Visa fullständig version : Hur långt går du pga fåfänga?
Vad gör du eller vad gör du inte på grund av fåfänga? Vad skulle du kunna tänka dig att göra och vad är absolut otänkbart?
Till exempel lägga 1300 spänn i månaden på att gå till frisören, springa en timme på morgonen fast du hatar det, kirurgiska ingrepp, tandblekning, solariesolning, osv, osv.
Jag hade inte gjort mycket för fåfänga, möjligtvis fixat till frisyren i några minuter :) Bara jag är ren och mår bra så är jag nöjd!
jag typ.. tränar massvis och äter massa äcklig mat för att få snygg kropp..räknas det?
räknas det?
Anything goes! Jag är generös. ;)
Jag har funderat på att bleka tänderna, men det är enbart för att jag har en bekant som jobbar med det (discount). Sen så blir det väl lite solarium innan sommaren så huden är beredd på stark sol.
Skulle kunna tänka mig att synthola min röv också, djupet finns, men den behöver lite mer vidd.
köpa egen dubbeldusch å tandkräm
Gör en hel del...
Lets leave it at that
Kirurgiska ingrepp(penisförlängning?) är otänkbart för mig.
Sola e ok
Frisör kör jag inte längre nuförtiden, klipper mig själv.
Har aldrig gått på manikyr/pedikyr å sånt. :D
Jag har funderat på att bleka tänderna, men det är enbart för att jag har en bekant som jobbar med det (discount). Sen så blir det väl lite solarium innan sommaren så huden är beredd på stark sol.
Skulle kunna tänka mig att synthola min röv också, djupet finns, men den behöver lite mer vidd.
*kissass* :thumbup:
Gör en hel del...
Lets leave it at that
Finns det något du absolut inte skulle kunna tänka dig att göra då?
Arf Pingvin
2006-04-16, 20:17
Albatross.
Jag gör verkligen inget av fåfänga.
Bronkitkorv
2006-04-16, 20:18
Hmm inte mycket, det finns inget jobbigare än ytliga personer. Jag vill såklart inte vara en äcklig lodis så jag köper kläder ibland och dushar... Fast jag är ju gift så vem fan bryr sej.
Nej inte min fru hon har också kommit över det där ytliga stadiet så nu är vi fula och naturliga tillsammans...
Sheogorath
2006-04-16, 20:20
Tja, Elin. Well, som melish sa. Tränar en massa (roligt förvisso, men ett 60 minuters långt vadpass tar emot ibland) och äter massor av äcklig mat. Som pollock gjort i micron två gånger om dagen etc. Annars är det väl att jag sätter dyrt vax i håret och sminkar mig (ja, faktiskt) vid speciella tillfällen.
Kirurgiska ingrepp har jag inte haft än. Tandblekning blir det eventuellt någon gång i framtiden.
Edit: solarie med risk för hudcancer också, inte att förglömma. Och så rakar man sig både här och där.
Slartibartfast
2006-04-16, 20:21
Sen så blir det väl lite solarium innan sommaren så huden är beredd på stark sol.
Solariebränna skyddar inte mot solljus.
Jag skulle kanske kunna fettsuga kärlekshandtagen om de vägrade ge sig vid hård deff...
Kirurgiska ingrepp(penisförlängning?) är otänkbart för mig.
Inte ens om du hade svår gyno, eller såg ut som elefantmannen?
Solariebränna skyddar inte mot solljus.
Jag brukar iaf inte bli röd och öm om jag är datorblek - solariead - stark utlandssol, vilket jag har blivit då jag gått direkt från datorblek till stark sol
Det kanske bara är inbillning att det hjälper, men det har "funkat" förut iaf.
Jag brukar iaf inte bli röd och öm om jag är datorblek - solariead - stark utlandssol, vilket jag har blivit då jag gått direkt från datorblek till stark sol
Det kanske bara är inbillning att det hjälper, men det har "funkat" förut iaf.
Kanske är för att du inte ser att du blir röd?
Till exempel lägga 1300 spänn i månaden på att gå till frisören, springa en timme på morgonen fast du hatar det, kirurgiska ingrepp, tandblekning, solariesolning, osv, osv.
None of the above! Jag är inte fåfäng! :D
Ibland duschar jag, men det är sällsynt... *innocent*
Inte ens om du hade svår gyno, eller såg ut som elefantmannen?
Jag försöker undvika kirurgiska ingrepp, såvida jag inte håller på att dö.
I don't like surgeons nor being the victim of surgery.
Försöker undvika operationer av allehanda slag om det inte måste göras (livshotande).
känner mig jäkligt usel mot dagens majoritet nu skulle ja tro.
men jag är nog fasen helt nollad vad gäller fåfängdhet.
bryr mig inte ett skit om vad andra tycker om mig,har mig själv och min egna uppfattning om hur ja känner mig som ja följer.
visst,kan väl hända ibland att ja vill se bra ut i både kläder och hår..men det är isf inte för nånannans skull,utan för min egna skull.
så,visst en ser la inte ut som fan och beter sig som fan..men,nån mode designer klädes bärare är ja verkligen inte och kräver inte det av nån heller.
hoppas ni förstår min mening med inlägget nu!
Kanske är för att du inte ser att du blir röd?
Även ömheten har uteblivit. Den sorten som gör det svårt att sova liggandes
Försöker undvika operationer av allehanda slag om det inte måste göras (livshotande).
Så om du hade behövt förstora din penis för att överleva hade du gjort det?
Även ömheten har uteblivit. Den sorten som gör det svårt att sova liggandes
Det har iaf ingenting att göra med din solariebränna ;)
Det har iaf ingenting att göra med din solariebränna ;)
Tydligen inte.
Andra faktorer som spelat in dårå.
"Försöker undvika" säger ju inte vad du faktiskt skulle göra, i en sådan situation. ;)
"Försöker undvika" säger ju inte vad du faktiskt skulle göra, i en sådan situation. ;)
Varken gyno eller se ut som elefantmannen är livshotande för mig.
Lätt för mig att säga då jag ser värre ut än elefantmannen just nu, men på ett ungefär.
Sheogorath
2006-04-16, 20:35
*muttrar* Här sträcker man ut hakan och berättar att man sminkar sig och ingen smäller till och skriker "GHEEEEEEY!!!!". Jag är faktiskt lite besviken :MrT:.
*muttrar* Här sträcker man ut hakan och berättar att man sminkar sig och ingen smäller till och skriker "GHEEEEEEY!!!!". Jag är faktiskt lite besviken :MrT:.
Sorry, jag glömde! GHEEEEEEEY!!!!!!!!!!!! ;)
fyfanva gaaaaay du är *slap* :D
keffat_liv
2006-04-16, 20:36
skulle göra vad som helst
Det är väl inte så ovanligt att sminka sig som man längre. EVERYBODY DOES IT liksom
LOOOL det missade jag..
SMINK!
FFS SHEO
You're as gay as the day is long.
You're as gay as the movie Bareback Mountain.
You're as gay as King Kamali's robotroutine.
Sök till BB nästa år din fikus!!
Jag tränar och har kört på lowcarb-diet. Tappat 15-20kg sen juli. Börjar bli mer brydd om fräscha kläder nu när de sitter bättre. Jag är en bit ifrån fåfäng, men jag är åtminstone inte obrydd längre!
Skönhetsoperationer är otänkbart. Tandblekning vet jag för lite om för att kunna ta ställning till det. Har funderat på solarie några gånger, men har inte blivit (senast var ca 8 år sen). Blekte nå slingor eller vad jag nu gjorde en gång, kostade kanske 500 spänn eller nått totalt med klippning. Brukar kosta 200-300kr och jag är då nöjd med resultatet.
Utvecklas hyfsat snabbt på detta område nu.. På ett år kanske jag är fåfäng som fan!
EDIT: Smink har jag aldrig ens övervägt, då det känns väldigt ghey!
Sheogorath
2006-04-16, 20:38
Sådär, ja! :thumbup:
Tandblekning skulle jag kunna göra helt utan problem vill jag även tillägga.
Sminka sig som kille är enligt mig rejält överdrivet..
Sola i solarium osv är ju okej. Och att fixa håret för halvdyra pengar går också an. Men efter det tar det stopp..
Träna är klart att man gör även om man inte alltid orkar..
keffat_liv
2006-04-16, 20:41
Sola i solarium osv är ju okej. Och att fixa håret för halvdyra pengar går också an. Men efter det tar det stopp..
finns ju anledningar till att man sminkar sig som ärr finnar eller annat skit i ansiktet.
