Logga in

Visa fullständig version : deffa som tjej..

Caixa**
2006-04-20, 20:22
Dax att lägga in en sista växeln till slutspurten nu efter påskens alla synder;) Har just hittat till det här forumet och det verkar finnas mycke kunnigt folk inom området... Har inte inte så mycket erfarenhet av riktig deff och vill gärna ha tips om hur jag kan gå vidare.. Läget är följande: kvinna, 22år, 180cm lång, vikt 68 kg, tränar mest thaiboxning (=mkt kondition) men även styrka , 2 vilodagar/vecka. Mål: gå ner i fettvikt c:a 5 kilo på åtta veckor för att få snygga kroppen till sommaren :)

Så här kan en dag se ut:

06.00 ev. Morgonpromenad.. om det inte regnar..

07.30 Havrekligröt med linfrön, russin, minimjölk och två skedar vassleprotein vanilj och kanel (mjummy :naughty: ) + en apelsin (ibland halvera gröten och lägg till två grova mackor med keso och kalkon)

10.00 mandarin

12.00 2 ägg och en banan

13.30 fullkornslasagne med spenatsås(oliver och lite fetaost) tonfisksås och tomatsås, massor av wokgrönsaker, alt gröna ärter. (ingen ost eller nån äcklig bechamelsås!)

15.00 mandarin igen + banan

17.30 varm macka: två skivor axa balansbröd, champinjon, tomapuré, keso, röktkalkon, + en kiwi (brukar äta middag som kycklingfilé ris och grönsaker med en skvätt sötsur sås men hann inte idag..)

19.00-21.00 träning (thaiboxning, alt. löpning 30min + styrka, alt. löpning 90min)

Proteindrink med minimjölk och bär och banan (nu är ju banan också ett bär..) samt snabbris med kanel och russin

Jag vill som sagt deffa mer seriöst nu och samtidigt behålla styrka utan att skada mig själv..

Tacksam för tips!

King Grub
2006-04-20, 20:27
Hej och välkommen!

Kosten ser jättebra ut, och inte ett dugg tråkig heller, vilket ofta verkar vara fallet med deffkost. Det enda du kanske kan behöva justera är mängderna allteftersom, så du minskar i vikt i den takt du önskar. Valet av livsmedel är det inget fel på.

Din vikt till din längd tyder inte direkt på övervikt... är du helt säker på att du får en snyggare kropp 5 kilo lättare? :)

Verni
2006-04-20, 20:28
Välkommen!

Överlag skulle jag nog dragit ner på kolhydraterna och fått in lite mer protein i måltiderna, men det är nog en kolozzeum skada, ditt matintag ser bra ut.

Läs gärna King Grubs mycket bra sammanfattade deffguide.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

tinkerbell
2006-04-20, 20:52
Bra början så de ska nog gå bra, annars är de vell bara att prova sig fram om du inte får "bra" resultat eller om viktnedgången stannar så skulle du ju kunna öka promenaderna och träningen och minska kolhydraterna något.

Kör hårt och lycka till :thumbup:

Mental
2006-04-20, 20:58
God mat, det kommer nog att gå bra, har man "bara" 5kg att gå ned till sommaren har man gott om tid på sig att prova sig fram.

Men 63kg på 180cm käns vingligt. är du säker på målvikten? I så låga vikter så gör varje kg stor skillnad. Ta en allvarlig funderare efter du gått ned 2-3 kg.

Caixa**
2006-04-20, 21:15
Tack för alla svar! Då är det väl bara att tuta och köra då.. Ska med spänning se om något hänt om några veckor..:)