handdator

Visa fullständig version : Hur många på Kolozzeum ogillar du?

Nina L
2006-04-24, 09:25
Själv gillar jag de flesta, också sådana som inte gillar mig. :D Jag har 2 stycken som jag liksom suckar över så fort de har skrivit ett inlägg. Det är nog de jag ogillar, kan man säga. Fast jag ogillar dem inte värre än att jag snabbt skulle kunna ändra åsikt. Jag har en positiv människosyn, vilket innebär att folk är bra i mina ögon, tills de har visat annat.

Obs! Inga namn får nämnas!

nemd
2006-04-24, 09:27
Faktist ingen...

puppas
2006-04-24, 09:28
Ogillar väl ingen direkt så, mera fenomenet som sker när en tjej postar lite bilder, oavsett hur fysiken ser ut så kommer det ~300st inlägg över hur bra det ser ut, mera bilder, osv. Medan en stackars kille på 16 bast som ligger på samma vikt och tränat lika länge knappt får någon respons alls.

Lite synd, men det är väl så det funkar.

Nina L
2006-04-24, 09:29
Ogillar väl ingen direkt så, mera fenomenet som sker när en tjej postar lite bilder, oavsett hur fysiken ser ut så kommer det ~300st inlägg över hur bra det ser ut, mera bilder, osv. Medan en kille som ligger på samma vikt och tränat lika länge knappt får någon respons alls.

Lite synd, men det är väl så det funkar.Ingen alls, med andra ord. :thumbup:

puppas
2006-04-24, 09:32
Det var tänkt som ett meddelande till dom som vet att dom gör så, att "sluta" med det. Försöka jämna ut det mellan könen. :)

Daniel_S
2006-04-24, 09:33
Mytomaner på träningsforumet.

jmk
2006-04-24, 09:33
Håller med Nina där, suckar en hel del
men inte så att jag ogillar nån :thumbup:

Jay-Z
2006-04-24, 09:34
Ogillar verkligen inte någon här inne. Att folk har lustiga åsikter, i mina ögon sett, är inte samma sak som att jag skulle ogilla dem som personer. Ffs it's the interweb.

slappe
2006-04-24, 09:34
1.

mini
2006-04-24, 09:38
Ogillar verkligen inte någon här inne. Att folk har lustiga åsikter, i mina ögon sett, är inte samma sak som att jag skulle ogilla dem som personer. Ffs it's the interweb.
Jag är med dumskallen ovanför (i brist på en sådan smiley).
Jag lägger hellre energi på saker jag faktiskt kan påverka och som jag påverkas av.

Dumleman
2006-04-24, 09:39
12,572

blasr
2006-04-24, 09:41
Har svårt att ogilla någon över internet. Så... ingen skulle jag nog säga.

jwzrd
2006-04-24, 09:42
Mytomaner på träningsforumet.

Mytomani har jag mycket svårt för. Man kan gilla någon som person, men så kommer drivor av helt onödiga lögner och överdrifter mellan och gör det omöjligt att respektera personen.

I övrigt känner/tycker jag absolut ingenting alls om 99.9% av alla utom dom jag tycker om, att ogilla/hata någon vore att slösa på energin.

Nina L
2006-04-24, 09:42
Ogillar verkligen inte någon här inne. Att folk har lustiga åsikter, i mina ögon sett, är inte samma sak som att jag skulle ogilla dem som personer. Ffs it's the interweb.Kom att tänka på det när jag härom dagen fick kommentaren "Jag bara gillar inte dig" och då funderade jag på om det fanns någon som jag själv kände så för. Om man kan gilla någon via interweb så kan man så klart ogilla någon också. (Fast man inte har alla fakta om personen.) Folks åsikter har mycket lite att göra med hur mycket jag gillar dem. Folks sätt att behandla andra personer är i så fall det jag dömer på.

Jag tror inte ett ögonblick på att ingen ogillar någon här. Notera att jag skev ogillar. Jag skrev inte hatar. Fess up!!

Nina L
2006-04-24, 09:43
Har svårt att ogilla någon över internet. Så... ingen skulle jag nog säga.Är det lättare att gilla någon över internet?

