handdator

Visa fullständig version : Sista april

krilleh
2006-04-20, 16:19
HUr ska deffarna göra på sista april? blir de nå sprit ? här i uppsala festas de på rejält under denna dagen och så gott som alla dricker..

Blir väldigt svårt att bestämma sig om man ska vara nykter eller icke.. Vill ju gärna inte pajja nån vecka i min deff bara pga en fyllekväll?

HUr ska ni göra? Speciellt ni i uppsala ;)

Cerberus
2006-04-20, 16:45
*skäms* :em: vad är det då för speciellt som händer?

krilleh
2006-04-20, 16:48
Studenteran firar något :) Och som du nog vet så är det mycket studenter i uppsala så de blir en HEL del!

Nu får jag väldigt svårt att bestämma mig här..

Lite OF topic fråga men brukar ni supa när ni deffar? det lär ju va de sämsta man kan göra

hammerchest
2006-04-20, 16:49
HUr ska deffarna göra på sista april? blir de nå sprit ? här i uppsala festas de på rejält under denna dagen och så gott som alla dricker..

Blir väldigt svårt att bestämma sig om man ska vara nykter eller icke.. Vill ju gärna inte pajja nån vecka i min deff bara pga en fyllekväll?

Drick för fäen! EN fylla förstör ingenting.

Da2
2006-04-20, 16:54
*skäms* :em: vad är det då för speciellt som händer?
Valborg?

Longshot
2006-04-20, 16:57
Ska nog ta det chill. Valborg var något när man var 15-16

krilleh
2006-04-20, 16:59
Drick för fäen! EN fylla förstör ingenting.

Lär ju gå upp 1-2 kg :S

Simson
2006-04-20, 17:05
Jag har hört att sprit kalorier inte räknas ;) iaf inte under sista april iUA hehe..

Klart man måste unna sig en snaps på valborg & hoppa omkring i skumparegn på stockholms eller? Det är väl såna tillfällen man har sitt sexpack till :hbang: ;)
Wet t-shirt contest i skumpa....... ses där

krilleh
2006-04-20, 19:27
Jag har hört att sprit kalorier inte räknas ;) iaf inte under sista april iUA hehe..

Klart man måste unna sig en snaps på valborg & hoppa omkring i skumparegn på stockholms eller? Det är väl såna tillfällen man har sitt sexpack till :hbang: ;)
Wet t-shirt contest i skumpa....... ses där

Nja.. jag deffar för att få fram rutorna så de där håller inte för mig ;)

Sangre
2006-04-20, 20:33
Även jag bor i Uppsala och inte missar jag Valborg för allt i världen. Just de dagarna (+ Kvalborg) tänker jag dricka vad jag vill. Så bra som jag sköter mig alla andra dagar är det inte läge att skippa roligaste festhelgen under året.

GymTT
2006-04-20, 20:36
Supandet får vänta till studenten.

jewzie
2006-04-20, 23:11
om du inte käkar så mycket under dagen ca 1000kcal ;) så kan du lätt klämma ner 3dl sprit och ett par öl utan att förstöra deffen så mycket. Dock ska jag säga, så funkar detta för mig och kanske inte för alla. Typ kvarg + kyckling + kvarg + torsk i lass + kvarg sen ere bara å sup :D

Helena B
2006-04-20, 23:14
Valborg i Uppsala är helt klart en upplevelse.

martynj
2006-04-21, 01:08
Jag dricker i stort sett 30-50cl starksprit varje helg.. Kommer bli mer nu när studentfesterna drar igång.
Men min deff funkar fint, jag går ner i vikt och rutorna kommer! :D

jewzie
2006-04-21, 07:04
Jag dricker i stort sett 30-50cl starksprit varje helg.. Kommer bli mer nu när studentfesterna drar igång.
Pröva att äta typ 1000kcal sen drar du 20cl rent. Nästan fördelen med deffen :D

krilleh
2006-04-21, 07:15
om du inte käkar så mycket under dagen ca 1000kcal ;) så kan du lätt klämma ner 3dl sprit och ett par öl utan att förstöra deffen så mycket. Dock ska jag säga, så funkar detta för mig och kanske inte för alla. Typ kvarg + kyckling + kvarg + torsk i lass + kvarg sen ere bara å sup :D

