Visa fullständig version : Kolo-loggan GÅr Under! ;o
Guns n hoses
2006-04-24, 21:15
På drawboll är det någon jävel som kladdar över massa bokstäver med massa vitt kladd. TILL UNDSÄTTNING!(Stavning?)
På drawboll är det någon jävel som kladdar över massa bokstäver med massa vitt kladd. TILL UNDSÄTTNING!(Stavning?)
*uppdate* Det gäller liv eller död!! *uppdate*
Tricklev
2006-04-24, 21:18
NEEEEJ! *cry* *grr27*
Dissector
2006-04-24, 21:20
JOBBA NU FÖR KATTEN! Jag blir riktigt knäckt :(
Kaboffastar
2006-04-24, 21:23
Håll reda på konturer for fuck sake :D
tror det är viktigast =P
Glöm inte att vi tillsammans har tagit oss ur bra mycket svårare kriser än denna - tillsammans! :thumbup:
Lycka till ikväll allihop, nu måste jag plugga :(
Försöka att bara fylla i de vita streck som finns. Slösa in bläck på att måla lite överallt. Finns ingen mening att måla svart på svart.
Sheogorath
2006-04-24, 21:34
Fan vad gött att få arbeta för en god sak :hbang:!
Dissector
2006-04-24, 21:36
Försöka att bara fylla i de vita streck som finns. Slösa in bläck på att måla lite överallt. Finns ingen mening att måla svart på svart.
Men om bokstäverna är för tunna kommer dom lättare försvinna mer och mer, en del svart på svart blir det ju automatiskt då det inte alltid går att prickskjuta, då det är för stora områden på de allra mest masakrerade bitarna.
Vi behöver någon form utan Von Manstein
Vi får också hoppas på att folk tappar orken att förstöra.
EDIT: "E"et behöver hjälp NU!
Men om bokstäverna är för tunna kommer dom lättare försvinna mer och mer, en del svart på svart blir det ju automatiskt då det inte alltid går att prickskjuta, då det är för stora områden på de allra mest masakrerade bitarna.
Vi behöver någon form utan Von Manstein
Vi får också hoppas på att folk tappar orken att förstöra.
EDIT: "E"et behöver hjälp NU!
Sant, men måla svart på svart är ju onödigt. Kom igen nu hela kollo!!
Fixa "E:t" ffs.. :furious:
I've used my 17 % for teh day :(
Tycker ni att jag ska rita nu, eller vänta tills jag fått mer bläck i morgon?
Det verkar lite onödigt att vänta känns det som, eftersom jag antagligen bara får dubbelt så mycket bläck på en gång. Då är det väl smartare att fylla i lite då och då istället? :)
Kaboffastar
2006-04-24, 21:49
OM det nu är någon som har problem med labyrinten i början så kommer här en lösning hihi.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/path.JPG
BigForre
2006-04-24, 21:49
Nu har jag hjälp "K" igen, vänstra benets nedersta del är fix...
Kaboffastar
2006-04-24, 21:50
Tycker ni att jag ska rita nu, eller vänta tills jag fått mer bläck i morgon?
Det verkar lite onödigt att vänta känns det som, eftersom jag antagligen bara får dubbelt så mycket bläck på en gång. Då är det väl smartare att fylla i lite då och då istället? :)
Ser rätt lugnt ut nu. Dom har ju inte en chans.
AFanatic
2006-04-24, 21:51
OM det nu är någon som har problem med labyrinten i början så kommer här en lösning hihi.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/path.JPG
Haha bara måste älska engagemanget. :thumbup: :)
Dissector
2006-04-24, 21:51
Okej, "E":et är fult som fan, men det får väl duga sålänge. Kanske slänga lite fokus på den röda rutan? Den början tonas ut ovanifrån. Blir den tydlig lär folk ge sig på den sedan kanske man får lite tid att reparera texten, och sedan slåss för röda rutan. Sedan kommer dom givetvis gå på texten igen, men detta är ju ett evighetsslag!
