Visa fullständig version : Deffar du nu?
Ja gör du det? Antar att det är många som gör det nu inför sommaren.
Själv så är svaret ja
Nej, men skulle kanske behöva..
ja, fast nu äter jag godis och dricker cola. Köpte 18 liter igår ;)
nu kom poolen upp också efter lite letande bland funktionerna :)
King Grub
2006-04-09, 08:45
Är deffad året runt.
Folk som är i form på sommarn bantar.
Folk som prickar formet till dec, ja dem deffar.
Nej, måste bygga lite mer muskler först.
ja, jag deffar (eller satsar på att få bort fläsket, mkt muskler har jag inte... men hellre det än att vara tjöck)
Du?
*popcorn*
Jag bantar. ;)
Jag är fluffig året runt.
Jag är fluffig året runt.
Du har Grub-mentaliteten, ha samma form året runt :)
HookersUnited
2006-04-09, 09:10
Försökte i 2 veckor, sen insåg jag att det är snyggt att vara knubbig.
Otto GROV
2006-04-09, 09:12
jag klär i fett,,,,,
Vesseldahl
2006-04-09, 09:15
Nope.
Jag bantar. ;)Jag bantar också! Har man stake, vågar man säga att man bantar. Deffar gör man efter en medveten och avsiktlig viktuppgång. Min viktuppgång var väl inte direkt omedveten men garanterat oavsiktlig.
Kvinnor bantar medan män "trimmar bort lite fläsk", "skall komma i form", "satsar på att få bort fläsket" etc. Så har det låtit i alla tider. Nu "deffar" de också.
En på brädan spridd uppfattning är att "banta" innebär att man struntar i om man förlorar muskler bara man minskar i vikt, medan att "deffa" innebär att man gör vad man kan för att behålla musklerna under viktnedgången.
Skitsnack!
När man, som jag, kommer till en punkt där man inser att "nu fan får det vara nog", ja då är det dags att: Just det, banta!.
Naturligtvis vill man behålla sina muskler men det handlar forfarande att banta. Det handlar om att få bort fett som man har lagt på sig ofrivilligt.
//hasse36 - reder ut begreppen
Jag är stenhård året runt.
Formar om kroppen är vad jag håller på med. Efter mer än 15 års förfall med rejäl övervikt så är jag nu i en fas där vikten kryper saaakta nedåt, hekto för hekto, vecka för vecka. Sedan om man kallar det för att deffa el. något annat, jag det kvittar för mig :cool: ...
Jag är stenhård året runt.
Det kan jag intyga eftersom jag tränar på samma gym.
Nej, jag är hårdrockare.
Det här med att deffa verkar ha blivit en självklarhet? Mina vänner och träningpartners, som för övrigt inte alls är stora och verkar vara hardgainers eller något sånt, är totalt inne på deff-spåret. Dom kan vara beniga som pinnar men det ska ändå deffas fram rutor som dom inte har. :thumbup:
jag började för 2 veckor sen men insåg snabt att jag inte skulle hinna bli av med ca 20kg fett till sommarn så jag prickar formen till december istället, alltså deffar jag. :)
Nej, jag har bantat ner mig ett kilo de senaste veckorna för att känna lite på en lättare kropp. Får se om det blir ett kilo till, men att kalla det "deffa" vore att bidra till begreppets urholkning.
edit: jag ser att banta vs deff redan varit upp för diskussion
Folk som är i form på sommarn bantar.
men om man gör som jag och bantar men inte är i form till sommaren då?
saknar alternativet bantar
Arf Pingvin
2006-04-09, 10:05
Jag deffar just nu för att det blev för tungt för lederna att släpa runt massa extrakilon på motionspassen. Hur jag ser ut under sommarn ger jag blanka fan i. Brukar annars öka i vikt och styrka under sommarn, utan att grisbulka.
RajtanTajtan
2006-04-09, 10:40
Jag bantar också! Har man stake, vågar man säga att man bantar. Deffar gör man efter en medveten och avsiktlig viktuppgång. Min viktuppgång var väl inte direkt omedveten men garanterat oavsiktlig.
Kvinnor bantar medan män "trimmar bort lite fläsk", "skall komma i form", "satsar på att få bort fläsket" etc. Så har det låtit i alla tider. Nu "deffar" de också.
En på brädan spridd uppfattning är att "banta" innebär att man struntar i om man förlorar muskler bara man minskar i vikt, medan att "deffa" innebär att man gör vad man kan för att behålla musklerna under viktnedgången.
Skitsnack!
När man, som jag, kommer till en punkt där man inser att "nu fan får det vara nog", ja då är det dags att: Just det, banta!.
Naturligtvis vill man behålla sina muskler men det handlar forfarande att banta. Det handlar om att få bort fett som man har lagt på sig ofrivilligt.
