Visa fullständig version : Vad kännetecknar en "looser"?
Som topic säger. Vad känneteknar någon som ni skulle kategorisera eller kalla för "looser". Inga personangrepp.
Någon som är lös i magen eller allmänt lössläppt kanske?
Jag antar du menar Loser! :D
Det är väl en sådan som har ett sån där L-symbol formad med fingrarna i pannan.
L = Loser! :laugh:
Kanske någon som inte säger sig förstå att människan drivs av och alltid handlar efter inre drifter såsom egoism, vilja till makt, vilja till liv och vilja till avkomma? :D
Lose - förlora
Loose - lös
EDIT: Äh
Sheogorath
2006-04-24, 23:17
En loser är väl en som inte klarar av att följa sina drömmar, skulle jag säga. Som vet vad hon vill, men tragglar på i gamla spår av slentrian, lathet eller oförmåga.
Some people would say
Nietzsche = Winner
Rochefocauld = Loser
but that's of course relative like everything in life.
Någon som är lös i magen eller allmänt lössläppt kanske?
Jag antar du menar Loser! :D
Det är väl en sådan som har ett sån där L-symbol formad med fingrarna i pannan.
L = Loser! :laugh:
Hade en inre röst som på bräkig amreikanska sa "luuuusöööör" när jag skrev det, får skylla på det... :em:
Hade en inre röst som på bräkig amreikanska sa "luuuusöööör" när jag skrev det, får skylla på det... :em:
Ja, se vad vi är skadade av amerikansk film... :laugh:
USA = Winners, We = Luuuuusööööörs :D
En loser är väl en som inte klarar av att följa sina drömmar, skulle jag säga. Som vet vad hon vill, men tragglar på i gamla spår av slentrian, lathet eller oförmåga.
Tänkte också på en sådan definition. Någon som inte ens är nära att uppfylla sin potensial. Men om man istället säger så här: Vad skulle få er att känna er som en loser om ni mötte en gammal barndomsvän ni inte sett på, tja 10-20 år?
Sheogorath
2006-04-24, 23:22
Tänkte också på en sådan definition. Någon som inte ens är nära att uppfylla sin potensial. Men om man istället säger så här: Vad skulle få er att känna er som en loser om ni mötte en gammal barndomsvän ni inte sett på, tja 10-20 år?
Om jag inte klarat av att bli läkare. Om jag blivit fast i ett drogberoende. Om jag tappat min muskelmassa. Om jag hade trasslig relation till min fru och mina barn. Något sådant :).
Att sakna ambitioner/förmåga att förverkliga drömmar är väl mest synd bara. Losers kallar jag de som sitter fast i en destruktiv livsstil med kriminalitet, droger och allt fan vad det må vara och tycker det är coolt att vara "gangsta". Man kan vara en fin människa även om man saknar en fin titel.
Om jag inte klarat av att bli läkare. Om jag blivit fast i ett drogberoende. Om jag tappat min muskelmassa. Om jag hade trasslig relation till min fru och mina barn. Något sådant :).
Är inte det ganska så hemskt egentligen. Förutom det med muskelmassan. Att man är en "förlorare" för att man har en trasslig relation till frugan, eller att man blir fast i ett beroende?
Jag är nog mer inne på att man är en "loser" när man först slagit på stora trumman om sin förträfflighet och sedan inte är nära att leverera.
Some people would say
Nietzsche = Winner
Rochefocauld = Loser
but that's of course relative like everything in life.
Han gör det igen :D :thumbup:
Men tror det finns större losers än den senare, typ Kant?
grisbil3n
2006-04-24, 23:30
Jag tror nog att jag är en loser. Har aldrig presterat något, sitter där jag sitter. Men inte mår jag dåligt av det, känner mig inte ensam på den här fronten direkt.
Looser kan vara ett sorts skriftligt slang för loser, eller vad man ska säga. Faktiskt inte så väldans ovanligt att se folk som stavar "fel" med flit. Hade du hållit masken och påstått att du stavade så med flit så hade i alla fall jag gått på det =)
Av eget intresse googlade jag lite och hittade detta: http://www.mentaldischarge.com/?section=news&id=14
en artikel om att sätta in betydelsen "loser" under ordet "looser".
Dumleman
2006-04-24, 23:34
Han gör det igen :D :thumbup:
Men tror det finns större losers än den senare, typ Kant?
Nietzsche = grymt överskattad av hobbyfilosofer :D
Alla är bra på något men några är bra på fel saker och är därmed en loser. Vad som är fel saker avgörs av omgivningen.
grisbil3n
2006-04-24, 23:36
Tur att inte Bolio är vaken..
En loser är en som slutat tänka själv.