EDIT: Å andra sidan kanske texten ändå blir attackerad då, och med mindre folk på är det inge bra! Bästa är nog att fokusera på båda två!
Ser rätt lugnt ut nu. Dom har ju inte en chans.
Ja, det ser faktiskt bra ut. Då satsar jag rejält i morgon bitti igen. :thumbup:
Tricklev
2006-04-24, 21:54
Haha bara måste älska engagemanget. :thumbup: :)
Hela kolo går ihop för the greater cause :thumbup:
Fan vilken jobbig lösning du har kommit på Kabbo, kanske för jag är van vid min?
Tigerkotten
2006-04-24, 21:59
Båda Z sitter ihop nu, så detta behövs fixas med vit färg.
http://www.drawball.com/52eivzc
Andra Z är på väg att försvinna, nån med bläck får gå in och börja styra upp det.
Dissector
2006-04-24, 22:13
Andra Z är på väg att försvinna, nån med bläck får gå in och börja styra upp det.
I'm on it
Tigerkotten
2006-04-24, 22:22
Jäkligt maffig loggo e det :)
Bara texten och den vita e stort det, sedan all röda vi har med :thumbup:
Men vi har börjat få lite väl många mot oss känns det som :D
Dissector
2006-04-24, 22:24
Jäkligt maffig loggo e det :)
Bara texten och den vita e stort det, sedan all röda vi har med :thumbup:
Men vi har börjat få lite väl många mot oss känns det som :D
Logon har ju dessvärre blivit lite "slafsigare" än vad den var från början, men lite klantiga reparationer får gå nu ändå :) Får vi folk att inte orka sabba så mycket så kanske vi kan slipa till den sen =) Nu är dock det viktigaste att se till att bokstäverna förblir rätt bokstäver och att de över huvud taget finns kvar!
Vad behövs göras? Vad ska prioriteras?
Dissector
2006-04-24, 22:42
Vad behövs göras? Vad ska prioriteras?
I skrivande stund tycker jag det ser ut som att det andra "O":et måste tömmas, och även förstärka övre delen av röda rutan. Det andra "Z":t ser också smått överdimensionerat ut, men nog inget akut.
Metal_boy_
2006-04-24, 22:59
Har bidragit med lite hjälp nu också. Hur fan får jag mer färg?
Ser att Allan varit inne å kladdat lite i mitten av andra O:et :)
Metal_boy_
2006-04-24, 23:00
Ser att Allan varit inne å kladdat lite i mitten av andra O:et :)
Såg det med. :laugh:
Dissector
2006-04-24, 23:12
Har bidragit med lite hjälp nu också. Hur fan får jag mer färg?
1. Väntar på att den ska ladda upp igen (Slooooow)
Eller
2. Förnyar ditt IP och målar på (Hardcore)
Klart man hjälper till! Mäktigt stor loga.
N00bfråga - hur förnyar man ip?
Metal_boy_
2006-04-24, 23:14
1. Väntar på att den ska ladda upp igen (Slooooow)
Eller
2. Förnyar ditt IP och målar på (Hardcore)
Ok :)
Dissector
2006-04-24, 23:19
Fungerar inte så bra med vissa ISP:er men såhär kan du göra:
(Vet inte hur kunnig du är så jag skriver som till ett barn då :) )
Start -> Kör -> CMD
Där inne skriver du följande:
ipconfig /release
(Tryck Enter)
net stop "DHCP Client"
(Tryck Enter)
net start "DHCP Client"
(Tryck Enter)
ipconfig /renew
(Tryck Enter)
Klart!
Ibland fungerar det som sagt inte, och det måste finnas tillgängliga IPn som man kan bli tilldelad.
Tigerkotten
2006-04-24, 23:35
Fungerar inte så bra med vissa ISP:er men såhär kan du göra:
(Vet inte hur kunnig du är så jag skriver som till ett barn då :) )
Start -> Kör -> CMD
Där inne skriver du följande:
ipconfig /release
(Tryck Enter)
net stop "DHCP Client"
(Tryck Enter)
net start "DHCP Client"
(Tryck Enter)
ipconfig /renew
(Tryck Enter)
Klart!
