handdator

Visa fullständig version : Hur träffades ni?

WheyProtein
2006-04-20, 22:06
Ja, alltså, hur träffades du och din partner? Jag förstår inte hur en sån sak ska gå till så jag vill veta hur ni gjorde och hu det hela utvecklade sej till ett förhållande :)
Träffades ni på krogen, internet, fest eller blinddate eller vad?

Även om du inte har nån partner nu får du för all del berätta hur du fick ihop det med ditt ex.

Tricklev
2006-04-20, 22:07
Internet, sedan gick vi steg för steg.

Med min förra flickvänn, nu är man singel.

Sebbe_H
2006-04-20, 22:10
Förra flickvännen såg mig i skolkatalogen och blev kär i mig, var det sedan i tre år tills hon fick mig :D haha Men nu är man singel och det känns väldans bra!

AlexGBG
2006-04-20, 22:12
nätet, darkside :D mkt bra sida förövrigt =) hehe
hon är så söt så.. fast hon låter mig inte gå upp till 100kg :(

Guns n hoses
2006-04-20, 22:14
nätet, darkside :D mkt bra sida förövrigt =) hehe
hon är så söt så.. fast hon låter mig inte gå upp till 100kg :(
Köp en enkel biljett till Kina. Så får hon arbeta för att få ihop cash till en returbiljett. Och vid det laget har du bulkat upp dig till 100kg++ :)

Pingu
2006-04-20, 22:18
Gymmet, berömde henns bakdel och nu har vi hus och 2 barn :thumbup:

AlexGBG
2006-04-20, 22:18
Köp en enkel biljett till Kina. Så får hon arbeta för att få ihop cash till en returbiljett. Och vid det laget har du bulkat upp dig till 100kg++ :)

hehehe, jag får fan ta å göra det.. fast jag tror dock hennes farsa skulle lösa ut henne :S
annars så får jag väl fortsätta att "smygöka" i vikt så hon hinner aklmiatisera sig till mindre plats i sängen å så säger jag att jag ligger kvar på samma vikt och att det är hon som blir tjockare (hon väger sig aldrig) :D

sunkan
2006-04-20, 22:20
Gymmet, berömde henns bakdel och nu har vi hus och 2 barn :thumbup:

jag som trodde barn kom med storken men nu vet jag ju hur det går till.

olle lindblad
2006-04-20, 22:29
Säsongsjobbade på samma ställe. Jag blev blixtkär och tjatade i en vecka innan hon fattade att det var dags att ge sig.

Deceiver85
2006-04-20, 22:30
Internet, Aftonbladets chatt.

Slayerized
2006-04-20, 22:38
Vi träffades på torget i Perugia. Jag hade tappat/blivit bestulen på min mobiltelefon och kunde inte språket så bra. Så uppenbarade sig denna underbaraste av varelser och ville hjälpa mig att prata med polisen, för hon förstod liiiiite engelska. Jag blev blixtförälskad och sade till henne (på svenska) att hon var det vackraste jag sett. Sen tog det några veckor för mig att få henne att lämna sin pojkvän och bli min. :)

Eller ja, hon kände visserligen min kompis flickvän, men de var ett stort gäng så jag hade inte sett henne innan hon erbjöd sig att hjälpa mig.

Ett år sedan nästan på dagen.

AlexGBG
2006-04-20, 22:43
Internet, Aftonbladets chatt.

på den chatten finns mkt gött att hämta :D
5 års erfarenhet av den nu..hehe

Spawn
2006-04-20, 22:46
via skolan

Bao-Bao
2006-04-20, 22:59
På SVT:s gamla chatt, för snart 8 år sen.

RajtanTajtan
2006-04-20, 23:05
Vi träffades på Säter, hon bodde på samma avdelning som jag. I början pratade vi om allt möjligt, men när vi kom fram till att vi åt samma medicin, så var det helt omöjligt att hålla tillbaka kärleken.

Sebbe_H
2006-04-20, 23:09
Vi träffades på Säter, hon bodde på samma avdelning som jag. I början pratade vi om allt möjligt, men när vi kom fram till att vi åt samma medicin, så var det helt omöjligt att hålla tillbaka kärleken.

P-piller? :D

RajtanTajtan
2006-04-20, 23:11
P-piller? :D

*skrattar tillgjort för din skull*

Helena B
2006-04-20, 23:12

Säter? Mentalsjukhuset?

RajtanTajtan
2006-04-20, 23:14
Säter? Mentalsjukhuset?

Jaså har du också varit där? Fan vad världen är liten.

Kwon
2006-04-20, 23:14
Säter? Mentalsjukhuset?

Det är vad som menas ja.

Dom åt samma medicin dessutom.

Sebbe_H
2006-04-20, 23:16
*skrattar tillgjort för din skull*

Tack.. Behövde få lite bekräftnig där :)

Men allvarligt, vilken medicin? Eller du kanske inte vill prata om det?

Helena B
2006-04-20, 23:17
Jaså har du också varit där? Fan vad världen är liten.

Nej, inte än så länge. Vaddå du tycker att jag behöver göra ett besök där.

ugglan
2006-04-20, 23:18
knullkontakt.com

RajtanTajtan
Tack.. Behövde få lite bekräftnig där :)

Men allvarligt, vilken medicin? Eller du kanske inte vill prata om det?

Det var tur att det var bekräftnig och inte bekräftelse (gapskrattar) du behövde. För nu är jag för trött för att kunna ge ngt annat än bekräftnig :)

Goddaniel
Träffades faktiskt på tunnelbanan. Hon ville ha hjälp med en vägbeskrivning sen kommer jag inte riktigt ihåg hur resten gick till men det slutade bra iallafall :)

RajtanTajtan
2006-04-20, 23:19
Nej, inte än så länge. Vaddå du tycker att jag behöver göra ett besök där.