Sheogorath
2006-04-16, 20:42
Jag tror att du har svårt att hitta vettiga argument till varför det skulle vara mer "överdrivet" för en kille att sminka sig jämfört med en tjej. Om man vill göra det enkelt för sig sminkar sig tjejer för att bli snyggare/mer attraktiva/känna sig fräschare. Om jag sminkar mig (någon gång i månaden, kanske?) så är det av precis samma anledningen.
finns ju anledningar till att man sminkar sig som ärr finnar eller annat skit i ansiktet.
Aa okej finnar, att man döljer dem med täckstift är lugnt, men det kallar inte jag smink..
Men annat smink är för mycket..
Slartibartfast
2006-04-16, 20:44
Jag använder täckstift för finnar.
keffat_liv
2006-04-16, 20:44
Aa okej finnar, att man döljer dem med täckstift är lugnt, men det kallar inte jag smink..
brunkräm brukar väl förknippas med smink? aja..
That's legal in my book.
Makeup for guys = Illegal! (and gay)
brunkräm brukar väl förknippas med smink? aja..
Täckstift är inte brunkräm eller?:S Iallafall inte såsom jag ser det.. Jag använder också täckstift..
Men smink som jag tänker på är ju rouge, brunutansol osv..
Men ni som sminkar er, visst kör på det men jag tänker aldrig göra det iallafall.
Sheogorath
2006-04-16, 20:48
Jag använder foundation, genomskinlig mascara, kajal och concealer. Om det bjuds, så gärna puder också. Jag äger inget smink själv, men nallar gärna av någon kompis som har när det är dags för fest.
keffat_liv
2006-04-16, 20:48
Täckstift är inte brunkräm eller?:S Iallafall inte såsom jag ser det.. Jag använder också täckstift..
Men smink som jag tänker på är ju rouge, brunutansol osv..
Men ni som sminkar er, visst kör på det men jag tänker aldrig göra det iallafall.
Vet inte ens vad täckstift e. Brunkräm missbrukar jag. Brun utan sol skulle jag o en kompis på en gång men d gick åt helvete.
Jag använder foundation, genomskinlig mascara, kajal och concealer. Om det bjuds, så gärna puder också. Jag äger inget smink själv, men nallar gärna av någon kompis som har när det är dags för fest.
mer än mig ju :D nästan
Gay gay gay. Smink för killar = gay gay gay
Men, anser ni att ni får pippa så många brudar pga det så det väger upp att ni faktiskt är jevligt fjolliga så är det ju helt lugnt för er inre frid iaf.
Hm
I dagsläget, frisör en gång i månaden, fixar ögonbrynen, täckstift, vax, lite såhär allmän hårborttagning, jävligt klädfixerad, funderar på att bleka tänderna, skulle helt klart lägga pengar på ett nosejob om jag var tillräckligt välbärgad, och sen då träning och viktkoll :P
Jag förstår inte varför fler killar sminkar sig. Foundation eller concealer är ju nästan det enda som behövs, och resultatet kan bara bli hur bra som helst. :)
Sheogorath
2006-04-16, 20:53
mer än mig ju :D nästan
Jag ser ut som en söt liten docka när jag går ut ;)
2000-2009 = The Metrosexual Age.
You see fellas usin makeup, peelin' eyebrows and whatnot.
2010-2019 = Neanderthal Renaissance.
Hairy is yet again modern, bushy eyebrows is in and waxing is a thing of the past.
Varken gyno eller se ut som elefantmannen är livshotande för mig.
Lätt för mig att säga då jag ser värre ut än elefantmannen just nu, men på ett ungefär.
Jag tror det är en inställning som snabbt skulle ändras hos dom flesta om det plötsligt dök upp en skada/defekt/missbildning/whatever som har stor effekt på personens utséende, eller kanske bara inte "hör hemma" på kroppen.
För min del är det så att jag i allmänhet aldrig ens skulle fundera på någon plastikkirurgi. Även om jag inte är perfekt så trivs jag bra med mitt utséende, det är trots allt jag. Får jag däremot en operation för gyno lägger jag mig däremot under kniven utan att blinka. Det hör liksom inte hemma där och jag kan inte göra något annat åt det. Lite som om man skulle vara en tjockis, trots god kost och träning så bara en fettsugning hjälper(hyffsat osannolikt, men som ett exempel då).
keffat_liv
2006-04-16, 20:55
Jag förstår inte varför fler killar sminkar sig. Foundation eller concealer är ju nästan det enda som behövs, och resultatet kan bara bli hur bra som helst. :)
vad är foundation och concealer?
Jag hatar ditt Capone alter ego. :P
Jag ser ut som en söt liten docka när jag går ut ;)
går ja ut hatr jag foundation, puder, rouge, maskarna och ögonskugga..
till vardags har jag maskara och rouge
När jag går ut har jag på mig skägg.
Jag tror det är en inställning som snabbt skulle ändras hos dom flesta om det plötsligt dök upp en skada/defekt/missbildning/whatever som har stor effekt på personens utséende, eller kanske bara inte "hör hemma" på kroppen.
För min del är det så att jag i allmänhet aldrig ens skulle fundera på någon plastikkirurgi. Även om jag inte är perfekt så trivs jag bra med mitt utséende, det är trots allt jag. Får jag däremot en operation för gyno lägger jag mig däremot under kniven utan att blinka. Det hör liksom inte hemma där och jag kan inte göra något annat åt det. Lite som om man skulle vara en tjockis, trots god kost och träning så bara en fettsugning hjälper(hyffsat osannolikt, men som ett exempel då).
Well, ask me again if some huge , giant growths start to appear on my head ( a la elephantman)...
I'm sure i'd change my opinion then! :D
But for now, i can only answer NO to surgery in any way to "beautify" the body.
Sheogorath
2006-04-16, 20:58
går ja ut hatr jag foundation, puder, rouge, maskarna och ögonskugga..
till vardags har jag maskara och rouge
Jag tycker om att vara tämligen matt i hyn (ingen rouge eller ögonskugga här, alltså), gärna med kajalen lite sådär halvtydlig. Det blir rätt mycket A Clockwork Orange över det hela, med hatt och allt :devil:.
Jag hatar ditt Capone alter ego. :P
Well, that's your choice my eyebrow-pickin' friend, me, myself and I on the other hand, have lots of love for everyone in this thread! :thumbup:
It was brave of Sheo for example to "come out of the closet".
But for now, i can only answer NO to surgery in any way to "beautify" the body.
Vad tycker du om andra som lägger sig under kniven frivilligt då?
ErikWrestlingFreaket
2006-04-16, 21:01
Jag är inte vidare fåfäng, vad jag gör för mitt yttre är, Rakar mig, blir klippt av polaren och styrketränar.
Solar inte solarium, solar knappt utomhus för den delen heller.
Livet är bra dock :thumbup:
//Tricklev från Eriks konto
Vad tycker du om andra som lägger sig under kniven frivilligt då?
I assume you are referring to breast-implants aka "Sillisar"?
I assume you are referring to breast-implants aka "Sillisar"?
Mjo, eller i ditt fall kanske det snarare skulle handla om ass-implants. ;)
vad är foundation och concealer?
Foundation är en lätt och flytande underlagscréme som jämnar ut och ger matthet/fukt (beroende på vad man vill uppnå). Skillnaden blir enorm trots att man bara tar ett väldigt tunt lager.
Concealern är i lite mer fast form oftast, och med den kan man antingen dölja mörka ringar runt ögonen eller dölja finnar (finns oftast två varianter).
Har man bra hy kan det räcka med antingen foundation eller concealer.
Mjo, eller i ditt fall kanske det snarare skulle handla om ass-implants. ;)
:D
Well, don't get me wrong now hon...
I LOVE people...
I don't mind/care if THEY did "surgical improvements" on their body at all..
I'm just saying that I prefer NOT to go under "the knife" for something like that..
Sure, vanity has a great power over people, but i would only do a lil somethin' somethin' at the Surgeon if MY LIFE depended upon it!
Then again, if i looked like the elephantman (which i almost do), i am sure it would mean the world to me to have a natural life with a normal look.
Looking like the elephantman would surely be a depressing experience which may or may not have some people considering if they wanted to live or not.
I cannot comment on the elephantman-scenario though BUT...
If you wanted to do a boobjob or an assjob, i wouldn't love you any less...
More to LOVE!
keffat_liv
2006-04-16, 21:09
Foundation är en lätt och flytande underlagscréme som jämnar ut och ger matthet/fukt (beroende på vad man vill uppnå). Skillnaden blir enorm trots att man bara tar ett väldigt tunt lager.