Ibland fungerar det som sagt inte, och det måste finnas tillgängliga IPn som man kan bli tilldelad.
Om det funkar så skriv allt i en textfil och sedan sparar du filen som något.bat
ipconfig /release
net stop "DHCP Client"
net start "DHCP Client"
ipconfig /renew
Så skriver den allt auto
edgen_ÖSD
2006-04-24, 23:41
Det här är som en riktigt bra film. Då allt ser hopplöst ut rycker vi in i samlad trupp och ger allt för att rädda det vi håler vid, och det vi lever för.
Jag blir tårögd av att se hur vå hjälper varandra, och totalt kör över alla andra målare som försöker förstöra.
Och i morrn har jag förhoppningsvis i alla fall 170% bläck fördelat på 4 datorer att använda!
Mot nya mål!
Det här är som en riktigt bra film. Då allt ser hopplöst ut rycker vi in i samlad trupp och ger allt för att rädda det vi håler vid, och det vi lever för.
Jag blir tårögd av att se hur vå hjälper varandra, och totalt kör över alla andra målare som försöker förstöra.
Och i morrn har jag förhoppningsvis i alla fall 170% bläck fördelat på 4 datorer att använda!
Mot nya mål!
Några gånger hinner man inte ens laga vissa bokstäver för det är redan 2 pers och fyller i för fullt..
High1ander
2006-04-25, 00:21
Var precis in och lekte lite :) Men 15% gar at snabbt
edgen_ÖSD
2006-04-25, 02:14
Nu ser det dock jäkligt illa ut... Några som fått för sig att täppa igen våra bokstäver. Jaja i morrn är vi tillbaka och fixar det där!
Ninjasmurf
2006-04-25, 04:24
Fixade lite på "E" och "O"
Haha ni har blivit totalt ägda.
Ninjasmurf
2006-04-25, 04:44
Haha ni har blivit totalt ägda.
du får väl hjälpa till istället :)
Jevla anarkister som jag pajja.. nu har dem tagit bort det Allan skrev också *grr27* *innocent*
känns lite som ett insiderjobb? eller bara nån som hackat till sig ink?
Det var vackert så länge det varade. :)
http://img246.imageshack.us/img246/4941/screenhunter11jh.jpg
Frippe_L
2006-04-25, 05:53
Det var vackert så länge det varade. :)
Ja nu ser det ut som en rysk reklam eller nåt. *grr27*
Ja nu ser det ut som en rysk reklam eller nåt. *grr27*Vi regerade faktiskt länge. Själv orkar jag inte kriga längre. Jag har full förståelse för teh arty people som inte är jätteintresserade av att bli dominerade av en relativt oattraktiv logo. När vi får ny logo så tycker jag dock att vi bör regera igen, om än i något mindre skala. (stor nog att synas i 0% men liten nog att underhålla.)
Annars kan vi skita i bokstäverna och bara satsa på det röda, sen när det röda är klart så bygger vi upp bokstäverna från scratch.
grabben i skogen
2006-04-25, 06:43
en hälften så stor logga kanske skulle ha en chans. som den är nu tar den ju enormt mkt jobb.
Dissector
2006-04-25, 06:45
Jävla terrorister! Vi som kämpade så HÅRT! Fan vad knäckt jag blev när jag såg det :(
However, lär bli sämre och sämre, men ska försöka mig på en räddningsaktion i eftermiddag :)
TrasMannen
2006-04-25, 06:54
Äh, vi kör på vafan, ge inte upp. det är nu det roliga börjar. Det lär ju vara nått forum som har gått å samlat för att ta över oss ^^
TrasMannen
2006-04-25, 07:09
Vi skiter i det röda tycker jag, å kör bara på kolozzeum. jag håller på att fixa lite konturer
Det är nu det riktiga testet börjar.
Vilka skall ge upp först? Inte vi iaf, vi är ju envisa och hårda!
Dom är ju inte Kolozzeum, det e vi!