Det har jag väl inte sagt.

Deceiver85
2006-04-21, 00:00
på den chatten finns mkt gött att hämta :D
5 års erfarenhet av den nu..hehe

Det gäller att vaska väl, tillslut hittar man guldkornen.

HellCat
2006-04-21, 00:01
På nätet, var KK i drygt 2 år innan vi blev tillsammans.
Varit lyckliga i ett halvår nu :love:

myggan
2006-04-21, 00:06
verkar som dom flesta har träffat sina partners på nätet.
Hur gjorde man för 10 års sen :confused:

timoat
2006-04-21, 00:33
Jag skulle vilja höra från EN ENDA City sms-annons av typen:

"Du snygging i röd jacka på Hässelby Coop, våra blickar möttes vid kassan. Fika? Killen med skogaholmslimpan"

blida
2006-04-21, 02:58
jäklar så många det är som har träffats genom internät vägen.

ingen som träffar tjejer som förr innan intermupp användes till detta?

har själv provat lite både och,och måste nog säga att visst,internät är jäkligt smidigt..men tycker endå att verkligheten är bättre.men kanske lite svårare?

senaste puman (som flög sin väg) hittades faktist på Palace..fulla som ägg var vi båda och råkade senare hamna hos mig..blev lite pinsamt dagen efter när vi båda hade lite halvt som halvt svårt med minnet.

men det hela slutade då i en fika för att komma igång för dagen igen och sen så blev vi ett par under 8månader..sen sprack det ;)

så nu njuter en av singel livet lite innan en vill stadga sig igen

High1ander
2006-04-21, 03:59
verkar som dom flesta har träffat sina partners på nätet.
Hur gjorde man för 10 års sen :confused:
Man satte in annonser i fibban eller rapport.

LarsK
2006-04-21, 04:53
Vi traffades for snart 9 ar sen pa college utanfor Seattle. Nu ar man gift, har en son som fyller 7 snart och har bott i Japan de senaste 7 aren. Frugan ar japanska, det ar darfor jag bor har.

Nina L
2006-04-21, 05:35
Jag var singel and looking sedan 2½ år, och hade sedan länge tröttnat på Spray Date. Profilen hade jag dock kvar, med en länk till min hemsida. På hemsidan hade jag hade satt upp stränga regler för vilka som önskades höra av sig till mig. (När jag tittar tillbaka på det jag skrev så vill jag sjunka genom jorden.) Var man intresserad så fick man dessutom fylla i ett formulär med galna frågor om allt från storlek på fortplantningsorgan till grad av snällhet och relation till sitt ex. (Vissa av frågorna har jag kvar ännu.) På så sätt hittade min sambo mig. Men han hörde inte av sig direkt. Det var först sedan han hade sett mig svepa förbi på stan som han slängde iväg ett mejl. Mejl blev till msn, som blev till vänskap. Vi umgicks i ½ år innan första kyssen. Jag brukar skämta med honom om att han tillhör den minimala skara av killar som lyckas med att ta kompisvägen in i ett forhållande.

Mago
2006-04-21, 05:38
Hehe. Skriv kriterierna nu då Nina. :)

Nina L
2006-04-21, 05:51
Hehe. Skriv kriterierna nu då Nina. :)Han klarade alla utom åldern i alla fall. Egentlligen var det inget fel på kriterierna i sig men de var sjukt osympatiskt formulerade. Ett av kriterierna, som jag ofta fick ifrågasatt, var att han skulle väga över 80 kg. :D Jävlar vad killar kunde bli provocerade av det. Utöver det så tyckte jag att han skulle vara intelligent, godhjärtad, rökfri etc. Men det var faktiskt smart att vara tydlig med preferenserna. Nu tycker vi lika om det mesta, och det innebär extremt få konflikter. Vi vill inte ha djur, vi vill inte ha barn, vi vill gärna resa, vi tycker att arbetet är viktigt, vi uppskattar teh Interweb, vi gillar att träna osv. osv. :love:

timoat
2006-04-21, 05:55
Jäkligt rolig tråd, speciellt nu när sommaren nalkas!

Shit min senaste gf träffade jag the old fashioned way, men det var för nästan 7 år sen! Vi var tillsammans i 2 och ett halvt år ( yea she fucked me up good!)
Först hade jag sett henne i skolan, hon var så förbannat snygg, så jag lärde känna hennes polare, och gick via dom till henne. Gjorde dock bort mig TOTALT genom att vara skitfull när jag skulle "fixa" henne. I kön ut frågade jag henne agressivt om hon var intresserad eller inte. Inget svar, och jag undvek henne i ca 6 månader. Sen innan jag skulle ta studenten hade jag en fest, tänkte wtf, nu jävlar, och satte mig på rökrutan och väntade på att hon skulle glida förbi.

När jag hade missat 2 lektioner kom hon äntöigen, och jag frågade henne med hoppande stämband om hon och hennes polare ville kommma. Det ville hon! Festen gick bra och jag skötte mig mycket bättre. En vecka efter det blev vi tillsammans. Sen behandlade jag henne som skit i 6 månader och dumpade henne rått för ett annat ex.

6 månader senare frågade jag henne om hon ville bli tillsammans igen och det ville hon. 2 underbara och år och 6 kassa månader senare dumpade hon mig i vår genemsamma Parislya (vissa av er kanske kommer ihåg "umgås du med gamla ex tråden") och jag har inte upplevt en enda lycklig stund efter det.

