handdator

Visa fullständig version : Usb 2

tinkerbell
2006-04-20, 20:18
Tja gott folk ...

Jag hade tänkt skaffa mig en mp3 spelare, förra pajja :(

Hursom helst så står de att man kan använda den genom USB2 med datorn för att skicka över låtar och så, men jag tror inte min dator har USB2 ;/

Bör jag satsa på något annat eller kommer de att funka genom vanlig (USB1?) port?

Väldigt tacksam för svar

MVH tinkerbell

reinholdsson
2006-04-20, 20:20
Det kommer att fungera men med samma hastighet som USB1

Gimp
2006-04-20, 20:21
Tja gott folk ...

Jag hade tänkt skaffa mig en mp3 spelare, förra pajja :(

Hursom helst så står de att man kan använda den genom USB2 med datorn för att skicka över låtar och så, men jag tror inte min dator har USB2 ;/

Bör jag satsa på något annat eller kommer de att funka genom vanlig (USB1?) port?

Väldigt tacksam för svar

MVH tinkerbell

USB-portar är generellt sett bakåtkompatibla men åt andra hållet kan det vara problem eftersom den då inte levererar tillräckligt med ström. Annars kan du köpa ett PCI-kort att sätta i datorn med typ fem nya USB 2.0 portar för några hundralappar.

tinkerbell
2006-04-20, 20:21
Det kommer att fungera men med samma hastighet som USB1

Okej, så portarna mellan USB1 och 2 är inte olika?

Gimp
2006-04-20, 20:25
Okej, så portarna mellan USB1 och 2 är inte olika?

Nej, ser precis likadana ut.

tinkerbell
2006-04-20, 20:27
Nej, ser precis likadana ut.

Hm, okej ... men då bör de vell endån funka även om jag inte har 2 fast med en hastighet jag kommer upp i med vanlig USB, eller?

Gimp
2006-04-20, 20:31
Hm, okej ... men då bör de vell endån funka även om jag inte har 2 fast med en hastighet jag kommer upp i med vanlig USB, eller?

Såvida produkten inte kräver en viss strömstyrka som USB 1 inte kan leverera.

tinkerbell
2006-04-20, 20:41
Såvida produkten inte kräver en viss strömstyrka som USB 1 inte kan leverera.

Gissar på att man inte kan ta reda på de innan man köpt varan och provat den? :/