Logga in

Visa fullständig version : Deff, måltids schema och träningsschemat.

emil123
2006-04-25, 18:23
Hej göbbs!

Tänkte visa er mitt måltidsschema och vilka dagar jag tränar.

Före varje träningspass blir det 20gram protein i kroppen, en full shaker med VP2 Whey Isolate, efteråt en banan.

Måndag: Morgon: Promenad, 30-40min. 14:00 styrkeRygg, Mage, Biceps och Ben.
Tisdag: Morgon: Promenad 30-40min. 14:00 styrke Triceps, Bröst, Underarmar och Axlar.
Onsdag: Morgon: Promenad 30-40min. Vila, joggning på kvällen.
Torsdag: Morgon: Promenad 30-40min. 14:00 styrke Helkroppspass.
Fredag: Vila.
Lördag: Morgon: Promenad 30-40min. Vila, Joggning på dagen.
Söndag: Morgon: Promenad 30-40min.Vila, Joggning på dagen.

Efter varje joggning så käkar jag, havregrynsgröt, 2grovtbröds mackor med keso och skinka.

------------------------------------------------
Före morgonpromenad: 2 koppar kaffe.

Frukost: Havregrynsgröt/Rågmjölsgröt 2grovtbröds mackor med keso och skinka, ett glas apelsinjuice, 2st omega3 tabletter, och 1 vitamintablett.

Lunch: Vanlig lunch, kan bli vad som helst. Tallriken är mäst full med protein och sallad, lite mindre kolisar.

Mellanmål: 1 ostost macka med apelsinfestis. (kan tyvärr inte byta ut det)

Middag: Som lunch, mindre kolisar mer sallad och protein osv.

Kvällsfika innan läggdags: 2st grovmackor med keso och skinka och ett glas lättmjölk.
--------------------------------------------------------------
Några sista punkter:

Jag skippar allt som Godis, chips, läsk och skräpmat.
Tränar tung hård styrketräning.

vad töcks? ska detta få mig att bli av med lite fettvalkar?
piez

jewzie
2006-04-25, 20:30
Om du läser igenom deff-guiden som Grub har skrivit så kan du räkna ut hur mycket du bör få i dig varje dag. Sen kan du räkna ut ungefär hur mycket du äter med www.slv.se tabeller. Sen beroende på hur mycket du kan gå ner så kan du sätta upp hur mycket underskott du ska ha per dag för att gå ner så mycket du vill. Exempelvis är ett underskott på 500kcal per dag ungefär ½kg i veckan. Detta kan vara ett bra sätt att börja på. Sen tycker jag att du ska tillföra mer protein än vad du verkar göra nu. Bra proteinkällor är bla. Kvarg, shakes, fisk/kött/kyckling. Försök att ha en skalman klocka när du planerar dina måltider så att du tillför protein till kroppen med ungefär 15 - 25g protein var 2 - 3h så att du inte tappar dina välförtjäna muskler.