Visa fullständig version : Hyra ut bostadsrätt till företag ?
Tänkte hyra ut min lya på Kungsholmen till ett företag.
Har kollat lite på SAS relocation men inte mycket mer än så.
Någon som har erfarenhet av något liknande?
Helst vill jag har hyran i ett vitt kuvert från den som hyr och inte från ett stort företag direkt in på kontot. Kanke är bättre att hyra ut till en privatperson så man lättare kan vänta lite med eventuell skatt?
Hmm jag tror inte att ett seriöst företag är så jättesugna på att ge dig kontanter i ett kuvert... Då kan du salta priset också, samtidigt som företaget står till svars för allt som händer i din lya ( mot dig då, det är alltid du som svarar till hyresvärden)
Nej, jag förstår att dom inte kör med kuvertbetalning. Därför jag funderar på att hyra ut till privatperson. Men det kanske är bättre om något inträffar att köra via ett större företag trots allt.
Tänk på att om du gör ett för stort påslag på hyran så kan du bli tvungen att betala tillbaka till hyresgästen, även om ni har skrivit ett kontrakt. Hyran ska motsvara en likvärdig hyresrätt (oavsett dina kostnader). Lite OT kanske.
Tänk på att om du gör ett för stort påslag på hyran så kan du bli tvungen att betala tillbaka till hyresgästen, även om ni har skrivit ett kontrakt. Hyran ska motsvara en likvärdig hyresrätt (oavsett dina kostnader). Lite OT kanske.
Ungefär 10% har jag läst att man får lägga på eftersom den som bor där sliter på saker och ting, speciellt om man hyr ut den möblerad.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.