Mago
2006-04-21, 06:11
Han klarade alla utom åldern i alla fall. Egentlligen var det inget fel på kriterierna i sig men de var sjukt osympatiskt formulerade. Ett av kriterierna, som jag ofta fick ifrågasatt, var att han skulle väga över 80 kg. :D Jävlar vad killar kunde bli provocerade av det. Utöver det så tyckte jag att han skulle vara intelligent, godhjärtad, rökfri etc. Men det var faktiskt smart att vara tydlig med preferenserna. Nu tycker vi lika om det mesta, och det innebär extremt få konflikter. Vi vill inte ha djur, vi vill inte ha barn, vi vill gärna resa, vi tycker att arbetet är viktigt, vi uppskattar teh Interweb, vi gillar att träna osv. osv. :love:

Jävla brudar att lyckas med sånt här! ;)
Skulle jag ha en hemsida med liknande krav så skulle de enda svaren vara arga ord från F!.

Det kanske borde startas en datingsite på kolo? Alla lägger upp bilder så får man klicka i vilka som är fuckable och så utgår man därifrån.

timoat
2006-04-21, 06:18
Skulle jag ha en hemsida med liknande krav så skulle de enda svaren vara arga ord från F!.

Ja fy fan, tänk dig själv:

"Hur djup/trång är du?
Pattarna, dom ska vara stora och fasta!
Du måste fatta mina skämt, samt avguda maarken jag går på.
Måste vara mellan 170 och 180 cm.
Snygg också. Men det bedömer jag, så skicka ett foto!
Alla som inte prickar in på denna göres sig inte besvär.
Piss off and go hide under a rock. Youre not good enough for me!"

Fy fan Nina, hade jag vetat det hade jag haft en helt annan inställning till dig än vad jag har idag.... Inte bra!!!
Nu vet man ju att du har växt ur det, samtidigt som man misstänker att din boy är toffelicious.

hangatyr
2006-04-21, 06:32
Jobbet.

Vi arbetade på samma grupp. Hon hade (har) bizarr humor, var (är) jättesnygg och vansinnigt intelligent. Klart att man blev förtjust. Det ena ledde till det andra och plötsligt var vi ihop.

Underbart, jag är så lycklig!!

elan
2006-04-21, 06:36
Vi hängde i samma irc-kanal, han trodde rätt länge att jag var en kille. Sedan någon kväll så började det diskuteras huruvida upptagna killar var mer eftertraktade ute på krogen än de som var singlar. Det slutade med att vi slog vad om att vi två skulle gå ut och hångla på krogen och se om han fick mer ragg än vanligt. Så en lördagkväll bjöd jag in mig själv till hans förfest och sedan gick det som det gick. Nog hånglade vi allt (och mer därtill) men det enda ragg han fick var jag. :D

Fyra år och fem månader höll det sig!

JJ
2006-04-21, 07:06
Jag träffade min tjej på en privat fest. Mitt i natten, stupfull med ett blödande sår i pannan försökte jag övertyga henne att hon skulle sova på min soffa. Hon blev måttligt immponerad. Under det kommande halvåret träffades vi lite här och där tills vi till slut tog en fredagsöl tillsammans. Sen dejtade vi vidare.

Mozart
2006-04-21, 07:07
Såg en snygg kille på gymmet som verkade trevlig, råkade se honom vid en motorcykel en dag och memorerade reg-nr, kollade upp med fordonsregistret, sen telia för att se om han hade mobilnr, drog iväg ett sms, sen träffades vi och på den vägen är det! ;) Nu är vi sambo sen två år tillbaka! Jag visste ju inte ens om han var singel, men jo det var han!

Så, ja, min "stalker-metod" funkade! :naughty:

Och för er som undrar så är jag av det kvinnliga könet, trots mitt nick som gör att många tror att jag e kille! :cool:

Lodiz2
2006-04-21, 07:08
träffades på krogen ... jag var extremt full och raggade upp henne på dansgolvet. efter en hel kvälls hånglande , tafsande så bad hon mig följa med hem till henne och tur var nog det tveksamt om jag tagit mig hem själv ....
väl där så däckade jag i sängen , dagen därpå vaknade jag och visste inte riktigt var jag var men hon var snäll och berättade var jag var så jag kunde ringa efter skjuts hem till min brors födelsedags kalas med släkten , inte kul när man kommer in där sen och bakfull som ett as och alla undrar vart man varit

jag gav henne mitt nummer och efter några sms/samtal så sågs vi igen på kvällen och sedan flöt det på ...
fick en smärre chock när hon sen berättade att hon var helt nykter den kvällen *screwy*

har uppehåll nu men träffas ofta och har bra relation , har bott ihop och varit ihop/känt varann i 4år nu.

Piranha
2006-04-21, 07:21
Vi träffades via spraydate, alla hadde ju fan konto där ett tag.

Vi snackade rätt länge dock innan vi träffadfes, nåt halvår.

Nina L
2006-04-21, 07:32
Ja fy fan, tänk dig själv:

"Hur djup/trång är du?
Pattarna, dom ska vara stora och fasta!

Fy fan Nina, hade jag vetat det hade jag haft en helt annan inställning till dig än vad jag har idag.... Inte bra!!!
Nu vet man ju att du har växt ur det, samtidigt som man misstänker att din boy är toffelicious.Haha. Ja, det är så sant. Men jag tror och hoppas att du hade ändrat inställning senare i alla fall. Man får ju ombepröva sina åsikter om personer med jämna mellanrum eftersom folk ändrar sig (ofta till det bättre) med tiden. Jag tror att jag delvis gillade att provocera. Min pojkvän är helt perfekt för mig. Det brukar talas om att tjejer har svårt med snälla killar (De tappar respekten för dem) men jag har inte det problemet, så jag är väldigt glad över att ha fått tag på en. Han är ingen toffel så till vida att jag skulle kunna trampa på honom, men jag vill inte heller trampa på honom och jag är inte intresserad av att testa gränserna. Hur konstigt det än kan verka så tycker han att jag är väldigt omtänksam och snäll. Nu känner jag att jag babblar iväg... Han är i alla fall det bästa man kan tänka sig och jag är väldigt lycklig över att han vill vara med mig.