Då menar alltså att om en muskulös kille som ligger på ett överskott, som omedvetet äter lite för mycket kcal och helt plötsligt har det rusat iväg under ett antal månader(ALLTSÅ INGET PLANERAT) När han sen vaknar upp och inser att han lagt på sig lite väl mycket och då följdaktligen börjar dra ner på maten för att bli av med fettet, bantar han då?
Nej han deffar för att få definition på sina muskler.
Jag håller nog snarare på att försvinna... 69Kg vägde jag mig till igår - det är väl typ genomsnittsvikten för 12 åriga tjejer...
Avslutade min 'bantning' i förra veckan.
Men enligt hasses defintion så borde det vara en deff, eftersom det var en avsiktlig uppgång, jag siktade på 90 kg tills ett visst datum, lät det gå till 92 och bestämde mig för att väga 82 när jag fyllde 18, vilket gav mig 12 veckor.
Jag har aldrig riktig förstått varför man ska plåga sig med att gå upp och ned i vikt hela tiden :confused:
Jag håller bra form året runt. Punkt. Satsar jag på att tävla deffar jag 12 veckor. Punkt. Det finns inget där emellan.
Svar på pollen. Nej.
Slartibartfast
2006-04-09, 11:29
Jag har aldrig riktig förstått varför man ska plåga sig med att gå upp och ned i vikt hela tiden :confused:
För att ifall man vill bygga utan att ha järnkoll på hur mycket man sätter i sig och gör av med, så måste man ligga på ett rejält överskott.---->fetma--->deff.
För att ifall man vill bygga utan att ha järnkoll på hur mycket man sätter i sig och gör av med, så måste man ligga på ett rejält överskott.---->fetma--->deff.
Såklart inte.
Slartibartfast
2006-04-09, 11:31
Såklart inte.
Que?
Que?
Man behöver inte bli fet för att bygga muskler även om man inte har järnkoll på hur mycket man sätter i sig menar jag.
King Grub
2006-04-09, 11:33
För att ifall man vill bygga utan att ha järnkoll på hur mycket man sätter i sig och gör av med, så måste man ligga på ett rejält överskott.
Såklart inte.
Det är träning och EAA som är dom stora faktorerna bakom en positiv proteinbalans, inte överätning till fetma.
Såklart inte.
Härmis. http://bestsmileys.com/tongs/10.gif
Har aldrig deffat, men börjar fan bli dags snart asså... :whipped:
Slartibartfast
2006-04-09, 11:57
...
Jo, det vet jag. "fet" behöver man ju inte bli, men man måste ligga på kaloriöverskott, och har man inte järnkoll så är det lätt hänt att man ligger kvar på samma kroppsvikt utan att man går framåt om man äter för lite. Går man stadigt upp i vikt vet man att man har en marginal.
Jo, det vet jag. "fet" behöver man ju inte bli, men man måste ligga på kaloriöverskott, och har man inte järnkoll så är det lätt hänt att man ligger kvar på samma kroppsvikt utan att man går framåt om man äter för lite. Går man stadigt upp i vikt vet man att man har en marginal.
Står jag still i vikt så räknar jag faktiskt med att jag går upp i muskler och ner i fett, beroende på att jag kör så mycket näringstajming.
Perscitus
2006-04-09, 12:07
Håller formen året runt. Ibland blir jag lite fetare om jag ligger i riktigt och äter ett tag. Men vill jag komma i form är det bara att jag anstränger mig lite mindre för att få i mig den förbannade maten.
Jag har nog någon form av ätstörning för jag har aldrig i hela mitt liv kännt välbehag när jag ätit utan det har alltid varit något nödvändigt ont. Stoppa in maten i munne, tugga, tugga, tråka ååh, svälja. Sista tuggan är en seger! Även när jag är svälthungrig är det såhär. Men fördelen är väl det med formen, nackdelen att det är tråkigt att ogilla mat som man ändå måste äta x antal gånger om dagen livet ut. Egentligen borde man bli näringsfysiolog och uppfinna den där magiska gröten som inte smakar någonting och tillgodoser alla näringsbehov! :)
mistermr
2006-04-09, 12:15
Jag håller bra form året runt. Punkt.
Instämmer helt och hållet!
Radiohead
2006-04-09, 12:28
albatross?
Nej han deffar för att få definition på sina muskler.Definition av muskler får man både av deff och bantning. Ja, om man nu "har" några muskler.
Här på brädan finns bla en snubbe i klassen 135+ och du må tro att han är stark. Det måste man vara för att kunna bära upp en sådan kropp. Om han bantar med förstånd (vilket han gör) kommer han att kunna behålla en hel del muskler. Men att kalla det för att deffa vore patetiskt.