Intressant de där. Men om du inte äter nå kolhydrater under dagen lär ju kroppen ta energi från ditt protein ivarje fall.. Eller musklerna om så illa.

sen är det ju inte bara kalorierna som är boven i dramat utan också själva alkoholen som stannar upp fettförbränningen X timmar framåt. Dock vet jag inte hur illa det är men nice teori iaf ;) Kanske ska prova me de.. Räcker dock med endast 3 dl sprit till mig då de va längesen jag drack sist. Om jag blandar med light läsk borde de fungera hyffsat :)

krilleh
2006-04-21, 07:16

Då måste du äta väldigt lite om du klarar att gå ner i vikt SAMT dricka varje helg. Hur blir det på gymmet då? ;)

Pepparkakssmurfen
2006-04-21, 07:55
Varför dricka alkohol bara för att det står någonting i almanackan och "alla" andra gör det och du vet att det inte är bra för din träning/deff?

Simson
2006-04-21, 08:26
eh, för att leva handlar om att ha ett kul liv. Inte om att sitta hemma i sin lägenhet med ett snyggt sexpack?

jewzie
2006-04-21, 10:03
sant sant :bow:

Gorgoroth
2006-04-21, 10:10
Oftast är det faktiskt mer njutbart att träna än att dricka/festa, enligt mig.

Skönt träningspass + bra musik = rysningar av välbehag, ärligt talat.

Jag är nog nykter sista april.

Pepparkakssmurfen
2006-04-21, 15:08
eh, för att leva handlar om att ha ett kul liv. Inte om att sitta hemma i sin lägenhet med ett snyggt sexpack?

Så du menar att alkohol=kul?
Du kan alltså inte ha roligt utan alkohol??

Pepz
2006-04-21, 15:14
Valborg: Amatörernas afton.

krilleh
2006-04-21, 15:28
Oftast är det faktiskt mer njutbart att träna än att dricka/festa, enligt mig.

Skönt träningspass + bra musik = rysningar av välbehag, ärligt talat.

Jag är nog nykter sista april.

Mm det är helt sant. De blir särskilt peppat när jag kör med KCG+Lean också ;) då jävlar blire fart på träningen

martynj
2006-04-21, 15:41
Så du menar att alkohol=kul?
Du kan alltså inte ha roligt utan alkohol??

Du ljuger ju om du säger att du inte har roligare när du dricker alkohol!

Sangre
2006-04-21, 17:58
De här som tror att Valborg i Uppsala och Lund har något med fjortisfyllorna runt majbrasor som i andra städer att göra tror fel. Universitetsstudenter sitter i drivor och har champagnefrukost som följs av champagnegalopp på någon av nationerna och dagen avslutas med 04-släpp och utgång.

Visst, man kan skippa både alkohol och dessa aktiviteter...men då har man en vansinnigt tråkig dag. Det låter bara präktigt att påstå något annat.

Spannmål
2006-04-21, 18:04
De här som tror att Valborg i Uppsala och Lund har något med fjortisfyllorna runt majbrasor som i andra städer att göra tror fel. Universitetsstudenter sitter i drivor och har champagnefrukost som följs av champagnegalopp på någon av nationerna och dagen avslutas med 04-släpp och utgång.

Visst, man kan skippa både alkohol och dessa aktiviteter...men då har man en vansinnigt tråkig dag. Det låter bara präktigt att påstå något annat.

Universitetsstudenter är töntar. Hellre en fylla framför majbrasan än massa äckelteknologer.

Sangre
2006-04-21, 23:38
Universitetsstudenter är töntar. Hellre en fylla framför majbrasan än massa äckelteknologer.

Mm, alla i Uppsala pluggar naturvetenskapliga ämnen och går runt i overall.

