handdator

Visa fullständig version : Mild LättYoughurt?

Petta
2002-11-17, 12:52
Tänkte variera min frukost (och inte bara äta havregrynsgröt) lite under min lilla deff jag genomför nu. Det jag undrar är ifall Mild LättYoughurt är något bra alternativ? Hyfsat gott, få kalorier och tillräckligt högt Protein- och Kolhydratnivå. Eller vad säger ni? Kanske är högt GI? Har inte så stor koll :).
Jaja.. tack!

goa_killen
2002-11-17, 13:04
Har för mej att youghurt har rätt lågt GI...

Långsama kollisar o bra protein:thumbup:

Mallan
2002-11-17, 16:34
Varför inte;

*äggomelett (kan man kombinera i all oändlighet),
*keso (med frukt eller m tomat & lök i omeletten) eller
*kesella (m müsli eller Fun Light kanske!??!)

Innehaller mkt protein och lite kolhydrater.

goa_killen
2002-11-17, 16:48
Måste hålla med mallan, kessela med fun light är hur gott som helst o massa protein!!

Örjan
2002-11-18, 01:31
Yoghurt har lågt GI trots sockret. Kanske pga att det är rätt surt, och de övriga långsamma kolisarna.

Rob The Man
2002-11-18, 16:07
Allbranflakes ska du testa det är min favorit

/Robban

Max
2002-11-23, 21:29
Själv skulle jag rekomendera en yoghurt tillverkad av danone.
den heter Vitalinea, och finns överallt.

4,5 g protein
6g kolhydrater
0,1g fett
45kcal/100g
altså bara att :eating:

z_bumbi
2002-11-25, 12:42
Petta: Jag har en ny personlig favoritvariation på gröten...
Havregryn, russin, mjölk, proteinpulver och kanel.

Koka gröten (med eller utan russin, vid deff strunta i russinen)
Blanda i proteinpulver och mjölk när gröten har svalnat en stund, det låter som det är krångligt men man kortar ner tiden som gröten måste svalna.

Har smakat med jordgubbsmak tidigare och det är gott men den vanilj jag köpte i helgen var farligt god :eating:

Nästa variation är att låta gröten bli kall och sen köra den i mixern med mjölk och chokladprotein plus oboy :D

Pez
2002-11-26, 01:33
Blanda i prottepulver i Yoghurten, på med branflakes så voila! - lyxfrukost.

Ett sätt att piffa upp havregerynsgröten utan en massa "krångel" (Z_bumbis gröt känns otroligt komplicerad för en morgontrött Pez :D ) är att koka den på mjölk och bara ha lite kanel på sen...

/pez

Janna
2002-11-26, 12:37
Originally posted by Örjan
Yoghurt har lågt GI trots sockret. Kanske pga att det är rätt surt, och de övriga långsamma kolisarna.

naturell lätt yoggi har jag med på mitt dietschema ... det har lågt GI och är inte sötad .. innehåller ju visserligen som alla andra mejerprodukter lite laktos men ganska lite så dör man inte av om man inte är laktosintolerant, jag klarar både yoggi och kesella utan besvär fast mjölk kan jag reagera på

Droog
2002-11-26, 15:43
Yoghurt har ett högt insulinindex, dvs ger en hög insulinutsöndring. Yoghurt är därför inte lämpligt om man vill hålla andelen kroppsfett nere, förutom efter träning då högt II är att föredra.

GI är nog bra att gå efter men inte alltid.

Flygplan
2002-11-26, 18:22
Jag tar alltid en 1 liter yogurt till frukost..! Man blir mätt och det är nyttigt. 35 g protein är kanske lite klent, så lite protec får de oxå bli...