Om det är några som kan pepp och hur man blir motiverade så är det ju vi!
KOM IGEN..... VIKTERNA E PAPPERRR.....papperrrr.....
TrasMannen
2006-04-25, 07:14
Det är nu det riktiga testet börjar.
Vilka skall ge upp först? Inte vi iaf, vi är ju envisa och hårda!
Dom är ju inte Kolozzeum, det e vi!
Om det är några som kan pepp och hur man blir motiverade så är det ju vi!
KOM IGEN..... VIKTERNA E PAPPERRR.....papperrrr.....
Daaamn right!
Ge upp för vad?
Fortsätt kämpa, den ser ju fortfarande bra ut! :)
ipconfig /renew
TrasMannen
2006-04-25, 10:08
Ge upp för vad?
Fortsätt kämpa, den ser ju fortfarande bra ut! :)
Vad tror du vi har hållit på med??
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=68379
Vad tror du vi har hållit på med??
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=68379
Jag tänkte mer på dem som sa mindra positiva kommentarer :) Vi behöver alla!
Ja kom igen nu hela kollo! Kämpa på. Jag engagerar mina kollegor så mycket det bara går. :D
Gym Biffen
2006-04-25, 10:38
Jävlar vad skrajsen jag blev av namnet på tråden. Fixar till så gott jag kan just nu. :whipped:
Hur fasen fixar dom ringarna? Är en ny på g i k't
Hjälper till å fixa K'et nu iaf. *flex*
Gym Biffen
2006-04-25, 10:45
Jobbar oxå så gott jag kan på K:et!!! *yourock*
Nu börjar K:et bli bra igen. :D
U och M behöver hjälp. *grr27*
s_himself
2006-04-25, 11:39
nu har jag varit och fyllt i lite också, men bläcket tog slut
Kaboffastar
2006-04-25, 11:49
Kaboffastar ;d
Guns n hoses
2006-04-25, 11:51
Ifall dom förstör den ytterligare, vad sägs om att göra en ny logga fast i lite mindre storlek? Dock så man ser den från 0 zoom.
Edit: Såg att vi fått ganska bra pli på den nu :)
Kaboffastar
2006-04-25, 11:53
Borta ;)
Hade bara 4 % inc. fyllde i lite svart på K'et. :)
Tigerkotten
2006-04-25, 11:55
Hade bara 4 % inc. fyllde i lite svart på K'et. :)
såg det :]
Sedan var det en tredje person, om det inte var du som ritade svart huller och buller på K:et = Inte bra använding av färgen!
Jag höll på med K:et också :)
Hajjar inte hur personen som hade gjort ringarna hade fått som så bra.
TrasMannen
2006-04-25, 11:57
såg det :]
Sedan var det en tredje person, om det inte var du som ritade svart huller och buller på K:et = Inte bra använding av färgen!
Jag höll på med K:et också :)
Hajjar inte hur personen som hade gjort ringarna hade fått som så bra.
Dom använder ett program som styr musen
U och K behvöver fyllas i med svart.
Dissector
2006-04-25, 13:29
Röda rutan behöver rejält med support!
Gjorde precis en insats på L:et.
Men loggan ser lite trött ut nu
rememberence
2006-04-25, 13:47
fyllde ut på e:et behövs mer "backup" :D
Nu använder någon något slags datorprogram för att förstöra våra bokstäver, samma grej som 4chan använde en gång när de gjorde sitt datorgenererade /b/.
http://www.drawball.com/jxn24y
Usch.
hangatyr
2006-04-25, 14:52
hur aktuell är den här bilden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Large_b_logo.jpg
Upptäckte att det var en påbörjan till en bulgarisk flagga - bulgarerna anfaller igen! Slå larm! :D Men vi har klarat av dem tidigare!
hur aktuell är den här bilden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Large_b_logo.jpg
Vad menar du? Den är gammal, men där har du ett bra exempel på en datorgenererad logga av /b/...