Jag lovar.

Spannmål
2006-04-21, 23:40
Mm, alla i Uppsala pluggar naturvetenskapliga ämnen och går runt i overall.

Jag lovar.

vet inte om jag tåler detta...

Pepparkakssmurfen
2006-04-22, 08:53

Nej. Jag har tidigare druckit massvis med alkohol,inte hade jag det roligare då,än nu då jag inte dricker nästan alls.
Går jag ut med mina vänner/bekanta så är de mer bidragande till om jag har roligt än min promillehalt.
Jag har en vardag jag trivs väldigt bra med,behöver inte "komma bort" på helgerna.
Mina roligaste stunder har jag haft som nykter.

King Grub
2006-04-22, 09:12

Vad är det för dumheter? Bara för att du måste vara full för att ha roligt betyder det inte att andra måste det. Att tycka att saker är roligare när man förvrider sin hjärna eller dämpar sin tankeverksamhet bakom ett rus bör nog inte vara standard, utan snarare ses som ett tecken på problem.

martynj
2006-04-22, 10:42
Det var menat som ett dåligt skemt, självklart går det att ha lika roligt om inte roligare utan droger som alkohol.

Men jag tycker att ens dryckesmönster beror mycket på hur ens bekanta dricker. Om jag exempelvis går ut till någon klubb med 20 killkompisar och alla är drängfulla, har inte jag speciellt roligt om jag är ensam nykter. Möjligtvis att jag kan skratta åt dem. Om man går ut några stycken som alla är nyktra kan man dock ha roligt. Men själv tycker jag en salongsberusning i många fall kan vara roligare än att vara helt nykter.

Detta var bara mina åsikter, inte någon propaganda. :)

Three pigs
2006-04-22, 11:40
Det blir nog rätt lungt med alkohol för mig på sista april detta år.

Simson
2006-04-22, 17:00
Men det handlar väl om festival känslan en sista april (inte valborg....) sill & snaps är en kulturell upplevelse, iaf för mig. Man behöver inte nödvändigtvis vara kalas packad men det är en skön stämmning och för uppsala & studenter en högtid som inte bör missas. Man kan fira i vilket tempo eller skala man önskar. Sen är det ju klart att man kans sitta hemma & kika på 6packet & spela skön musik men det kan man ju göra varenda dag :)

RassK
2006-04-22, 18:01
jag ska supa sen spy

problemet löst.

krilleh
2006-04-22, 18:04
jag ska supa sen spy

problemet löst.

Är du seriös? Låter dumt men kanske funkar.. Iaf när det gäller kalorierna..

Computerman
2006-04-22, 18:14
Inte för att att jag är på deff men visst fasen ska vi festa i Uppsala sista april :D

mistermr
2006-04-22, 18:37
Jag skall kanske festa, men alkohol dricker jag inte vare sig sista april eller ngn annan dag. Hur kan man uppfatta saker och ting som roliga när man är helt snurrig pga alkohol?

MVH

Helena B
2006-04-22, 18:58
Men det handlar väl om festival känslan en sista april (inte valborg....) sill & snaps är en kulturell upplevelse, iaf för mig. Man behöver inte nödvändigtvis vara kalas packad men det är en skön stämmning och för uppsala & studenter en högtid som inte bör missas. Man kan fira i vilket tempo eller skala man önskar. Sen är det ju klart att man kans sitta hemma & kika på 6packet & spela skön musik men det kan man ju göra varenda dag :)

Traditionell valborg och valborg i Uppsala går inte att jämföra. Firandet i Uppsala är så mycket mer.