Lasse Kongo
2006-04-24, 09:49
Kom att tänka på det när jag härom dagen fick kommentaren "Jag bara gillar inte dig" och då funderade jag på om det fanns någon som jag själv kände så för. Om man kan gilla någon via interweb så kan man så klart ogilla någon också. (Fast man inte har alla fakta om personen.) Folks åsikter har mycket lite att göra med hur mycket jag gillar dem. Folks sätt att behandla andra personer är i så fall det jag dömer på.

Jag tror inte ett ögonblick på att ingen ogillar någon här. Notera att jag skev ogillar. Jag skrev inte hatar. Fess up!!

Sicken idiot som har skrivit så, säg till om du vill ha hjälp att "nita" han Nina!

Jay-Z
2006-04-24, 09:49

Du har rätt. Just nu ogillar jag dig.

Nina L
2006-04-24, 09:50
Sicken idiot som har skrivit så, säg till om du vill ha hjälp att "nita" han Nina!Neh, jag gillar ju honom. :) Han kommer nog att ändra sig tids nog.

Nina L
2006-04-24, 09:51
Du har rätt. Just nu ogillar jag dig. *cry* Neeej. Inga namn sa jag ju.

blekfet2
2006-04-24, 09:52
kan väl säga att man är rätt så obrydd av vad folk på internet anser om en.

Lasse Kongo
2006-04-24, 09:54
Neh, jag gillar ju honom. :) Han kommer nog att ändra sig tids nog.

Jahaja, ja äsch, han är säkert astrevlig irl, han gillar säkert bara o dryga sig på internet :cool:

TrasMannen
2006-04-24, 09:55
Ogillar väl ingen direkt så, mera fenomenet som sker när en tjej postar lite bilder, oavsett hur fysiken ser ut så kommer det ~300st inlägg över hur bra det ser ut, mera bilder, osv. Medan en stackars kille på 16 bast som ligger på samma vikt och tränat lika länge knappt får någon respons alls.

+1

Kwon
2006-04-24, 09:57
You know my answer.

Baan
2006-04-24, 10:03
Ingen på samma sätt som man kan ogilla någon på riktigt, går inte lära känna människor tillräckligt på forum, dom kan t ex vara djävligt taskiga på att använda interweb för kommunikation ;) Annars kanske ett par stycken kvalifierar sig lite till mängden "ogillar lätt"

mini
2006-04-24, 10:11
Då är frågan fel ställd. Jag ogillar ingen, men det finns flera som jag tycker bajsar ur sig idiotinlägg i parti och minut. Så, är det det du menar med att ogilla någon?

Pata
2006-04-24, 10:14
Jag gillar inte Ninas avatar. Den skrämmer mig! *cry*

Officer
2006-04-24, 10:17
Jag ogillar en person.

Allan.

Nej men finns väl en eller två som man gärna klarade sig utan :D

Nina L
2006-04-24, 10:22
Då är frågan fel ställd. Jag ogillar ingen, men det finns flera som jag tycker bajsar ur sig idiotinlägg i parti och minut. Så, är det det du menar med att ogilla någon?Ja, så har jag tolkat det. Folk som man tycker borde flytta sig från brädan och göra något annat så man slapp läsa deras inlägg, typ. Hur skulle du ha ställt frågan?

Tricklev
2006-04-24, 10:27
Det finns ett par personer som man ibland stör sig på, fast inga större känslor för dom precis.

stahlberg
2006-04-24, 10:39
Att "inte gilla" är väl inte detsamma som att ogilla.

När jag skrivit - och läst - här på forumet, så har jag av olika orsaker börjat gilla, tycka om några andra kolomedlemmar. Dessa är sådana som jag upplever att jag har något slags "samverkan" med. Huvudsakligen är det fråga om kolomedlemmar som är intresserade av samma sak som jag (SL-träning eller SL-inspirerad träning).

Däremot är det stora flertalet medlemmar sådana jag INTE gillar. Detta vetyder dock ingalunda att jag skulle ogilla dem. De lämnar mig bara känslomässigt oberörd.

