handdator

Visa fullständig version : super squats

Toker
2002-11-13, 01:34
tjena! jag läser boken super squats av Randall J. Strossen och tänker börja med programet som beskrivs i boken

är det någon här på forumet som har läst boken och tränat enligt schemat som han föreslår ?

förslag 1
seated press behind the neck 3x10
bench press 3x12
bent over rows 2x15
standing curl 2x10
parallel squat 1x20
rader chest pull 1x20
stiff-legg deadlift 1x15
rader chest pull 1x20
toe raises 3x20
crunches 1x25

förslag 2
becnh press 3x12
parallel squats 1x20
rander chest pull 1x20
bent over rows 2x15

han anser att man ska välja ett av dessa förslag och köra det 2-3gånger iveckan.beroeden på hur svårt man har haft att öka tidigare.
kanske ska tilläga att han skriver att man kan välja ut utelämna någon övning och tex bara köra knäböj 1gång iveckan istället för två .

funderar på att börja träna efter förslag 1. 2gånger i veckan typ måndag-torsdag eller nåt sånt. och utelämna knäböj en av dagarna

jaja men nu till min fråga
borde man inte bli rejält övertränad av att köra de där övningarna 2gånger iveckan ?

har läst så mycket posetivt om boken så jag tänker iallafall testa!

vill bara ha lite åsikter och gärna komma ikontakt med folk som har testat denna rutin och kan dela med sig av lite erfarenheter

om allt posetvit jag har läst stämmer kommer jag vara 30pounds tyngre om 6veckor :thumbup:

mvh
Ronny
:muscle:

Kjellstroem
2002-11-13, 07:49
Breathing Squats (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=1182)
Breathing Squats - studier? (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=71)
Breathing Squats (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=127) (förmodligen bäst)

Detta är 3 trådar, den sista kanske den intressantaste forumet har haft, i min mening.
Trådarna omfattar mest Yonas träning, som påminner en del om träningsuppläggen du skrev.
Yonas och jag kommer inte överrens om allt men han är ändå en av de 3 bästa skribenterna detta forumet har haft (har?, fortfarande aktiv?)

Mvh

z_bumbi
2002-11-13, 09:42
Kjellstroem: Tråd tre har nästan allt, en bra beskrivning hur träning ska gå till, en liten varning för att hoppa på olika "nya" flugor och att inte lita för mycket på kosttillskott ! :thumbup:

Frazze
2002-11-13, 10:36
åj, just ja. Jag har helt glömt bort att jag skulle testa det där!
Tack för påminnelsen grappar:thumbup:

Niclaaas
2002-11-13, 11:18
har pratat med en som kört något liknande fast bara ett set per övning och han fick rätt grymma resultat. fruktansvärt stark var/blev han så jag tycker helt klart att det är värt att prova

psyko_bob
2002-11-13, 12:57
Toker;tror du missuppfattat lite, du ska defintivt köra böjen 2 ggr i veckan, den övningen är själva poängen med hela boken.
Glöm ej att öka kaloriintaget betydligt, programmet är tänkt för bulk.
Mina räkor till svågrar körde progammet 2 ggr iveckan för ca 2 år sedan, lade på sig en massa kvalitetsmuskler, så visst fungerar det. Kan tillägga att de åt inga kosttillskott överhuvudtaget, ökade bara sin mjölkkonsumtion med några liter extra per dag och käkade större portioner i skolan och hemma. Deras tidigare erfarenhet gällande träning var bara fotboll på relativt hög nivå.
Som sagt ett kanon program för alla, speciellt nybörjare som vill gå upp i vikt och inte är rädda för hårt arbete.

Toker
2002-11-13, 14:32
psyko_bob okey så man ska även köra knäböj om man har extrem träningsverk i benen efter föregående pass ?

ska ner på gymmet idag och testa programet :kickass:

har tidigare bara kört 20reps marklyft.

Åse Columbus
2002-11-13, 14:33
hihihi

kanske ska börja med en sån här istället....

http://www.vibrocenter.se/about/

skojar...:smash:

z_bumbi
2002-11-13, 14:40
Åse: I träningssammanhang är den nog ganska bortkastad men det kan ju användas till annat intressant skulle jag gissa :D

:notme: :angel:

Åse Columbus
2002-11-13, 14:45
som vaddå?????

nyfiken....:D

emmzan
2002-11-13, 16:58
ja e osså nyfiken!:D

psyko_bob
2002-11-13, 17:42
Toker; har du extrem värk så ta ett väldigt lätt pass, mest så du för lite cirkulation i benen. Men nästa vecka borde vara ok att köra på brutalt!

Toker
2002-11-13, 21:52
en till fråga är det okey att slänga om övningarna i programet så man kör bänkpress före sittande militärpress ?

tycker båda muskelgrupperna borde tjäna på det.

goa_killen
2002-11-13, 22:06
en sak som slår mej varje gång man läser hur bra andra lyckats med sina olika varianter av träning, och det är en känsla av att "jag tränar helt fel"

Vissa säger 4-6reps visa växer som ogräs av 12-15..
visst, allt är inviduellt, det som funkar för kalle måste inte funka för nisse....

Även hur bra ens träning går, så letar man alltid efter andra sätt o tänker "om ja tränar så här kan ja bli ännu större/starkare"
" att ja inte altid har tränat så här"

Fast de kanske bara e ja...:confused:

spinkoo
2002-11-13, 22:15
Här kommer spinkoos sanning...

ALLT FUNKAR:smokin:

..bara man tror på det själv och pushar sig att göra framsteg...

OBS:reserverar mig för ordet ALLT, det betyder allt vettigt nu om nån liten ordmärkare skulle få för sig att vara ond...

spinkoo
2002-11-13, 22:17
Tack kjellström för intresanta länkar till disusioner...:cheers:

Kjellstroem
2002-11-14, 08:13
Originally posted by spinkoo
Tack kjellström för intresanta länkar till disusioner...:cheers:

Tacka inte mig, tacka... eller vafan. Tacka mig.

Mvh

psyko_bob
2002-11-14, 09:07
Toker; personligen så börjar jag alltid mina pass med någon form av press över huvudet pga att det blir en bättre uppvärmning för kommande lyft. Tycker du definitivt ska börja med militärpressar, men jag skulle rekommendera att du kör dom stående med stången framför istället för bakom nacken.

psyko_bob
2002-11-14, 09:10
Toker; Glömde, tycker du skall byta ut rader chest pulls med liggande hantelpullovers istället.