handdator

Visa fullständig version : Är diskmedel farligt att dricka? :D

petersson
2006-04-07, 11:23
Råkade just dricka några droppar av misstag. Smakar riktigt illa gör det iaf :)

Tricklev
2006-04-07, 11:23
Ja, det är farligt.

Jesper
2006-04-07, 11:24
det är iaf jobbigt att få på händerna hela dagarna för då får man eksem som jag fått=(

petersson
2006-04-07, 11:25
Ja, det är farligt.

På riktigt? Det var inte maskindiskmedel åtminstone.

RassK
2006-04-07, 11:27
Senast jag testade dricka ett glas fick jag åka till akuten och bli magpumpad...
Men du kan ju alltid testa och se! :) :thumbup:

Sjyk
2006-04-07, 11:27
Skulle inte tro att det är farligt.

edit: sålänge du inte dricker större mängder än droppar :D

petersson
2006-04-07, 11:28
Senast jag testade dricka ett glas fick jag åka till akuten och bli magpumpad...
Men du kan ju alltid testa och se! :) :thumbup:

Inte snällt! Jag börjar redan inbilla mig att det känns i magen :laugh:

aitamaa
2006-04-07, 11:56
Vet två killar som snortade tvättmedel.. I tron att det var något annat.. Dom får höra än idag att det är bra att dom håller sig CLEAN :D

olle lindblad
2006-04-07, 11:58
Är det vanligt handdiskmedel är det ingen fara.

blekfet2
2006-04-07, 12:17
ledsen, men om du fått i dig mer än 5 droppar diskmedel under en 24h period så finns det en risk av att du kommer drabbas av droppus-penius (penisen ruttnar av i skaftet)

Diana
2006-04-07, 12:20
Vet två killar som snortade tvättmedel.. I tron att det var något annat.. Dom får höra än idag att det är bra att dom håller sig CLEAN :D
Wtf :D

Vet att jag läste förrut att det var någon som systematiskt hällt diskmedel i någon annans mjölk/kaffe och förgiftat denne, har för mej det va en arbetsplats de hände på.. så man ska nog inte göra det till en vana :D

Pepz
2006-04-07, 12:23
diskmedel är ju fettlösande så det är en ypperlig produkt under deff.. tas gärna med några droppar spolglans för ytterligare effekt

petersson
2006-04-07, 12:34
Wtf :D

Vet att jag läste förrut att det var någon som systematiskt hällt diskmedel i någon annans mjölk/kaffe och förgiftat denne, har för mej det va en arbetsplats de hände på.. så man ska nog inte göra det till en vana :D

Vad elakt!

diskmedel är ju fettlösande så det är en ypperlig produkt under deff.. tas gärna med några droppar spolglans för ytterligare effekt

Haha :)

grisbil3n
2006-04-07, 12:46
Har hört lösa rykten om en tokfan som groggade på skiten.

Juliette
2006-04-07, 12:56
Läste att Barbie Twins bästa rekommendation på fullaste allvar för att gå ner i vikt, var att hälla diskmedel över maten. :D För att då smakade maten så illa att man automatiskt åt mindre. *spy*

Är iof inte svaret på din fråga, men de verkade ju överleva iaf (inte för att jag hört något om dem senaste åren, så vem vet? de kanske har kolavippat pga diskmedelsförgiftning)

OggeP
2006-04-07, 12:59
Berätta gärna utförligt hur det gick till när du fick i dig diskmedel. Jag har kanske dålig fantasi, men det är rätt svårt att föreställa sig.

Papi
2006-04-07, 13:01
Diskmedel är ju fettlösande, så att smörja in magen med t ex Yes är ett bra sätt att bli av med fläsket och att gå ner i vikt! Så är det!

petersson
2006-04-07, 13:02
Berätta gärna utförligt hur det gick till när du fick i dig diskmedel. Jag har kanske dålig fantasi, men det är rätt svårt att föreställa sig.

Jag skulle snabbdiska lite prylar och hällde diskmedel på allting innan. Glömde tydligen bort glaset och blandade sen i saft. Tror dock diskmedlet låg kvar på botten eftersom den sista klunken smakade rejält beskt och illa.

