bättre ifrån mig och jag hoppas ni här inne piskar på mig så jag orkar med.

(det här är för övrigt mitt första foruminlägg på Kolozzeum)

wish me luck!

lolleet
2006-04-26, 00:22
lycka till! ska bli intressant att följa!

Jay-Z
2006-04-26, 14:15
Ska bli intressant att följa. Jag har bara goda erfarenheter från Velocity Diet. :thumbup:

BiTBoY
2006-04-26, 14:27
Sedärja, det var några som vågade sig in i tråden trots den extremt långa inledningen (jag insåg inte hur lång den var förrän nyss).

Jay-Z var det som faktiskt hade klarat av den här dieten och rapporterat om den, ja. Jag har faktiskt läst din journal om den och vill minnas att du trivdes ganska bra med dieten.

Men, nu är projektet igång i alla fall. Än så länge är det inga problem. Prövningen börjar nog egentligen inte förrän dag 3 eller så. Lagom till helgen. Perfekt!

När jag räknar på hur mycket proteinpulver jag ska trycka i mig för att nå 1600kcal känns det ändå inte som att det här kommer att bli några som helst problem. En klart betryggande känsla, men samtidigt känner jag mig lite besviken. Det ska ju inte vara lätt - det ska vara hårt! Resultatet känns så mycket bättre om man sliter hund för att nå det.
Men, ja, nu ska jag inte bli allt för självsäker här. Inte dag 1 i alla fall. Dagsrapport inkommer efter att sista målet mat intagits, dvs ikväll eller imorgon bitti.

BiTBoY
2006-04-26, 22:25
Officiell invägning: 105kg

06 - 1xT3, 3xTherm-X, 1xMultivitamin, 1xZyrlex (allergimedicin)
09 - 2dl whey-80 (90g, 360kcal) 2xALA, 5g kreatinmonohydrat, 3g Omega3
12 - 2dl whey-80 (90g, 360kcal) 2xALA, 3xViralizer, 1xT3, 5g kreatinmonohydrat, 3g Omega3, 5g krossade linfrön
15 - 1dl whey-80 (45g, 180kcal) 5g kreatinmonohydrat, 3g omega3
18 - Eiselt Probar (46g, 192kcal)
21 - Fairing recovery bar (58g, 217kcal)
23 - Kvarg (500g, 340kcal), 1xT3, 2xALA, 3xOmega3

Matintag: 360 + 360 + 180 + 192 + 217 + 340 = 1649kcal

Det här är exakt allt jag har dragit i mig idag som innehåller mätbar mängd energi.
Några koppar te, någon sockerfri energidryck, lite sockerfri saft samt lite mineralvatten har
också konsumerats. Protein-bars för att jag inte var hemma efter 18 och behövde fylla på med mat enligt schemat, helt enkelt. Kvarg för att få i sig en rejäl dos långsamt protein innan läggdags.
I energimängden har jag inte räknat med omega3-tabletterna eller linfröna. Lägger man till dessa ska det fortfarande hålla sig inom ramarna för dietens kcal-begränsingar. Tanken är att börja mjukt och ligga närmare den övre gränsen nu i början för att strikta upp dieten lite mer efter ett tag och lägga sig närmare det lägre värdet. Jag är ganska ny på det här med att räkna energimängder, så om någon skulle se nåt fel är ni välkomna att säga till.

På gymmet körde jag rygg och mage, 2*10 minuter crosstrainer (knäskadan gör att jag tar det extra lugnt nu i början) och följde upp det med 60 minuter promenad.

Jag har bunkrat upp med mineralvatten och sockerfri energidryck (Powerking) plus att jag har en halv te-affär i köksskåpet. Det känns som en sund investering inför dieten.

Som jag skrev i min eftermiddagspost är det hur lugnt som helst idag. Inga problem. Inte farligt mycket hungerskänslor eller liknande. Men det kommer att komma. Fredag räknar jag med kommer att bli jobbig. Sån tur är kommer jag inte att vara någonstans där det finns mat merparten av dagen, så mängden frestelse borde bli uthärdlig.

Jag har alltså överlevt Dag 1.

BiTBoY
2006-04-27, 09:12
För ett tag sen tog jag ett par kort på mitt skafferiinnehåll. Jag fick åtskilliga kommentarer om att jag hade en konstig kosthållning. Jag förstår inte riktigt varför... *screwy*

http://www.johan.cx/foodstuff/im000609.jpg
http://www.johan.cx/foodstuff/im000610.jpg
http://www.johan.cx/foodstuff/im000611.jpg

Vad säger ni?

De flesta känner väl igen kvargen och jag gissar att en och annan sett Powerking sugarfree förrut...

Runda Grodan
2006-04-27, 11:12
Verkar bli en intressant journal det här, lycka till.

Vad bra du skriver förresten.

Fed up
2006-04-27, 12:08
Spännande värre! Hoppas du inte äter upp body butter'et i nån hungerattack bara! :D

BiTBoY
2006-04-27, 13:37
Verkar bli en intressant journal det här, lycka till.

Vad bra du skriver förresten.

Tackar, tackar!

Spännande värre! Hoppas du inte äter upp body butter'et i nån hungerattack bara! :D

Haha, åååh, du vet inte hur nära jag har varit ett par gånger. Jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte ser gott ut, fast hampa... njae, det vet jag inte. Det ska jag nog kunna hålla fingrarna ifrån... kanske...

Kul att det blev några svar i tråden i alla fall :)

Mer uppdatering med dagsrapport imorgon. Men än så länge ser det bra ut för dag 2, i alla fall sett till Ninjadieten. Det ser värre ut med jobbsökandet. Tur jag inte är helt desperat än i alla fall...

BiTBoY
2006-04-27, 18:05
Eftersom folk (inklusive mig själv, såklart) verkar gilla bilder lägger jag upp några till här.
http://www.johan.cx/foodstuff/im000620.jpg
http://www.johan.cx/foodstuff/im000621.jpg

Detta är en dagsförbrukning av Whey-80 för mig samt kvällskvargen.
För den som undrar är det alltså så mycket pulver jag ska hälla i mig varje dag, och sedan runda av med kvargen på kvällen.
Undanskymt på första bilden ligger även en dagsranson omega-3 tabletter. Jag orkade inte mäta upp den mängd linfrön jag häller i mig, och då kosttillskotten varierar från dag till dag är inte heller dessa med.

BiTBoY
2006-04-27, 20:52
Morgonvikt: 104kg (jag finner det motivationshöjande med invägning varje morgon)

07 (sovmorgon) - 1xT3, 2xLean, 1xMultivitamin, 1xZyrlex
09 - 2dl whey-80 (360kcal) 2xALA, 5g kreatinmonohydrat, 3g Omega3 (27 kcal), 5g krossade linfrön (23 kcal)
12 - 2dl whey-80 (360kcal) 2xALA, 3xViralizer, 1xT3, 5g kreatinmonohydrat, 3g Omega3 (27 kcal), 5g krossade linfrön (23 kcal)
15 - Mydiet bar (180kcal), 2xALA, 3g Omega3 (27 kcal)
18 - 1dl whey-80 (180kcal), 1xT3, 5g krossade linfrön (23 kcal)
20 - Fairing recovery bar (58g, 217kcal), 1xT3, 2xALA
22 - Kvarg (500g, 340kcal), 3g Omega3 (27 kcal)

Matintag: 360+27+23+360+27+23+180+27+180+23+217+340+27=1814k cal (idag blev det väl mycket mat, faktiskt - insåg det försent, och nattkvargen måste ätas, annars får jag snart kasta den)

Träning: Lår (framsida, baksida), Bröst, 10 minuter crosstrainer, 60 minuter promead

Sovmorgon på grund av att jag helt enkelt kände att jag ville vila lite extra inför en jobbintervju. Nu var den inte så givande och jag fick inte nåt positivt intryck, men det verkar bli provjobb nästa helg (kanske, eventuellt, möjligen). Det var också anledningen till att jag bytte ut Therm-X mot Lean. Varje gång jag tar mina Therm-X svettas jag som en säl i Sahara, och det är knappast önskvärt när man träffar potentiella arbetsgivare.