Concealern är i lite mer fast form oftast, och med den kan man antingen dölja mörka ringar runt ögonen eller dölja finnar (finns oftast två varianter).
hmm låter intressant :) haha
keffat_liv
2006-04-16, 21:11
Syns det nåt speciellt att man har på sig?
inte m du har rätt färg och sminkar dig bra.. nej
Well, that's your choice my eyebrow-pickin' friend, me, myself and I on the other hand, have lots of love for everyone in this thread! :thumbup:
It was brave of Sheo for example to "come out of the closet".
Haha okej från och med nu är det en hatkärlek istället :D:D
Well, don't get me wrong now hon...
...
If you wanted to do a boobjob or an assjob, i wouldn't love you any less...
More to LOVE!
Jag är bara intresserad av att veta hur folk tänker.
Btw, what's with that accent of yours?
Sheogorath
2006-04-16, 21:14
När Sheo gör sig super-redo för en större tillställning börjas det med fettfri återfuktande kräm, därefter foundation. Därefter concealer under ögonen och på små ärr/fläckar man eventuellt kan tänkas ha. Därefter puder för att ge ett matt intryck. Efter detta appliceras kajal på innerkanten av nedre ögonlockskanten och slutligen genomskinlig mascara på ögonfransar och ögonbryn. I håret sätts ett alldeles för dyrt vax och frisyren fixeras med spray. Utesluts om det ska bäras hatt.
Resultat:
http://www.lecinema.net/imagescrit/batman5cast05.jpg
När Sheo gör sig super-redo för en större tillställning börjas det med fettfri återfuktande kräm, därefter foundation. Därefter concealer under ögonen och på små ärr/fläckar man eventuellt kan tänkas ha. Därefter puder för att ge ett matt intryck. Efter detta appliceras kajal på innerkanten av nedre ögonlockskanten och slutligen genomskinlig mascara på ögonfransar och ögonbryn. I håret sätts ett alldeles för dyrt vax och frisyren fixeras med spray. Utesluts om det ska bäras hatt.
Concelern ska väl på INNAN foundationen egentligen?
keffat_liv
2006-04-16, 21:18
Resultat:
du måste ta nån bild på dig nån gång med allt detta på:)
Sheogorath
2006-04-16, 21:23
Concelern ska väl på INNAN foundationen egentligen?
Jag får mycket sex ändå.
Jag får mycket sex ändå.
I mörker? :D
Jag är bara intresserad av att veta hur folk tänker.
Btw, what's with that accent of yours?
Jag har inget emot andra som gjort ingrepp.
On the contrary (i vissa fall) :naughty:
Oh, the accent?
Det är Kwone Capone som tittar ut ibland...
Resultat:
Nära, men du glömde rabbla upp alla märken. :D
Sheogorath
2006-04-16, 21:34
I mörker? :D
Det med ;) Jag med extra allt efterfrågades. Well, så här tokigt kan det bli :naughty:.
[img=http://img412.imageshack.us/img412/4875/sheo4ex.th.jpg] (http://img412.imageshack.us/my.php?image=sheo4ex.jpg)
Blir det inte lite mycket med både foundation och puder? Kör med en matt foundation istället, sådana innehåller inga mineraloljor som täpper igen porerna heller. :thumbup:
Det med ;) Jag med extra allt efterfrågades. Well, så här tokigt kan det bli :naughty:.
[img=http://img412.imageshack.us/img412/4875/sheo4ex.th.jpg] (http://img412.imageshack.us/my.php?image=sheo4ex.jpg)
Dude! Sponsra honom med en Ladyshave ffs. ;)
Sheogorath
2006-04-16, 21:36
Blir det inte lite mycket med både foundation och puder? Kör med en matt foundation istället, sådana innehåller inga mineraloljor som täpper igen porerna heller. :thumbup:
Om jag någon gång köper eget smink skall detta hållas i åtanke! Thank you! :bow:
Frågan är väl hur du hade sett ut utan något av de ovanräknade sakerna.
Haha sickna mascara make-up eyes... Jag börjar plötsligt tänka på Interview with a Vampire alt Jean-Pierre Barda... :D
Whatever floats your boat bro!
Din polare te höger vet hur man använder smink på rätt rätt iaf! :thumbup:
Din polare te höger vet hur man använder smink på rätt rätt iaf! :thumbup:
Och Ladyshave...
Ja herregud vad gör man inte? Känns som att 80% av min vakna tid mer eller mindre hänger ihop med fåfängan (ok, lite överdrivet kanske...).
Men jag: tvättar mig, köper dyra hårprodukter (spray, inpackning etc) som jag tvättar mina små testar med, tar bort hår här och var, sminkar mig, lägger massor av sina pengar på smink och kläder etc, funderar lääänge över vad jag ska ha på mig en vanlig jävla dag när ingen bryr sig, joggar, tränar, låter bli att äta allt gott omkring mig, går istället för att ta bussen, borstar tänderna, att klä på sig överhuvudtaget kommer väl ur fåfänga nånstans...ja herreminje...
Och Ladyshave...
Haha så du tycker orakat e osexigt? :naughty:
Haha så du tycker orakat e osexigt? :naughty:
Hörredu jag la inga som helst värderingar i den där kommentaren.
Hörredu jag la inga som helst värderingar i den där kommentaren.
Well, do ya? :)
Om man har en bra foundation eller concealer syns det inte alls, den behöver inte vara nämnvärt dyr heller. Det viktigaste är att välja en nyans som ligger så nära ens egen hudton som möjligt. Personalen i make up-butiker brukar gladeligen hjälpa folk med det. :thumbup:
Får man rekommendera märken här förresten? :confused:
concealer är ett annat ord för täckstift, vilket du kanske är mer bekant med. är utmärkt att täcka tex finnar och mörka ringar under ögonen.
Om man bara vill få en slätare och mattare hy men inte ha nån färg/se sminkad ut är en primer en höjdare. det är typ som ett spackel som gör huden mjuk och matt, om man vill kan man ju ha foundation ovanpå. clarins har en bra tex.
Jag gillar makeupstore produkter, annars har clinique en bra killserie. (klart man får reklama för märken lite!)
Sheogorath
2006-04-16, 21:42
Frågan är väl hur du hade sett ut utan något av de ovanräknade sakerna.
Om man bortser från en lite lustig min som jag inte brukar bära, så något sånt här :)
[img=http://img529.imageshack.us/img529/268/sheo25sx.th.jpg] (http://img529.imageshack.us/my.php?image=sheo25sx.jpg)
Well, do ya? :)
Det hör inte hit. *slap*
Om man bortser från en lite lustig min som jag inte brukar bära, så något sånt här :)
[img=http://img529.imageshack.us/img529/268/sheo25sx.th.jpg] (http://img529.imageshack.us/my.php?image=sheo25sx.jpg)
Är du präst?
Får man rekommendera märken här förresten? :confused:
Bara du inte länkar till en webbshop.
Sheogorath
2006-04-16, 21:45
Är du präst?
Bara ibland ;).
Det hör inte hit. *slap*
So, i can't even ask a dame a normal question anymore? (without gettin slapped that is) :D
RajtanTajtan
2006-04-16, 21:46
Är du präst?
Bara när han kör bänkpräst.
Lite länkar:
http://www.grooming.se/shop/?p=start
http://www.gents.se/
So, i can't even ask a dame a normal question anymore? (without gettin slapped that is) :D
Jag säger inget så har jag inget sagt. ;)
Jay-Z: Haha okej!
Jag köper allt mitt smink på Make Up Store. De djurtestar inte sitt smink, och så är det ju lite kul att stödja ett svenskt företag. Men det bästa tycker jag är alla svarta, stilrena och matchande förpackningar/behållare (passar killar bra också :naughty: ), plus att det verkligen är kvalitéts-smink som används i filmer, på catwalken och i fotostudier. Inte lika dyrt som de stora internationella märkena heller, men bättre.
Jay-Z: Haha okej!
Jag köper allt mitt smink på Make Up Store. De djurtestar inte sitt smink, och så är det ju lite kul att stödja ett svenskt företag. Men det bästa tycker jag är alla svarta, stilrena och matchande förpackningar/behållare (passar killar bra också :naughty: ), plus att det verkligen är kvalitéts-smink som används i filmer, på catwalken och i fotostudier. Inte lika dyrt som de stora internationella märkena heller, men bättre.
Jag kör också mest på dem. deras trefärgade concealer är min bästa vän. dock är deras mascara värdelös, även deras hudkräm som jag ahr en massa kvar av :(.
man får testa sig fram, helt enkelt.
Jag säger inget så har jag inget sagt. ;)
Ok, so what was the point with the ladyshave comment then? :D
Is he "slacking" on the shaving department or was it, Oh what a mighty unshaven armpit? I am impressed! :naughty:
Ok, so what was the point with the ladyshave comment then? :D
Det var ju upplagt för den så jag kunde inte bara låta bli.