Skulle jag ha en hemsida med liknande krav så skulle de enda svaren vara arga ord från F!.Jag fick faktiskt idén från en killkompis som hade ett liknande formulär på sin hemsida. Där kunde man ansöka om att bli hans flickvän. Han föredrar småbröstade rödhåriga tjejer med humor. :D Jag tyckte det verkade roligt.

T-train
2006-04-21, 07:35
I trappen(mao min granne)..visade sig att han hade barn i samma ålder som jag...så vi började umgås för att barnen lekte..o sedan blev vi vänner..efter 8 månader sa det helt plötsligt *klick* Väldigt märkligt! Hur kär som helst iaf..o vi gifte oss för 3 veckor sedan :love:

Nina L
2006-04-21, 07:37
I trappen(mao min granne)..visade sig att han hade barn i samma ålder som jag...så vi började umgås för att barnen lekte..o sedan blev vi vänner..efter 8 månader sa det helt plötsligt *klick* Väldigt märkligt! Hur kär som helst iaf..o vi gifte oss för 3 veckor sedan :love: :) Romantiskt!

tinus
2006-04-21, 07:39
I trappen(mao min granne)..visade sig att han hade barn i samma ålder som jag...så vi började umgås för att barnen lekte..o sedan blev vi vänner..efter 8 månader sa det helt plötsligt *klick* Väldigt märkligt! Hur kär som helst iaf..o vi gifte oss för 3 veckor sedan :love:

Oj vad härligt! Grattis till giftemålet!!
Det är alltså i trappen man ska spana.. :naughty:

Cilia
2006-04-21, 07:41
eller hur?!!

Nina L
2006-04-21, 07:44
eller hur?!!
Det beror på var man bor, tror jag. :D

//Nina from teh ghetto

Melker
2006-04-21, 07:49
Vi träffades på nätet (som alla andra)

Chattade ca 7-8 månader innan vi träffades. Det var aldrig tal om mer än en vänskapsrelation eftersom hon då bodde i Luleå och jag i Västerås.
Hon flyttade ner till Västerås pga jobb och vi tänkte whatta hell vi kan väl ta en fika.
Nu väntar vi vårat andra barn inom kort :cool:

T-train
2006-04-21, 07:51
Oj vad härligt! Grattis till giftemålet!!

Tack... :)
aaa, det verkar så :naughty: ..men jag tror NinaL har en poäng..kanske beror på var man bor :D

Fairing
2006-04-21, 07:53
En av mina bästa vänner bad mig att "se efter" han syster när vi var ute och festade och han skulle åka hem... jag har sett efter henne i 8 år nu :naughty:

Nina L
2006-04-21, 07:55
En av mina bästa vänner bad mig att "se efter" han syster när vi var ute och festade och han skulle åka hem... jag har sett efter henne i 8 år nu :naughty:Hahahaha.

OggeP
2006-04-21, 07:56
Jag träffade min nuvarande på Kolozzeum. Vi snackade en del på msn innan vi träffades.

Ett litet tack till Tinus ska väl tillägas. :)

T-train
2006-04-21, 07:56
En av mina bästa vänner bad mig att "se efter" han syster när vi var ute och festade och han skulle åka hem... jag har sett efter henne i 8 år nu :naughty:

*asg* Never trust a friend if u have a pretty sister :naughty:

tinus
2006-04-21, 08:01
Jag träffade min nuvarande på Kolozzeum. Vi snackade en del på msn innan vi träffades.

:D :D Det var ett sant nöje att leka äktenskapsmäklare :naughty:

tinus
2006-04-21, 08:01
eller hur?!!

:D Har du snygga grannar Sillen?! :MrT:

Piranha
2006-04-21, 08:02

Du å Jay är klockrena ihop :thumbup:

OggeP
2006-04-21, 08:02

*Flickscoutsfnitter* :D

clash
2006-04-21, 08:21
den ja träffar just nu .. i en fyrkant

edit: vet inte om man kan säga att vi är ihop ifs

n1tro
2006-04-21, 08:52
=)

AFanatic
2006-04-21, 09:11
Vi träffades på Kolozzeum. Ett frekvent användande av PM, MSN, sms inleddes samt dagliga telefonsamtal. :D

...Men nu verkar han ha hittat en ny. :(

Mikeman
2006-04-21, 09:18
Träffades på jobbet. Efter 4 månaders flirt och skojbråk sa det klick på en afterwork. Vi började träffas privat och sen blev vi tillsammans.

Varit tillsammans i 7 år nu i maj, gifta med 2 barn. :)

JustinCredible
2006-04-21, 09:20
Internet. Men vi är båda snyggve och inga nördar promise

OggeP
2006-04-21, 09:21
Vi träffades på Kolozzeum. Ett frekvent användande av PM, MSN, sms inleddes samt dagliga telefonsamtal. :D

Det gäller att vara vidsynt. :cool:

JJ
2006-04-21, 09:24
Det gäller att vara vidsynt. :cool:

Bigami är annars underskattat :thumbup:

Herkulez
2006-04-21, 09:26

ledsen gumman men det funkade bara inte mellan oss, du är ju trots allt en...tjej

jag och mitt ex träffades genom att hon var min granne, i 1års tid hade hon gått och trånat efter mina enorma biceps och jag hade varit smygkåt och velat komma in i hennes trosor, en natt var vi i uppsala och hämtade jannes hund och när jag kom hem hade en annan granne fest och vips så vart det efterfest hemma hos mig. Vi umgicks som kompisar i 4månader innan vi blev kära i varandra.