Ibland kan jag ogilla INNEHÅLLET I ETT INLÄGG. Detta betyder sällan att jag ogillar den som skrivit innehållet. Också jag ogillar (tränings)mytomani, och har inget emot att klämma åt en mytoman nu och då.

Däremot tycker jag inte att jag har fått en så nyanserad bild av någon här att jag direkt skulle OGILLA denne. Troligen skulle jag inte vilja ha något med vederbörande att göra IRL. Men här skulle jag inte vilja stänga honom/henne ute : det är ALLA medlemmar som gör forumet.

mathor
2006-04-24, 10:41
Jag kan bara säga vilka jag ogillar av de jag känner på riktigt som även hänger på kolozzeum, och det är allihop.

Zakath
2006-04-24, 10:52
Jag ska vara helt ärlig, det finns faktiskt folk jag ogillar på forumet, främst sådana som bara kommer med negativa kommentarer/personpåhopp i vissa perioder. Men som tur är så brukar jag glömma av vem det var jag ogillade efter några dagar :D

Men det finns SÅ många jag gillar! *kissass* Kolo har trots allt en underbar samling personer, mycket trevligt folk!

Nina L
2006-04-24, 10:57
Men här skulle jag inte vilja stänga honom/henne ute : det är ALLA medlemmar som gör forumet.Inte då. En hel del blir bannade och får inte vara med och "göra forumet". :D

Piranha
2006-04-24, 10:58
Ingen.

RassK
2006-04-24, 11:01
Alla.

Sniggel
2006-04-24, 11:28
Jag ska vara helt ärlig, det finns faktiskt folk jag ogillar på forumet, främst sådana som bara kommer med negativa kommentarer/personpåhopp i vissa perioder. Men som tur är så brukar jag glömma av vem det var jag ogillade efter några dagar :D

Men det finns SÅ många jag gillar! *kissass* Kolo har trots allt en underbar samling personer, mycket trevligt folk!

Jag gillar Zakath, han skriver bara glada inlägg :)

Jag ogillar väl ingen på det här forumet. Jag kan bli förbannad när jag ser vissa rasistiska kommentarer av typen "Spräng bort alla i <insert land som har problem/annan religion här> när vi nu ändå håller på"

Papi
2006-04-24, 12:13
Det är väl ett par, tre stycken som jag ogillar. Framför allt är det folk som borde ge fan i att skriva/svara på Kost & Näringsdelen av forumet.
Bara för att man läst 1000 vettiga inlägg av King Grub på forumet betyder det inte att man är kvalificerad att svara på frågor som folk ställer.
Rena gissningar/åsikter och felaktiga citat av Grubben är allt för vanliga.

Helena B
2006-04-24, 12:26
Finns faktiskt några utvalda som jag störde mig på. Fast nu finns dessa på ignore så nu slipper jag deras inlägg. Så egentligen finns det ingen jag ogillar, eftersom jag inte kan se deras inlägg. Det har även gått så långt att jag inte är ett dugg intresserad av vad de skriver. Förut försökte jag sätta folk på ignore, men min nyfikenhet tålde inte det. Men de är helt klart ett undantag. Jag känner mig inte hemsk för det, vet att det finns många som inte gillar mig så. Tänk om man kunde älska och bli älskad av alla.

Hiiiman
2006-04-24, 12:29
alla utom arne då !

Deceiver85
2006-04-24, 12:29
Alla.

Lägg på ett "N" på slutet och du har en säker banning :D Jag känner att jag har varit på Kolozzeum för kort tid för att kunna gjort mig några ovänner eller hunnit störa mig på någon. Jag gillar er allihopa *kissass*

Larsson
2006-04-24, 12:31
Kan tycka att en del medlemmar är mer eller mindre jobbiga, men ogillar ingen.

Sebbe_H
2006-04-24, 12:32
Gillar de flesta men visst finns det nåra som man kanske stör sig på när de skriver ett irriterande inlägg..