Dumleman
2006-04-25, 14:57
Har outlineat nedre högra hörnet på den röda fyrkanten, eller där det bör vara rött ivf :).
hangatyr
2006-04-25, 14:58
Vad menar du? Den är gammal, men där har du ett bra exempel på en datorgenererad logga av /b/...
ok, för jag tycker det ser ut osm om kolozzeumloggan befinner sig strax nedanför /b/.
Om man tänker sig att K:t är dolt av ett grönt bunny-huvud?
Haha vem var det jag skrev hjälp till istället till?
Jag är så jäkla korkad att det tar mig minst en kvart att ta mig förbi dom där jäkla punkterna man ska dra streck emellan. Så jag kan inte hjälpa till :(
Jag är så jäkla korkad att det tar mig minst en kvart att ta mig förbi dom där jäkla punkterna man ska dra streck emellan. Så jag kan inte hjälpa till :(
Titta i tråden "drawballguiden"
Här har du hjälp:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=68505
:)
Asså helt seriöst nu, hur kan man misslyckas med strecken??!:D
Man behöver ju inte ens tänka när man drar dom, det är bara att.... Dra! :laugh:
Asså helt seriöst nu, hur kan man misslyckas med strecken??!:D
Man behöver ju inte ens tänka när man drar dom, det är bara att.... Dra! :laugh:
Själv försökte jag göra en stjärna första gången jag provade, fattade inte alls vad jag skulle göra, så det går att misslyckas på många sätt :D
nu har jag inte läst hela tråden men, är det inte bäst att först göra klart texten? gav precis L:et en omgång
nu har jag inte läst hela tråden men, är det inte bäst att först göra klart texten? gav precis L:et en omgång
Den har varit klar femtioelva gånger men alltid är det nån som förstör, så det är likabra att göra det röda samtidigt.
Fasiken vad svårt det är att rita med laptopens touchpad.
Vad vi behöver är ett gäng proxyservrar och en webbläsare med olika profiler så man inte delar cookies. :)
K:et är ett R men när man zoomar in blir det ett K igen.. vet inte vad jag ska göra :/
K:et är ett R men när man zoomar in blir det ett K igen.. vet inte vad jag ska göra :/
Det är den mest inzoomade nivån som gäller
kimonque
2006-04-25, 18:43
Nu är den minst lika bra som tidigare, starkt jobbat alla *yourock*
Nederdeln på K ser lite halvdant ut.
Dumleman
2006-04-25, 19:24
Röda rutans kant ska sluta där M:ets kant slutar. Tänk på att det ska vara vitt mellan bokstäverna och det röda.
Ska vi inte bara strunta i den röda rutan? Då kan vi få en grym text istället. Det är ju ändå bara.. röd färg. :)
Ska vi inte bara strunta i den röda rutan? Då kan vi få en grym text istället. Det är ju ändå bara.. röd färg. :)
Det skulle man kan kunna göra, fast samtidigt blir det inte hela kolozzeum loggan då.
Någon får plocka bort förlängningen upptill på första Z.
Det skulle man kan kunna göra, fast samtidigt blir det inte hela kolozzeum loggan då.
Någon får plocka bort förlängningen upptill på första Z.
Loggan ska ju ändå göras om. :D
Har just fixat till nederkanten på K:et, med hjälp av nån annan nisse..
Nej, det blir inte samma charm alls då :( Den syns mycket bättre med det röda också, men vi kan ändra loggan när Kolozzeum ändrar loggan ;)
Nej, det blir inte samma charm alls då :( Den syns mycket bättre med det röda också, men vi kan ändra loggan när Kolozzeum ändrar loggan ;)
Tror du att vi kommer att lyckas rita upp hela loggan då? Det känns som att den blir mer och mer kluddrig eftersom. :( Både texten och den röda rutan.
Ska vi inte bara strunta i den röda rutan? Då kan vi få en grym text istället. Det är ju ändå bara.. röd färg. :)Jag håller fatiskt med dig. Det är lite taskigt mot resten av folket på Drawball, speciellt de som kanske har gjort nått fint som vi kluddar över. Lite rött kanske kan räcka?
kimonque
2006-04-25, 20:01
De får rita någon annanstans, vi har ju allt röda vi behöver nu!
