Logga in

Visa fullständig version : Viktminskningstråden, nu med extra stöd och hjälp!

timoat
2006-04-25, 18:48
Tjena alla, verkar vara många som är i defftider nu (of course...) likaså jag, så jag tänkte att det kunde vara en bra idé att lägga upp sina scheman, mat och tränings, samt mål. Då kan vi stötta varandra och det blir lättare individuellt eftersom vi får svart på vitt vad det är vi har för syfte med dietandet/deffen/bantningen. Samtidigt kan man se vad som fungerar på vissa, och kanske få egna idéer. Var inte blyga!

Gimp
2006-04-25, 19:08
Jag har ungefär 10kg till att tappa innan jag är nöjd och har den där slimmade kroppen jag aldrig haft, haha, kommer totalt då ha tappat nästan 30 kg, weeeei! :thumbup:

Frukost: Havregrynsgröt och mjölk
Lunch: Skollunch fast med jättemycket grönsaker och en del keso
Lunch 2: Brukar oftast bli något snabbt, gärna tonfisk och pasta eller något jag lagat dagen innan, dvs. köttfärssås eller liknande.
Middag (efter träningen): Nästan alltid kyckling med något gott till, potatismos, nudlar eller någorlunda snabba kolhydrater
Kvällsmat: Blodpalt, omelett, kokt ägg. Väldigt lite variation där faktiskt. :D

Landar på mellan 1300 - 2000 kcal varje dag beroende på hur mycket jag tränat. Blir mycket fullkornspasta, fullkornsris och bulgur innan träningen och de dagar jag inte tränar. I huvudsak äter jag kyckling, tonfisk, kassler, alaskan pollock, färsk strömming, nötfärs och renskav. Efter träningen gör jag ibland hemmagjorda pommes i ugnen, så jäkla gott och inte sådär jättemycket fett i dem heller, prova! ;)

Spinning måndag, tisdag, torsdag, fredag och ibland lördag. Bodypump på tisdagar också. Tränar styrka efter spinningen på måndag, torsdag och fredag. Dessutom gör jag frekvent promenader, väldigt sällan på morgonen dock. :D Går alltid till skolan (och hem), 25 minuter enkel väg, och till kompisar och det var längesedan jag tog bussen i allmänhet.

Nu är jag sjuk, men snart drar jag igång med träningen igen och jag har fram tills mitten av juni ungefär på mig att tappa de sista kilona, hoppas jag klarar det. :D

timoat
2006-04-25, 19:12
Stats:

186 cm
81.5 kg 26 april
Man

Kortsiktigt mål: Nå 75 kg till 19 maj (Class reunion)
Långsiktigare: Nå 70 kg till augusti, sen efter det börja bygga muskler

Ok, så jag är givetvis intresserad att shedda denna vikten asap.
Tillvägagångsättet är den omdebaterade VLCD, samt intensiv cardio. fram tills frösta milestonen (19 maj) sen successivt öka kcal intaget och börja med enklare muskelbygande övningar.

På menyn varje dag intas mellan 800 och 1000 kcal per dag, uppdelat på 4 mål. Uppdelade så här:

Mål ett (efter mogoncardio) :
1 polar extreme med Dijonsenap, kalkonbröst eller skinka samt smörgåsgurka. 200 kcal

2. Minikeso 125 g samt kycklingfilé alt tonfisk (100g) med 50 g gröna ärtor 200 kcal

3. Protteshake 30g samt 2 dl minimjölk 200 kcal

4. Middag M Kassler, T kyckling, O lax,
T köttfärsås, F oxfilé, L kassler, S kyckling,
alltid med ärtor, broccoli och sallad 250 kcal

Ev 5 Kvarg 250 g och Funlight ca 200 Kcal

Tre gånger om dagen intas Omega 3 kapslar.

Morgoncardio är lätt jogging en timme alt. promenad (8km/h) en timme varannan dag bränner mellan 800-1000 kcal enligt www.caloriesperhour.com

Detta körs jag fram till 19 maj. Efter detta ökar jag kcal intaget genom att slänga in en extra protteshake samt lite mer fet fisk. DÅ börjar jag även göra 200 armhävningar varanann dag. (60 varje gång jag går på toa för att kissa under dagens lopp) samt 60 situpslikadant varannan dag)

Inga ätardagar sker föränn delmål 1 är uppfyllt, eftersom jag har svårt att kontrollera mig.

Thats the plan anyway. Det går nog vägen!

timoat
2006-04-25, 19:16
Bra jobbat Gimp! De där sista tio kilona är nog no probs, det fixar du!

Vilken typ av nudlar är det? Vanliga Ramen eller äggnudlar? Rame innehåller ca 400 Kcal (runt 20 g palmfett, inge bra)per paket, kan vara värt att byta ut mot äggnudlar, blir mycket godare också, med en stänk ostronsås ock kikkoman i stirfryen så smakar det som stekta nudlar på kinarestaurangen utan all olja!

Gimp
2006-04-25, 19:46
Bra jobbat Gimp! De där sista tio kilona är nog no probs, det fixar du!

Vilken typ av nudlar är det? Vanliga Ramen eller äggnudlar? Rame innehåller ca 400 Kcal (runt 20 g palmfett, inge bra)per paket, kan vara värt att byta ut mot äggnudlar, blir mycket godare också, med en stänk ostronsås ock kikkoman i stirfryen så smakar det som stekta nudlar på kinarestaurangen utan all olja!

Det blir vanliga äggnudlar från Willy's och ibland risnudlar efter träningen. Vad är kikkoman föresten, vanlig soja? Ostronsås ska ajg försöka inhandla också, vart hittar jag det?

Respect att du lyckas ligga på 800-1000kcal om dagen (väldigt lite f.ö.) och inte har ätardagar, mitt sinne är lite för svagt för det. :D

Beecher
2006-04-25, 19:48
Vad är kikkoman föresten, vanlig soja?

Kikkoman är INTE någon vanlig soja.
http://yoga.at.infoseek.co.jp/flash/kikkomaso_e.htm

:hbang:

timoat
2006-04-25, 19:56
Hehe Beecher är nere med the sauce! Kikkoman slår allt!

Snake
2006-04-25, 20:11
Har inget schema alls, jag äter mindre kolhydrater bara än jag gjort förutom och rör på mig några gånger extra i veckan. Går stadigt neråt, hur simpelt som helst.

Gimp
2006-04-25, 20:13
Jag har sett den på bordet när jag ätit på asiatiska restauranger men har alltid trott att det var vanliga soja. :D Jag kanske ska byta ut den mot min specialimporterade KS Masterpiece BBQ Sauce från USA då, haha, den börjar tryta nu ändå. :(

Hur som helst, dags att laga blodpalt nu och sedan sova.

timoat
2006-04-26, 05:31
Kom precis tillbaks från jogg nr 2, blev bara 40 min mes-takt, men jag insåg att min gamla promenadrunda har en svagt lutande uppförsbacke i ca 10 min som nästan tar kål på mig... Men det blir en promme imorn istället.

Alla andra?