Visa fullständig version : Barn kan tacklas(hockey)..
http://youtube.com/watch?v=Bt3rng-ylZM
djävla stolpskott som bara går för att skada uppenbarligen
Barn? 16 åringar!?
Schysst propp iaf.
Karl_alfred
2006-04-06, 23:13
Lite väl många skär *rolleyes*
Riktigt lång avstängning får man hoppas!
Det är ju en regelrätt tackling, bara att den är lite hård.
Jäkla krut i den 16-åringen.
Det är ju en regelrätt tackling, bara att den är lite hård.
Nja i det fallet skule det klassas som meningen att skada så han lär inte komma undan så lätt.
Nja i det fallet skule det klassas som meningen att skada så han lär inte komma undan så lätt.
Han fullföljer ju bara, boarding visst..men avstängning känns överdrivet.
Metal_boy_
2006-04-07, 00:07
Inget fel på den tacklingen. Motspelarn stod ju inte stilla vid sarjen heller, utan båda kom in i rundeln i en hög fart och det hela blir/ser genast värre ut för att han åker igenom plexit. En bra fullträff helt enkelt. Kanske lite mycke armbåge, men jag tror inte det. Lite svårt att se.
Tigerkotten
2006-04-07, 00:09
Det var alldeles för många skär.
Snackar om att den e regelrätt, kan folk ens reglerna?
Å så säger de att boxning å MMA är farligt :laugh:
helvete! tror knappast att han tänkt sig den effekten. typ "lyckoträff" skulle jag säga.
För många skär(väldigt många=HÖG fart), regelrätt tackling i övrigt.
Nog för att ha hade hög fart men jag tror inte att killen hade fått några större men bara plexiglaset hållit. det ser ju ut som att det är själva brytningen i sidan som skulle göra ont och inte själva smällen.
Nog för att ha hade hög fart men jag tror inte att killen hade fått några större men bara plexiglaset hållit. det ser ju ut som att det är själva brytningen i sidan som skulle göra ont och inte själva smällen.
Nu vet jag inte hur stor effekt just pajandet av plexiglaset hade men man har ju sett innan grymma tacklingar där glaset inte gått sönder och ändå har folk sjunkit ihop, så man ska nog inte svära på att det är taskiga plexiglas och annars en snäll tackling. Var ändå en rätt bra fart.
Regelrätt tackling, varför han gör illa sig är det förbannade pansarglaset. Hade det varit plexglas som tidigare så hade det gått hur fint som helst.
Spelar ingen roll om det är en 130 kg klump som tacklar en, så länge man är mot sargen (som killen var) så gör det väldigt sällan ont.
Killen som fick tacklingen gör helt rätt och sätter kroppen i rätt position för att ta emot tacklingen och hade glaset hållit så hade han knappast kännt av smällen
Ja det kan jag
Tacklaren är i bild i början och då åker han lugnt, han försvinner ur bild och när han kommer i bild igen så har han just startat att trampa.
perfekt tacklingen ju.
Hur ska man klassa för många skär? Hade killen som blivit tacklad aldrig åkt efter pucken hade killen som tacklar fortfarande trampat efter pucken..
SKulle killen som fick tacklingen inte sätta emot för att han också tog många skär till pucken?
Man måste ju få tacklas trots hög fart.
perfekt tacklingen ju.
Hur ska man klassa för många skär? Hade killen som blivit tacklad aldrig åkt efter pucken hade killen som tacklar fortfarande trampat efter pucken..
SKulle killen som fick tacklingen inte sätta emot för att han också tog många skär till pucken?
Man måste ju få tacklas trots hög fart.
Dessutom glider tacklaren åtminstone från förlängda mållinjen..
Ja det kan jag
Tacklaren är i bild i början och då åker han lugnt, han försvinner ur bild och när han kommer i bild igen så har han just startat att trampa.
Alltså Pingu, kunde inte du hockey eller hur var det?
Killen tar sats ända från blålinjen, inga 2 skär där inte. Solklar boarding.