Värt att notera kan vara att jag utför all min träning på morgonen före frukost. Detta
är inte den rekommenderade tidpunkten enligt Velocity Diet, men det passar mitt schema mycket bättre
och jag kommer att hålla fast vid det tills vidare (tills jag känner behov av att ändra på det).

Nu börjar kroppen på att känna av att det är hårddiet. Jag känner hungern krypa på så här på kvällskvisten.
Jag har även upplevt lite koncentrationssvårigheter under eftermiddagen och kvällen. Det är onekligen oönskat men tyvärr är det väntat. Jag tror dock att koncentrationssvårigheterna och hungerkänslorna kommer att tonas ner inom ett par dagar.

Som belöning för att jag är så duktig (jag säger det till mig själv och så länge ingen säger emot måste det vara sant) festade jag loss på en smaskig recovery bar från Fairing framåt kvällen, trots att jag faktiskt var hemma med god tillgång till proteinpulver. Hoppas det här suget efter att tugga minskar snart också.

För att trimma den konstruerade oviljan att äta mat (det skulle ju strida mot dieten, alltså vill jag inte göra det) kikade jag idag igenom filmen Super Size Me. Ja, usch. Inte blir jag sugen i alla fall. Bra film på diet. Avskräcker från snabbmat snabbt och effektivt.
Bara på skoj plockade jag ihop vad jag åt senast jag åt på McDonalds sent en hungrig kväll, och enligt hemsidan
skulle det vara 1767kcal, och då drack jag ändå light-läsk. 1767 kcal, det är ungefär vad jag äter på en dag just nu på Ninjadieten - fast koncentrerat i ett mål, och ja, jag blev mätt på det - men inte sjutton var jag mätt längre än 30-40 minuter. 1767kcal...

Nu plockar jag ihop för dagen. Jag är snortrött och ska krypa ihop i sängen med natta-kvargen.

Fed up
2006-04-27, 20:57
Tackar, tackar!

Haha, åååh, du vet inte hur nära jag har varit ett par gånger. Jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte ser gott ut, fast hampa... njae, det vet jag inte. Det ska jag nog kunna hålla fingrarna ifrån... kanske...

Jag har sån med sojabönssmak, nej jag menar DOFT. :D fasst den med avocado ser fan godast ut...som tur är luktar de ju inte mat iallafall...

tristan
2006-04-27, 21:11
ninjas are mammals :hbang:

BiTBoY
2006-04-28, 10:26
ninjas are mammals :hbang:

...and Ninjas are waaaaay coolar than pirates!

BiTBoY
2006-04-29, 10:59
Morgonvikt: 104kg

06 - 1xT3, 3xTherm-X, 1xMultivitamin, 1xZyrlex
09 - 1dl whey-80 (180kcal)
12 - 1dl whey-80 (180kcal) 3xViralizer, 2xALA, 5g kreatinmonohydrat, 3g Omega3 (27 kcal), 5g krossade linfrön (23 kcal)
15 - Eiselt Probar (192kcal)
18 - Fairing Recoverybar (217kcal)
03 - Mataktig fuskmåltid (~600kcal)

Matintag: cirka 1500kcal

Träning: Axlar, Mage, 60 minuter promead

Nästan cheat-meal idag. Efter jobbet bjöds det på Tacobuffe, och eftersom jag inte hade ätit på 9 timmar åt jag lite av den, men snålade rejält på portitionen. Mest grönsaker och bara lite guacamole och lite kött för att få smaken - och helt utan att veta energiinnehållet drar jag till med 600kcal som en gissning. En liten måltid per vecka står det i Velocity diet, vi säger att det här var det. Det var verkligen snålt med mat i alla fall.
Jäklar så gott det var att få smaka vitlök igen. Flera, flera dagar sen sist.
Redan nu börjar jag dock känna att jag blir mätt på fånigt lite mat. Storleken på portionen kändes som en förrätt, men trots det blev magen helt full och mätt. Då har jag som sagt redan för ett tag sen börjat snåla med maten för att få en lugn början på dieten.

Största felet med den här dagen var egentligen total brist på planering. Jag hade helt enkelt inte med mig tillräckligt med bars för att klara hela jobbkvällen.

Sen har jag inte fått i mig alla tillskott som jag borde heller.

Men, sådär. Då var det lördag då. Dag 3 är överlevd med vissa tveksamheter.

BiTBoY
2006-04-29, 17:03
Idag, lördag vägde jag in på fjäderlätta 103kg. Det är den lägsta vikten jag vägt in på i vuxen ålder, och det är ett betryggande kilo borta från 104kg. När jag vägde in på 105kg hade jag ett BMI över 30. 104kg placerar mig precis under 30. 105 till 104kg (beroende på hur man ser på det) är således den första magiska gränsen som ska passeras, och det får man väl säga att det nu är gjort.

Den andra gränsen som ska passeras under det här experimentet är naturligtvis de magiska 100. Att komma ner på 2-siffrigt igen... Jag har ingen aning om när jag vägde så "lite" sist, men det är länge sen.

Värt att fira? Jag tror det var det jag gjorde inatt utan att veta om det med guacamole och nachos.

Jag noterade en miss i min allra första post här i journalen. Jag har inga länkar till orginaldieten "The Velocity Diet". Sjävlkart ska dessa finnas (även om dom är lätta att hitta via google).

Part 1 (http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=546491&pageNo=0)
Part 2 (http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=563877)

Och nu påpekar min mat-och-sov klocka att det är dags att äta, alltså måste jag vara hungrig...(eller?)

Vimpyboy
2006-04-29, 17:36
ntressant. Ska följas noggrant. :)

BiTBoY
2006-04-30, 11:24
Morgonvikt: 103kg
12 - 1dl whey-80 (180kcal) 3xViralizer, 2xALA, 5g kreatinmonohydrat, 3g Omega3 (27 kcal), 5g krossade linfrön (23 kcal)
15 - Eiselt probar (192kcal), 2xALA, 3g Omega3 (27 kcal)
18 - Kvarg (340kcal), 3g Omega3 (27kcal)
21 - Fairing recovery bar (58g, 217kcal), 1xT3, 2xALA
23 - Kvarg (500g, 340kcal), 3g Omega3 (27 kcal)

Matintag: 1346kcal

Träning: Ingen.

Idag blev det ingen träning och lite för lite mat. Jag får försöka bättra mig på matfronten. I och för sig har dagen upplevts som enkel och inget särskilt sug efter mat har uppstått.

