Visa fullständig version : Hur bra är låten?
Klicka för att lyssna: Vetande - Svenska akademien (http://www.betraktaren.com/svenska_akademien/mp3/Svenska%20Akademien%20-%20Vetande.mp3)
Kan ni öht förstå vad de sjunger? Har jag dålig musiksmak? :) Jävigt bra är det i alla fall. Får mig att längta efter malmöfestivalen och härlig sommar!!
*grr* har alltid ogillat Svenska Akademien, skånsk reggae med hiphop-touch.. är som att steka kyckling i funlight.
det finns bara en Peps P-son!
skulle inte lyssna på den frivilligt men vet inte vems smak som det säger mest om.
Hehe. Det här ser inte helt ljust ut.
MUGEN: Om det nu skall vara skånska så är Timbuktu givetvis kungen. Peps är jag inte speciellt förtjust i.
Kyckling i fun light *hmn*... Det kanske vore nått...
Elwyndaz
2006-04-10, 10:25
Svenska akademin - snapphaneklanen, det är en bra låt! :D
grisbil3n
2006-04-10, 10:36
:nono:
Fyfan!
Med en blandning av musiken som låter som hämtad ur en dassig tysk p-macka från 80-talet och en jävla skåning ...som verkar ha en tag-team kamrat som försöker lossa iväg en sån där ultra-basröst man bara hittar hos en riktigt svart neger - på skånska ..
Nina ... det här är värre än när min morse fattade tycke "för gypsie kings" o spelade sönder ett år av min uppväxt.
Lättish
Förstår att du tänker/associerar med malmö sommartid, men själv så skulle jag aldrig lyssna på detta frivilligt.
Jag brukar ju säga, det finns inga dåliga musikstilar/genres , bara dålig musik, men Reggae är verkligen en genre som jag haft svårt för (förstår att folk kan uppskatta det gör jag dock).
Reggae med skånsk touch är ännu värre imho... :)
Skånsk hip-hop är också en stil jag ej har varmt om hjärtat...
olle lindblad
2006-04-10, 10:48
Helt ok.
reinholdsson
2006-04-10, 10:50
Den var så bra så jag behövde bara lyssna på 20 sek av låten...
*grr*
Hehe. Det här ser inte helt ljust ut.
MUGEN: Om det nu skall vara skånska så är Timbuktu givetvis kungen. Peps är jag inte speciellt förtjust i.
Kyckling i fun light *hmn*... Det kanske vore nått...
har alltid gillat Timbuk :) . men av skåningarna så är det tveklöst T.R som utmärker sig mest, utom tvivel en av dom bättre i sverige de senaste åren.
hett tips: T.R - Dåtid, Nutid, Framtid
Älska reggae. Nu är detta kanske inte världens bästa reggae, svenska akademien gör andra saker bättre...
Pepparkakssmurfen
2006-04-10, 10:57
Nej. *rolleyes*
skaplig tycker jag, alltså varken bra eller dålig
Denna känns lite mer sommar, iaf för mig :D
Klickiz (http://www.htfr.com/playlist/?catno=MR174498)
hahavaffan
2006-04-10, 11:07
Usch nej...
Denna känns lite mer sommar, iaf för mig :D
Klickiz (http://www.htfr.com/playlist/?catno=MR174498)
Vad var det? TV-spelsmusik? Eller är det någon typ av techno jag inte förstår? :confused:
Nina: det var OK tills jag började lyssna på texten, vilken var riktigt dålig. Den går att liknas vid Kentas bidrag till melodifestivalen: "blaa, ungar dör som flugor på stan, blaaa..." Lite segt med låtar som rankar ner på folk med mer tillgångar än de...
Annars är reggae rätt soft.
(jag lyssnade inte på hela låten så jag fick förståss inte hela bilden)
Edit: reggae ska handla om att bli hög, inget annat. =)
Varken bra eller dålig.. har oxå svårt att dischiffrera låtar med dialekter *popcorn*
Vet inte varför men hade förväntat mej annat av kwonis länk :D
(Sen vad frånvaro från allmänforumet för med sej--> vad fasiken är ALBATROSS som kommer upp i varje poll? :laugh:
Fyfan!
Med en blandning av musiken som låter som hämtad ur en dassig tysk p-macka från 80-talet och en jävla skåning ...som verkar ha en tag-team kamrat som försöker lossa iväg en sån där ultra-basröst man bara hittar hos en riktigt svart neger - på skånska ..
Nina ... det här är värre än när min morse fattade tycke "för gypsie kings" o spelade sönder ett år av min uppväxt.
Vet inte varför men hade förväntat mej annat av kwonis länk :D
Då går jag ner i min källare alt Beng Pege eller? :D
grisbil3n
2006-04-10, 11:25
Fyfan!
Haha det ekar.
Då går jag ner i min källare alt Beng Pege eller? :D
Något ditåt ja :D
I like.. Inte deras bästa låt på långa vägar men ändå bra (bästa är ju lätt "mål i mun")
Äntligen kommer ju svenska akademien till Uppsala (på reggaefestivalen yay) så nu får man äntligen se dem live :D:D:D:D
Fruktansvärt kasst. Är ännu sämre än Mr Cool - Samlade Tankar, vilken iofs inte skall underskattas.
viktor88
2006-04-10, 12:51
Albatross osv.
mangemani
2006-04-10, 12:58
ooff,villken gräslig musik för öronen,kunde lika gärna ha hett på en rapplåt:(
Lätt att förstå texten, väldigt dålig låt tyvärr.
delta_mats
2006-04-10, 13:26
Slog av direkt när dom började sjunga. Är det nå skåningar eller?
Slog av direkt när dom började sjunga. Är det nå skåningar eller?Gotländska ffs! Fast det kommer en stockholmare mot slutet. *popcorn*
Det är dock roligt och intressant att se vad olika smak folk har.
Det vissa tycker är illa kan andra älska och njuta! :)
Ah denna mångfald i musikdjungeln! :thumbup:
HajduMan
2006-04-10, 14:10
Svenska akademin is the shit :hbang:
låten går hem i mina öron iaf. svenska akademin :thumbup:
Skåningarna har något, vad det nu är - trillar dit gång på gång, om det låter skånskt:
Sv Ak
Timbuktu
Wilmer X
Kal P Dal
Peps
Dan Hylander
Tears
Alf
m fl
Arnesson
2006-04-10, 14:47
Personligen tycker jag det låter illa, gränsen till töntigt. Men det tycker säkert andra om den musiken jag lyssnar på.
Så lyssna på du :thumbup:
Klicka för att lyssna: Vetande - Svenska akademien (http://www.betraktaren.com/svenska_akademien/mp3/Svenska%20Akademien%20-%20Vetande.mp3)
Kan ni öht förstå vad de sjunger? Har jag dålig musiksmak? :) Jävigt bra är det i alla fall. Får mig att längta efter malmöfestivalen och härlig sommar!!
jag är från malmö och förstår allt dom säger.
men suger gör det. vänsterrap är så jävla tröttsamt dåligt
Slayerized
2006-04-10, 15:29
Svenska Akademien är skitbra. De sparkar lätt skiten ur lille Jason från Östra Torn, även om han är grym han också, speciellt med Helt Off.
Denna låten var, efter nogrannare lyssnande, sådär. Men "En varning", "Snapphaneklanen", "Mäster Bläster", "Den obligatoriska slagdängan" och framförallt "Du vill så du kan" är låtar som jag spelar dagligen.
Peps spelar i en division för sig själv!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.