Jag ställer nog olika krav på andra och mig själv. Jag skulle känna mig som en loser om jag befann mig i samma livssituation om några år som jag gör nu. Mest för att jag avskyr stagnation. Jag har mål jag satt upp för mig själv på olika områden i livet, och fixar jag inte det har jag misslyckats. Om jag då är en misslyckad person vet jag däremot inte.
Corpobal
2006-04-24, 23:37
En loser är en sån där typ som smyger omkring på olika internetforum om nätterna.
En loser är en som slutat tänka själv.
Jag ställer nog olika krav på andra och mig själv. Jag skulle känna mig som en loser om jag befann mig i samma livssituation om några år som jag gör nu. Mest för att jag avskyr stagnation. Jag har mål jag satt upp för mig själv på olika områden i livet, och fixar jag inte det har jag misslyckats. Om jag då är en misslyckad person vet jag däremot inte.
Är en misslyckad person och en "loser" samma sak?
Longshot
2006-04-24, 23:41
Är en misslyckad person och en "loser" samma sak?
En misslyckad person har iaf försökt en loser försöker inte ens.
En misslyckad person har iaf försökt en loser försöker inte ens.
Försöker inte ens med vad?
Longshot
2006-04-24, 23:49
Försöker inte ens med vad?
Spänna bågen. Alla kan om man vill.
Some would say writing posts on an internetforum at this time of hour would be something a Loser would do... Oh wait.. :laugh:
Corpobal
2006-04-24, 23:54
Spänna bågen. Alla kan om man vill.
Hurra för att spänna bågen åt en massa saker andra projicerat på en att man ska. Välkommen till det moderna livet.
Hmmm, när jag funderar på det har jag nog en definition som riskerar bita mig i arslet. Först och främst är den som skulle drista sig till att göra L-tecknet i pannan definitivt en looser själv. Jag skulle till och med kunna gå till att tycka att alla som pratar om andra som loosers är rätt ordentliga loosers själva om man inte förmår att mer specifikt redogöra för varför en person är misslyckad, utan behöver ett svepande "looser" för att stå ut med sitt eget sorgliga jag. Då kommer problemen för mig eftersom jag inledningsvis använde looser, en synd som diskar mig från att delta i steningen.
Huvudsaken är väl att man själv är lycklig, spela roll vad man har klarat av, inte har gjort, ska göra eller om man är dum / lat / whatever i andras ögon.
H.Emanuel
2006-04-25, 05:13
Losers behövs. Var rädd om dem.Vem kan döma ut andra som losers förresten?
Hmmm, när jag funderar på det har jag nog en definition som riskerar bita mig i arslet. Först och främst är den som skulle drista sig till att göra L-tecknet i pannan definitivt en looser själv. Jag skulle till och med kunna gå till att tycka att alla som pratar om andra som loosers är rätt ordentliga loosers själva om man inte förmår att mer specifikt redogöra för varför en person är misslyckad, utan behöver ett svepande "looser" för att stå ut med sitt eget sorgliga jag. Då kommer problemen för mig eftersom jag inledningsvis använde looser, en synd som diskar mig från att delta i steningen.
Det spelar väl egentligen ingen roll vilken anledning man har att kalla någon för the L-word. Det känns mest som att det är bekräftelse för en själv att trycka ner andra och påpeka saker som kanske inte ens är viktiga för den personen.
Människor utan ambitioner, som är nöjda med var de befinner sig i livet.
H.Emanuel
2006-04-25, 05:22
Är det losers? Vad är det för fel med att vara nöjd med det, om nån nu skulle vara det? Att få magsår eller bli utbränd för att man siktar för högt och tar på sig mer än man klarara av, gång på gång, är närmare loser isåfall. Enligt mig
Är det losers? Vad är det för fel med att vara nöjd med det, om nån nu skulle vara det? Att få magsår eller bli utbränd för att man siktar för högt och tar på sig mer än man klarara av, gång på gång, är närmare loser isåfall. Enligt mig
Ja för mig är det det. Nu talar jag om total apati för framtiden. Folk som helt enkelt tappar all tro på sig själva och förlorar intresse för all form av utvecklande beteende ( psykologiskt, fysiologiskt och ägandemässigt)
Faktum är att nästan alla har någonting som de strävar efter, hur litet det än är. Alltså är min definition på loser väldigt svår att uppnå. Människor som aktivt strävar efter att förbättra sig i någon form (alla nivåer) är inga loosers i min mening.
Nu talar jag om total apati för framtiden. Folk som helt enkelt tappar all tro på sig själva och förlorar intresse för all form av utvecklande beteende (psykologiskt, fysiologiskt och ägandemässigt)
Det låter som att din loser/looser har en kraftig depression.
