Caixa**
2006-04-20, 20:22
Dax att lägga in en sista växeln till slutspurten nu efter påskens alla synder;) Har just hittat till det här forumet och det verkar finnas mycke kunnigt folk inom området... Har inte inte så mycket erfarenhet av riktig deff och vill gärna ha tips om hur jag kan gå vidare.. Läget är följande: kvinna, 22år, 180cm lång, vikt 68 kg, tränar mest thaiboxning (=mkt kondition) men även styrka , 2 vilodagar/vecka. Mål: gå ner i fettvikt c:a 5 kilo på åtta veckor för att få snygga kroppen till sommaren :)
Så här kan en dag se ut:
06.00 ev. Morgonpromenad.. om det inte regnar..
07.30 Havrekligröt med linfrön, russin, minimjölk och två skedar vassleprotein vanilj och kanel (mjummy :naughty: ) + en apelsin (ibland halvera gröten och lägg till två grova mackor med keso och kalkon)
10.00 mandarin
12.00 2 ägg och en banan
13.30 fullkornslasagne med spenatsås(oliver och lite fetaost) tonfisksås och tomatsås, massor av wokgrönsaker, alt gröna ärter. (ingen ost eller nån äcklig bechamelsås!)
15.00 mandarin igen + banan
17.30 varm macka: två skivor axa balansbröd, champinjon, tomapuré, keso, röktkalkon, + en kiwi (brukar äta middag som kycklingfilé ris och grönsaker med en skvätt sötsur sås men hann inte idag..)
19.00-21.00 träning (thaiboxning, alt. löpning 30min + styrka, alt. löpning 90min)
Proteindrink med minimjölk och bär och banan (nu är ju banan också ett bär..) samt snabbris med kanel och russin
Jag vill som sagt deffa mer seriöst nu och samtidigt behålla styrka utan att skada mig själv..
Tacksam för tips!
Så här kan en dag se ut:
06.00 ev. Morgonpromenad.. om det inte regnar..
07.30 Havrekligröt med linfrön, russin, minimjölk och två skedar vassleprotein vanilj och kanel (mjummy :naughty: ) + en apelsin (ibland halvera gröten och lägg till två grova mackor med keso och kalkon)
10.00 mandarin
12.00 2 ägg och en banan
13.30 fullkornslasagne med spenatsås(oliver och lite fetaost) tonfisksås och tomatsås, massor av wokgrönsaker, alt gröna ärter. (ingen ost eller nån äcklig bechamelsås!)
15.00 mandarin igen + banan
17.30 varm macka: två skivor axa balansbröd, champinjon, tomapuré, keso, röktkalkon, + en kiwi (brukar äta middag som kycklingfilé ris och grönsaker med en skvätt sötsur sås men hann inte idag..)
19.00-21.00 träning (thaiboxning, alt. löpning 30min + styrka, alt. löpning 90min)
Proteindrink med minimjölk och bär och banan (nu är ju banan också ett bär..) samt snabbris med kanel och russin
Jag vill som sagt deffa mer seriöst nu och samtidigt behålla styrka utan att skada mig själv..
Tacksam för tips!