Min kompis som är hockeydommare och jag var iallafal överens att det var en brutal och regelvidrig tackling.. Den skulle ju upprört på vuxennivå.
AngelLove
2006-04-07, 10:20
Han är vid blålinjen, börjar åka efter, försvinner ur bild (då förmodar jag att han tar skär där med eftersom han har fart när han kommer in i bild igen) och sedan hinner jag uppfatta 6st skär, glider från förlängda mållinjen och tacklar.
Är det 3 man får ta innan en tackling för det inte skall bli boarding ni som kan reglerna ?
Alltså Pingu, kunde inte du hockey eller hur var det?
Killen tar sats ända från blålinjen, inga 2 skär där inte. Solklar boarding.
Killen tar ingen sats från blålinjen
Ingen utvisning där inte
Killen tar ingen sats från blålinjen
Ingen utvisning där inte
Är du blind eller kollar du på fel spelare? Solklar boarding, återigen.
Är du blind eller kollar du på fel spelare? Solklar boarding, återigen.
Vardags mat, händer otaliga gånger under matcher liknande tacklingar i sarghörnen.
Undra vem som är blind, kolla på backen när han ökar farten och så kollar du på tacklaren. Skulle han göra som du säger så är han nog den segaste hockeyspelaren i historien, ingen har så låg hastighet om han skulle ha tagit sats från blå. Killen tar 5 snabba skär och pang, hade inte pansarglaset krossats så hade det inte blivit mer än en tackling
Vardags mat, händer otaliga gånger under matcher liknande tacklingar i sarghörnen.
Undra vem som är blind, kolla på backen när han ökar farten och så kollar du på tacklaren. Skulle han göra som du säger så är han nog den segaste hockeyspelaren i historien, ingen har så låg hastighet om han skulle ha tagit sats från blå. Killen tar 5 snabba skär och pang, hade inte pansarglaset krossats så hade det inte blivit mer än en tackling
Om han så endast tar 5 skär (vilket han inte gör, han tar fler) så är det entligt regelboken utvisning. Jag får det till 7 rejäla skär innan han tacklar och det ÄR utvisning.
Jag rådfrågade dessutom en kompis som går på linjen i elitserien samt som huvud i lägre serier vad han tyckte. Gissa vad han sa?
Om han så endast tar 5 skär (vilket han inte gör, han tar fler) så är det entligt regelboken utvisning. Jag får det till 7 rejäla skär innan han tacklar och det ÄR utvisning.
Jag rådfrågade dessutom en kompis som går på linjen i elitserien samt som huvud i lägre serier vad han tyckte. Gissa vad han sa?
Spelar ingen roll vad han sa, det är nordamerikansk hockey det handlar om och där är det ingen utvisning.
Ett bra exempel är Mattias Johansson (tror jag det var) i Färjestad som slog emn pass vid blå, beundrade sin passning och blev tryckt av en hv71 kille. Han åkte på matchstraff trots att det var en regelrätt tackling, pga att Mattias blev skadad
Tigerkotten
2006-04-07, 11:20
Spelar ingen roll vad han sa, det är nordamerikansk hockey det handlar om och där är det ingen utvisning.
Ett bra exempel är Mattias Johansson (tror jag det var) i Färjestad som slog emn pass vid blå, beundrade sin passning och blev tryckt av en hv71 kille. Han åkte på matchstraff trots att det var en regelrätt tackling, pga att Mattias blev skadad
Okej sant nordamerikansk hockey, visste ej reglerna var annorlunda där. Men hur är reglerna där då? Hade det varit i Sverige hade det varit utvisning iaf.