Corpobal
2006-04-16, 21:56
Håller med, smink kan vara riktigt bra ibland.
http://img383.imageshack.us/img383/812/nargarothkanwulf153kg.jpg
http://www.gorgoroth.org/gallery/old/old_10.jpg
grisbil3n
2006-04-16, 22:03
Går inte ut utan en korsett som stramar åt kaggen och lite cårpsepejnt med påmålade tårar under ögonen.
Jag kör också mest på dem. deras trefärgade concealer är min bästa vän. dock är deras mascara värdelös, även deras hudkräm som jag ahr en massa kvar av :(.
man får testa sig fram, helt enkelt.
Den trefärgade måste vara den överlägset bästa någonsin. När mina concealers har tagit slut ska jag köpa en, fast de räcker så otroligt länge. Det är väl ioförsig positivt. *rolleyes*
Jag har en mörkbrun mascara därifrån som jag tycker fungerar hur bra som helst, men som sagt, alla kan ju inte gilla samma saker. Jag köper inte av något annat märke nuförtiden, utan kompletterar min Make Up Store-kollektion. :D
Det var ju upplagt för den så jag kunde inte bara låta bli.
Ok, gotcha!
Just wanted a lil opinion from ya, but you keep it secret if ya want to! :)
Ok, gotcha!
Just wanted a lil opinion from ya, but you keep it secret if ya want to! :)
Jag försöker hålla lite distans här så jag låter mina eventuelle böjelser för rakade/orakade armhålor förbli outtalade.
Jag försöker hålla lite distans här så jag låter mina eventuelle böjelser för rakade/orakade armhålor förbli outtalade.
Fair enuff'! :thumbup:
I don't mind hair nor "surgical improvements" myself, but i'd never do one myself.
I think we are clear on this point. :)
Others ok, Myself no.
HAPPY EASTER!
Kom just på att jag skulle kunna tänka mig ett facejob för att se ut som Burt Reynolds.
Kom just på att jag skulle kunna tänka mig ett facejob för att se ut som Burt Reynolds.
och jag som trodde du ville se ut som Admiral Ackbar
Metal_boy_
2006-04-16, 23:07
Jag skulle aldrig göra kirurgiska ingrepp.
Om jag vågade och hade stålar skulle jag nog inte ha många betänkligheter.
Metal_boy_
2006-04-16, 23:56
Om jag vågade och hade stålar skulle jag nog inte ha många betänkligheter.
Du är fin som du är*klyscha* *rolleyes*
Jag är rätt så fåfäng tycker jag allt.
* Slänger för mkt pengar på kläder, har jag iofs inte hållt på med alltför länge.
* Dyra wax
* Använder en del ansiktsvårdsprylar, bara basics dock.
* Hair-removal
* Äter äcklig mat emellanåt
* Undviker goda prylar som godis emellanåt
* Tänker en del på vad jag ska ha på mig osv
* Tränar, ja jag tränar absolut till stor del för utseendet. Även om det är jävligt roligt också.
no1fitness
2006-04-17, 03:50
Jag är väl lite fåfäng antar jag.
Men lägger dock inte ner några större pengar på vare sig kläder eller smink.
Tittar mig ofta i spegeln även om jag inte gör någonting åt eländet. :D
Angående operationer etc skulle jag nog kunna tänka mig ett eller annat ingrepp. *popcorn*
Frågan är för bred för mig. Det skulle bli en hel uppsats om jag skulle berätta vad jag kan tänka mig, vad jag inte kan tänka mig, och dessutom motivera detta.
Kan inte tänka mig: Att köpa dyra kläder, spray tan på salong, fixa naglarna på salong, fixa håret för 1300 kr, div. ingrepp som kostar för mycket i förhållande till resultatet.
Planerar: Läppförstoring med Restylande Lipp (http://www.lipmasterclass.com/flashCheckOk.asp), som sägs hålla längre och bli bättre än Restylane Perlane som jag använder idag. Restylaneinjektion under ögonen, för att lyfta området som ger ett mörkt fält under.
Kan tänka mig: Ultraljudsbehandling/klassisk fettsugning av vaderna.
Utseende är viktigt för mig. Gör mycket, det dyraste är väl dock håret, ca 1000kr/gång, klippning, färgning, slingor.. Sen ansiktsbehandlingar osv..
Annars hudvårdsprodukter, kläder, träning, kost osv..
Få ingrepp jag skulle kunna tänka mig att göra själv, tänderna ska fixas dock när jag har sparat ihop pengarna. :)
fan sheo hoppas du inte åker in i ngt fängelse i texas :laugh:
Ser inte mig själv som fåfäng.
Har märkt att jag inte alls ligger på samma nivå som en del andra.
Känner mig helt lost när de snackar om vissa saker.
Håret tycker jag dock är kul att fixa med, och klädintresset är rätt stort.
Operationer/ingrepp; Jag vet faktiskt inte. Känner inte att det är absolut helt otänkbart. Då det inte går att punktförbränna fett så är ju fettsugning en möjlighet som känns rätt lockande. Åandrasidan; hur viktigt det är egentligen, om man skulle överväga det på riktigt vet jag inte.
Hel och ren är mitt koncept.
Sheogorath
2006-04-17, 15:15
fan sheo hoppas du inte åker in i ngt fängelse i texas :laugh:
Mmm... Då hade jag fått sluta sminka mig någon gång i månaden. Attans. Det hade varit mitt största bekymmer om jag åkt in i ett fängelse i Texas.
Men tänk er egentligen hur det har utvecklat sig.
Nuförtiden är det inte ovanligt med killar som kör smink, fixar ögonbrynen och allt vad det heter...
Detta var ju helt otänkbart för en man att göra för 50 år sedan...
Kvinnor däremot har alltid snofsat upp sig genom århundraden..
Varför har det blivit såhär? Kom det med WOmens Liberation? Jämlikhet mellan könen?
Varför har dudes börjat me dessa produkter för att bli snyggare?
Räcker det inte med skägg,mustasch och att vara hel och ren längre?
Nuförti'n ska man va rakad, ha en olivbrun nyans, noppade ögonbryn et al ffs
Varför har det blivit såhär? Kom det med WOmens Liberation?
Japp. Numera väljer kvinnorna också. *åh åh åh tjeeeejer*
Japp. Numera väljer kvinnorna också. *åh åh åh tjeeeejer*
Helt sjukt med det Metrosexual generation!
Men förändring hoppas jag på 2011+
NiXPhoenix
2006-04-17, 15:25
Vill göra några skönhetsoperationer i framtiden.
Hakan först och främst, sen även kindformen om det går att fixa till lite och så till sist mina utstående öron.
Krämer och sånt där skit orkar jag inte hålla på med, tycker inte det ger så mycket, finns en del rätt fula killar som smörjer in sig med massa krämer i ansiktet och får fin hy, men vad spelar det för roll när ansiktsformen är dålig.
De är ändå fula.
I övrigt så är jag rätt mån om mina kläder och håret.
Är kille.
Helt sjukt med det Metrosexual generation!
Men förändring hoppas jag på 2011+
Lever du ens då, gamling?
Lever du ens då, gamling?
Dunno, but i sure hope so! :laugh:
Jag är ganska fåfäng, fast det gäller bara mig själv och inte mina medmänniskor. Sådant är för mig upp till var och en. Jag skulle dock aldrig i livet plastikoperera mig i dagsläget, jag har ingenting som jag vill förändra på det sättet.
Så länge jag håller i gång och tränar och äter bra så tycker jag inte att det behövs så mycket för att se bra ut. Till vardags har jag oftast bara lite concealer. Däremot tycker jag att det kan vara jättekul att göra sig extra fin ibland och klä upp sig och lägga en grym make-up.
Jag älskar att shoppa, så kläder, väskor och skor blir det en del av. Annars håller jag mig till hud- och nagelvård och brun utan sol då och då. :thumbup: Jag klipper håret ganska sällan just nu, eftersom jag vill att min naturligt blonda nyans ska växa ut.
Jag tror att det är bra att man accepterar hur man ser ut och känner sig fin även om man inte vill eller orkar fixa till sig vissa dagar, istället för att tänka att man bara inte orkar bry sig om sitt utseende.
hahavaffan
2006-04-17, 16:29
Mmm... Då hade jag fått sluta sminka mig någon gång i månaden. Attans. Det hade varit mitt största bekymmer om jag åkt in i ett fängelse i Texas. :D :whipped:
Vad gör du eller vad gör du inte på grund av fåfänga? Vad skulle du kunna tänka dig att göra och vad är absolut otänkbart?
Fåsenu. Jag rakar benen, armhålorna, plockar ögonbryn och klämmer pormaskar. Fullt tillräckligt! Brukar borsta håret också och bada på lördagarna :D
Frisör? Långt hår, rak klippning, inte svårt för någon kompis/pojkvän/släkting att kapa
Kläder? Just nu något man har på sig, förändras nog utefter hur mkt tid man har att klä upp sig :)
Tandblekning? Aldrig i livet - sträcker mig dock till att gå till tandhygienist och slipa bort lite missfärgningar när jag ändå ska ta bort tandsten.
Solarium? Aldrig gjort, kommer knappast göra det heller.
Frågan är för bred för mig. Det skulle bli en hel uppsats om jag skulle berätta vad jag kan tänka mig, vad jag inte kan tänka mig, och dessutom motivera detta.
Kan inte tänka mig: Att köpa dyra kläder, spray tan på salong, fixa naglarna på salong, fixa håret för 1300 kr, div. ingrepp som kostar för mycket i förhållande till resultatet.
Planerar: Läppförstoring med Restylande Lipp (http://www.lipmasterclass.com/flashCheckOk.asp), som sägs hålla längre och bli bättre än Restylane Perlane som jag använder idag. Restylaneinjektion under ögonen, för att lyfta området som ger ett mörkt fält under.
Kan tänka mig: Ultraljudsbehandling/klassisk fettsugning av vaderna.
du har en rolig prioritering.
Du kan lägga massor av pengar på att förändra din kropp men är väldigt sparsam när det gäller "lösa" saker såsom kläder, smink, hårstyling etc.
många prioriterar nog tvärtom.
jag vet inte var mina gränser går.
om man unviker speglar behöver man inte bry sig så mycket....
RajtanTajtan
2006-04-17, 18:11
Apropå fåfänga, så läste jag nånstans att tjejer som förstorar brösten är 3 ggr så självmordsbenägna som andra tjejer. Rätt uppenbart att de inte mår så bra innerst inne. Plastikoperationer kan aldrig ersätta en genuin självkänsla.
För mig så är mitt utseende otroligt viktigt och jag gör väl det mesta jag kan, för att de ska vara så bra som möjligt och helst förbättras.
Jävlar grabben smink eller ej men när normalt folk ser det kortet så är det en röst i huvudet som skriker GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY.
---------------------
Icke klibbigt vax 80kr 4 månader, tandkräm 12kr, sola för att hålla mängden finnar nere 120 kr i veckan.
Så fåfäng är jag.
Rakar mig lite här och där, vaxar, solar solarium, fixar frisyren, tränar, köper kläder osv osv etc
keffat_liv
2006-04-17, 19:50
Jävlar grabben smink eller ej men när normalt folk ser det kortet så är det en röst i huvudet som skriker GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY.
---------------------
Icke klibbigt vax 80kr 4 månader, tandkräm 12kr, sola för att hålla mängden finnar nere 120 kr i veckan.
Så fåfäng är jag.
solaium hjälper inte mot finnar så nu kan du dra in på det med:)
solaium hjälper inte mot finnar så nu kan du dra in på det med:)
Fast de blir ju mindre synliga när man har en solbränna.
För min fåfängas skull har jag oftast rena hela kläder samt rakat huvudknoppen.
Hmm, jag har en rätt billig fåfänga alltså..... :)
Sheogorath
2006-04-17, 21:00
---------------------
Så fåfäng är jag.
Attans då. Jag får berätta för min flickvän imorgon.
hahavaffan
2006-04-17, 21:21
Attans då. Jag får berätta för min flickvän imorgon.Hon kommer garanterat göra slut. Ärligt talat... vilken tjej vill ha en snygg kille som är mån om sitt utseénde? Fyfan liksom.
Själv brukar jag gå till frisören för att få min kalufs klippt efter smak och tycke. Jag använder någorlunda snygga kläder, dock har jag inte köpt nåt nytt på 6mån p.g.a. tråkigt jobb och uteblivna festhelger. Jag borstar tänderna med god tandkräm, tvättar ansiktet då och då med nån speciell kräm, använder ett ganska dyrt vax och framför allt tränar jag för att få en snygg kropp. Sola solarium har jag tänkt göra, men kommer aldrig till skott. Snart är det dessutom sommar.
När vi ändå snackar smink och hudvård, och framförallt för killar, så måste jag rekommendera en till produkt. :)
Cover Up Cream från Time Pure&Clean på Apoteket är en liten vit tub som innehåller en slags foundation/concealer-créme som är hudfärgad och oslagbar!
Den torkar ut finnar och döljer röda partier. Den är jättebra att använda när man tränar också, eftersom den inte innehåller några tilltäppande oljor, utan håller huden matt och ren. Den klassas dessutom som en hudvårdsprodukt, så även för killar som inte vill sminka sig är den helt okej. ;)
Corpobal
2006-04-17, 22:44
Går inte ut utan en korsett som stramar åt kaggen och lite cårpsepejnt med påmålade tårar under ögonen.
Tårar? Korsett?
heltzonicka
2006-04-18, 02:19
Får jag bara fråga en sak?
Hur fan sminkar man sig som kille?, Lägger du till lite puder på kinderna och kanske någon ögonskugga samt böjjer din fransar?
Det är en sak att måla sig svart kring ögonen i tron att man ser ut som någon deathmetaljunkie men som "vanlig" kille...Jag förstår inte hur
Får jag bara fråga en sak?
Hur fan sminkar man sig som kille?, Lägger du till lite puder på kinderna och kanske någon ögonskugga samt böjjer din fransar?
Det är en sak att måla sig svart kring ögonen i tron att man ser ut som någon deathmetaljunkie men som "vanlig" kille...Jag förstår inte hur
Testa att läsa tråden. :)
Sheogorath
2006-04-18, 02:50
Testa att läsa tråden. :)
Men Mago, förstår du inte att han bara vill bitcha? Du ser ju på sättet han skriver att han blir enormt provocerad och aggressiv av faktumet att normala, heterosexuella killar med valkar i händerna och magnesium på ryggen ibland förbättrar utseendet med make-up. Han vill ju egentligen inte veta hur man sminkar sig. Han vill bara göra sig lustig. Så du och jag gör nog egentligen rätt i att bara skita i honom :).
När vi ändå snackar smink och hudvård, och framförallt för killar, så måste jag rekommendera en till produkt. :)
Cover Up Cream från Time Pure&Clean på Apoteket är en liten vit tub som innehåller en slags foundation/concealer-créme som är hudfärgad och oslagbar!
Den torkar ut finnar och döljer röda partier. Den är jättebra att använda när man tränar också, eftersom den inte innehåller några tilltäppande oljor, utan håller huden matt och ren. Den klassas dessutom som en hudvårdsprodukt, så även för killar som inte vill sminka sig är den helt okej. ;)
Tack för tipset! (har inget emot att sminka mig ibland ändå)
du har en rolig prioritering.
Du kan lägga massor av pengar på att förändra din kropp men är väldigt sparsam när det gäller "lösa" saker såsom kläder, smink, hårstyling etc.
många prioriterar nog tvärtom.
jag vet inte var mina gränser går.
om man unviker speglar behöver man inte bry sig så mycket....Ja, det är lite skumt. Sedan jag var liten flicka har jag tyckt att det är jobbigt att göra av med pengar. Jag minns att jag hade en klump i magen när mamma veckoinhandlade mat Så känns det fortfarande. Med hjälp av min betydligt mer spenderglade pojkvän har jag lyckats lära mig att lägga mer pengar på kläder och liknande. Jag brukade gå i gamla gymnastikskor (med hål :) ), träningsbyxor från H&M, och något linne för max 50 kr. Tröjor ville jag inte betala mer än 100 kr för. Nu har jag kämpat mig upp till 200 kr, men över det beloppet så börjar det knyta sig i magen. En jacka får helst kosta 300 kr, men jag börjar acceptera att den kan kosta 500 kr, speciellt om den skall värma på vintern.
Det tog mig flera år att köpa cover-all-mix från Mace up store. Jag tyckte att den var för dyr. Den funkar ju sjukt bra, så nu skulle jag inte vilja vara utan den. Det inköpet har hjälpt mig att våga köpa dyrare make up.
Det handlar inte så mycket om snålhet heller. Jag klarar inte av att få för dyra kläder heller. Pojkvännen har försökt några gånger. Jag har lämnat tillbaka ett par armband som jag först blev glad för, när jag såg vad som stod på kvittot. Jag tål inte tanken på att äga något som inte är värt pengarna.
Plastikkirurgi är lite knivigt. Jag vill gärna veta att jag gör ett förhållandevis bra köp, men samtidigt är det inte rätt område att jaga extrapriser inom. Det går inte heller att vänta på att saker blir billigare (som med dataprylar, där jag inte alls har några problem med att spendera) eftersom det snarare är tvärtom. Det blir dyrare varje år.
Sheogorath
2006-04-18, 05:47
Plastikkirurgi är lite knivigt.
Princy ska få bli min personliga stylist den dagen jag bestämmer mig för att börja sminka mig. *tick tock*
Ganska snart. ;)
Metal_boy_
2006-04-18, 06:56
Ja, det är lite skumt. Sedan jag var liten flicka har jag tyckt att det är jobbigt att göra av med pengar. Jag minns att jag hade en klump i magen när mamma veckoinhandlade mat Så känns det fortfarande. Med hjälp av min betydligt mer spenderglade pojkvän har jag lyckats lära mig att lägga mer pengar på kläder och liknande. Jag brukade gå i gamla gymnastikskor (med hål :) ), träningsbyxor från H&M, och något linne för max 50 kr. Tröjor ville jag inte betala mer än 100 kr för. Nu har jag kämpat mig upp till 200 kr, men över det beloppet så börjar det knyta sig i magen. En jacka får helst kosta 300 kr, men jag börjar acceptera att den kan kosta 500 kr, speciellt om den skall värma på vintern.
Det tog mig flera år att köpa cover-all-mix från Mace up store. Jag tyckte att den var för dyr. Den funkar ju sjukt bra, så nu skulle jag inte vilja vara utan den. Det inköpet har hjälpt mig att våga köpa dyrare make up.
Det handlar inte så mycket om snålhet heller. Jag klarar inte av att få för dyra kläder heller. Pojkvännen har försökt några gånger. Jag har lämnat tillbaka ett par armband som jag först blev glad för, när jag såg vad som stod på kvittot. Jag tål inte tanken på att äga något som inte är värt pengarna.
Plastikkirurgi är lite knivigt. Jag vill gärna veta att jag gör ett förhållandevis bra köp, men samtidigt är det inte rätt område att jaga extrapriser inom. Det går inte heller att vänta på att saker blir billigare (som med dataprylar, där jag inte alls har några problem med att spendera) eftersom det snarare är tvärtom. Det blir dyrare varje år.
Hade ingen aning om att du var så jävla UFF-ig Nina :D
Solar ibland
Springer på mornarna fastän jag hatar det :) (nu vid deff)
Rakar mig här och där..
Kan tänka mig att operera bort lite gyno om jag blir stenrik nån gång. Om det inte bara är fett dvs, får se vid slutet av deffen.
Hade ingen aning om att du var så jävla UFF-ig Nina :DHahah. Den kommentaren är lysande med tanke på vad jag just skrev till dig i en annan tråd. :D
Det är nog en hel del som man inte har en aning om när det gäller varandra. Jag tror inte att någon kommer i närheten av mig när det gäller att ha gått i billiga kläder. Jag har verkligen kämpat medvetet för att komma upp i normal nivå. Som minst har jag köpt t-shirts och tröjor för 5-10 kr.
jag försöker ta bort så mycket make up jag hinner innan jag tränar.
skulle aldrig få för mig att svettas med smink, usch va jobbigt.
jag måste nog erkänna att jag antagligen inte är så fåfäng.
Jag blev just stammis på grooming.se :em:
jag försöker ta bort så mycket make up jag hinner innan jag tränar.
skulle aldrig få för mig att svettas med smink, usch va jobbigt.
jag måste nog erkänna att jag antagligen inte är så fåfäng.
Det är alldeles för mycket speglar på gymmet, det gör mig ännu mer fåfäng, så jag är oftast glad när jag har smink på gymmet, så jag kan känna mig tjusig. Dock brukar jag sluta tycka det när jag svettas på hojen efteråt och sminket rinner. Men det är sånt man får ta.
Jag har dock bara smink när jag jobbat/varit i skolan/redan är sminkad av annan anledning, känner mig för fånig om jag sminkar mig innan jag går dit annars. Fasst ibland målar jag ögonbrynen, men det är mest för att inte skrämma min omgivning, jag ser lite cancersjuk ut utan.
Jag blev just stammis på grooming.se :em:Kul att de skriver sminkvektyg. Nagelteknolog liksom.
Det här hade kanske varit nått för en hel del av killarna på brädan: http://www.grooming.se/shop/?p=catalogue&topId=7&pId=60 Den såg så kul ut att jag fick köplust själv.
Princy ska få bli min personliga stylist den dagen jag bestämmer mig för att börja sminka mig. *tick tock*
Ganska snart. ;)
Oh, vilken ära. Det ser jag fram emot. ;)
Slayerized
2006-04-18, 12:38
Hon kommer garanterat göra slut. Ärligt talat... vilken tjej vill ha en snygg kille som är mån om sitt utseénde? Fyfan liksom.
Ja du, min fd tjej ville inte att jag skulle ta bort ett enda hårstrå på min kropp, med argumentet att jag "inte var en tjej".
OnT:
Jag tränar och har vax i håret. Det är nog allt. Mina kläder är egentligen rätt billiga, även om jag tycker dom är skitsnygga. Men jag skulle aldrig få för mig att lägga ner flera tusen på ett par brallor eller liknande.
Skulle aldrig kunna tänka mig att operera mig om det inte var något allvarligt fel.
Har en rumskamrat som sminkar sig(kille), och ser väl egentligen inget problem i det, även om jag kan tycka att det får honom att se lite väl kvinnlig ut ibland. Själv har jag inget behov av smink.
Beror på lite, inte överdrivet nogrann. Borde vara mer än jag är känner jag. Kör med normal hygien, lite grejer i håret och enligt mig hyfsade kläder. Dock slarvar jag ibland och struntar i håret när det är kort.
Nu har jag dock en vacker blek färg från anemi, går knappt att köpa för pengar. Med andra ord så skiter jag fullständigt hur jag ser ut just nu. ;)
Mer manlig fåfänga coming your way... (http://www.manolo.se/)
userfriendly
2006-04-18, 13:03
jag gör fan ingenting....??
lite jobbigt att gå ut helt osminkad fortfarande... jag använder skönhetsprodukter men knappt nåra cremer eller så... behöver man ens parfymerad tvål?
jag gör fan ingenting....??
lite jobbigt att gå ut helt osminkad fortfarande... jag använder skönhetsprodukter men knappt nåra cremer eller så... behöver man ens parfymerad tvål?
vad använder du då för produkter?
Den här tråden är inte bra för mig. Nu jag givit efter för nyfikenheten/lyxlusten och beställt mitt livs första ansiktsbehandling. Det blir en elevbehandling (http://www.gilda.se/index.aspx?PTID=3&PID=13138&NUMID=1) på Gildaskolan. (Jag klarar ju inte av att betala fullpris för då börjar det kryyypa i kroppen.)
Den här tråden är inte bra för mig. Nu jag givit efter för nyfikenheten/lyxlusten och beställt mitt livs första ansiktsbehandling. Det blir en elevbehandling (http://www.gilda.se/index.aspx?PTID=3&PID=13138&NUMID=1) på Gildaskolan. (Jag klarar ju inte av att betala fullpris för då börjar det kryyypa i kroppen.)
Det är underbart och värt varende krona även till fullpris.
Något alla borde ge sig själva anser jag.
Även jag? :confused:
Även jag? :confused:Jag vill ge en till min pojkvän. Han är lite metro. Kommer han att tycka att jag är dum i huvudet? Där fanns ju en macho special. Jag har sett flera pormaskar. *nickar*
Jag vill ge en till min pojkvän. Han är lite metro. Kommer han att tycka att jag är dum i huvudet? Där fanns ju en macho special. Jag har sett flera pormaskar. *nickar*
Jojo, men han är ju Metro...
Även jag? :confused:
absolut, varför inte?
gillar inte du att bli ompysslad?
Jag vill ge en till min pojkvän. Han är lite metro. Kommer han att tycka att jag är dum i huvudet? Där fanns ju en macho special. Jag har sett flera pormaskar. *nickar*
Presentkort på ansiktsbehandling är en ypperlig present till pojkvänner. Jag talar av erfarenhet. Även om han struntar i sina pormaskars vara eller icke vara så är det ju så himla skönt och lyxigt att bli ompysslad.
