Visa fullständig version : Promenad, Jogging innan frukost bryter int....
Hej.
Ville bara få detta lite förklarat för mig - promenad eller jogging i en timma innan frukost förbränner fett men bryter inte ner musklerna? Har läst att kroppen behöver fylla på med protein när man vaknat, är det sant?
En annan sak jag tänkt på är - kan man deffa sammtidigt som man bygger muskler? Kanske "mjuk", långsamt men säkert, så man inte tappar muskler..?
Jag gymmar nu, bygger på mig muskler, men fett följer med automatiskt.....jag var lite "överviktig innan jag började träna, var 187cm och vägde 87 kilo, ungefär......till frågan nu - ska jag gå ner i underhudsfett/fett sammtidigt som jag bygger muskler eller ska jag bygga på mig en stor massa och sen deffa ner allt?
MvH Spritza
King Grub
2006-04-25, 17:10
1. Cardio före frukost innebär maximal fettförbränning under aktivitet och minskad proteinförbränning efter aktivitet. Äter man innan ökar proteinförbränningen efter avslutad aktivitet i stället.
och 2. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632
JailBait
2006-04-25, 17:20
du kan med gott samvete promenera/jogga innan frukost. sedan en tallrik med havregrynsgröt och proteindrink + vitamintillskott om du nu äter det.
muskeluppbyggnad kräver kaloriöverskott så renodlad deff kan du glömma om du skall bygga mycket. du kan ju hitta din egen gräns med ätandet o cardio så kan du iaf hålla kroppsfettet på minimum och musklerna kommer sakta men säkert.
deffa först träna sen då ser du resultat träningen blir lite roligare då
Så om jag minskar kolhydrat/energi intaget och håller samma proteinintag som jag gör nu så kommer jag förmodligen gå ner i fett, men sammtidigt bygga muskler......finns inga nackdelar för musklerna när jag deffar sammtidigt som uppbygnad pågår.......eller?
JailBait
2006-04-25, 17:26
det som händer är väl att musklerna tar längre tid på sig att komma om energiintaget minskar. och att du är trött ganska ofta. på gymmet bryter man ner sig därför måste man ladda med energi. nackdelen är att fettet kommer där också lite grann. men på hela taget tror jag om du sköter kosten jävligt bra o sover bra så löser det sig.
Ok.
Så jag kan iallafall minska i fett lite i taget om jag tar en jogging-runda innan frukost....
King Grub
2006-04-25, 17:43
Om du hamnar på energiunderskott på dygnet totalt, ja. Annars inte.
du kan med gott samvete promenera/jogga innan frukost. sedan en tallrik med havregrynsgröt och proteindrink + vitamintillskott om du nu äter det.
muskeluppbyggnad kräver kaloriöverskott så renodlad deff kan du glömma om du skall bygga mycket. du kan ju hitta din egen gräns med ätandet o cardio så kan du iaf hålla kroppsfettet på minimum och musklerna kommer sakta men säkert.
deffa först träna sen då ser du resultat träningen blir lite roligare då
deffa först ? hur kul är det att gå runt som en stolpe? Man ska ha lite hull på sig. Då blire också enklare att ta tyngre vikter. hantlar osv
1. Cardio före frukost innebär maximal fettförbränning under aktivitet och minskad proteinförbränning efter aktivitet. Äter man innan ökar proteinförbränningen efter avslutad aktivitet i stället.
och 2. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632
Du skrev i den trådne att man bör inta protein 1, 2 och 3 h efter passet för maximal effekt.. Men jag har också läst någonstanns att de finns stor risk att proteinet inte ger nån effekt till proteinsyntensen om man intar de fler ggr.. Tre gånger borde väl bli för mkt? Alltså finns de risk att den tredje gången är i riskzonen till att intas förjäves?
King Grub
2006-04-25, 19:43
Varken optimal tajmning, tidpunkt eller mängd är känd.
När man säger att intag 1 h efter träningen inte minskar gensvaret på motsvarande dos 1 h senare, baserar man det på studier på 6 g EAA. Jag skulle ju inte ta 40 gram protein i timmen.
Direkt före, under passet, 1 h efter och 2 eller 3 h efter, kanske. Men några exakta minuter eller gram är inte kända.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.