BiTBoY
2006-05-01, 22:44
Dagsjournal för 060430

Morgonvikt: 103kg
10 - 1xT3, 3xTherm-X
12 - 140g (2dl) Gainer Pro (540kcal), 5g kreatinmonohydrat, 2xLeanol
15 - Fairing recovery bar (217kcal), 1xT3, 2xALA, 3g Omega 3 (27kcal)
18 - Kvarg (340kcal)
21 - Fairing recovery bar (217kcal)
03 - Liten bit lasagne

Träning: Lätt bröst, lätt rygg och lätt mage. 30min promenad.

Uj! Så mycket energi det är i Gainer! Jag har inte tänkt på att det är så våldsamma mängder i den, och jag tog som vanligt
och drog i mig 2dl pulver som jag brukar göra efter helgpassen. Jag har inte räknat på mängden kolhydrater och protein i
jämförelse med min kroppsvikt. Det är nog någonting jag får kika på till nästa helg. Att slänga i sig 540kcal till frukost
känns lite väl mycket på diet. Visserligen tog jag sovmorgon och frukost och lunch proteinet utgick och ersattes av brunch-gainern.
Det är ju förresten ganska gott med gainer :)

Ännu ett litet, litet cheat-meal i fast form. Efter jobbet bjöds det på lite mat och hungrig som jag var sa jag inte nej. Men det var bara en liten, liten bit.

Såna här helger är inte bra för dieten. Det blir verkligen en prövning att hålla sig i skinnet och fuska så lite som möjligt.

BiTBoY
2006-05-02, 12:00
Dagsjournal för 060501 (Dag 6)

Morgonvikt: 102kg

12 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3, 1xT3, 3xTherm-X
15 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3
18 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3, 1xT3, 3xVitalizer
21 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3
00 - Fairing recovery bar (58g, 217kcal)

Matintag: 1029 kcal

Träning: Ingen

Vilken otroligt dålig dag det varit. Även denna dag sätter psyket i hårdtest. Inte på grund av dieten, även om den självklart påverkar lite den också, men annat som händer. Summan av dagen är att jag mest gjort ingenting. Jag har dock gjort mitt bästa för att få i mig lite protein.
Idag har matsuget varit som bortblåst och jag har panikartat stirrat på klockan och sett hur mina mattider tickar närmare och jag får den olustiga känslan i magen som påminner om att jag snart måste trycka i mig lite mer "mat". Det här är inte bra, men jag vill skylla det på yttre omständigheter och brist på aktivitet hellre än på dieten.

Jag verkar i alla fall ha rasat mer i vikt. Hoppas att det är mer än bara vatten och skräp som lämnat kroppen. Jag trodde att jag var ganska tom när jag började dieten, men nu har jag tappat 3kg på 6 dagar. Skinnet på magen verkar om möjligt ha blivit ännu mera slappt i alla fall, men det kan vara min hjärna som pusslar ihop vågresultaten med spegelbilden. Jag vet inte. Hur som helst mår jag fortfarande fysiskt bra, och jag blir allt lite glad när jag kan väga in på rekordlåg vikt på morgonen.

Fed up
2006-05-02, 12:02
Dagsjournal för 060501 (Dag 6)

12 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3, 1xT3, 3xTherm-X
15 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3
18 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3, 1xT3, 3xVitalizer
21 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3
00 - Fairing recovery bar (58g, 217kcal)

Matintag: 1029 kcal

Vilken otroligt dålig dag det varit. Även denna dag sätter psyket i hårdtest. Inte på grund av dieten, även om den självklart påverkar lite den också, men annat som händer. Summan av dagen är att jag mest gjort ingenting. Jag har dock gjort mitt bästa för att få i mig lite protein.
Idag har matsuget varit som bortblåst och jag har panikartat stirrat på klockan och sett hur mina mattider tickar närmare och jag får den olustiga känslan i magen som påminner om att jag snart måste trycka i mig lite mer "mat". Det här är inte bra, men jag vill skylla det på yttre omständigheter och brist på aktivitet hellre än på dieten.

Jag verkar i alla fall ha rasat mer i vikt. Hoppas att det är mer än bara vatten och skräp som lämnat kroppen. Jag trodde att jag var ganska tom när jag började dieten, men nu har jag tappat 3kg på 6 dagar. Skinnet på magen verkar om möjligt ha blivit ännu mera slappt i alla fall, men det kan vara min hjärna som pusslar ihop vågresultaten med spegelbilden. Jag vet inte. Hur som helst mår jag fortfarande fysiskt bra, och jag blir allt lite glad när jag kan väga in på rekordlåg vikt på morgonen.

Förstår dig, jag brukar tröttna på proteindrinkar om jag dricker mer än max två om dagen. När din diet är över kommer du få panik bara någon nämner "whey 80"

Vimpyboy
2006-05-02, 12:03
Vad innehåller T3 och Therm-X som du tar?

Fed up
2006-05-02, 12:06
Blir det inte lättare om du aktiverar dig lite mer, så du inte bara sitter och tänker på ätandets vara eller icke-vara? Om du går en lång promenad med bra musik så kan du ju unna dig en kvarg+bärsmoothie kanske? Förstår iof. om du inte vill få igång lusten att äta direkt, men låter extremt osunt att abra sitta inne en hel dag och på panikkänslor över att man måste dricka en prottedrink var 3'e timme...

BiTBoY
2006-05-02, 12:20
Vad innehåller T3 och Therm-X som du tar?

T3 är 99.9% Guggulsteroner.
Therm X finns på http://www.nutrivision.se/therm.htm

T3 ska hjälpa till att frisätta fett som kan användas som energi, Therm-X ska hjälpa till att förbruka energin. Hur mycket det gör vet jag inte, men grejerna fanns redan här sedan länge, och det mesta har jag fått på köpet eller gratis på andra sätt, så jag kan lika gärna använda det och se vad som händer. Hjälper det till ytterst lite är det ju bra ;)

Vimpyboy
2006-05-02, 12:23
T3 är 99.9% Guggulsteroner.
Therm X finns på http://www.nutrivision.se/therm.htm

T3 ska hjälpa till att frisätta fett som kan användas som energi, Therm-X ska hjälpa till att förbruka energin. Hur mycket det gör vet jag inte, men grejerna fanns redan här sedan länge, och det mesta har jag fått på köpet eller gratis på andra sätt, så jag kan lika gärna använda det och se vad som händer. Hjälper det till ytterst lite är det ju bra ;)
Ahh okej. Ska testa den här kursen tror jag och se hur det går. :)

BiTBoY
2006-05-02, 12:26
Blir det inte lättare om du aktiverar dig lite mer, så du inte bara sitter och tänker på ätandets vara eller icke-vara? Om du går en lång promenad med bra musik så kan du ju unna dig en kvarg+bärsmoothie kanske? Förstår iof. om du inte vill få igång lusten att äta direkt, men låter extremt osunt att abra sitta inne en hel dag och på panikkänslor över att man måste dricka en prottedrink var 3'e timme...