Själv jobbar jag visst, problem solved.

krilleh
2006-04-22, 19:03
Kan nån svara på om det är att rekommendera att spy upp alkoholen som en person skrev här efter kvällens slut? Och sen äta mat sen sova

tigerofsweden
2006-04-22, 20:05
Kan nån svara på om det är att rekommendera att spy upp alkoholen som en person skrev här efter kvällens slut? Och sen äta mat sen sova

Jag hoppas verkligen att du skämtar nu

jewzie
2006-04-22, 20:19
Jag har för mig att kroppen inte mår så bra utav att behöva spy ;)

SåTunn
2006-04-22, 21:34
Ska nog ta det chill. Valborg var något när man var 15-16

Haha... du har inte varit i Uppsala på Valborg hör jag... ;-)

Klart man partajar på Valborg! Det är en heldag i Uppsala! En folkfest med närmare 100 000 människor i rörelse!

Jag har inte påbörjat min deff... ;-) så jag krökar på! :-) Alkohol ger självförtroende och då behövs ingen svarvad kropp... haha...

jakke
2006-04-22, 21:39
Jag funderar på att helt sonika låsa in mig i mitt rum och sura där..

Longshot
2006-04-22, 22:37
Haha... du har inte varit i Uppsala på Valborg hör jag... ;-)

Klart man partajar på Valborg! Det är en heldag i Uppsala! En folkfest med närmare 100 000 människor i rörelse!

Jag har inte påbörjat min deff... ;-) så jag krökar på! :-) Alkohol ger självförtroende och då behövs ingen svarvad kropp... haha...

Folkfest med kortege och hela paketet i göteborg på valborg. Men mest massa fulla fjortonåringar som ränner runt och river stan *grr27*

BigForre
2006-04-23, 01:17

Det blir sprit, kommer själv ta mig en tur till uppsala, precis som förra året, och söpa som fan. Kanske inte bli en dubbeldag i år dock, men för helvete ut och sup...

SåTunn
2006-04-23, 02:49
Folkfest med kortege och hela paketet i göteborg på valborg. Men mest massa fulla fjortonåringar som ränner runt och river stan *grr27*

I Uppsala skulle jag inte vilja påstå att det är fjortisar som ränner runt... Det klarar vi vuxna studenter av utan större ansträngning.... :-)

Sedan, trots att King Grub är min idol..., är jag övertygat om att de allra flesta har roligare med alkohol... till en viss gräns.... med lagom/kontrollerad mängd alkohol är det oftast roligast. Klart vi skall skratta åt det som är banalt? Nej, fram med alkoholen - i måttliga mängder vid givna tillfällen!

Simson
2006-04-24, 23:02
Traditionell valborg och valborg i Uppsala går inte att jämföra. Firandet i Uppsala är så mycket mer.

Själv jobbar jag visst, problem solved.

Nån som förstår!!! (letar efter en kram smiley men hittar ingen..) :cool:
Rackarns trist & jobba på valborg :P blir det kalas 1a maj istället då eller?

Helena B
2006-04-25, 00:52
Nån som förstår!!! (letar efter en kram smiley men hittar ingen..) :cool:
Rackarns trist & jobba på valborg :P blir det kalas 1a maj istället då eller?

Nej jag jobbar hela helgen så... :(

jewzie
2006-04-25, 07:54
Nej jag jobbar hela helgen så... :(
Om du inte jobbar svart så kan du ju alltid ringa in och sjukanmäla dig, men det kanske är uteslutet :D

Lord_Real
2006-04-25, 09:49
I denna tråd verkar det som att man antingen skall välja "var nykter era idioter, ni förstör ju er deff!" eller "fullt ös medvetslös!".

Kommentaren om att studenter är hemska för att alla är jobbiga teknologeländen är också märklig då teknologerna är hatade av oss andra studenter med. ;)

Själv kommer jag ta ett par folköl. Jag kommer även snapsa till sillen vid lunch. Och sedan kanske ta ett par drinkar på kvällen. Jag kommer inte vara full någongång under dagen. Jag kommer dock vara salongsberusad vid lite tillfällen.

Titta en gyllene medelväg (som fortfarande stör deffen, men lite skit får man tåla).

Nej sista april ser jag ordentligt fram till. :)
Valborg däremot det är det där fjortissupandet i resten av Sverige (utanför Uppsala och Lund) och det är totalt ointressant. :devil: