Visa fullständig version : Var sitter man bäst på Hovet?
Jag hade turen att få tag i Springsteen-biljetter igår både via telefon medan jag stod i biljettkön utanför Globen samt framme vid kassan och har nu ett trivsamt huvudbry. Ska behålla två biljetter och sälja de andra två till kompisar. Jag har sittplatser på sektion A8, rad 23 och sektion A23, rad 14. Jag var visserligen på Hovet förra gången men kan inte påstå att jag la särskilt stor notis om hur arenan såg ut - den gången hamnade jag dessutom nästan längst bak.
Är det någon som har koll på vilken sektion och rad som vore att föredra, av de två alternativen ovan?
//Jim
Så jävla långt fram som möjligt, man sitter riktigt risigt om man är på kortsidan.
Krokodil
2006-04-07, 08:22
http://www1.ticnet.se/images/arena/glohov.gif
http://www1.ticnet.se/images/arena/glohov.gif
Jo, jag har kollat på den där flera ggr men den säger ju inte om det är bättre med A8 som är närmare scenen men på en rad som är betydligt högre upp än A23 som visserligen är lite längre ifrån scenen men på en rad som är längre ner.
//Jim
Långt fram på A23 tror jag man ser bättre
Jag hade turen att få tag i Springsteen-biljetter igår både via telefon medan jag stod i biljettkön utanför Globen samt framme vid kassan och har nu ett trivsamt huvudbry. Ska behålla två biljetter och sälja de andra två till kompisar. Jag har sittplatser på sektion A8, rad 23 och sektion A23, rad 14. Jag var visserligen på Hovet förra gången men kan inte påstå att jag la särskilt stor notis om hur arenan såg ut - den gången hamnade jag dessutom nästan längst bak.
Är det någon som har koll på vilken sektion och rad som vore att föredra, av de två alternativen ovan?
//Jim
Härligt,älskar "Bossen" :thumbup:
Härligt,älskar "Bossen" :thumbup:
Ja, det ska bli så jäkla kul! Nu har jag nog bestämt mig för att ta biljetterna på A23, för rad 14 verkar så mycket bättre än rad 23. Jag hittade en panoramabild på www.globearenas.se som man kunde hasa omkring i och bilda sig en ganska bra uppfattning.
//Jim
Kebab-Arne
2006-04-07, 11:05
Varför spelar Springsteen på Hovet? Han har ju förbövelen fyllt Ullevi om jag inte minns fel? Borde ju åtminstone blivit Globen men kanske var upptaget...
Varför spelar Springsteen på Hovet? Han har ju förbövelen fyllt Ullevi om jag inte minns fel? Borde ju åtminstone blivit Globen men kanske var upptaget...
Han gör mindre spelningar också, på 90 talet så för han runt och spelade på klubbar och liknande.
Han fyllde Ullevi 2 dagar i rad 2003 (var där den sista) och 1985 då han även rockade sönder arenan (betongfundamet sprack så det blev renoveringar för miljoner) :thumbup:
Kebab-Arne
2006-04-07, 11:16
Han gör mindre spelningar också, på 90 talet så för han runt och spelade på klubbar och liknande.
Han fyllde Ullevi 2 dagar i rad 2003 (var där den sista) och 1985 då han även rockade sönder arenan (betongfundamet sprack så det blev renoveringar för miljoner) :thumbup:
Jo, men blir tråkigt för dom fans som inte får se han. Men desto roligare för de som får se han. Skulle då hellre gå på ett fullsatt Hovet än ett fullsatt Ullevi.
Jo, men blir tråkigt för dom fans som inte får se han. Men desto roligare för de som får se han. Skulle då hellre gå på ett fullsatt Hovet än ett fullsatt Ullevi.
Han lär nog komma igen med E-street band och då blir det Ullevi.
Jag vet inte men det var en ruggig stämmning 2003 på Ullevi :bow:
Det är en turné som hänger ihop med skivsläpp den 25 april, men ett helt nytt stuk. Han har flera gånger valt mindre arenor för att han vill, när han tycker det passar bäst ihop med materialet som ska framföras på scenen. Senast på Hovet var han själv på scenen utan att det kändes tomt - det hade aldrig funkat på Ullevi att få till rätt känsla då. Likadant -96 på Cirkus. Med andra ord lämpar sig säkert den nya skivans låtar bättre att framföra på en mindre scen.
Han lär nog komma igen med E-street band och då blir det Ullevi.
Jag vet inte men det var en ruggig stämmning 2003 på Ullevi :bow:
Visst var det det! Även om jag nu med stor entusiasm ser fram emot Hovet (om sisådär 44 dagar och 7 timmar) så går det inte att låta bli att längta efter en till konsert med E Street Band också.
//Jim
Ska man sitta bra på hovet, så är det väl tronen som gäller ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.