Tror du att vi kommer att lyckas rita upp hela loggan då? Det känns som att den blir mer och mer kluddrig eftersom. :( Både texten och den röda rutan.
Ja det är klart vi kan! Bara vi tänker POSITIVT så går det *kissass*
Den är ju ungefär lagom stor, bara vi kan få den hyfsat ifylld så har vi lyckats! Vi får inte ge upp på mållinjen nu :)
Dissector
2006-04-25, 21:46
Jag håller fatiskt med dig. Det är lite taskigt mot resten av folket på Drawball, speciellt de som kanske har gjort nått fint som vi kluddar över. Lite rött kanske kan räcka?
Äh, lite ska vi väl få dominera? Vi bygger ju åtminstone en bild! Allt målas över. Det är värre med dom som bara kluddar i för att jävlas. Allt ska ändå målas över förr eller senare. Och utan röda rutan blir det ju inte riktigt kolo ;)
Första Z är behöver fixas, jag har inget bläck så kan ej göra det själv.
Det känns nästan lite motigt att vi kommer att bli klara med loggan. :( All laganda, tålighet och engagemang fylls ut med en genomgående intig tomhet.
Dramatiskt? Ja. :D
Det känns nästan lite motigt att vi kommer att bli klara med loggan. :( All laganda, tålighet och engagemang fylls ut med en genomgående intig tomhet.
Dramatiskt? Ja. :D
Jag vill inte skiljas *cry*
Men än har vi lite tid kvar tillsammans, du, jag, alla andra och Kolo :D
Jag har målat 80%, fixat Z:t och hela det nu.
Är det någon som tror att vi kommer bli "klara"? Det är ett pågående arbete - värdet ligger i den sammanhållning KonstnärsKollektivet Kolozzeum ger oss. Upp till kamp!
Är det någon som tror att vi kommer bli "klara"? Det är ett pågående arbete - värdet ligger i den sammanhållning KonstnärsKollektivet Kolozzeum ger oss. Upp till kamp!
The Collective Hive-Mind has spoken!
Jo då det tror jag :)
Aldrig 100%, men den dag loggan ser hel ut från 0% så är vi klara :thumbup:
Tigerkotten
2006-04-25, 22:16
Allt ser rätt okej ut nu iaf :)
0% färg efter fixande på Z:et
Nu är logga illa ute igen. In med er och måla.
heltzonicka
2006-04-26, 03:16
fan det känns som ett tungt krig..
kolla loggan nu liksom - ska vi ge upp med fanan i behåll och trasha den själva?
Jag gick in o räddade lite på o:et, hur får man mer bläck?
Får man inte nytt förens nästa dag? I början kunde jag ju inte för jag hade inte flash, för några dagar sedan sket jag i det för jag klickade "agree" och orkade inte vänta ;)
Hur mycket minne tar det där i windows? Min mozilla 1.7 med flash 8.0 hade allokerat 471MB virtuellt minne (flash vet jag inte, ingår antagligen i mozilla) och X knatade upp i 300MB, vad jag gjorde var att spela upp drakgrejen i hall of fame.
hangatyr
2006-04-26, 06:38
screenshot bitte!!!!!
Är det någon som tror att vi kommer bli "klara"? Det är ett pågående arbete - värdet ligger i den sammanhållning KonstnärsKollektivet Kolozzeum ger oss. Upp till kamp!Den är bara så förbövlat stor och jobbig att underhålla.
För sammanhållningen då. Här behöver fyllas: http://www.drawball.com/qzmkuL
http://aliquis.homeunix.net:8080/blog/resources/aliquis/20060426-drawball1.png (nästan 2MB)
http://aliquis.homeunix.net:8080/blog/resources/aliquis/20060426-drawball2.png (ca 1.3MB)
http://aliquis.homeunix.net:8080/blog/resources/aliquis/20060426-drawball1.jpg (ca 300kB)
(200kB jpeg):
http://aliquis.homeunix.net:8080/blog/resources/aliquis/20060426-drawball2.jpg
När började bokstäverna spåra ur? folk som saboterade eller när ni skulle flytta om dem?
