Visa fullständig version : Får ingen träningsvärk längre!
Efter jag tränat min ben så får jag ingen träningsvärk längre. Jag har tidigare slarvar med benträningen och bara tränat dom var annan var tredje vecka men har nu skärpt mig och tränar benen en gång per vecka.
Problemet är att jag inte får nån t-värk längre även om jag byter ut övningar och kastar om ordningen och ökar belastningen så är det bara vaderna som ömmar dagarna efter.
Får alltid t-värk i alla andra muskelgrupper, får den uppfattningen att träningen inte biter på benen längre fast det ser ut som jag skitit på mig när jag försöker gå mellan övningarna pga mjölksyra. :D
Är det nån som vet varför det är så eller om det inte spelar nån roll om man får värk eller inte?
J.Saarela
2006-04-24, 17:51
Var glad för det,träningsvärk är inte nått direkt tecken på resultat.
Var glad för det,träningsvärk är inte nått direkt tecken på resultat.
Så om du kör knäböj och bena ömmar några dagar. så är det inte ett bra teckan?
Sheogorath
2006-04-24, 19:03
Så om du kör knäböj och bena ömmar några dagar. så är det inte ett bra teckan?
Det kan lika gärna vara ett tecken på att:
Du skött återhämtningen för dåligt efter passet
Du har kört en helt ny övning som kroppen inte är van vid
Du har kört i ett annat repetionsintervall än normalt. En mils löpning får man ju sjuk träningsvärk av när man inte sprungit ett tag, och långdistansare har ju GROVA ben. Eller? ;)
H.Emanuel
2006-04-24, 19:06
Men visst fan saknas det nåt när man inte har den där sköna jävla värken dan efter ett benpass?
Sheogorath
2006-04-24, 19:09
Men visst fan saknas det nåt när man inte har den där sköna jävla värken dan efter ett benpass?
Ja, men om man hittat sitt favoritupplägg som man kör på med så får man ju räkna med att värken inte kommer som den gjorde i början. Fast tråkigast tycker jag faktiskt att det är när tuttarna inte värker. Det är sån där träningsvärk som inte är så besvärande, utan mest go.
H.Emanuel
2006-04-24, 19:12
Ja, men om man hittat sitt favoritupplägg som man kör på med så får man ju räkna med att värken inte kommer som den gjorde i början. Fast tråkigast tycker jag faktiskt att det är när tuttarna inte värker. Det är sån där träningsvärk som inte är så besvärande, utan mest go.
den hoppas jag få känna på nu när jag kan börja köra bröst igen ordentligt efter ett uppehåll på nästan 2 månader
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.