Diana
2006-04-24, 13:29
Ogillar heller ingen här, visst finns det attityder och fasader vissa har/haft som känns onödiga, men för det kan människan bakom vara hur fin somhelst :)

Dissector
2006-04-24, 13:35
Jag ogillar nästan inga. Finns väl vissa som jag kan vara jobbiga ibland, och främst blir jag sur med alla dumförklaranden som kastas ut, speciellt i religionstrådarna vi har haft. Det är det jag irriterat mig allra mest på. Annars tycker jag befolkningen här på kolo är kanonbra :thumbup:

mangemani
2006-04-24, 13:37
alla som jag ogillar har jag på ignore(just nu 4 st) och läser då aldrig deras inlägg,så resten här på kollo har jag inga som helst problem med.

J.Saarela
2006-04-24, 13:41
orka gå så långt,men det är ju roligt å bråka med vissa:)

olle lindblad
2006-04-24, 13:49
Oavsett var man är blir det alltid påfrestande i längden med dem som uppenbart ljuger, skryter och överdriver. Det innebär inte att jag ogillar de som ägnar sig åt sådant, jag bara struntar i att läsa vad de skriver. Det finns mycket skoj att läsa istället.

Jacksatan
2006-04-24, 13:52
Jag tycker väl inte genuint jävla illa om någon här inne direkt. Däremot är det väl en och annan man kanske inte vill dela picknick-korg med.

Nina L
2006-04-24, 13:53
Jag tycker väl inte genuint jävla illa om någon här inne direkt. Däremot är det väl en och annan man kanske inte vill dela picknick-korg med.Hur många? *popcorn*

Krampus
2006-04-24, 13:53
Ogillar heller ingen på allvar.
Det är roligt att raljera och överdriva, jag gör det även IRL när jag säger att jag tex ska batongknolla mina kollegor iförd endast läderkoppel och vintermössa om dem kommer försent till jobbet en gång till.

Det är svårt att höra tonlägen i inlägg och många inlägg på forumet ser nog skarpare ut än vad dem är menade som.
Alla jag har träffat ifrån forumvärlden IRL har varit mkt trevliga och ödmjuka.
Det inkluderar den största internetkrigaren av dem alla: Arne P. :D

Exkluderad är dock Melancoolio som är totalt jävla galen! :MrT: :devil:

Nina L
2006-04-24, 13:56
Ogillar heller ingen på allvar.Nej, men på halvallvar då? Räkna nu.

Tolkia
2006-04-24, 13:58
Ingen. Däremot får jag lite ont i magen av den här typen av "peka-ut-varandra-trådar" (en kategori till vilken även denna tråd genom vad som skrivs i den hamnar, hur mycket man än förbjuder namns nämnande; det är ju inte det enda sättet att peka ut på).

Nina L
2006-04-24, 13:59
Ingen. Däremot får jag lite ont i magen av den här typen av "peka-ut-varandra-trådar" (en kategori till vilken även denna tråd genom vad som skrivs i den hamnar, hur mycket man än förbjuder namns nämnande; det är ju inte det enda sättet att peka ut på).Detta är ingen peka-ut-varandra-tråd! *grr27*

Jag är bara nyfiken på hur folk funkar. Det verkar hittills som att folk ogillar betydligt färre än vad jag hade trott. Positivt alltså.

Krampus
2006-04-24, 14:00
Nej, men på halvallvar då? Räkna nu.

Hmmm.... Nej fan, ingen.. Inte ens dem som ogillar mig.
Man blir äldre och inser att det finns viktigare saker i livet. :)

stenis
2006-04-24, 14:06
Tycker de flesta här på kollo är riktigt schyssta. Sen har man dispyter med folk emellanåt men jag menar, missförstånd händer över internetforum då tonfall och ansiktsuttryck inte närvarar. Men visst är det så att det finns ett par 2-3 medlemmar vars inlägg man inte lägger ned så mycket tid att läsa.

Men det är ett förbannat trevligt forum detta med förbannat trevliga medlemmar, de tycker jag absolut. :thumbup:

Herkulez
2006-04-24, 14:09
Ingen. Däremot får jag lite ont i magen av den här typen av "peka-ut-varandra-trådar" (en kategori till vilken även denna tråd genom vad som skrivs i den hamnar, hur mycket man än förbjuder namns nämnande; det är ju inte det enda sättet att peka ut på).
hur kan det bil en "peka ut varandra tråd" när man inte får nämna namn?