RajtanTajtan
2006-04-09, 12:49
[QUOTE=hasse36]Definition av muskler får man både av deff och bantning. Ja, om man nu "har" några muskler[QUOTE]
Du sa ju att det kallas deff om det endast föregått av en planerad viktökning.
Men nu börjar du närma dig det som de flesta anser vara en deff. Det har mer med muskler och energiunderskott att göra, än med ngt som sker efter en planerad viktökning. Bara för att man blivit fet utan planerad bulk, så kan man ju givetvis deffa.
RajtanTajtan
2006-04-09, 12:50
error
Mr. Moose
2006-04-09, 12:51
Ja, jag "deffar" mitt feta lekamen.
Är "försökskanin" i en testgrupp som utvärderar en ny diet från T-Nation.
"The Cheaters Diet" av Joel Marion, so far so good.
Claes
RajtanTajtan
2006-04-09, 12:52
Definition av muskler får man både av deff och bantning. Ja, om man nu "har" några muskler.
Du sa ju att det kallas deff om det endast föregått av en planerad viktökning.
Men nu börjar du närma dig det som de flesta anser vara en deff. Det har mer med muskler och energiunderskott att göra, än med ngt som sker efter en planerad viktökning. Bara för att man blivit fet utan planerad bulk, så kan man ju givetvis deffa.
SÅ, äntligen fick jag till mitt inlägg.
Cerberus
2006-04-09, 13:17
ja fast inte just nu, har en liten deff-paus. Ska jobba på mitt upplägg idag så att jag har mer strategier för min hungriga hjärna..
Metal_boy_
2006-04-09, 13:29
Jag har dragit ner på kolhydraterna rätt saftigt men jag vill inte påstå att jag deffar.
jo tyvärr, jag är en fetknopp
Wennerberg
2006-04-09, 13:45
Är för fet för att deffa. Nu mer kallas det banta :)
Fluffar runt ... jag har käkat allt jag kommit över för att orka mer ... Men det känns inte som all energi går till musklerna. Jag ska börja med mycket kardio nu när det blir varmare och försöka undvika överdrivet fet mat. Vi får se var det leder först ...
Att deffa kräver både pengar och disciplin vilket jag inte har .
mistermr
2006-04-09, 14:03
Fluffar runt ... jag har käkat allt jag kommit över för att orka mer ... Men det känns inte som all energi går till musklerna. Jag ska börja med mycket kardio nu när det blir varmare och försöka undvika överdrivet fet mat. Vi får se var det leder först ...
Att deffa kräver både pengar och disciplin vilket jag inte har .
Att deffa sparar väl pengar?
A.Pahkamaa
2006-04-09, 14:06
Jag jobbar för att gå upp och väga fullt i 110an innan nyår, så svaret är njet. :D
Att deffa sparar väl pengar?
Inte om man får junkmaten gratis och allt nytttig måste man köpa själv ...
Här i hemmet är möjligheten att få i sig kalorier mitt minsta problem.
Jacksatan
2006-04-09, 14:38
Jag ska väl börja nån gång snart, men har väl inte sådär jättemkt motivation för tillfället...
Krokodil
2006-04-09, 14:58
Jag bantar också! Har man stake, vågar man säga att man bantar. Deffar gör man efter en medveten och avsiktlig viktuppgång. Min viktuppgång var väl inte direkt omedveten men garanterat oavsiktlig.
Skitsnack!
Precis min åsikt! :bow:
Jag bantar. Jag insåg att jag tappat kontrollen över min kroppsform och är väldig missnöjd med hur jag ser ut. Alltså bantar jag.
Deffat 10-11 kg. Det räcker för mig
grisbil3n
2006-04-09, 15:39
Jag håller bra form året runt. Punkt. Satsar jag på att tävla deffar jag 12 veckor. Punkt. Det finns inget där emellan.
Svar på pollen. Nej.
Dietar mig lite nu en gång för alla, sen ska jag köra på din bana.
Ironbabe
2006-04-09, 16:57
Jag deffar...OFRIVILLIGT!
Jag vill INTE bli smal..eller smalare.. *cry*
MasayaKato
2006-04-09, 16:57
Comebackat nere på gymmet?
Bronkitkorv
2006-04-09, 17:03
Jag deffade i några veckor i januari men sen insåg jag det meningslösa i självsvält (för MEJ alltså)...
Nu ska jag bli så tjock som möjligt innan semestern....
nix...men skulle kanske behöva det :D
Njeae. Jag vill inte gå ner i fettvikt utan bygga muskler, men jag vet inte om jag får i mig tillräckligt med energi för det än. Jag satsar på näringstimingen iallfall. :thumbup:
Du kan få lite av mig, hur många kilon vill du ha?
Ironbabe
2006-04-09, 19:40
Comebackat nere på gymmet?