Jay-Z
2006-04-21, 09:27

Back off, bitch. :D

Jag träffade mitt ex på webben. Då tyckte vi, konstigt nog, att det var pinsamt att berätta för folk så vi ljög ihop en historia om att vi träffades för att vi jobbat på samma jobb. Vilket vi har gjort, men inte under samma årtionde. *innocent*

OggeP
2006-04-21, 09:28
Bigami är annars underskattat :thumbup:

Haha ja synnerligen.

OggeP
2006-04-21, 09:28
Back off, bitch. :D

Sådärja. Catfight! :hbang:

tinus
2006-04-21, 09:30

Du glömde någonting! *grr27*

Ett TACK till Tinusen *slap* :D

Nina L
2006-04-21, 09:36
Internet. Men vi är båda snyggve och inga nördar promiseFan, vilken nördig kommentar.

Tricklev
2006-04-21, 09:38
Fan, vilken nördig kommentar.

Första gången du lägger märkte till Justincredible?

Nina L
2006-04-21, 09:39
Första gången du lägger märkte till Justincredible?Varför tror du det?

Är det första gången jag retas med honom? *popcorn*

AFanatic
2006-04-21, 09:41
Herk: Ja det är väl bara och inse att det du är outta my league. Men du kommer hitta någon ny här, det är jag helt säker på cowboy. Underlaget finns.

tinus: För vad? Du förmedlade ju en från the ooooother team b-b-b-b-iaaatch.

Tricklev
2006-04-21, 09:43
Varför tror du det?

Är det första gången jag retas med honom? *popcorn*

Ja, hans inlägg brukar ju vara i den nivån.

Jay-Z
2006-04-21, 09:44
Första gången du lägger märkte till Justincredible?

Foshizzle.

Hon har nog druckit av Jesusjosen.

Gabber
2006-04-21, 09:45
Vi har en förening som vi brukar dra till varje söndag och jag har gått regelbundet i 6 år nu. Spelat biljard, fikat och snackat m.m. men för 5-6 år sedan när jag var där och lirade biljard så klev frugan in. Hon hade precis anlänt till Sverige och hon skulle undervisa i Armeniska för 5-9 åringar som vi har massvis utav på föreningen.

Efter några veckors stirrande så frågade jag om jag kunde vara med på lektionerna, MED 5-9 åringar.

Satt på hennes lektioner i flera veckor innan vi skulle ut på studiebesök. Det var så det började, bjöd ut henne första gången på Naturhistoriska då vi var på studiebesök med ungarna.

Hon accepterade och nu får vi dras med varandra… :)

tinus
2006-04-21, 09:48
tinus: För vad? Du förmedlade ju en från the ooooother team b-b-b-b-iaaatch.

ÄH! du är ju hopplös. *slap*

:D

AFanatic
2006-04-21, 09:50

Tja, det är ju inte min förmedling som kommer att gå i konkurrs iaf.

abbe
2006-04-21, 09:52
Universitetet, samma klass. Såg till att det blev mycket grupparbete ihop och sen väntade jag ut hennes ex. Jo, jag kan vara ganska dryg...

Hon tror än idag att det var hon som tog första steget och att jag inte var intresserad från början. *innocent*

Rocco
2006-04-21, 09:57
Jag var radiostyrd och råkade befinna mig på en krog som jag egentligen inte skulle vara på från början. Hade blivit uppraggad av en annan tjej som jag tydligen stod och dansade med. Då kom Hon och "räddade" mig som Hon brukar säga... Har alltid dissat krogragg och menat på att det aldrig leder någonvart, men nu firar vi 3 år tillsammans och det är väl dags att omvärdera min ställning. Var typ enda sättet för mig att få en tjej eftersom jag är totalt värdelös på att ragga själv.

OggeP
2006-04-21, 09:57

Jag är tacksam. Bryr dig inte om Afan hon är en liten surpuppa.

JustinCredible
2006-04-21, 09:58
Fan, vilken nördig kommentar.

Skaffa ett utseende.

AFanatic
2006-04-21, 09:59
Jag är tacksam. Bryr dig inte om Afan hon är en liten surpuppa.

Ja klart du är tacksam du har ju Jay. Men jag har gått misste om Herkulez! Fatta.

Trance
2006-04-21, 10:01
Skaffa ett utseende.

Du menar:

http://www.vejloeoelejr.dk/images/2003/unge-S.jpg

JustinCredible
2006-04-21, 10:10
En gång gick jag utanför huset och började andas jättefort. Sen gick jag in igen och kunde andas normalt.

Min tjej är 21 år. Hur många.... MB.. är din på?

Jay-Z
2006-04-21, 10:24
Hur många.... MB.. är din på?

:laugh: Good one!

BellaDonna_doing_it_Doggy.avi är på 700 typ.

clash
2006-04-21, 10:27
*lol*

JAM
2006-04-21, 10:40
Ja, alltså, hur träffades du och din partner? Jag förstår inte hur en sån sak ska gå till så jag vill veta hur ni gjorde och hu det hela utvecklade sej till ett förhållande :)
Träffades ni på krogen, internet, fest eller blinddate eller vad?

Även om du inte har nån partner nu får du för all del berätta hur du fick ihop det med ditt ex.
Mötte min nuvarande på match.com i november. Det var exakt fem månader sedan i onsdags. :)

Mina båda ex har jag träffat på krogen. Så: krogen, krogen, nätet.

Nina L
2006-04-21, 11:07
Ja, hans inlägg brukar ju vara i den nivån.Det brukar de kanske. Jag har ett mycket begränsat minne. Men idag var alltså hans lyckliga dag: En första diss av Nina. Åh, det känns speciellt.