Metal_boy_
2006-04-24, 14:12
Ogillar ingen.

GymTT
2006-04-24, 14:26
Verkligen inte många, är typ 3 stn.

Fatalist
2006-04-24, 14:37
Ogillar ingen över internet eftersom det är svårt att lära känna någon bara genom text.

Däremot kan jag tänka mig att många ogillar mig utan att erkänna det, rent undermedvetet eller medvetet.

De flesta är faktiskt riktigt trevliga!

AFanatic
2006-04-24, 14:40
Ingen. Det är ju nätet.

soddex
2006-04-24, 14:42
Jag säger ingen, jag ser alla männsikor som unika, ingen är bättre än den andre :)

Osten80
2006-04-24, 15:09
Ogillar vete fan, men jag retar mig väldigt mycket på kidsen i optimalitetsgänget som har tränat 13 veckor och prompt ska ha reda på gramrekommendationer hit och specialprogram dit men verkar glömma att träna.

Kebab-Arne
2006-04-24, 15:14
Finns några stycken som jag då inte skulle sakna om de slutade skriva här.

Nina L
2006-04-24, 15:15
Ingen. Det är ju nätet.Gillar du ingen då heller? Det är ju nätet.

hultman
2006-04-24, 15:18
Rätt många.

* De som ruggdunkar alla, och märker allas SJUKT bra muskelgrupper, hur små de än är
* De som hoppar av stolen så fort en tjej postar bilder på sin smala kropp, och visar sina 'enorma' muskler
* De som är politiskt korrekta i varje mening

Alla tycker säkert illa om mig också :D

Nina L
2006-04-24, 15:19
Rätt många.

* De som ruggdunkar alla, och märker allas SJUKT bra muskelgrupper, hur små de än är
* De som hoppar av stolen så fort en tjej postar bilder på sin smala kropp, och visar sina 'enorma' muskler
* De som är politiskt korrekta i varje mening

Alla tycker säkert illa om mig också :D
Frågan var hur många. Inte varför eller vad man stör sig på i allmänhet. Det har behandlats i andra trådar.

Se så. Fram med en siffra!

Yankeee
2006-04-24, 15:20
Gillar du ingen då heller? Det är ju nätet.

Grejen är ju den, att man tjänar inget på att lacka på folk på nätet, däremot så tjänar man på att "gilla" folk på nätet då man trots allt får ungefär samma positiva energi av att omge sig med folk man gillar på nätet som irl.

Tigerkotten
Where is da poooooll?

1 ogillar jag, sedan finns det väl några man tycker mindre bra om.

Fjantigt att man inte ska skriva namnen heller, let the flames begin!

Metal_boy_
Nu får ni sluta tjata. Bara för att jag inte ogillar nån personligt på kolozzeum, innebär inte det att jag vill ligga med er.

Sluta trackassera min msn.

hultman
2006-04-24, 15:23
Frågan var hur många. Inte varför eller vad man stör sig på i allmänhet. Det har behandlats i andra trådar.

Se så. Fram med en siffra!

Tja. 25-30? :D

jwzrd
2006-04-24, 15:23
Where is da poooooll?

1 ogillar jag, sedan finns det väl några man tycker mindre bra om.

Fjantigt att man inte ska skriva namnen heller, let the flames begin!

Det är för att vara snäll mot dig.

OggeP
2006-04-24, 15:25

Hon kanske gör ett undantag från sin regel nu :D

Kaboffastar
2006-04-24, 15:25
2-3 kanske

AFanatic
2006-04-24, 15:26

Jo jag gillar en del av de personer som finns här, som jag har träffat IRL. Kan bara yttra mig om dessa. Sedan kan ´jag ha en uppfattning om de som jag inte träffat, men de är ganska neutrala för mig. Faktiskt. ;)

Big_Vik
Jag ogillar inte någon just nu, vad jag kan komma på. Däremot vet jag att jag är tämlingen opopulär hos tjejmaffian. Yankeee brukar oftast vara extra otrevlig mot just mig (men jag gillar honom ändå) åsse är det väl säkert fler som ogillar mig.

ugglan
*grr27* :furious: :whipped:

jag såg inte det p.g.a att jag är färgblind, den sorten där man inte ser text som är färgad.

