Visa fullständig version : Förbränning av kolyhdrater
Hej,
Som jag har förstått så bränner cardion man kör på dagen/kvällen mest från kolhydraterna. Men om man nu går på en "atkins-diet" utan kolisar. Vad förbränner som mest då? Fett? *screwy*
tinkerbell
2006-04-16, 15:03
Hej,
Som jag har förstått så bränner cardion man kör på dagen/kvällen mest från kolhydraterna. Men om man nu går på en "atkins-diet" utan kolisar. Vad förbränner som mest då? Fett? *screwy*
Muskler men även fett, om man inte täcker sitt proteinbehov under en diet. Rätta mig om jag har fel.
MVH tinkerbell
Men vi räknar med att man ser till att hålla ett högt proteinintag. 2-3 g/kg.
Du förbränner uppriktigt inte mycket alls då.
Intensiteten på aktiviteten är ju beroende på vilka energikällor som finns framme.
Fettet förser dig med energi upp till en viss gräns, sedan blir kolhydraterna ( oxal-acetat ) begränsande och musklerna saknar energi för att öka aktiviteten.
Lugna promenader fungerar säkert men att cykla eller jogga med högre tempo kommer inte att gå.
King Grub
2006-04-16, 15:46
Du förbränner uppriktigt inte mycket alls då.
Intensiteten på aktiviteten är ju beroende på vilka energikällor som finns framme.
Fettet förser dig med energi upp till en viss gräns, sedan blir kolhydraterna ( oxal-acetat ) begränsande och musklerna saknar energi för att öka aktiviteten.
Lugna promenader fungerar säkert men att cykla eller jogga med högre tempo kommer inte att gå.
Japp, det kommer att kännas jobbigt, trots att intensiteten man kan åstadkomma inte alls är så hög som krävs för förbränning, och trots att intensiteten känns jobbig, så skulle den inte ha gjort det, om det funnits vettigt bränsle att tillgå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.