Jag har tränat tre ggr hitills :D
Men det är inte därför jag tappar i vikt.. lillbabe suger bort mitt fett ALLDELES gratis :hbang:
Ironbabe
2006-04-09, 19:41
Du kan få lite av mig, hur många kilon vill du ha?
Muskelkilon?? Ge mig en sisådär 6 kg tack *flex* :D
MasayaKato
2006-04-09, 19:42
Jag har tränat tre ggr hitills :D
Men det är inte därför jag tappar i vikt.. lillbabe suger bort mitt fett ALLDELES gratis :hbang:
Såg dig allt nere med lillpottan för några veckor sen...
Metal_boy_
2006-04-09, 19:42
Många som säger att dom bantar. Jag förknippar bantning med äta så lite och sällan som möjligt. Bantning är knappast hälsosamt, det är sånt som dom som inte vet nått om kost gör för att gå ner i vikt och det slutar ju därefter.
Ironbabe
2006-04-09, 19:48
Såg dig allt nere med lillpottan för några veckor sen...
lillpottan?! :D
bra form på oss right? :D
var gömde du dig då?
JackDaniels
2006-04-09, 19:54
Banta..deffa...om folk ska börja trassla till sig i benämningar och skit så får dem göra det.
Jag är för tillfället inne i en diet för viktnedgång..scrue alla andra benämningar.. :booty:
MasayaKato
2006-04-09, 20:19
lillpottan?! :D
bra form på oss right? :D
var gömde du dig då?
Var mest tröjor och dekaler!
Vid latsdragen och rodden
Pepparkakssmurfen
2006-04-09, 21:10
Lite halvseriös deffning.
Zarrtosht
2006-04-09, 21:13
Jag skulle vilja deffa, för jag behöver det, men jag vet inte hur, jag styrketränar ju och dricker protein å så, kan jag deffa samtidigt? Hur gör jag det isf?
Jag skulle vilja deffa, för jag behöver det, men jag vet inte hur, jag styrketränar ju och dricker protein å så, kan jag deffa samtidigt? Hur gör jag det isf?
du äter mindre
Zarrtosht
2006-04-09, 21:37
du äter mindre
damn! fruktade att det svaret skulle komma
kan jag inte gå ut och springa istället?
Rock'nRoll
2006-04-09, 21:44
Varför ska man deffa för? Då blir man ju ännu mindre?
AFanatic
2006-04-11, 10:09
Skulle säga att jag mest fluffar runt, men nog är det deff...
Skulle säga att jag mest fluffar runt, men nog är det deff...
Dluff? :confused:
keffat_liv
2006-04-11, 10:45
nej, e för lat. Väntar tills nästa sommar.
AFanatic
2006-04-11, 11:11
Dluff? :confused:
Mjaa kan stämma. Det fick mig helt osökt att börja tänka på Daimglass. *popcorn* :D
Progzilla
2006-04-11, 12:29
Har deffat snart tio veckor och 7 kg nu, ska banta bort fläsket jag fått under år av överdriven ölkonsumption och onödig bulkning. Sen ska jag aldrig mer bulka. Hellre mindre,friskare och snygg än stor,kraftig och rund.
Bilringen sitter hårt, riktigt hårt. Har någon tips?
Mjaa kan stämma. Det fick mig helt osökt att börja tänka på Daimglass. *popcorn* :D
Haha vafasen. Spara lite till mig, nu blev jag ju också sugen.
OnT. Jag deffar inte nu men om ca 2 månader drar dieten inför SM-Kvalet igång.
Kaboffastar
2006-04-11, 19:36
hasseeeeeeeeee36
Deff är väl en förkortning av definera om jag inte är helt ute och cyklar inte en förkortning för att "komma i tävlingsform efter en planerad viktuppgång".
Så länge man definerar sina muskler hur lite massa man än har så har man väl ändå just... definerat sina muskler ? AKA DEFFAT ? *rolleyes*
Ja gör du det? Antar att det är många som gör det nu inför sommaren.
Nope. Skulle det vara nödvändigt? va va va?
Gick ner 3kg inför en tävling nyligen om det räknas, dock var jag svinspinkig redan innan.
carloskar
2006-04-11, 20:05
Röstade ja. Deff är kanske fel ord egentligen.. Äter bra (+ pizza o chips ibland) skiter i cardio men styrketränar, tappar ett kilo varannan vecka ungefär.
Zarrtosht
2006-04-11, 20:12
Nej
Snyggt deffat, önskar jag också kunde göra så !
no1fitness
2006-04-12, 02:04
Jag gjorde det tills nyligen och kanske ska fortsätta. Har inte helt bestämt mig än. :eating:
Håller väl formen så gott det går.
Försöker plocka bort ett par kilo ja ...
Nej jag deffar inte, försöker bygga muskler så det blir värt att deffa senare någon gång.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.