Yankeee
2006-04-24, 15:27
Jag ogillar inte någon just nu, vad jag kan komma på. Däremot vet jag att jag är tämlingen opopulär hos tjejmaffian. Yankeee brukar oftast vara extra otrevlig mot just mig (men jag gillar honom ändå) åsse är det väl säkert fler som ogillar mig.

stfu

Jorgen
2006-04-24, 15:31
Ingen faktiskt.

Big_Vik
stfu

will do! :thumbup:

kimonque
ingen

Nina L
2006-04-24, 15:34
jag såg inte det p.g.a att jag är färgblind, den sorten där man inte ser text som är färgad.
Är det sant? Ursäkta så jättemycket i så fall.

*uppdate* Den som frågade efter poll (vem det nu var) har fått det nu.

Lallle
2006-04-24, 15:36
1-3 personer som jag inte gillar.

Sebbe_H
2006-04-24, 15:36

Svart är väl också en färg?

Jacksatan
2006-04-24, 15:45
Hur många? *popcorn*

fortsätter du med dina idiotiska följdfrågor och att gnälla på mig över msn till andra så kommer du vara en av dessa inom en snar framtid iaf...

mathor
2006-04-24, 15:46

Nej, det är inte sant. Jag missade dock också den röda texten, och inte heller jag är färgblind. Är helt enkelt van vid att det står onödiga saker i färg.

grisbil3n
2006-04-24, 16:02
En handfull men överlag så är folk mysiga.

Nina L
2006-04-24, 16:06
fortsätter du med dina idiotiska följdfrågor och att gnälla på mig över msn till andra så kommer du vara en av dessa inom en snar framtid iaf...Och vem skulle ta dig i örat om jag inte sade till Andreas, hade du tänkt? Jag kan ju inte göra det själv. Du blir så ilsk.

HellCat
2006-04-24, 16:29
tidigare hade jag sagt noll, men efter denna tråd... 1!

Tigerkotten
2006-04-24, 16:31
Det är för att vara snäll mot dig.

Bryr mig verkligen så mycket om folk skulle skriva mitt namn.

Jacksatan
2006-04-24, 17:32
Och vem skulle ta dig i örat om jag inte sade till Andreas, hade du tänkt? Jag kan ju inte göra det själv. Du blir så ilsk.

Jag trodde du hade mer stake än så iaf

Greg
2006-04-24, 17:34
I'm a lover, not a hater.

Jag har VÄLDIGT svårt att inte gilla någon. Det krävs att man ska vara väldigt odräglig för det ;)

Kwon
2006-04-24, 17:45
I'm a lover, not a hater.

Jag har VÄLDIGT svårt att inte gilla någon. Det krävs att man ska vara väldigt odräglig för det ;)

Quoted for Teh Win! :thumbup:

Fartman
2006-04-24, 18:02
Rätt många som jag stör mig på, men det är väl egentligen inget allvarligt. Men jag ogillar väl rätt många ändå, och jag har långgående planer på att låta dem lönnmördas.

blasr
2006-04-24, 18:06
Är det lättare att gilla någon över internet?

Ja, det tror jag. Men jag vet inte varför.

Trance
2006-04-24, 18:47
Har vissa problem med en del som jag anser är irriterande. Men ingenting jag ligger vaken över nätterna direkt.

Baan
2006-04-24, 18:50
Har vissa problem med en del som jag anser är irriterande. Men ingenting jag ligger vaken över nätterna direkt.

aZzå VAD faN jA E Väl inTE irRIterAnDe!?!?? *smajl*

jokkan
2006-04-24, 18:55

Har också reagerat på det.

Nina L
2006-04-24, 19:47
Ja, det tror jag. Men jag vet inte varför.Du har nog en positiv grundsyn helt enkelt. Det är trevligt, tycker jag.

För att jag skall ogilla någon krävs att de skall ha gjort mig ledsen, eller riktigt irriterad flera ggr. En gång brukar inte räcka, för det glömmer jag bort. (Mycket praktiskt.)