Sällen
2006-04-07, 13:03
var det grön yes?:D

Den gula med Citronlukt smakar gott;)

OggeP
2006-04-07, 13:05
Jag skulle snabbdiska lite prylar och hällde diskmedel på allting innan. Glömde tydligen bort glaset och blandade sen i saft. Tror dock diskmedlet låg kvar på botten eftersom den sista klunken smakade rejält beskt och illa.

Ok det var ett förståligt misstag. Jag trodde att du råkade ta fel på din shaker och diskmedelsflaskan. :D

Det är nog ingen större fara då det är så små mänger.

Edit. Ta lite vatten i munnen och gurgla, blir det skum så bör du åka in till sjukan.

petersson
2006-04-07, 13:10
var det grön yes?:D

Den gula med Citronlukt smakar gott;)

Den var grön, men det är inte yes :)

Ok det var ett förståligt misstag. Jag trodde att du råkade ta fel på din shaker och diskmedelsflaskan. :D

Det är nog ingen större fara då det är så små mänger.

Edit. Ta lite vatten i munnen och gurgla, blir det skum så bör du åka in till sjukan.

Haha! Nej det skummar inte. Då borde det ju vara lungt :)

Metal_boy_
2006-04-07, 13:11
Lär ju inte va nått man dör av i små mängder iaf, med tanke på att det används på sånt vi äter på och dricker ur. Men snackar vi om lite mer mängder än om det skulle ligga kvar lite bubblor i glaset från disken, så beror det ju på hur pass drygt och koncentrerat diskmedlet är, det finns många olika. Det går ju därför inte bedöma generellt hur mycket diskmedel man kan få i sig.

OggeP
2006-04-07, 13:16
Haha! Nej det skummar inte. Då borde det ju vara lungt :)

Bra att du testade! :thumbup:

:D

Diana
2006-04-07, 13:21
Läste att Barbie Twins bästa rekommendation på fullaste allvar för att gå ner i vikt, var att hälla diskmedel över maten. :D För att då smakade maten så illa att man automatiskt åt mindre. *spy*

Är iof inte svaret på din fråga, men de verkade ju överleva iaf (inte för att jag hört något om dem senaste åren, så vem vet? de kanske har kolavippat pga diskmedelsförgiftning)
Hahaha
Jag minns iofs inte om det jag läste om förgiftningen innebar magsjuka eller rak linje på sjukhuset men det känns otroligt att man skulle kunna få i sej dödliga mängder utan att spy iaf :D

Diana
2006-04-07, 13:23
Mmmm du skulle stortrivas på mitt förra jobb :D har fan aldrig varit med om ett gäng 50 åriga damer med sämmre diskar kunskaper.

Diana
2006-04-07, 13:25
Lär ju inte va nått man dör av i små mängder iaf, med tanke på att det används på sånt vi äter på och dricker ur. Men snackar vi om lite mer mängder än om det skulle ligga kvar lite bubblor i glaset från disken, så beror det ju på hur pass drygt och koncentrerat diskmedlet är, det finns många olika. Det går ju därför inte bedöma generellt hur mycket diskmedel man kan få i sig.
Det kanske blir nästa Aspartam *popcorn*

petersson
2006-04-07, 13:26
Bra att du testade! :thumbup:

:D

Mm! Jag tyckte gurgla med vatten lät som en bra idé eftersom det fortfarande smakar lite diskmedel ibland :)

Mmmm du skulle stortrivas på mitt förra jobb :D har fan aldrig varit med om ett gäng 50 åriga damer med sämmre diskar kunskaper.

Haha!

christian
2006-04-07, 14:15
Lurade i en polare lite diskmedel en gång för länge sedan ute på en kanottur. Han fick hela munnen full men vet inte om han svalde något. Roligt var det iaf.. =)

olwe
2006-04-07, 14:31
Klart som faen att det inte är giftigt med några droppar handdiskmedel. Dumt att kleta ner bestick och tallrikar med gift varje dag. =)

Tricklev
2006-04-07, 15:21
Lurade i en polare lite diskmedel en gång för länge sedan ute på en kanottur. Han fick hela munnen full men vet inte om han svalde något. Roligt var det iaf.. =)

:MrT:

Kul skämt.

Tabbe
2011-04-02, 11:26
<3 kollo, åt just en del diskmedel.
Men inte farligt alltså :D