Är alltför snål för att tänka mig att slösa några pengar men skulle äta en anseenlig mängd skit för Brad Pitts utseende. ;)
Det verkar vara så underbart som det låter. Innan jag tar studenten i vår ska jag försöka få in en behandling. :)
RajtanTajtan
2006-04-18, 19:08
Jag skulle (Nina) lätt kunna tänka mig en ansiktsbehandling. Jag har gjort det några ggr hos en tjejkompis som är hudterapeut och det är jäkligt skönt och avslappnande. Sen att man får fräschare hud är ju bara en liten bonus ;)
hmm,ja tycker att ja är lite gej när ja går och vaxar mig på salong..men hmm,ansiktsbehandling vet i katten om ja skulle va så förtjust i ;)
men det finns säkert en hel del andra som verkligen skulle uppskatta det :)
Från ACO! :)
köpte den precis... den va en aning ljus för min solariehud :P
Från ACO! :)
köpte den precis... den va en aning ljus för min solariehud :P
Ja, precis! Oj, då måste du vara brun, för den passar mig precis nu när jag har lite brun utan sol på mig. :) Jag har märkt att de skiftar lite i nyanser mellan olika tuber, så du kanske har fått en av de ljusare annars.
Apoteket har också ett täckstift som är hudfärgat, och det brukar vara aningen mörkare än den här crémen. Det kan du ju testa också om du inte redan gjort det, det fungerar på sammas sätt. :thumbup:
Annars kan du ju alltid blanda i lite kastanjevatten i crémen. ;)
Metal_boy_
2006-04-21, 18:43
Gör han det kan du ge det till mig ist. En sån sak hade jag uppskattat, lätt!
Skulle aldrig falla mig in att ha på mig smink + mascara som vissa andra "prettyboys" kör med här på brädan. *HOST*Sheo*HOST*
Skulle aldrig falla mig in att ha på mig smink + mascara
tycker du inte tjejer ska ha smink heller?
Är det ok att tjejer inte sminkar sig?
tycker du inte tjejer ska ha smink heller?
Är det ok att tjejer inte sminkar sig?
Helt ok för mig. Jag är inte så petig på den punkten.
Jag gillar natural ladies helt klart.
Faktiskt så föredrar jag natural över makeup-madness, men jag e lite mer inne på MILF-hållet än uppsminkade fjortisar typ Natasha Peyre eller vad dom heter nuförtiden.
tränar
bantar
färgar håret
sminkar mig
rakar mig överallt alt vaxar
solar alt tan spray
bleker tänder
gör ansiktsbehandlingar m.m..
vill operera bröst+läppar samt gå ner 20kg
Jacksatan
2006-04-21, 19:04
tränar
bantar
färgar håret
sminkar mig
solar alt tan spray
bleker tänder
Så länge du inte går ner de där 20kilona så är resten du gör meningslöst
jag ska notera det...
lätt...jag har handskarna på mig när jag tar spännis bilder för att lägga upp på kolo för att det är så JÄVLA BALLA! :cool:
Säg inte det!
RajtanTajtan
2006-04-21, 19:09
Tro fan att det inte är onödigt att hon håller sig fräsch, bara för att hon ev väger 20 kg för mycket. På vilket sätt skulle det vara sämre? På vilket sätt skulle det vara bättre att strunta i det hon gör nu?
Prova att tänka en skvätt innan du skriver.
Jag tycker också att tjejer rent generellt borde sminka sig mindre. Många borde lära sig att omprioritera sin sminkning också. Istället för att måla några lager mascara, dutta på ögonskugga och dra lite snabba streck med eyelinern tycker jag att de borde koncentrera sig på huden istället.
Lite concealer runt ögonen, vid näsvingarna och kanske lite på läpparna. Då hade det sett osminkat ut men man hade tagit fram det bästa av huden. Och när huden är jämn och fin förstärks de personliga dragen mer, och då behövs ingen mer make up enligt mig. :) Låter man dessutom huden och ögonen vara i ofta återhämtar och reparerar sig både huden och ögonfransarna.
Metal_boy_
2006-04-21, 19:22
tränar
bantar
färgar håret
sminkar mig
solar alt tan spray
bleker tänder
För att du vill ha större bröst? Annan form eller både och?
För att du vill ha större bröst? Annan form eller både och?
Mindre kan ju också vara ett alternativ :)
Metal_boy_
2006-04-21, 19:26
Mindre kan ju också vara ett alternativ :)
Bra där! Mindre kanske?
det är bögigt att vara snygg ......
Well, folk kan göra en hel del.
En tjejkompis gjorde operationer för att förminska brösten.
Alla har ju olika syn på skönhet.
Sheogorath
2006-04-21, 19:36
Well, folk kan göra en hel del.
En tjejkompis gjorde operationer för att förminska brösten.
Alla har ju olika syn på skönhet.
Fast som med allt annat, så finns det rätt och fel. Att förminska brösten är omoraliskt och fel.
Är det ingen som har svarat?
"Flera mil!"
Senast jag skrev så var det inte det iaf. Jag är besviken kwon!
Ja, precis! Oj, då måste du vara brun, för den passar mig precis nu när jag har lite brun utan sol på mig. :) Jag har märkt att de skiftar lite i nyanser mellan olika tuber, så du kanske har fått en av de ljusare annars.
Apoteket har också ett täckstift som är hudfärgat, och det brukar vara aningen mörkare än den här crémen. Det kan du ju testa också om du inte redan gjort det, det fungerar på sammas sätt. :thumbup:
Annars kan du ju alltid blanda i lite kastanjevatten i crémen. ;)
Får köpa några st å kolla!
De kastanjevattnet jag provat blev man bäcksvart av :P
IsaDora 03 Dark concealer, passar mig utmärkt :)
Tro fan att det inte är onödigt att hon håller sig fräsch, bara för att hon ev väger 20 kg för mycket. På vilket sätt skulle det vara sämre? På vilket sätt skulle det vara bättre att strunta i det hon gör nu?
Prova att tänka en skvätt innan du skriver.
men du har missat att det viktigaste för Jacksatan är att man är smal.
Allt annat är underordnat det.
RajtanTajtan
2006-04-21, 19:51
men du har missat att det viktigaste för Jacksatan är att man är smal.
Allt annat är underordnat det.
Bara för det så kan han inte uttrycka sig som om han vore efterbliven :)
Helt ok för mig. Jag är inte så petig på den punkten.
Jag gillar natural ladies helt klart.
Håller med, så naturligt som möjligt är oftast bäst! :thumbup:
Framförallt för att det visar på en inre säkerhet och dessutom så kanske de inte är lika utseendefixerade som många andra.
jag snaggade mig igår här hemma.. på sidorna. fan vad sjuk jag ser ut :D helt sne mohawk, dö snyggt
Bara för det så kan han inte uttrycka sig som om han vore efterbliven :)
MEn va fan ska man behöva smussla, hussla och inte var arak och ärlig..
Har en tjej 20 kg övervikt så spelar inte mycket i min roll vad hon gör, det kan bara bli sämmre, men knappast bättre..
Eller ska man tycka synd om någon som är fet ?
jag snaggade mig igår här hemma.. på sidorna. fan vad sjuk jag ser ut :D helt sne mohawk, dö snyggt
jag ska också göra det men låter nog en frisör kirra biffen jag är ingen konstnär i sig.
RajtanTajtan
2006-04-22, 10:27
MEn va fan ska man behöva smussla, hussla och inte var arak och ärlig..
Har en tjej 20 kg övervikt så spelar inte mycket i min roll vad hon gör, det kan bara bli sämmre, men knappast bättre..
Eller ska man tycka synd om någon som är fet ?
Hur kan det bli sämre av att hon håller sig fräsch för övrigt? Skulle hon skita i det så blir hon ju en ofräsch tjej med lite övervikt, medans det andra alternativet gör henne till en mullig tjej som sköter om sig och är fräsch. Hur fan tänker ni?
Sheogorath
2006-04-22, 10:38
Jag har på något vis blivit nominerade till Kolozzeums metro-kung (drottning? ;)), och, well, jag ville inte göra er besvikna. Inför ikväll inhandlades:
Matt foundation
Concealer på tub (med pensel)
Transparent mascara
Svart kajal
440 kr *flex*
Hur kan det bli sämre av att hon håller sig fräsch för övrigt? Skulle hon skita i det så blir hon ju en ofräsch tjej med lite övervikt, medans det andra alternativet gör henne till en mullig tjej som sköter om sig och är fräsch. Hur fan tänker ni?
Som jag sa kan det inte bli direkt bättre oavsett vad hon gör så länge hon är överviktig.. utan de 20 kilorna åker bort blir det knappast bättre... som JAG SA så kan det bli sämre, till exempel om hon inte duschar....
TRodde jag skrev det i mitt förra inlägg så hur fan tänker du ?
Jag är nog ganska fåfäng tror jag, fast det är inte mitt fel.. det är alla ideal !!!! *cry* :D
Är klädintresserad och bryr mig väldigt mycket om vad jag stoppar i garderoben.
Tränar 4 gånger i veckan och solar en del solarium när orken finns.
Klipper mig hos frisören och färgar ganska ofta håret, lägger in slingor osv.