Kwon
2006-04-24, 19:48
aZzå VAD faN jA E Väl inTE irRIterAnDe!?!?? *smajl*

LOL! *spy* *flex* *grr* *slap* + Förtisju olika smileys till å en animerad .giffel

Tolkia
2006-04-24, 19:50
hur kan det bil en "peka ut varandra tråd" när man inte får nämna namn?
Därför att det är ett begransat antal som "syns" mycket, och när dessa börjar specificera typ "jag gillar inte en två-tre stycken som ..." och så kommer något som varit uppe till diskussion tidigare (som regel mer detaljerade beskrivningar när folk börjar komma igång, vissa även lackar ur på varandra i tråden) är det inte alltid aå sjukt svårt att räkna ut vilka som åsyftas.

Påminner lite om en undersökning av arbetsmiljön som gjordes på mitt jobb, där man på olika sätt skulle bedöma chefen, sina arbetskamrater, klimatet i gruppen osv. och som sedan redovisades "anonymt" - med åldern på x-axeln och blå punkter för män/röda för kvinnor. Totalt typ 35 st.

Nina L
2006-04-24, 19:55
Därför att det är ett begransat antal som "syns" mycket, och när dessa börjar specificera typ "jag gillar inte en två-tre stycken som ..." och så kommer något som varit uppe till diskussion tidigare (som regel mer detaljerade beskrivningar när folk börjar komma igång, vissa även lackar ur på varandra i tråden) är det inte alltid aå sjukt svårt att räkna ut vilka som åsyftas.Jo, jag tycker faktiskt att den har blivit mer obehaglig än jag hade tänkt mig. (Jag hade inte tänkt mig att den skulle bli obehagligt.) Vissa vill gärna ta tillfället att peka ut mer eller mindre direkt.

Tolkia
2006-04-24, 19:58
Jo, jag tycker faktiskt att den har blivit mer obehaglig än jag hade tänkt mig. (Jag hade inte tänkt mig att den skulle bli obehagligt.)
Jag anade nästan det. ;) Det är därför jag inte känner mig så komfortabel med den här sortens diskussioner; de har en tendens att urarta hur oskyldigt de än började; alltså inte beroende på diskussionsstartadens avsikter, utan på deltagarnas beteende.

Trance
2006-04-24, 20:01
Påminner lite om en undersökning av arbetsmiljön som gjordes på mitt jobb, där man på olika sätt skulle bedöma chefen, sina arbetskamrater, klimatet i gruppen osv. och som sedan redovisades "anonymt" - med åldern på x-axeln och blå punkter för män/röda för kvinnor. Totalt typ 35 st.

Hah, fan vad stenhårt. Måste jag komma ihåg som chef att redovisa resultat så.

Tolkia
2006-04-24, 20:03
Hah, fan vad stenhårt. Måste jag komma ihåg som chef att redovisa resultat så.
Tror du mig om jag säger att svarsfrekvensen i nästa undersökning blev aningen lägre ...?

Allan
2006-04-24, 20:07
Bah, det är ett internetforum. Är det verkligen värt att lägga energi på att tycka illa om folk här?

allan

Osten80
2006-04-24, 20:09

Eller kan man göra som personalchefen gjorde på en av mina polares arbetsplats.
Sjukfrånvaron diskuterades och presenterades "anonymt" utan namn.
Problemet var att underlivsproblem fanns med på papperet som en av orsakerna till sjukfrånvaro. På den arbetsplatsen jobbar det EN ENDA kvinna och det var nog lagom roligt för henne att få sina underlivsproblem utbasunerade inför resten av avdelningen. :thumbup:

Jorgen
2006-04-24, 20:12
Bah, det är ett internetforum. Är det verkligen värt att lägga energi på att tycka illa om folk här?

allan
Hear hear. :thumbup:

Trance
2006-04-24, 20:13
Tror du mig om jag säger att svarsfrekvensen i nästa undersökning blev aningen lägre ...?