Tigerkotten
2006-04-21, 11:16
Såg en snygg kille på gymmet som verkade trevlig, råkade se honom vid en motorcykel en dag och memorerade reg-nr, kollade upp med fordonsregistret, sen telia för att se om han hade mobilnr, drog iväg ett sms, sen träffades vi och på den vägen är det! ;) Nu är vi sambo sen två år tillbaka! Jag visste ju inte ens om han var singel, men jo det var han!

Så, ja, min "stalker-metod" funkade! :naughty:

Och för er som undrar så är jag av det kvinnliga könet, trots mitt nick som gör att många tror att jag e kille! :cool:

hahaha skönt :D Det e kul att se när folk verkligen vill något så försöker dom ordentligt, för hur många gånger så är det inte folk man ser som man skulle vilja lära känna. Som man låter "försvinna".

Senast tjej träffades via nätet.

Gimp
2006-04-21, 11:36
Haha, folk verkar tycka att jag är en ganska skön person när man snackar på internet men sedan blir det inte alls samma sak när man träffas i verkligheten. Det är precis som om att förväntningarna är jätte höga och det inte alls stämmer med personkemin längre eller så har jag presationsångest över att inte kunna vara lika cool och vass som vanligt. :D

Jaja, annars har jag träffat nästan alla vettiga kompisar och damer genom aktiviteter på fritiden och så har det lett vidare där ifrån. Krogen har jag inte mycket för eftersom det känns _lite_ ytligt men skolan är ju annars en väldigt bra plats. :thumbup:

Herkulez
2006-04-21, 11:41
:laugh:

work_hunter
2006-04-21, 11:57

haha, bra där.

mini
2006-04-21, 11:57

Å, så gulligt.. :thumbup:

AngelLove
2006-04-21, 12:07
skall bara få henne att förstå det först så svarar jag sen :em:

Herkulez
2006-04-21, 12:08
skall bara få henne att förstå det först så svarar jag sen :em:
stalker varning!!!!!!!!!!!!!!

AngelLove
2006-04-21, 12:17
stalker varning!!!!!!!!!!!!!!
muahaha... som man känner sig själv känner man andra eller hur var det ;)

snarare det omvända...

tinus
2006-04-21, 12:27
muahaha... som man känner sig själv känner man andra eller hur var det ;)

snarare det omvända...

Hon smyger på dig?! :naughty: :D

Pepz
2006-04-21, 12:32
I skolan. tog ett bra tag innan vi ens pratade med varandra första gången.
Inte kärlek vid första ögonkastet, ej heller vid första kyssen men väl senare..
helt underbar tjej!

Fed up
2006-04-21, 12:45
Vi hängde också på samma IRC-kanal, småpratade lite utan nåt vidare intresse. Sen fattade jag att han också bodde i Malmö och då blev jag ju lite mer nyfiken på honom och vi började prata mer med varandra. Upptäckte då att han var både smartk, rolig, hade bra musiksmak och snygga tatueringar (inte att undervärdera) och ett visst intresse väcktes från min sida. Dock visade det sig att jag tidigare hånglat med hans lillasyrra och han nu var ihop med min barndomskompis *rolleyes* .

Men skam den som ger sig, jag kämpade på, inte minst eftersom jag både är snyggare och har mer gemensamt med honom än min barndomskompis-tyckte helt enkelt att jag förtjänade honom bättre. Försökte lura med honom på lite oskylda "ska vi ta en fika?" OCH "kan inte du komma och hjälpa mig med min dator" men han var benhård, icke!
Sen gjorde barndomskompisen slut med honom (det vara mest en fling på typ en månad) och då var han helt plötsligt väldigt intresserad av att hjälpa mig med datorn och få middag i utbyte, så en vecka efter att de gjort slut kom han hem till mig och det var två år sen i februari! :thumbup:

AngelLove
2006-04-21, 12:48
Tinus:
Hade ju inte direkt klagat *asg*

Jacksatan
2006-04-21, 12:56
Jag var singel and looking sedan 2½ år, och hade sedan länge tröttnat på Spray Date. Profilen hade jag dock kvar, med en länk till min hemsida. På hemsidan hade jag hade satt upp stränga regler för vilka som önskades höra av sig till mig. (När jag tittar tillbaka på det jag skrev så vill jag sjunka genom jorden.) Var man intresserad så fick man dessutom fylla i ett formulär med galna frågor om allt från storlek på fortplantningsorgan till grad av snällhet och relation till sitt ex. (Vissa av frågorna har jag kvar ännu.)

The ego on you...

Nina L
2006-04-21, 13:11
The ego on you...Visst är det charmigt. :cool:

tinus
2006-04-21, 13:18
Visst är det charmigt. :cool:

Som tusan! Jag skulle möjligtvis inte kunna få en kopia på formuläret? :D Lät helt lysande, kan vara bra att använda för att sålla bort massa oönskat bihang :laugh:

Herkulez
2006-04-21, 13:19
Visst är det charmigt. :cool:
haha justfan kommer ihåg frågorna, sjukt roliga var dom :laugh:

Edde_1
2006-04-21, 13:24
En flicka jag aldrig sett för stod utanför en pub och frös så jag hiva upp henne på axlen och gick in med henne i värmen *flex* . Sen dess har det varit vi förutom en liten paus och nu ska hon snart bli bondmora... :D

Krokodil
2006-04-21, 14:08
Vi har en förening som vi brukar dra till varje söndag och jag har gått regelbundet i 6 år nu. Spelat biljard, fikat och snackat m.m. men för 5-6 år sedan när jag var där och lirade biljard så klev frugan in. Hon hade precis anlänt till Sverige och hon skulle undervisa i Armeniska för 5-9 åringar som vi har massvis utav på föreningen.