Håller med det dära ang FBK dock, men det var gränsfall eftersom som jag minns det gick axeln på huvudet? Men han får ju skylla sig själv om han har huvudet så långt ner med.
s_himself
2006-04-07, 11:39
Jag håller med Pingu. Det är ju inte personen han jagar. Det är ju pucken. Sedan fullföljer han med en tackling. vadå. ska han försöka glida från blålinjen för att få tackla killen? han börjar ju trampa och jaga strax innan blålinjen, vilket är jävligt vanligt. Dessutom slutar han faktiskt trampa innan förlängda mållinjen och glider hela vägen innan han tacklar. Så för många skär är det definitivt inte. Sedan att han trampat upp hög fart är ju för att han jagar puck. Tycker ni han ska ställa sig och vänta på att puckföraren ev. kommer förbiåkandes? Eller att han ska bromsa innan tackling? Jag har iaf aldrig sett någon bromsa för att den har hög fart. Och som dom säger. hade glaset hållt hade det troligvis aldrig varit någon fara för killen. Brukar sällan göra ont att få en regelrätt tackling.
Jag tycker sargen ser väldigt låg ut också?
(b) When a player injures an opponent as the result of
“boarding,” the Referee shall have no alternative but to
impose a major plus a game misconduct penalty on the
offending player.
Taget ur regelboken. Det må vara skillnad på NHL-nivå, men det här är junior-nivå.
Angående Mattias Johansson kan jag inte uttala mig, har inte sett den tacklingen. Men jag kan tänka mig att det var "checking to the head" vilket ska bedömas hårdare i årets säsong.
Å så säger de att boxning å MMA är farligt :laugh:
haha ja, jävla idioter!
(b) When a player injures an opponent as the result of
“boarding,” the Referee shall have no alternative but to
impose a major plus a game misconduct penalty on the
offending player.
Taget ur regelboken. Det må vara skillnad på NHL-nivå, men det här är junior-nivå.
Angående Mattias Johansson kan jag inte uttala mig, har inte sett den tacklingen. Men jag kan tänka mig att det var "checking to the head" vilket ska bedömas hårdare i årets säsong.
Den tuffaste hockeyligan i världen är just på juniornivå, WHL i Canada. Det sägs i NHL att 2 "produkter" från WHL kan inte snudda vid varrandra utan att det blir fight.
Tittar man noga i vänstra hörnet i filmen så ser man att killen tar några skär, han syns bara en liiten sekund, sedan simmar han ur bild och kommer sedan tillbaka igen medans han trampar som en tok.
Så för mig tar han sats från blå, trampar som bara den, tittar inte ens på pucken medans han glider från förlängda och tacklar.
Pucken är flera meter ifrån spelaren när han träffar.
Tackligen i sig är det väl inget fel på men killen har faktiskt skickat iväg pucken innan han får smällen plus att bara ser spelaren.
Men tydligen behöver man inte bry sig om pucken i USA... *screwy*
Tittar man noga i vänstra hörnet i filmen så ser man att killen tar några skär, han syns bara en liiten sekund, sedan simmar han ur bild och kommer sedan tillbaka igen medans han trampar som en tok.
Så för mig tar han sats från blå, trampar som bara den, tittar inte ens på pucken medans han glider från förlängda och tacklar.
Pucken är flera meter ifrån spelaren när han träffar.
Tackligen i sig är det väl inget fel på men killen har faktiskt skickat iväg pucken innan han får smällen plus att bara ser spelaren.
Men tydligen behöver man inte bry sig om pucken i USA... *screwy*
Du är tacklingsbar 3 sekunder efter att du har släppt pucken i nordamerika
Har kollat upp lite och killen fick sys med 7 stygn på ena kinden och tacklaren blev givetvis inte utvisad. Inte heller blev det någon videogranskning efter det
internethjälten
2006-04-08, 09:20
killen som blir tacklad slänger handskarna -är inte det utvisning på sånt ?
Varför? Kanske nåt skär för mycket men det är annars en regelrätt tackling, inga höga armbågar eller tackling mot huvudet.
haha jag och farsan har världens diskussion om detta nu :) Han har jobbat 25 år i en ishall och säger att det är en av dem "våldsammaste" tacklingarna som han sett....visade filmen för en hockyspelare och efter sett den flera gånger så tycker han att den är korrekt...
jag tycker oxå den är korrekt.
Catstyle
2006-04-08, 10:42
Kan väl vara både våldsam och regelrätt?
Så här säger dom på andra sidan
http://hfboards.com/showthread.php?t=239030
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.