Hehe, jo kanske.

allan

Jag förstår inte det argumentet. När jag skriver att jag tycker illa om någon så är det ju självklart hur personen presenterar sig på forumet och vad denne skriver. Jag skiter ju fullständigt hur personen är i verkliga livet på samma sätt som jag kan tycka illa om en författare trots jag bara läst en bok och inte ens fiskat lax tillsammans med honom/henne.

Så ett meddelande till alla er som är så tuffa att ni tar det så lätt. Ni är inte coola för ni måste fejka att ni har en sådan distans till forumet. Ta lite lättare på livet och våga erkänna att ni skriver på ett forum och inte bara gör manliga saker som går på gym och tuggar spik.

Fagen
2006-04-24, 20:16
Hehe, jo kanske.

Jag förstår inte det argumentet. När jag skriver att jag tycker illa om någon så är det ju självklart hur personen presenterar sig på forumet och vad denne skriver. Jag skiter ju fullständigt hur personen är i verkliga livet på samma sätt som jag kan tycka illa om en författare trots jag bara läst en bok och inte ens fiskat lax tillsammans med honom/henne.

Så ett meddelande till alla er som är så tuffa att ni tar det så lätt. Ni är inte coola för ni måste fejka att ni har en sådan distans till forumet. Ta lite lättare på livet och våga erkänna att ni skriver på ett forum och inte bara gör manliga saker som går på gym och tuggar spik.

Håller med.

shadowfire
2006-04-24, 20:49
Stör mig inte på någon (ännu), men så är jag ju bara några månader ung här också... har dock blivit skrämd av en persons icke träningsrelaterade värderingar och åsikter, men inte så jag stör mig på människan. Blev mest bara mörkrädd.

Tricklev
2006-04-24, 21:36
Skrev ingen förut, men nu vill jag lägga till alla som skriver "men alla hatar mig", Er hatar jag verkligen nu, bara för att ni tror att ni är så viktiga.

*uppdate*

Herkulez
2006-04-24, 21:46
Därför att det är ett begransat antal som "syns" mycket, och när dessa börjar specificera typ "jag gillar inte en två-tre stycken som ..." och så kommer något som varit uppe till diskussion tidigare (som regel mer detaljerade beskrivningar när folk börjar komma igång, vissa även lackar ur på varandra i tråden) är det inte alltid aå sjukt svårt att räkna ut vilka som åsyftas.

sant sant, som nina sa, den blev lite obehagligare än vad grundtanken nog var.

Tricklev
2006-04-24, 21:51
sant sant, som nina sa, den blev lite obehagligare än vad grundtanken nog var.

Jag tycker illa om herkulez

Skoja, jag älskar dig, vet du väll

Cerberus
2006-04-24, 22:17
Minst tre personer som jag kommer på på rak arm som jag verkligen inte gillar på detta forum. Annars verkar resten reko :D

Sniggel
2006-04-24, 23:16
Ingen (Jag kan dock både gilla och ogilla folk jag träffat online)

clash
2006-04-25, 00:09
Kommer inte på någon på rak arm men jag misstänker att jag antagligen ogillar ett par starkt o säkert hatar ett par stycken hett oxå .. bara att ja inte kommer det i talande stund.

Corpobal
2006-04-25, 00:21
10+, jag är lättretad, men det är inga starka känslor.

H.Emanuel
2006-04-25, 05:30
Jag känner mig omtyckt och älskar alla

Big_Vik
2006-04-25, 11:51
Stör mig inte på någon (ännu), men så är jag ju bara några månader ung här också... har dock blivit skrämd av en persons icke träningsrelaterade värderingar och åsikter, men inte så jag stör mig på människan. Blev mest bara mörkrädd.

Jag tycker snarare att det är befriande med någon som vägrar att ansluta till den hycklande skaran och säger som det är istället. Är väl bara ta en titt ute i världen så ser man vad den moral du talar om är värd? Den ondaste människan enligt mig är han/hon som utgår från mänskligheten som god i grunden, eller sig själv som någon sentida Jes(o)usse. Människan har på ett psykologiskt plan ett gäng drifter, dit moral inte räknas, som ligger bakom hennes agerande i olika situationer.

Men jag tänker för den skull inte ogilla dig för att vi tycker olika. ;)