Nja Nina, jag har själv varit i en djup depression, men jag hade en vilja att vara ur den. En loser skulle vara över den och finna sig i sin depression.
Losern är den som låter motgångar knäcka honom/henne.
High1ander
2006-04-25, 07:44
Kan inte säga på rak arm...
Men typ: Att man kommer från en inavels-håla, där åka epa-traktor motsvarar och att supa sig full och spy på varje fest är meningen med livet; och att man vill bo kvar i den hålan resten av sitt liv.
Annars kan jag tycka brats, eller en massa andra människor är "losers" även om de anses vara vinnare i andras ögon. Losers, helt enkelt folk som jag absolut inte vill vara med.
Fast använder jag termen här i USA så syftas det alltid på hur "dum/fattig" man är...
H.Emanuel
2006-04-25, 07:51
Ja för mig är det det. Nu talar jag om total apati för framtiden. Folk som helt enkelt tappar all tro på sig själva och förlorar intresse för all form av utvecklande beteende ( psykologiskt, fysiologiskt och ägandemässigt)
Faktum är att nästan alla har någonting som de strävar efter, hur litet det än är. Alltså är min definition på loser väldigt svår att uppnå. Människor som aktivt strävar efter att förbättra sig i någon form (alla nivåer) är inga loosers i min mening.
För mig är apati och att vara totalt nöjd två olika saker.
Nja Nina, jag har själv varit i en djup depression, men jag hade en vilja att vara ur den. En loser skulle vara över den och finna sig i sin depression.Att vilja vara ur är ju en sak. Det syns inte utanpå vad man vill inuti. Men att inte orka ta sig ur då? Inte ens våga ta livet av sig?
Jag brukar kalla mig själv för looser ibland, (Ja, jag stavar det också med dubbla o.) men jag tror inte att jag använder ordet mot någon annan. När jag använder det mot mig själv så gör jag det för att jag tycker att jag inte har uppnått det jag borde, inte kämpat hårt nog.
Det spelar väl egentligen ingen roll vilken anledning man har att kalla någon för the L-word. Det känns mest som att det är bekräftelse för en själv att trycka ner andra och påpeka saker som kanske inte ens är viktiga för den personen.
:thumbup:
en människa som inte inser att makten över ens liv ligger i var och ens egna händer..det är inte andra som ska göra en lycklig o framgångsrik.."Att man själv är sin egen lyckas smed" (för att dra till med en klyscha) Det är en loser enligt min definition:MrT:
"Jag brukar kalla mig själv för looser ibland, (Ja, jag stavar det också med dubbla o.) men jag tror inte att jag använder ordet mot någon annan. När jag använder det mot mig själv så gör jag det för att jag tycker att jag inte har uppnått det jag borde, inte kämpat hårt nog." Niiina
Givetvis. Jag med. Jag anser att stämpeln loser är en temporär och väldigt ytlig sådan, inget man behöver dras med hela livet precis. Jag ger dig ett exempel:
Han har bott hemma hos sina föräldrar i ett år nu, är 27 och träffar aldrig människor, samt är hung up on his ex.
Jäklar vilken loser! *rolleyes*
Han kom in på sin konstskola i New York som han kämpat för och drömt om medans han sparade varenda spänn han fick genom att bo hemma, och nu jävlar ska han slå världen med häpnad!
Whadda guy! *flex*
Någon som förlorar sig själv i andras krav/sätt/värderingar/liv istället för att leta upp sig själv i sitt liv.
Loser/Looser per defination i Batmans stora ordbok.
En inombords nerbruten man/kvinna som sedan länge gett upp hoppet om att bli nånting, har inget körkort och tar bussen/cykeln till jobbet kl 7 på morgonen oavsett väder.
Mindre bra fysik och har en familj som inte visar respekt, losern är längst ner i rangordningen i familjen.
Har svårt att säga imot och tar sällan chanser.
Edit: detta med
Någon som förlorar sig själv i andras krav/sätt/värderingar/liv istället för att leta upp sig själv i sitt liv.
en looser för mig är någon som ser ner på andra utan att va mer än 2 skitar hög själv
Just det här är en egenskap som jag knappast skulle anse som något "loser-aktigt". Det är ju snarare något att avundas, helvete vad skönt det skulle vara att bara luta sig tillbaka och vara jävligt nöjd.
Om man är nöjd så är man ingen loser.
Nöjd med tillvaron = Bra!
Bara för att DU har andra mål timoat (40.000 per månad eller vad det kan vara) behöver inte LASSE har samma mål.
Om man är nöjd så är man ingen loser.
Nöjd med tillvaron = Bra!
Precis!
Att kunna vara nöjd med sin tillvaro och inte behöva leta efter grönare gräs är verkligen något att avundas :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.