När började bokstäverna spåra ur? folk som saboterade eller när ni skulle flytta om dem?
Vi invaderade Bulgarien och Worth 1000
Jag skulle vilja se en anim på kolologgan, men det går inte om den inte hamnar i hall of fame? och det lär den ju inte göra :(
"On 4/17/2006 1:36:05 AM, Kzanderall said:
somebody explain to me how these /b/ guys are doing this??
It looks suspiciously good up close. Plus, they did it in about five minutes.
The probably disassembled the flash file and found out how the information is transferred from the client to the server and mimicked it. There is apparantly no sanity check on the server side.
Pretty lame..."
Om någon annan kan så, var är bolio när han behövs? ;D
Dra en Arnold (bild) tvärs över den så den hamnar i hall of fame iaf? ;D
TrasMannen
2006-04-26, 07:27
"On 4/17/2006 1:36:05 AM, Kzanderall said:
somebody explain to me how these /b/ guys are doing this??
It looks suspiciously good up close. Plus, they did it in about five minutes.
The probably disassembled the flash file and found out how the information is transferred from the client to the server and mimicked it. There is apparantly no sanity check on the server side.
Pretty lame..."
Om någon annan kan så, var är bolio när han behövs? ;D
Jag läste det där också. Men drawball har nog fattat hur dom gjorde, för nu när dom skall rita upp deras logo igen så tar det evigheter ;)
Till amigaos fanns ett litet program med vars hjälp man kunde söka på ett värde i minnet och få alla adresser det återfanns på, sedan kompletera denna sökningen med ännu en ny så fort värdet hade ändrats och se vilka adresser som stämde överens med båda sökningarna, osv.
Detta skulle antagligen gå att göras med sökningar på ens inksupply.
När man väl har minnesadressen i fråga slänger man bara dit ett annat värde, förslagsvis motsvarande 100% och vips kan man måla vidare.
Förutsatt att det inte sker någon kontroll gällande hur mycket ink man har på servern. Möjligt att den försöker återställa värdet då o då när den uppdaterar det men isf får man väl skriva in det hela tiden på rätt minnesadress.
aj aj någon gör stora kvadrater vitt över det som jag nyss gorde :( :confused:
Deceiver85
2006-04-26, 11:50
Fruktansvärt irreterande med andra fårskallar som förstör jämt och ständigt. Ip-fusket fungerar ej för mig så jag får vackert vänta på att bläcket ska fyllas på, under tiden sitter fientliga super-fuskare och ritar fula figurer över allt. Störande...
TrasMannen
2006-04-26, 11:59
Fruktansvärt irreterande med andra fårskallar som förstör jämt och ständigt. Ip-fusket fungerar ej för mig så jag får vackert vänta på att bläcket ska fyllas på, under tiden sitter fientliga super-fuskare och ritar fula figurer över allt. Störande...
Vi håller på med en ny nu
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=68587
Till amigaos fanns ett litet program med vars hjälp man kunde söka på ett värde i minnet och få alla adresser det återfanns på, sedan kompletera denna sökningen med ännu en ny så fort värdet hade ändrats och se vilka adresser som stämde överens med båda sökningarna, osv.
Detta skulle antagligen gå att göras med sökningar på ens inksupply.
När man väl har minnesadressen i fråga slänger man bara dit ett annat värde, förslagsvis motsvarande 100% och vips kan man måla vidare.
Förutsatt att det inte sker någon kontroll gällande hur mycket ink man har på servern. Möjligt att den försöker återställa värdet då o då när den uppdaterar det men isf får man väl skriva in det hela tiden på rätt minnesadress.
Precis, ArtMoney är trevligt :)
Tigerkotten
2006-04-26, 14:35
Skippa denna tråd och använd denna tråd istället
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=68613
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.