Du har så rätt så. Normalt sett är det inte så här, det är valborgsfirandet (eller snarare att jag jobbade på nattklubb över valborg) som gjort att jag blivit lite sliten och just nu inte orkat aktivera mig fysiskt.
Sen finns det en uppsjö av andra anledningar som gör att jag känner mig pressad och omotiverad att komma ur sägen över huvud taget på morgonen, men det brukar oftast inte vara ett hinder.
Långpromenad är nåt jag brukar använda mig av, precis som du säger, men den här dagen regnade det från morgon till kväll, vilket naturligtvis sänkte humöret från rekordlågt till snudd på deprimerande lågt.

Hade jag inte gett mig in på diet hade jag inte ätit någonting den här dagen. Det fanns helt enkelt inget sug efter nåt att stoppa i sig, och i normala fall betyder det att jag helt enkelt låter bli, men nu har jag gett mig tusan på att göra en seriös ansträngning till hård diet, så nu får jag hålla mitt löfte till mig själv och forumet att göra mitt bästa av situationen.

Nu börjar vädret på att gå mot ljusare tider i alla fall, och valborg är förbi... Nu får jag se till att sparka mig själv i rumpan och träna lite mer för att hålla matlusten igång. Å andra sidan är det ju skönt att inte ha någon matlust när man inte "får" äta, det gör ju saken mindre "plågsam" (jag har inte ens börjat lida än)..

BiTBoY
2006-05-02, 22:12
Dagsjournal för 060502 (Dag 7)

09 - Fairing recovery bar (217kcal), 1xT3,1xZyrlex
12 - 1dl whey-80 (360kcal), 3g Omega 3 (27kcal), 5g linfrön (23kcal)
15 - 1dl whey-80 (180kcal), 3g Omega 3 (27kcal), 5g linfrön (23kcal)
17 - Eiselt probar (192kcal), 2xALA, 3g Omega3 (27 kcal)
20 - Fairing recovery bar (58g, 217kcal), 1xT3, 3xTherm-X
23 - Kvarg (500g, 340kcal), 3g Omega3 (27 kcal), 1xT3

Matintag: 1660 kcal

Idag blev jag faktiskt riktigt sugen på mat framåt kvällen. Hunger och sötsug satte i. Jättejobbigt.
Jag tryckte undan med kvarg och gick och la mig i protest mot att magen konstant kurrade. Det kanske är svar på att jag ätit för dåligt senaste dagarna, jag vet inte...

Imorgon ska jag köra hårt med träning på morgonen och så vidare. Nu har jag skrivit det här, så nu är det bäst för mig att jag kommer iväg också.

Helt inaktiv är jag förresten inte när det står "Träning: ingen". Lite vardagsmotion får jag alltid, men det är små korta promenader och lite sånt. Under träning skriver jag bara i saker som jag gör enbart (eller i alla fall primärt) av träningssyfte.

adis
2006-05-03, 06:19
Ser tufft ut , ska följa din deff in i det sista ;D
Lycka till gubben!

BiTBoY
2006-05-03, 07:16
Inatt blev det jobbigt, faktiskt. Nattcravings efter nåt mättande, så jag tuggade i mig en fairing-bar. Dom är ju så goda...

+217kcal för 060502 alltså, vilket landar på totala 1878kcal.

Jag vet att jag inte får, men jag kunde inte sova för att magen kurrade så mycket. Det hjälpte, men jag missade en massa sömn där som jag tog igen på morgonkvisten... så sovmorgon till 8, men nu är jag på språng!

BiTBoY
2006-05-05, 11:12
Jag blir alldeles yr här. Först togs forumet ner för underhållsarbete, sen kommer föräldrarna på besök och bjuder på mat. Nu sitter jag med rinnande näsa och tittar ut på sommarvädret i Skövde och konstaterar att jag även i år har pollenallergi. Just nu känns inte livet lätt alls.

Eftersom jag fuskade med dieten i helgen och åt tacos efter jobbet och sen samma sak igen i onsdags för att avsluta fusket med ett tredje "litet" felsteg kan jag inte längre med att fortsätta det här projektet. Jag får helt enkelt erkänna mig besegrad av gratis och god mat. Introduktionen i projektet kändes dock helt okej. Det var lättare än jag trodde (kanske mycket tack vare fusket i mitten) och jag led inte alls av dieten som det var tänkt.

Nej, det här få minsann justeras och nu ska det kompenseras för utematen igår.

Nya tag. Vi börjar om och kallar idag för Dag 1.
Invägning på (lite drygt) 103kg istället för (en bit under) 102kg i onsdags.
För att strama till dieten ytterligare gäller nu en ny plan som är lite hårdare än den förra. Nu är kvargen slut, vilket betyder att jag inte längre har den som nattmat. Jag köpte dock upp ett lager med bars i varierande färg, form och storlek som anlände med DHL igår. Dessa kommer att konsumeras. Vissa av dom har utgångsdatum om ganska snart. Jag har även införskaffat ett par burkar Lipodrain. Det ska ju enligt ryktet på forumet vara bra, så jag tänkte ge det ett försök. Nu är jag lite svag och tänker minsann prova mig igenom mina nya bars (ProFX) idag. Jag har redan smakat på två, och båda har smakat riktigt bra. Det ligger även en hög med Fairings Recovery Bars här, men dom har jag ingen som helst ursäkt att smaka på, för dom vet jag redan smakar delikat.

Jag har även städat ur bland alla mina tillskott och kastat en hel trave med burkar. Hällt ihop och inventerat det som finns kvar och nu börjar planen på att bli lite mer förfinad än tidigare.

Det perfekta matschemat för resterande tiden:
06.00 - 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain
09.00 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 1xCLA, 5g kreatinmonohydrat
12.00 - Whey 80 (360kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xCLA, 5g kreatinpuryvat, 2xALA
15.00 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 1xCLA, 5g kreatinmonhydrat
18.00 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xCLA, 5g kreatinmonohydrat
21.00 - Whey 80 (360kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 1xCLA, 5g kreatinpuryvat, 2xALA

Summa: 1510kcal

Detta är sannerligen en tillskottsdjungel, och som ni tidigare förstått så gillar jag dels den psykologiska aspekten av att ta tillskott. Det känns lite bra att laborera med piller och pulver och så och mäta upp hur många gram av kreatin man ska blanda i sin shake och så vidare. Sen har många av tillskotten märkbar effekt som man känner av också. Särskilt kreatin. Jag hittade en låda kreatinpuryvat längst bak i skåpet. Den hade jag glömt bort att jag ägde, så den är nu med i dieten. Kombinera med ALA för att maximera upptaget av kreatinet.
Omega3-tabletterna kommer nu att kombineras med CLA som jag fick på köpet nån gång. Det ska vara en bra kombination om jag förstått det rätt.
Jag har även börjat att planera intaget av kosttillskotten bättre, för jag kände att jag körde lite ad-hoc och improviserade hej-vilt ett tag här, men nu ser det strukturerat och bra ut.

Och verkligheten och livet tillåter mig inte att hålla det här schemat till fullo, det vet jag redan om. En del bars kommer att användas som ersättning då och då, men jag ska försöka börja anstränga mig för att låta bli det.

Nu kör vi igen! Hårdare, fortare - Ninja!

Vimpyboy
2006-05-05, 11:15
Lycka till! :)

BiTBoY
2006-05-08, 14:46
Hur kommer det sig att varje gång jag försöker mig på ett sånt här projekt så kommer det miljoner saker i vägen? Är det livet som försöker berätta för mig att det minsann inte alls ska vara så lätt som att räkna fram hur man ska åstadkomma någonting och sedan bara göra det?