Efter några veckors stirrande så frågade jag om jag kunde vara med på lektionerna, MED 5-9 åringar.

Satt på hennes lektioner i flera veckor innan vi skulle ut på studiebesök. Det var så det började, bjöd ut henne första gången på Naturhistoriska då vi var på studiebesök med ungarna.

Hon accepterade och nu får vi dras med varandra… :)Klappa Razmik på flinten nästa gång du går dit och hälsa från mig! :D

Callister
2006-04-21, 14:16
Vi gick i samma klass och blev väldigt fort jättebra vänner. Sedan bestämde vi att hålla oss till vänner men jag kände egentligen annorlunda. Sedan plötsligt så blev det mer och mer ändå. :) Jag fick kämpa bra mycket för henne.

obesogen
2006-04-21, 15:05
krogen första, höll i lite drygt 2 år. Förra jobbet andra, 2,5 år. Singel sedan ett år tillbaka, har provat (provar) internetdejting och det är helt stört ju!

Tricklev
2006-04-21, 15:11
krogen första, höll i lite drygt 2 år. Förra jobbet andra, 2,5 år. Singel sedan ett år tillbaka, har provat (provar) internetdejting och det är helt stört ju!

:laugh: :D

hum
2006-04-21, 15:14
Hmm har träffat alla irl, genom kompisar alternativ tafsat på fyllan hahaha.

Fattar fortfarande inte hur man ska träffa tjejer på internet, men man lär sig väl..

Nina L
2006-04-21, 15:46
Fattar fortfarande inte hur man ska träffa tjejer på internet, men man lär sig väl..Kanske ditt bildval påverkar.

Fatalist
2006-04-21, 15:49
...lunar :D :D :laugh: :laugh:

Nejv
2006-04-21, 16:00
Klockan var ca 01:45 natten efter den 17e Mars. Skulle precis dra till bussen efter en polares samt hans flickväns gigantiska 20+18årsfest. En underbar flicka som jag inte har märkt av under hela kvällen hakar på mig och ett par polare till bussen för att hon inte vill gå ensam hem mitt i den kalla Lundanatten.

Vi hamnar på efterkälken och helt plötsligt, mitt i allt... hör man bussen gå. Båda tittar bort mot den och jag hamnar hos henne över natten istället.

Hon lägger in sig i min telefon efter att jag har LOVAT :em: att ringa henne.

Skickar ett halvpassivt sms dagen efter... Any regrets?

Sedan dess går allt så bra som någon kan önska. Lucky me :D

bladhet
2006-04-21, 16:23
Den senaste damen jag lekte med träffade jag via nätet..

Damen före det raggade upp mig på krogen efter att hon suktat efter mig i över ett år.

Och nästa dam har jag inte träffat än, men hon ska vara med på så ska det låta i kväll eller nästa vecka. :)

Longshot
2006-04-21, 16:45
Att så många har träffats på nätet chockar mig faktiskt, fast det ligger något i det =)

Karl_alfred
2006-04-21, 16:49
Jag var singel and looking sedan 2½ år, och hade sedan länge tröttnat på Spray Date. Profilen hade jag dock kvar, med en länk till min hemsida. På hemsidan hade jag hade satt upp stränga regler för vilka som önskades höra av sig till mig. (När jag tittar tillbaka på det jag skrev så vill jag sjunka genom jorden.) Var man intresserad så fick man dessutom fylla i ett formulär med galna frågor om allt från storlek på fortplantningsorgan till grad av snällhet och relation till sitt ex. (Vissa av frågorna har jag kvar ännu.) På så sätt hittade min sambo mig. Men han hörde inte av sig direkt. Det var först sedan han hade sett mig svepa förbi på stan som han slängde iväg ett mejl. Mejl blev till msn, som blev till vänskap. Vi umgicks i ½ år innan första kyssen. Jag brukar skämta med honom om att han tillhör den minimala skara av killar som lyckas med att ta kompisvägen in i ett forhållande.
Givetvis la du ut information hur djup du var med?

Tricklev
2006-04-21, 16:58

:laugh: :laugh:

KAN DU VARA SÅ SNÄLL O BYTA BILD!?

Diana
2006-04-21, 17:03
:laugh: :laugh:

KAN DU VARA SÅ SNÄLL O BYTA BILD!?
vaddååårååååååå?? :laugh:

Diana
2006-04-21, 17:11
MYSIG tråd fö. :D uuunderbart mäklat av tajnus där :love: hoppas du uttnyttjar the gift af matchmaking flitigt nu :naughty:

Oxå förvånad över hur många som träffats på nätet *popcorn*

Tricklev
2006-04-21, 17:14
vaddååårååååååå?? :laugh:

Tror varje inlägg att det har svängt om för dig :laugh:

Metal_boy_
2006-04-21, 17:21
MYSIG tråd fö. :D uuunderbart mäklat av tajnus där :love: hoppas du uttnyttjar the gift af matchmaking flitigt nu :naughty:

Oxå förvånad över hur många som träffats på nätet *popcorn*

Hej Diana, ska vi träffas via nätet?

Ålder? Bor? Kön? Har du lunar?? Msn? Skype? ICQ?? Desperat??

Diana
2006-04-21, 17:25
Tror varje inlägg att det har svängt om för dig :laugh:
Hej Diana, ska vi träffas via nätet?

Ålder? Bor? Kön? Har du lunar?? Msn? Skype? ICQ?? Desperat??

Inga pojkar innan 25 säger pappa :( *cry*

Metal_boy_
2006-04-21, 17:25

Inga pojkar innan 25 säger pappa :( *cry*

En riktig karl då? *rolleyes*

soddex
2006-04-21, 17:29
har inte träffat min maninna än *cry* visserligen har jag inte letat, men ändå!