Har en ganska omfattande serie med hudvårdsprodukter och även hårprodukter i badrumsskåpet.
En svalkande lermask är väl aldrig fel eller hur killar? ;)
Smink använder jag dock inte förutom täckstift, fast jag skulle lätt kunna tänka mig att köpa en concealer i alla fall, och kanske till och med en foundation.
Förr sov jag med kylande ögonmask men upplevde inte att den hjälpte speciellt mycket så nu använder jag enbart en ögonkräm.
Då och då går jag på ansiktsbehandling med men det rekommenderar jag alla att prova nån gång om man har pengar över. Riktigt avslappnande och skönt.
Tror en del av min fåfänga bottnar ut i att mitt jobb just nu är så jävla tråkigt så jag måste unna mig massa annat runt jobbet och det är kul att försöka förändra sig själv. Det driver mig framåt. *screwy*
Är nog ganska fåfäng när jag börjar tänka efter..
* Ränner hos frisören med jämna mellanrum och färgar och klipper
* Använder en uppsjö av dyra :em: hudvårdsprodukter för ansikte och kropp VARJE dag
* Har en fetish för skor och frisörprodukter
* Blir en ansiktsbehandling ibland
* färgar de vita ögonbrynen och ögonfransarna
* rakar eller vaxar mig här och där
* sminkar mig varje dag,inte mycket..men dock
* solar ibland eller använder bus
* tränar mycket och äter mest tonfisk *s* inte alls gott,men nyttigt
Tandblekning kan jag inte tänka mig,har inget behov av det. Tänderna är vita iaf..
Skönhetsoperationer har jag inte heller gjort några,men jag säger som Mini med obegränsat med pengar och mod skulle nog inte mycket stoppa mig men i dagsläget är jag för feg..blir rädd bara de visar mig en spruta,så det är nog kört :laugh:
RajtanTajtan
2006-04-22, 11:43
Som jag sa kan det inte bli direkt bättre oavsett vad hon gör
Nähä, men du säger ju att det blir sämre om hon inte duschar. Då blir det ju bättre om hon håller sig fräsch.
som JAG SA så kan det bli sämre, till exempel om hon inte duschar....
Bra, där säger du ju emot dig själv. Det blir alltså bättre av att hon duschar och håller sig fräsch, iom att du säger att det blir sämre av att hon inte gör det.
Du snackar ju emot dig själv utan att du fattar det.
Jag har på något vis blivit nominerade till Kolozzeums metro-kung (drottning? ;)), och, well, jag ville inte göra er besvikna. Inför ikväll inhandlades:
Matt foundation
Transparent mascara
Svart kajal
440 kr *flex*
Woo, det ser bra ut Sheo! :D Ett litet tips med kajalpennan är att rita mellan de övre ögonfransarna istället för ett streck ovanför. Man ritar liksom mellan varje ögonfrans. Det ser jättenaturligt ut och ger mer djup i blicken. :naughty:
Nähä, men du säger ju att det blir sämre om hon inte duschar. Då blir det ju bättre om hon håller sig fräsch.
Bra, där säger du ju emot dig själv. Det blir alltså bättre av att hon duschar och håller sig fräsch, iom att du säger att det blir sämre av att hon inte gör det.
Du snackar ju emot dig själv utan att du fattar det.
Nope du försåtr inte min punkt...... DEt är skit, det är skit oavsett vad hon gör om hon inte går ner 20 kg... Visst vill du se det som att det blir bättre, men är något värst så kan det bara bli sämmre
som att sminka en gris !
Får köpa några st å kolla!
De kastanjevattnet jag provat blev man bäcksvart av :P
IsaDora 03 Dark concealer, passar mig utmärkt :)
Ja, om täckstiftet också är för ljust får du köra på canlig concealer. ;) Om du har bra hud och inte har det när du tränar så spelar det ju ingen roll heller. Du kan ju ha på crémen du köpt över natten för att ta bort finnar, och sedan torka av på morgonen ifall den känns för ljus.
Haha, du kanske får ta lite mindre kastanjevatten? :D Jag har bara använt det en gång till en dansuppvisning, och då applicerade jag det med en bomullsrondell. Det blev precis lagom, och ifall man vill ha mörkare färg kan man ju ta ett lager till. :)
RajtanTajtan
2006-04-22, 11:58
men är något värst så kan det bara bli sämmre
Hur fan kan ngt bli sämre om det redan är värst? Kan ngt bli bättre om det redan är perfekt?
Tänk innan du skriver.
Matt foundation
Transparent mascara
Svart kajal
440 kr *flex*
Vad heter produkterna och var köpte du dem Sheo?
Vad heter produkterna och var köpte du dem Sheo?
Sluta Castro!
Sluta Castro!
Äsch vadåra? Metro is the sheit! :D
Hur fan kan ngt bli sämre om det redan är värst? Kan ngt bli bättre om det redan är perfekt?
Tänk innan du skriver.
Hur jälva många gånger har du gått om KRC egentligen ?
ta din SAO och slå upp ordet perfekt så förstår du nog hur korkat du skriver
RajtanTajtan
2006-04-22, 14:19
Hur jälva många gånger har du gått om KRC egentligen ?
ta din SAO och slå upp ordet perfekt så förstår du nog hur korkat du skriver
Kan det bli sämre då, om det redan är värst? För det var ju det du sa.
men halå...sminka en gris och grejjer, så ful e ja väl ändå inte :em:
visst att ja gärna hade varit smalare...men men..*darra på läppen* :cryout:
RajtanTajtan
2006-04-22, 16:47
Om du har en ett uns av självdistans (vilket det verkar som), så tar du inte åt dig av detta. Läs tråden så ser du att de inte vet vad de snackar om ;)
Slartibartfast
2006-04-22, 16:58
ÄH! Skit i dem! Vissa på denhär brädan tycks kläcka ur sig vad skit som helst.
mvh, Slarti, som gillar frodiga kvinnor.
Edit: Varför har inte kvinnokroppsidealstråden låsts upp ännu!? Jag har frodiga kvinnor att visa upp! :furious:
Asså god damn...
OK, om man använder lite "döljande saker" om man har mycket finnar eller andra hudproblem som man vill dölja. Men att köpa smink o grejer om man har "normal" hud är väl lite väl överdrivet? *screwy*
Vad är vitsen?
Tricklev
2006-04-22, 17:27
Kan det bli sämre då, om det redan är värst? För det var ju det du sa.
Alltså goddamn, ni har inte sett Angel (antar jag), ni har inte en arning hur hennes kropp ser ut.
Och mulliga tjejer med bra hygien är :thumbup:
Krille 87
2006-04-22, 19:33
Tycker de där e riktigt fult, inge illa menat..
Tricklev
2006-04-22, 19:34
Tycker de där e riktigt fult, inge illa menat..
Det funkar för sheo, så han blir nog inte så lessen.
har tjej så spenderar inte så mkt på utseendet mer än 2 timmar vid spegeln på morgonen :cool:
RajtanTajtan
2006-04-22, 19:35
Alltså goddamn, ni har inte sett Angel (antar jag), ni har inte en arning hur hennes kropp ser ut.
Och mulliga tjejer med bra hygien är :thumbup:
Jag har ju försvarat henne i hela tråden.
Krille 87
2006-04-22, 19:36
Enda jag kan tänka mig är om jag har en fet finne å ta lite brunkräm eller likande.. Inte annars...
Tycker Niclas Alexandresson har riktigt fin hy.. Ger ett väldigt fräscht intyck.. E de nån typ av hudlotion han använder? :D
Asså god damn...
OK, om man använder lite "döljande saker" om man har mycket finnar eller andra hudproblem som man vill dölja. Men att köpa smink o grejer om man har "normal" hud är väl lite väl överdrivet? *screwy*
Vad är vitsen?
Jag ser det lite som en investering i huden när jag går ut. Ett tunt lager foundation blir som en skyddande yta mot alla avgaser, rök och ofräscha miljöer för huden. Så när jag kommer hem tvättar jag av mig allt och har en ren och fräsch hy kvar. :thumbup:
Sedan så är det ju jättekul att mixtra med olika ögonskuggor och sådant ibland. :D
Sedan så är det ju jättekul att mixtra med olika ögonskuggor och sådant ibland. :D
K, det skall jag börja med. :) (om det nu är så kul)
K, det skall jag börja med. :) (om det nu är så kul)
bilder!!!!!!!!!!!
bilder!!!!!!!!!!!
LOL... It was a joke...
Wouldn't touch dat shit for a million (well, maybe)
Corpsepaint kan jag gå med på dock! (vitt o svart)
Det hade jag en gång (liknande) vid en filminspelning
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.