Nåväl. Idag är jag igång igen. Helgen blev hård och jag tillät mig till och med att dricka lite sprit samt äta lite utemat för att muntra upp stämningen. Det hjälpte inte alls. Jag blev bara otroligt bakis på söndagen. Vägde in på drygt 100kg, så vätskebristen var *rejäl*. Efter att ha ätit och druckit är jag nu tillbaka på matchvikten 102kg.

En kandidat till dagens ilandsproblem är att jag glömde shakern i träningsväskan i lördags utan att diska ur den. Den var mäkta äcklig idag, men jag har lagt den i blöt och hoppas på att den överlever, annars blir det inte bra alls...

Har festat till det med lite MyDiet bars idag. Fullständig rapport kommer imorgon. Dom är bra fina alltså. 180kcal, bra tuggmotstånd, sjysst näringsinnehåll och riktigt billiga på utförsäljningen pga. kort datum. En sån och lite sockerfri saft så har man ett alldeles lagom mål...

Jag fick precis reda på att jag ska på tackmiddag på fredag. Gratis mat är svårt att säga nej till, så den ska jag allt vara med på. Jag får ninjadieta fram tills dess och fortsätta efteråt, helt enkelt.

BiTBoY
2006-05-08, 19:00
Shaken överlevde! (om det var nån som undrade)

Hur ofta sitter man på diet och tittar sig omkring efter nåt att äta, räknar lite och konstaterar att om man inte äter ett extra mål kommer man aldrig att komma Upp till sitt kcal-mål?
Just idag känns 1500kcal som en otrolig massa mat.. Vilken udda känsla...

Vimpyboy
2006-05-08, 19:33
[QUOTE=BiTBoY]Shaken överlevde! (om det var nån som undrade)QUOTE]
En av mina som jag har rengjort i två veckors tid luktar fortfarande illa efter att ha den odiskad i 3 dagar. :P

BiTBoY
2006-05-08, 21:28
Dagsjournal för 060508 (Dag 1)

06 - 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xMultivitamin
09 - MyDiet bar (180kcal), 1xCLA, 3g Oemga3 (27kcal)
12 - MyDiet bar (180kcal), 3g Omega 3 (27kcal), 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xCLA
15 - MyDiet bar (180kcal), 3g Omega 3 (27kcal), 1xCLA
17 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xCLA, 2xALA, 10g kreatinmonohydrat
19 - MyDiet bar (180kcal)
22 - Whey 80 (360kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 1xCLA, 5g kreatinpuryvat, 2xALA,1xLipodrain

Matintag: 1441kcal

Träning: 40 minuter promenad

Sådär då. En dag avklarad. Inget lidande men småsug efter mat hela eftermiddagen.

BiTBoY
2006-05-09, 10:14
Varför är jag alltid mera motiverad att kolla det senaste som hänt på Kolozzeumforumet och slö-browsa andras träningsjournaler än att plugga?

Finns det något botemedel mot detta? Magiska piller från Eiselt eller ett optimalt straffpass på gymmet för varje gång man tänker forum....

Uppenbarligen har jag redan för ett år sen blivit beroende av träningen i sig, men nu är jag ju dessutom beroende av Kolozzeum. Otroligt så mycket tid man lägger på att läsa här istället för att plugga...

Har jag förresten sagt att jag är heltidsstudent? ;)

Fed up
2006-05-09, 15:27
Varför är jag alltid mera motiverad att kolla det senaste som hänt på Kolozzeumforumet och slö-browsa andras träningsjournaler än att plugga?

Finns det något botemedel mot detta? Magiska piller från Eiselt eller ett optimalt straffpass på gymmet för varje gång man tänker forum....

Uppenbarligen har jag redan för ett år sen blivit beroende av träningen i sig, men nu är jag ju dessutom beroende av Kolozzeum. Otroligt så mycket tid man lägger på att läsa här istället för att plugga...

Har jag förresten sagt att jag är heltidsstudent? ;)

Vet hur det är. En ganska bra sak är att man får mycket uträttat när det är dags för hemtenta iallafall, städat, diskat, sorterat osv. Allt ter sig helt plötsligt jättekul i jämförelse med att sätta sig ner och slarva ihop nåt. Nackdelen är att tentorna oftast blir ju ett ihopslarv...

Vad läser du?

BiTBoY
2006-05-09, 16:33
Visst är det så, visst är det så... Rummet har aldrig varit så välstädat som nu när det jag har deadlines krypandes från alla håll och kanter var eviga dag...

Jag läser Nätverk och Systemadministration på Högskolan i Skövde.

Just nu är det dags för inlämning av rapporter, "exjobb" (B-nivå) och nätverkscert som jag borde pyssla med, men istället blir det mest surfa forum ;)

Vimpyboy
2006-05-09, 17:04
Känner igen det där. :D
Satt på kolo istället för att plugga till en tenta. Lyckades dock klara dne ändå med en poängs marginal. ;)

BiTBoY
2006-05-09, 18:12
Jag hade nätverksprov idag som jag klarade, men det var på håret...

Mer Kolo än CCNA har det nog säkert blivit.

Ujujuj, vilken dålig student man är egentligen :D

Vimpyboy
2006-05-09, 18:24
Jag hade nätverksprov idag som jag klarade, men det var på håret...

Mer Kolo än CCNA har det nog säkert blivit.

Ujujuj, vilken dålig student man är egentligen :D
:D

Skulle vara härligt om man blev Fil. Mag. i Kolosurfande. ;) :D

BiTBoY
2006-05-09, 22:24
:D

Skulle vara härligt om man blev Fil. Mag. i Kolosurfande. ;) :D

I should be so lucky! :D :D

BiTBoY
2006-05-10, 08:11
Dagsjournal för 060509 (Dag 2)

10 - MyDiet bar (180kcal), 1xCLA, 3g Oemga3 (27kcal),3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xMultivitamin
13 - Whey 80 (360kcal)
17 - Whey 80 (360kcal)
19 - Whey 80 (180kcal), 1xCLA, 3g Oemga3 (27kcal), 5g linfrö, 10g kreatinmonohydrat, 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain,
21 - ProFX bar (310kcal)
23 - MyDiet bar (180kcal)

Matintag: 1647 kcal

Träning: 40 minuters promenad

Ännu en dag avklarad. Merparten av dagen spenderades i skolan och det blev lite svårt att hålla mattiderna, men jag kompenserade
och åt ikapp på kvällen. Inga större problem idag heller, men lite småsugen har jag allt varit hela dagen. Suget har ökat under hela dagen, och framåt kvällen kändes det nästan lite störande. Borde nog skippat 23-målet för att hålla nere energiintaget.

BiTBoY
2006-05-11, 07:22
Dagsjournal för 060510 (Dag 3)

06.00 - 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xMultivitamin
09.00 - Whey 80 (180kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 1xCLA, 5g kreatinmonohydrat
12.00 - Whey 80 (360kcal), 3g Omega3 (27kcal), 5g linfrö (23kcal), 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xCLA, 5g kreatinpuryvat, 2xALA
15.00 - MyDiet bar (180kcal), 1xCLA
19.00 - ProFX bar (300kcal), 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xCLA, 2xALA
21.00 - MyDiet bar (180kcal)
23.30 - Whey 80 (360kcal)

Matintag: 1660 kcal

Träning: 60 minuters promenad

Idag har jag varit makalöst sugen på mat mat och mat hela dagen.
Just idag är suget främst efter varm ostmacka med skinka och räkor... Men det går inte. Inte på den här dieten.

Vimpyboy
2006-05-11, 07:59
Har du inga bilder att posta?

BiTBoY
2006-05-13, 10:33
Har du inga bilder att posta?

Ah, bilder, det hade jag inte ens tänkt på.
Det ska gå att ordna, men inte just nu. Jag har fullt upp, men jag ska försöka fixa det i veckan eller så.

BiTBoY
2006-05-13, 10:35
Dagsjournal för 060511 (Dag 4)

Morgonvikt: 102kg (jag kan se hur nålen på vågen motvilligt kryper ner mot 101)

07.00 - 3xTherm-X, 1xVitalizer, 1xT3, 1xLipodrain, 1xMultivitamin
12.00 - Whey-80 (180kcal), 6xOmega3
15.00 - MyDiet bar (180kcal)
18.00 - Whey-80 (360kcal)
21.00 - Whey-80 (360kcal), 3x Omega3
23.00 - Whey-80 (180kcal)

Matintag: 1440 kcal

Träning: 60 minuters promenad

Underbart... När jag kom hem från promenaden satte jag mig och kollade igenom mail och forumposter och glömde käka frukost. Satt så länge att det hann bli dags för lunch. Jättebra... Inte ett spår av hungerkänslor som påminde om att nåt var fel heller.

BiTBoY
2006-05-13, 10:38
Invägning den 12e på 101kg.
Nu är det paus i dieten ett par dagar. Det är ett par fester här som jag helt enkelt inte vill missa. Jag återkommer när det är dags att fortsätta.

Skönt att ha kommit ner till 101 iaf. Det är 4kg sen den 26e april (varav lite bör vara vatten och sånt skräp). Inte helt illa.

Nåväl. Jag återkommer. Nu ska jag ut i solen och känna på värmen.

BiTBoY
2006-05-16, 13:41
Stramar upp dieten med pizza, tacopaj, brieost, godis, vitt bröd och annat smaskigt under hela helgen. Oj! Vikten gick åt fel håll... konstigt...

Man (jag) märker inte riktigt när det händer, men man blir allt lite segare i skallen av lågkolhydratdiet. Den här helgen har jag dels haft fest och dels haft mycket att göra, så jag tryckte helt enkelt i mig en (hel) del extra mat för att hålla huvet på spets.

I efterhand ångrar jag det, för det räckte inte till för att klara av allt jag skulle prestera, så det var mest bieffekterna av det jag fick. Men det var självklart gott.

Det ser ut att vara en hel del saker på gång som kräver mer eller mindre osunt ätande. Klart dåligt. Just nu har jag heller inte tid att träna. Helt klart ännu sämre. Men terminen går mot sitt slut och deadlines finns inom räckhåll. Snart kan jag återgå till riktig diet och hårdträning.

Fortfarande inga bilder. Jag har inte hunnit med, helt enkelt. Men det står på att göra listan för början av juni när trycket lättar.

BiTBoY
2006-05-17, 12:35
Det verkar som att jag har lyckats jobba ikapp i skolan en hel del nu ändå och allteftersom den milslånga todolistan krymper känner jag mer och mer suget efter att träna, så idag har jag inte bara dragit ner på matintaget till ungefärliga ninja-nivåer och jag har dessutom inlett ett nytt ninjaträningsprogram (ej för att konkurrera med Ninjasmurf om ordet Ninjaträning).

Eftersom det här programmet är nytt för mig ser jag inte på det som utprovat eller helt genomtänkt än så länge, utan jag kommer att bygga om lite och ta det lite på känn. Nu har jag också haft en vilovecka och känner att även om styrkan finns kvar (minst lika bra som innan, förmodligen bättre) så är uthålligheten inte alls vad den borde vara, därför blev ändå gympasset lite halvhjärtat jämfört med hur jag skulle vilja att det såg ut. Jag behöver helt enkelt komma igång igen med styrketräningen 2 gånger om dagen samt extra konditionsträning och en stenhård kosthållning. Då mår jag som bäst.

I alla fall, motivationen på topp, bäst att rida på vågen så länge det håller.

Dagens styrkepass:
Hemma: 20 armhävningar, 2x20 situps (under tiden som jag övervägde att gå till gymmet)
Uppvärmning: 10 minuter jogg och några minuters promenad (till gymmet)
Chins: 3 stycken. Personbästa, men 3 har jag klarat länge. Finns inte styrka nog för 4. Får invänta en lättare och smidigare kropp också ;)
Dips: 3 stycken. Personbästa, klarat länge. Klarar nästan 4, men det blir så vingligt att det inte riktigt funkar än.
Långrodd: 10+8+5@75kg. Personbästa 3x12@75 eller 3x8@85.
Back extension: 36+24+12@100kg. Som situps, fast åt andra hållet. Personbästa är 3x36@100kg
Sittande vadpress: 12+10+10@95kg. Personbästa är 3x12@105kg.
Stångrodd: 3x12@75kg. Personbästa 3x12@80kg.

Nästa gång ska det till latsdrag också i alla fall. Förmodligen ett par övningar till när jag kommer igång med träningen igen och känner att kroppen är uthålligare. Sen vore det bra med fler övningar för vaderna. Jag vet inte riktigt vad dock... Men jag ska tänka på det. Just nu är jag lite begränsad av tiden också. Jag hinner inte med att träna så mycket längre pass än så här just nu, men det kommer...

Förslag, synpunkter eller annat är alltid välkommet, såklart.

BiTBoY
2006-05-17, 19:31
Det är bäst att passa på när tillfälle ges och motivationen finns. Jag körde ett styrkepass till. Laddade med lite kakor innan. Sånt får man göra om man gör det med måtta precis innan man går och stryketränar, har jag hört ;)

Magpress: 16+16+12@100kg - Personbästa 3x16@100kg
Sittande benpress: 3x12@110kg - Personbästa 3x12@130kg
Omvänd benspark (jag ska kolla upp namn sen): 3x12@75kg - Personbästa 3x12@95kg (innan knäskada)
Gynstol: 3x12@65kg - Första gången(!)
Torso thrust: 2x2x12@50kg - Första gången(!)

Lätt pass. Det ska byggas ut efter hand med ett par-tre övningar till.
Det här var alltså mage+baksida lår.

BiTBoY
2006-05-18, 08:26
Dagsjournal för 060517

09.00 - Whey-80 (180kcal)
12.00 - Whey-80 (240kcal) [Tog det sista i hinken, därav udda siffror]
14.00 - Whey-80 (180kcal) [Efterträningsdrink]
17.00 - Whey-80 (180kcal)
18.30 - 6 (små)kakor - miljoner kcal
20.30 - 1 dl Gainer Pro (290kcal)
23.00 - 01.00 3 starköl, lite natchos (ett par miljoner kcal till)
02.00 - MyDiet bar

Matintag: 1250 + öl + kakor

Träning: 60 minuters promenad, 2 gympass

Inga problem med hungerkänslor eller liknande. Men idag har jag som ni kan se fyllt ut med rejält mycket skräp. Det här är bara inledningen på en ny deff-fas. Mjukstart, så att säga.

BiTBoY
2006-05-18, 10:06
Då tuffar vi vidare med ett lätt bröstpass.

Bänkpress: 8+6+7@80kg. Personbästa på 12+10+8@85
Flyes: 3x12@45kg
Hantelpress: 8@2x20kg
Cable cross: 2x12@2x30kg

Idag kändes det motigt. Så här dåligt har jag inte bänkpressat på ett bra tag, och hantelpressen kändes inte heller bra, så det här var inte bra alls.
Jag får slänga på några fler set och nån mer övning nästa vecka.

BiTBoY
2006-05-21, 23:10
Nu har jag hittat lite bilder på mig själv här.

Den första är från våren 2002. Beklagar kvaliten.
Den andra från hösten 2004. Kanske inte helt nykter.
Den tredje från Maj 2006. Cola Light i handen och blicken riktad mot... (ingen aning)

Det har ju hänt en del.

Jag ska försöka lägga upp ett par bilder till så fort jag hittar dom.

Vimpyboy
2006-05-22, 08:30
Man ser verkligen skillnad! :)
Hur är vikten på de olika bilderna?

BiTBoY
2006-05-22, 10:03
Man ser verkligen skillnad! :)
Hur är vikten på de olika bilderna?

Jag vet inte alls vad jag vägde 2002. Jag hade helt enkelt ingen som helst koll.
Hösten 2004 bör ligga på cirka 140 och bilden från maj 2006 på dryga 100.

Vimpyboy
2006-05-22, 10:04
Skitbra jobbat! :)
Man ser verkligen skillnad. :)

BiTBoY
2006-06-05, 12:53
Nu börjar det bli dags att fortsätta igen. Skolan börjar ta slut och sommaren börjar göra intåg. Det är till och med bra väder här i Skövde just nu. Jag kommer den här veckan att börja trappa ner på maten och sakta men säkert införa regelbunden träning nu när jag faktiskt har tid igen.

Äntligen... Nu jäklar!

Målet är att mjukstarta med sommardeffen men att framåt helgen återgå till den diet jag tidigare beskrivit och nästa vecka vara helt igång med styrketräning och även börja lägga in förbränningsträning i mindre doser.

Det här blir mitt största sommarprojekt. Efter att livet tagit en plötslig vändning mot det sämre tappade jag kontrollen på dieten och träningen men har nu lyckats kämpa mig tillbaka till ytan igen och har spenderat sista veckan med att ladda upp med energi, både mentalt och fysisk. Mitt mål med hela sommaren är att den 18e augusti väga in på 90kg och fortfarande ha gott om muskler kvar. Det här är lite som att sikta mot stjärnorna, men det är ett mål som förhoppningsvis är nåbart om allt klaffar.
Just nu är min sommar långt ifrån planerad. Jag söker sommarjobb just nu, men ingenting är klart. Förhoppningsvis går det att kombinera med träningen. Blir det inget sommarjobb blir det träning, sol och bad hela sommaren och då ska viktmålet absolut inte vara ett problem att nå.

Nåväl. Jag ville bara blåsa liv i journalen igen. Jag återkommer... snart...

Fed up
2006-06-05, 12:57
Du ser inte ut att väga 100 på sista bilden, tycker jag. Hur lång är du?

BiTBoY
2006-06-05, 13:08
Du ser inte ut att väga 100 på sista bilden, tycker jag. Hur lång är du?

Inte? Hmm... är det bra eller dåligt? :p

Jag är 187cm lång.

BiTBoY
2006-06-06, 09:40
Jisses, så deprimerande. Allting känns så tungt nu. Det märks att kroppen inte är lika igång som förrut. Jag blir ju slutkörd på 10 armhävningar nu känns det som. Stark som en mygga :(

Jag har inte ens vågat ställa mig på vågen än för att se vad de senaste veckorna gjort för skada i svart på vitt.

BiTBoY
2006-06-06, 18:03
Jag hittade en bild till från gamla dagar. Den här är tagen sommaren 2003. Och ännu en gång kan jag konstatera att även om jag känner mig slö och tung och svag just idag har det hänt en hel del sen dess...

BiTBoY
2006-06-13, 00:00
Dagsjournal för 060612
Morgonvikt: 109kg (Skrämmande vad slapphet och öl kan ställa till med)

Matintag:
09.00 - 1xLean, 1xT3
12.00 - Whey-80 (360kcal), 5g linfrö (23kcal), 10g kreatinmonohydrat
16.00 - ABB Steel bar (260kcal)
18.00 - ABB Steel bar (260kcal)
22.30 - Whey 80 (360 kcal), 10g kreatinmonohydrat
00.40 - Sloow protein (170 kcal)

Totalt: 1433kcal

Träning:

Morgonpasset - Supersettat fram och tillbaka och jisses så jobbigt det blev
2x45min promenad
Stångrodd@80kg - 10,7,7
Latsdrag@65kg - 12,10,10
Back extension@100kg - 24,24,24
Sittande vadpress@90kg - 12,12,12
Stående vadpress@kroppsvikt - 2x12,2x12,2x12

Kvällspasset
2x20min promenad
Bänkpress@80 - 4
Bänkpress@70 - 10,10,8
Cable cross@2x30 - 12,12,12
Chest flies@45 - 12,12,12
Benspark@60 - 12,12,12
Gynstol@65 - 12,12,12

Idag har jag fått jobb. Jobbat 14-22 i Skara på IAC via Uniflex. Det verkar som att det kan bli lite jobb via Uniflex i sommar. Det är ju på gott och ont, så klart. Ett plus är att jag får en inkomst. Ett minus är att det blir svårare att träna så mycket som jag borde. Det blir i och för sig lättare att hålla en strikt diet när man är upplåst med att jobba hela tiden och bara har korta raster på sig att äta. Sen måste jag planera vad som ska ätas resten av dagen vid lunch och packa ner och ta med. Det omöjliggör snedsteg. Sen märks det knappt när man är hungrig om man håller sig sysselsatt med lågintensiva sysslor heller (tror jag). Nåväl. Nu får jag ta mig i kragen och anstränga mig lite. Målet jag slog upp här förrut var 90 kg den 18e augusti. När det målet sattes hade jag inte ställt mig på vågen och kontrollerat hur mycket jag fläskat på mig. I min vildaste fantasi räknade jag med 104-105kg. Inte 109. Men nu är det 109kg jag får börja från. Då är det dags att ta fram miniräknaren då...

109-90=19kg ska bort.
19kg * 7500 kcal = 142 500 kcal
12e juni till 18e augusti = 68 dagar

142 500 kcal / 68 dagar = 2095 kcal underskott i snitt per dag (nu börjar det bli jobbigt)

Jag uppskattar min energiförbrukning per dag till mellan 3000 - 3500 kcal, baserat på uppladdningen och kcalperhour (eller vad den nu heter). Det betyder att jag får äta mellan 900 och 1400 (avrundade siffror). Det här kan bli lite jobbigt... Dom här siffrorna tilltalar mig inte alls. Det är 300kcal mindre per dag än jag vill ligga på. Frågan är om det är möjligt. Jag ska fundera lite på det och ta några invägningar till. Kanske släpper ett par kilo nu första veckan och en ny kalkylering kanske kan ge lite rimligare siffror.
Med dom här siffrorna kommer sommaren att bli brutalt mycket hårdare än jag hade tänkt mig, och jag hade ändå planerat att ligga i rätt bra...

