handdator

Visa fullständig version : Mera massa?

Köttbullen
2006-04-19, 20:07
Har svårt o lägga på mig massa, o funderar på lägga om träningsschemat..

kör rätt få rep, ca 5-6 st..

funderar på köra lätta vikter o köra 10-15 rep så man får riktig pump..

Det verkar som jag stannat på 75 kg, legat där sen sommras nu..
Tränar som en kärring men e ändå besviken..

Käkar som en gris även, hela tiden o allting.

Några tips

H.Emanuel
2006-04-19, 20:09

Några tips
1.Träna hårt
2.Vila
2. Ät mer

BBG
2006-04-19, 20:11

Några tips

Ät mera protein och testa kreatin, jag gick upp 7 kg med det och behöll nästan 2 kg vikt

nordland
2006-04-19, 20:16
Tror inte det är nå vidare smart att höja repsen. Ju fler reps du kör, desto mer bränner du.. Har du problem att öka i vikt, så skall du ju hålla repsantalet lågt, och vikterna gristunga.. Är du säker på att du äter tillräckligt?

Jag trodde jag käkade mycket.. Legade still på 108kg länge. Efter ett tag så rasade jag från 108kg ner till ca 102kg. Trodde jag käkade tillräckligt. Men oj så fel jag hade. Nu går jag omkring och är konstant proppmätt, och mår rent ut sagt illa. Jag kliver till och med upp på natten för att dra i mig en 50/50 gainer.. Nu går träningen kanonbra..

prova höja kaloriintaget med 1000kcal i några veckor, och utvärdera sedan..

H.Emanuel
2006-04-19, 20:18
Tror inte det är nå vidare smart att höja repsen. Ju fler reps du kör, desto mer bränner du.. Har du problem att öka i vikt, så skall du ju hålla repsantalet lågt, och vikterna gristunga.. Är du säker på att du äter tillräckligt?

Jag trodde jag käkade mycket.. Legade still på 108kg länge. Efter ett tag så rasade jag från 108kg ner till ca 102kg. Trodde jag käkade tillräckligt. Men oj så fel jag hade. Nu går jag omkring och är konstant proppmätt, och mår rent ut sagt illa. Jag kliver till och med upp på natten för att dra i mig en 50/50 gainer.. Nu går träningen kanonbra..

prova höja kaloriintaget med 1000kcal i några veckor, och utvärdera sedan..
Gainer mitt i natten? Bör man inte dricka en sådan endast i samband med träning. Är det isåfall inte bättre att äta nåt på natten?

bubbe
2006-04-19, 20:20
Gainer mitt i natten? Bör man inte dricka en sådan endast i samband med träning. Är det isåfall inte bättre att äta nåt på natten?

Klart det är bättre, men vem vill laga en trerättersmiddag mitt i natten? ;)

apa_ola
2006-04-19, 20:21

Om man nu ska dricka grejjer mitt inatten är gainer nog inget bra alternativ. Testa isf mjölk +proteinpulver +havregryn..

Köttbullen
2006-04-19, 20:25
jag äter ungefär hela tiden,

frukost 4:20 , flingor me mjölk/fil/nyponsoppa

10:30, pizza/mackor/pasta/ägg

Sover

1:30 pizza/mackor/pasta/ägg

Vilar mig

16:00 pizza/mackor/pasta/ägg

Tränar

18:30 pizza/mackor/pasta/ägg

vilar mig

21-22:00 pizza/mackor/pasta/ägg

Sover

Fatalist
2006-04-19, 20:36
Om man nu ska dricka grejjer mitt inatten är gainer nog inget bra alternativ. Testa isf mjölk +proteinpulver +havregryn..

Mjölk ger också en jätte-insulinutsöndring med de tillbehören du listar...

Likaså råa havregryn. Troligen även proteinet, om det är vassle.

M a o är det lättare att klämma en gainer med 50 vassle/50 malto och få samma effekt.

Arf Pingvin
2006-04-19, 22:19
Ät större portioner. Hur mycket är mackor och hur mycket är riktig mat undrar jag. Ingen har dött av kyckling och ris till frukost.

nordland
2006-04-19, 22:43
jag äter ungefär hela tiden,

frukost 4:20 , flingor me mjölk/fil/nyponsoppa

10:30, pizza/mackor/pasta/ägg

Sover

1:30 pizza/mackor/pasta/ägg

Vilar mig

16:00 pizza/mackor/pasta/ägg

Tränar

18:30 pizza/mackor/pasta/ägg

vilar mig

21-22:00 pizza/mackor/pasta/ägg

Sover

Öka på mängden och antalet mål, så ska de nog börja hända saker..

Tryck in ett mellanmål mellan varje listad måltid. Försök att käka med 1,5h mellanrum. Trots att du absolut inte är hungrig och inte känner för att äta, så ska du äta...

pragmatist
2006-04-19, 22:45
Det är definitivt en bra idé att skaka om träningsprogrammet då och då. Även om du tränar stenhårt, sköter kost och vila perfekt etc så kommer du köra fast säkert som Amen i kyrkan om du inte varierar dig och tvingar kroppen anpassa sig till belastning och övningar som den är ovan vid.

Att tvinga fram muskeltillväxt genom att bara proppa i sig mer mat fungerar inte. Det enda som kommer växa på det sättet är midjemåttet.

nordland
2006-04-19, 22:49

Jag bryr mig inte för 5 öre om jag lägger på mig något gram fett extra, då jag endast är ute efter styrka. Så, det är lättillgängliga kalorier jag är ute efter. Sen om det ökar risken för diabetes, bryr jag mig inte om..

40g protein (vassle) + 40g kolhydrater (75% maltodextrin, 25% fruktos) blandat med 4dl Standardmjölk och 2msk rapsolja... Gör susen för träningen.. :hbang:

H.Emanuel
2006-04-20, 04:58
Det är definitivt en bra idé att skaka om träningsprogrammet då och då. Även om du tränar stenhårt, sköter kost och vila perfekt etc så kommer du köra fast säkert som Amen i kyrkan om du inte varierar dig och tvingar kroppen anpassa sig till belastning och övningar som den är ovan vid.

Att tvinga fram muskeltillväxt genom att bara proppa i sig mer mat fungerar inte. Det enda som kommer växa på det sättet är midjemåttet.
Fan så sant :thumbup:

z_bumbi
2006-04-20, 08:28

Självklart måste man träna också.

Köttbullen: 1000 kcal upp låter rimligt vad gäller maten, sen kan du utvärdera vad som händer efter en månad eller två.

mvda
2006-04-21, 11:55
Tror inte det är nå vidare smart att höja repsen. Ju fler reps du kör, desto mer bränner du.. Har du problem att öka i vikt, så skall du ju hålla repsantalet lågt, och vikterna gristunga..

Är det inte betydligt bättre att ligga runt 8-12 reps för att öka i massa. Mindre än 6 reps är väl framförallt inriktat mot att öka i styrka?

Klo
2006-04-21, 12:19
Är det inte betydligt bättre att ligga runt 8-12 reps för att öka i massa. Mindre än 6 reps är väl framförallt inriktat mot att öka i styrka?

Variation funkar tycker jag, kör 3-12 reps under samma pass. Lägg därtill ett högt tempo så händer det grejor *flex*

Popeye
2006-04-21, 14:34
Det är väl allmänt vedertaget att repsintervall inom 8-12 reps främjar proteinsyntesen i högre grad än 1-7. Men det är ju en gråzon och sådär ruskig skillnad mellan 6 och 8 reps tror jag inte det är.