RajtanTajtan
2006-04-21, 17:30

Fan vad skönt med en rak tjej, som dessutom lyckas idiotförklara Nina med en mening.

Svedberg
2006-04-21, 17:31
Hmm nuvarande började med att jag gick förbi henne ute på byn..och råkade hitta henne på lunar några timmar senare, utan att överhuvudtaget leta efter henne, glodde på lite bilder där och tänkte att det skadar väl inte att skriva, så skrev att hon hade snygg rumpa, var ju den jag tittade på när jag gick "om". Har blivit mycket filmkvällar sedan dess, var typ 2,5 vecka sen det.

Tjejen innan det visste jag lite vem det var(en kompisflickväns kompis typ) och hon tog kontakt med mig på internet och det slutade med ett förhållande på 1år9månader.....

Mycke internet här :em: :D

Yankeee
2006-04-21, 17:31
Fan vad skönt med en rak tjej, som dessutom lyckas idiotförklara Nina med en mening.

Synd att det är en kille då :|

Trance
2006-04-21, 17:33

Du gnäller ju värre än vad jag gör. Hela tiden dessutom. Varför måste du vara så jobbig?

Diana
2006-04-21, 17:35
En riktig karl då? *rolleyes*
Vaddå känner du någon eller? :D

*kissass*

RajtanTajtan
2006-04-21, 17:35
Du gnäller ju värre än vad jag gör. Hela tiden dessutom. Varför måste du vara så jobbig?

Jag gillade ju det hon skrev, sen är det ju inte mitt problem att du inte fattade det. Är du en sån kille som kräver en smiley till allt som inte är av allvarlig karaktär?

RajtanTajtan
2006-04-21, 17:36
Synd att det är en kille då :|

Ja fan vad synd om honom.

Trance
2006-04-21, 17:38
Jag gillade ju det hon skrev, sen är det ju inte mitt problem att du inte fattade det. Är du en sån kille som kräver en smiley till allt som inte är av allvarlig karaktär?

För jag menade inte ditt eviga gnäll på Nina och annat tror du? Dessutom är jag en kille som inte behöver smileys, jag behöver kärlek. Kram?

Herkulez
2006-04-21, 17:38
nja du verkar faktiskt rätt besatt av nina.

RajtanTajtan
2006-04-21, 17:39
För jag menade inte ditt eviga gnäll på Nina och annat tror du? Dessutom är jag en kille som inte behöver smileys, jag behöver kärlek. Kram?

Bamsekram.

Metal_boy_
2006-04-21, 17:39
Vaddå känner du någon eller? :D

*kissass*

:whipped: ;)

soddex
2006-04-21, 17:40

han kanske är hennes stalker? *screwy*

mela
2006-04-21, 17:40
Internet for teh win!

Innan var det genom en kompis på en fest..

RajtanTajtan
2006-04-21, 17:41

Hon har tydligt uttryckt att hon vill få mig bannad och det har förändrat min syn på henne.

Svedberg
2006-04-21, 17:45
Hon har tydligt uttryckt att hon vill få mig bannad och det har förändrat min syn på henne.

Det är väl en allmän åsikt här?

RajtanTajtan
2006-04-21, 17:50
Det är väl en allmän åsikt här?

Och?

Herkulez
2006-04-21, 17:51
*rolleyes*

MilkmaN
2006-04-21, 17:53
Vart fan träffar ni nissar folk på nätet? Personligen var det en klasskompis senast, och gången innan det så var träffades vi på fest hemma hos henne, och sedan var det sommar, brasor ute vid sjöar och tält osv. Sen så var det klart. :D

Bästa tiden i mitt liv so far, varje dag var en dröm.

Metal_boy_
2006-04-21, 17:55
Och?

Righttights är du så dum på riktigt som du framstår på forumet? Kan va skoj att veta.

RajtanTajtan
2006-04-21, 17:56
Righttights är du så dum på riktigt som du framstår på forumet? Kan va skoj att veta.

Jag är snäppet dummare, men lova att det stannar mellan dig och mig?

Diana
2006-04-21, 17:56
http://www.timewarp-toys.com/troll.jpg

Metal_boy_
2006-04-21, 18:00
Jag är snäppet dummare, men lova att det stannar mellan dig och mig?

Måste vara jobbigt att inte släppa löst helt.

Metal_boy_
2006-04-21, 18:01
http://www.timewarp-toys.com/troll.jpg

Vem är det som visar brösten för trollet? Han ser lite generad ut :)

Niclaaas
2006-04-21, 18:01
var utomlands med en kompis och träffade några som vi umgicks en del med. ett tag efter att vi kommit hem skulle de ordna kräftskiva så jag åkte ner till dem. de hade lite kompisar och bekanta över, bl.a. min nuvarande flickvän. har varit tillsammans över 3 1/2 år nu, blev sambos i början av det här året.

Jorgen
2006-04-21, 18:05
Håll er till ämnet eller skriv inget.

Tricklev
2006-04-21, 22:45
Bild

:laugh: Diana styr upp tråden :thumbup:

Kom igen nu folk denna tråden var ju rolig.

Hur träffade ni damerna/killarna?

Krokodil
2006-04-21, 22:53
Vi träffades på jobbet. :)

Hiiiman
2006-04-21, 23:43
Vi började bråka öppet i caffeterian på skolan huruvida polen var ett "fult" land ellre inte, vi kände inte varandra då på något sätt. Nu senare i efter hand så trode de felsta av hennes kompisar att jag skule slå ner henne :)
Men allt löstes bra och vi tjaffsade/diskuterade hetsigt i någon vecka. SEdan var hon fångad av min charm och det vara bara för alpfa hannen att dra honan ont till grottan !