BiTBoY
2006-06-13, 22:24
Dagsjournal för 060613
Morgonvikt: 107kg (Fortfarande i chocktillstånd)

Matintag:
10.00 - 1xLean, 1xT3
12.00 - Whey-80 (360kcal), 5g linfrö, 10g kreatin, 3g omega3 (27kcal)
16.00 - Abb Steel bar (260kcal)
18.00 - Abb Steel bar (260kcal)
20.00 - Abb Steel bar (260kcal)
00.00 - Sloow protein (170 kcal)

Totalt: 1270kcal

Träning:
45+20min promenad
Axelpress@45kg - 12,10,7
Sidopress@35kg - 12,12,8
Omvänd bencurl@75kg - 12,12,12
Omvänd gynstol@60kg - 12,12,12

En ny kalkylering säger 1902kcal underskott per dag. Det är ett steg mot rimligare nivåer iaf. 1100-1600. Det är nog nivåer jag kan tänka mig att hålla ett tag för att se om önskat resultat nås.

Jag är för trött av värmen på jobbet för att tänka klart nu, så nu blir det sova istället.

BiTBoY
2006-06-14, 08:36
Efter morgonturen genom forumet tänkte jag att jag kan skriva lite och uppdatera lite. Idag vägde jag in på 106kg, vilket fortfarande är på tok för mycket, men det börjar likna nåt i alla fall. Tänk om jag kunde fortsätta tappa nåt kilo om dagen, då skulle jag nästan vara klar till midsommar...
Uppdaterad siffra för energiminus är i alla fall 1818kcal per dag. Därför hamnar jag på cirka 1200-1600kcal per dag i intag, där det högre representerar en dag med gymträning och det lägre en dag utan. Det här är nästan acceptabla nivåer för kortare perioder. Enligt kalkyleringarna som görs i Velocity diet ligger jag på rätt energiintag för den dieten, fast jag följer inte den dieten till punkt och pricka.

Som ni kan se lever jag på bars hela arbetsdagarna. Det har hittils fungerat bra. Att knapra i sig dom känns bra (för att dom är goda), man håller sig tillräckligt mätt på dom och dom är enkla nog att ta med sig till jobbet och äta i fikarummet utan att någon tittar snett på mig. Hade jag istället stått och måttat upp vasslepulver i en shaker hade det nog bemötts med både en och två förvirrade blickar, vilket kan vara skönt att undvika. Sen hamnar jag på lagom energiintag med bars också, så det passar bra på alla sätt och vis. Synd bara att det är lite kladdigt nu när det är så varmt och synd att dom är så dyra (eller, ja, under 20 kronor för en måltid är inte så farligt, men det ser ju ut som en godisbit, då känns det dyrt).

Hur som helst, mycket svammel och lite action. Jag kör vidare på det här tills jag börjar känna att det frestar på kroppen. Jag kommer nu att dra ner på gymträningen till mänskliga nivåer. 2 pass om dagen plus heltidsjobb funkar inte tidsmässigt även om det är skönt för kroppen. Dels är det skönt att hålla sig aktiv, dels är det roligt att testa sina gränser och så länge man tar det försiktigt kan det knappast vara farligt så länge det finns några viloperioder då och då. Hade jag inte haft jobbet hade jag kört på med 2 pass om dagen, men det går inte nu.
Regelbunden hård träning tillsammans med lågintensiv cardio är rekommendationen i Velocity Diet. Jag ser ingen anledning att ändra på detta.

BiTBoY
2006-06-15, 09:31
Dagsjournal för 060614
Morgonvikt: 106kg

Matintag:
10.00 - Whey-80 (180kcal), 3g omega3 (27kcal)
13.00 - Whey-80 (180kcal), 5g linfrö (23kcal), 10g kreatin, 3g omega3 (27kcal), 1xLean
23.00 - Whey-80 (180kcal), 3g omega3 (27kcal)
00.00 - Sloow protein (170kcal)

Totalt: 1414kcal

Träning:
Avsiktlig vilodag

BiTBoY
2006-06-15, 11:57
Faktum är att jag redan kan se skillnad på kroppen sen i måndags. Skinnet börjar hänga sådär löst och äckligt igen, precis som det ska när man hårddeffar, och precis som man verkligen inte vill att det ska göra. Men jag börjar se det, särskilt på armarna. Det tycker jag är häftigt, faktiskt. På 4e dagen är det redan synbar skillnad... Jag kan inte skriva det tillräckligt många gånger, det känns så bra ;)

Snabb och synbar respons från kroppen när en förändring görs är utan tvekan den bästa motivationsfaktor som finns på denna jord.

Att sedan backa upp det med siffror gör det till ännu mera ögongodis. Idag vägde jag in på 105kg. Det är 4kg ner på 4 dagar, vilket betyder att den initia viktnedgången för en sån här diet borde vara klar nu (enligt tidigare, personliga erfarenheter). Om jag då utför samma beräkning som tidigare baserat på 65 dagar kvar (inklusive idag) och totalt 15kg (112 500kcal) ger det ett underskott på 1730kcal.
Då säger matematiken att jag ungefär kan äta 1300-1800kcal, vilket faktiskt är okej. Detta förutsatt att jag fortsätter träna och hålla igång på samma sätt som nu och att alla mina uppskattningar stämmer, och, och, och, och... (miljoner andra anledningar). Men jag håller mig till dom siffror som går att beräkna exakt och hoppas på det bästa. Vi får se hur det går ;)

BiTBoY
2006-06-15, 23:53
Dagsjournal för 060615
Morgonvikt: 105kg

Matintag:
10.00 - Whey-80 (180kcal), 5g linfrö (23kcal), 10g kreatin, 3g omega3 (27kcal), 1xLean
13.00 - Whey-80 (180kcal), 5g linfrö (23kcal), 3g omega3 (27kcal), 1xLean
23.00 - Whey-80 (360kcal)

Totalt: 1340kcal

Träning: Ingen(!) - För bedrövligt, men jag hann verkligen inte med idag. Först hade jag så mycket som skulle hämtas, lämnas, fixas och donas med på förmiddagen, sen var det jobb 14-22, sen skulle jag träffa ett par kompisar en sväng och sen var det dags att gå hem och sova...
Jag är rädd att det inte kommer att bli nåt under fredagen heller. Det är fullbokat redan nu verkar det som :/

BiTBoY
2006-06-16, 23:48
Dagsjournal för 060616
Morgonvikt: 105kg (Trist, men väntat. Det är ju så roligt när man kan se skillnad från dag till dag)

Matintag:
10.00 - Whey-80 (180kcal), 5g linfrö (23kcal), 3g omega3 (27kcal), 1xLean
13.00 - Whey-80 (180kcal), 1xLean
00.00 - Whey-80 (360kcal), 3g omega3 (27kcal)

Totalt: 1577kcal (oops, det var nästan mycket)

Träning: Ingen. Som jag tidigare befarade hann jag inte med någon träning idag.
Att kuta runt på ett fabriksgolv i 8 timmar får vara den enda träningne för dagen. Det har jag gjort alla vardagar den här veckan, för övrigt.