Visa fullständig version : Installation av 7600 gt! Behöver snabbt svar!
sibbemannen
2006-04-11, 20:14
Tja
Försöker installera själva hårdvaran i min dator. Är lite osäker på hur man ska göra bara, är det bara att ta ut det gamla och sätta in det nya? det är en fläkt på det nya , nått jag ska tänka på? Har en sladd med som jag inte riktigt vet vart den ska sitta , hittar inga uttag till den på grafikkortet... kanske har nått med fläkten att göra??
Umm, brukar väll vara extra strömförsörjning till dessa. Extra fläktar har en 3 pinnars kontakt iregel annars, bara att fästa på närmaste passade kontakt.
Avinstallera dina nuvarande drivisar innan du sliter ut kortet. Stäng ner burken byt kort starta upp återinstallera drivisar från nvidia.com
Dra ut det gamla rakt ut, sedan stoppar du in det nya och skruvar fast det. Vad är det för slags sladd?
kanske har med SLI att göra, så du kan köra två grafikkort, har du PCI-e plats på moderkortet? mitt 6800gs har en extra strömkabel som man ska sätta bak på kortet sen två strömkablar till den
sibbemannen
2006-04-11, 20:21
jag har en pci-e plats på moderkortet, kan inte förklara hur sladden ser ut riktigt den delar sig i 2 som ser likadana ut iaf, rektangulära grejer.. bara skita i den sladden eller? jag har inte avinstallerat mina gamla drivrutiner för mitt gamla kort ännu, måste jag göra det först??
tossefar
2006-04-11, 20:46
Nej den sladden är strömförsörjningen, den ska du INTE skita i.
sibbemannen
2006-04-11, 21:07
finns inget uttag på grafikkortet för den sladden...
sibbemannen
2006-04-11, 21:08
har 7600 gt verkligen extern strömförbrukning
Ska bli kul att höra vad du tycker om Oblivion när du köpt det :) Har själv absolut inte tröttnat ännu!
backflash
2006-04-11, 21:17
BFG-kort?
Där har varit packningsfel på ett antal kort, om jag inte har fel så finns där inga uttag för 4pin-molexen alls. Dvs ingen extra strömförsörjning (har med kärnan att göra).
http://discussions.hardwarecentral.com/showthread.php?t=170252&page=1
sibbemannen
2006-04-11, 21:18
bfg?
backflash
2006-04-11, 21:20
bfg?
märket ;) ...
sibbemannen
2006-04-11, 22:04
har slängt i kortet nu funkar utmärkt! tack alla för hjälpen hade inte gått utan det!nu ska jag bara hitta dom nyaste drivrutinerna!
Det brukar ju komma med en väldigt detaljrik beskrivning om hur man installerar hårdvaran. Varför använde du inte bara den?
NiXPhoenix
2006-04-11, 22:55
har slängt i kortet nu funkar utmärkt! tack alla för hjälpen hade inte gått utan det!nu ska jag bara hitta dom nyaste drivrutinerna!
Tog du bort de gamla drivrutinerna innan då?
Inte helt säkert att det blir bra när man bara byter grafikkort så där, det kan ligga kvar en del och om det ställer till det får du helt enkelt formatera.
Nåja, om det behövs så är det inte hela världen, det är enkelt bara man vet vad man behöver göra. :)
Det är fel på det, du kan skicka det till mig så kan jag fixa det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.