Visa fullständig version : Sida som virusskannar
Någon som har adressen till en sida där man kan virusskanna datorn?
http://www.kaspersky.com/virusscanner
Bronkitkorv
2006-04-21, 18:50
Den var ju fan full av trojaner och skit ditt pucko..
King Grub
2006-04-21, 18:51
Kasperskys scanner?
Om det är den du menar, är det nog trojanerna på din dator den märker...
Låt mig gissa, ditt viruskydd gav utslag? Tyvärr felaktigt..
Kasperskys scanner?
Om det är den du menar, är det nog trojanerna på din dator den märker...
Jag gissar att han har ett virusskydd och skulle testa om detta upptäckte något mer. Då ett onlinetest kräver en nedladdning och kontakt med en server likt en trojan så klagade hans nuvarande virusskydd.
Min chansning.
Bronkitkorv
2006-04-21, 18:54
Efter jag varit där och letat virus som den inte kunde ta bort så kom det en jävla massa popup fönster och program som ville installera sej på min dator.
Jaja jag kör väl Adaware igen då.
King Grub
2006-04-21, 18:56
Ad-Aware hittar inga virus. Det är ett antispywareprogram.
Det finns inga virus eller trojaner på Kasperskys sida. Däremot måste du ladda ned en Active X-fil för att kunna köra en onlineviruskoll, men det gäller alla virusscanners på nätet.
Bronkitkorv
2006-04-21, 18:56
Jag gissar att han har ett virusskydd och skulle testa om detta upptäckte något mer. Då ett onlinetest kräver en nedladdning och kontakt med en server likt en trojan så klagade hans nuvarande virusskydd.
Min chansning.
Om jag hade ett virusskydd skulle jag inte chansa på en sån där dum och ond skitsida. Nu blir det Ignore igen på dej Trance !!!
INTE !!!
http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm
Bronkitkorv
2006-04-21, 19:00
Ad-Aware hittar inga virus. Det är ett antispywareprogram.
Det finns inga virus eller trojaner på Kasperskys sida. Däremot måste du ladda ned en Active X-fil för att kunna köra en onlineviruskoll, men det gäller alla virusscanners på nätet.
Jo det laddade jag ner och den hittade också trojaner,virus och backdoors som jag tog bort manuellt.c Sen kom det en massa popup och installers. Då antog jag att det kan vara så att dom vill tjäna pengar på sin gratistjänt.
Hur vet du att det inte finns trojaner och sånt där K-grub ?
King Grub
2006-04-21, 19:42
Jo det laddade jag ner och den hittade också trojaner,virus och backdoors som jag tog bort manuellt.c Sen kom det en massa popup och installers. Då antog jag att det kan vara så att dom vill tjäna pengar på sin gratistjänt.
Därför att Kaspersky är en av världens största och ledande och mest pålitliga antivirusproducenter med 10 kontor över världen och är ledande inom antivirusforskning och datorsäkerhet, och har Microsoft Gold Certified Partner status för Security Solutions?
Du lyckades förmodligen inte ta bort trojanerna, utan bara irriterade dom lite :) Virusscannen är med andra ord inte skyldig, utan ditt halvtaskiga försök till att rensa datorn på skit. Är det något specifikt du behöver ta bort och du vet vad det är så googla på trojannamnet, så brukar man få upp hur man ska göra, är det något seriöst så kan du behöva starta windows i felsäkert lägga, ta bort en del filer och grejja med registret etc. Bara ta bort .exe filer löser inte alltid alla problem
http://housecall.trendmicro.com/ också rätt bra.
Bronkitkorv
2006-04-21, 20:10
Jag letade efter ett program för att ta bort skiten och gissa vad som hände DÅÅÅÅÅ !
Jo jag fick ett nytt helvete som kidnappa hela datorjäveln.. FAN Helvetes jävlar...
King Grub
2006-04-21, 20:20
Har du ingen som helst koll på vad det är du laddar hem innan du installerar det?
http://housecall.trendmicro.com/
allan
Ja jävlar..otack är världens lön :(
Ja jävlar..otack är världens lön :(
Det var inte så att den hittade trojaner som du tog bort fysiskt? Ofta kan det vara så att du tar bort en fil fysiskt men den ligger delad och gömd på flera ställen. När den då känner av att du tagit bort "huvudfilen" så säger den åt datorn att ladda ner den igen. Eller hur menar du, fick du en trojan efter eller? Vad heter den?
Det var inte så att den hittade trojaner som du tog bort fysiskt? Ofta kan det vara så att du tar bort en fil fysiskt men den ligger delad och gömd på flera ställen. När den då känner av att du tagit bort "huvudfilen" så säger den åt datorn att ladda ner den igen. Eller hur menar du, fick du en trojan efter eller? Vad heter den?
Nu blir jag osäker på om du riktar inlägget till mig, men eftersom du quotade mig så:
Jag blev lite förvånad över att bli kallad pucko. Min dator mår utmärkt ;)
Nu blir jag osäker på om du riktar inlägget till mig, men eftersom du quotade mig så:
Jag blev lite förvånad över att bli kallad pucko. Min dator mår utmärkt ;)
Missupfattning totalt, såg inte att det var du som gav rådet innan utan trodde att du också råkat illa ut. Sorry man.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.