oggen
2006-04-06, 22:35
Tja, nu är jag tillbaka med en träningsjournal. *flex*
Just nu är allt tävlande slut och börjar ingen någon gång i september. Träningen som kommer att bedrivas nu är uppbyggnads träning enbart. Dock kommer jag slänga in lite kondition inför mönstringen. Mitt stora mål är att vinna rankingen för 110:an i år och slå lite svenska rekord.
Lite statistik:
Ålder: 17 fast fyller 18 den 15:e april.
Vikt: 106kg fast jag kommer gå ner några kilon för att kunna göra bättre poäng.
Längd: 183cm
Personbästa:
Knäböj: 260kg det gick rätt lätt upp, så jag tror jag har mer i kroppen.
Bänkpress: 115kg
Marklyft: 230 fast här har jag aldrig gått för fullt.
Mål för 2006:
Knäböj: 300kg
Bänkpress: 130kg
Marklyft: 260kg
Målen är högt satta enbart för att det ska sporra mig ännu mera.
Mitt upplägg kommer att se ut så här de närmaste månaderna:
Måndag:
Tung knäböj, komplement till ben + mage
Onsdag:
Marklyft, tunga när det känns bra och så kommer jag köra smala och sumo varannan vecka, + lätt bänk.
Fredag:
Tungbänk, kommer med hur mitt schema kommer se ut här senare, komplement till bröst mm.
Söndag:
Lätt bänk med gummiband + axlar.
Kommer antagligen att ta bort detta passet om några veckor då jag inte kommer hinna med det p.g.a. skolan.
Jag kommer inte att köra med någon utrustning fram till nästa tävling för att kunna bygga upp mig rejält.
Jag har även några delmål i träningen när det gäller utan utrustning.
Knäböj: 230kg
Bänkpress: 130kg (kör inte med tröja)
Marklyft: 240kg.
Såå det va nog allt. Kan ta lite bakgrunds fakta om mig också. Tränat styrkelyft i ca 6 månader nu. Innan dess spela jag handboll och fotboll. Går natur på gymnasiet om det är till något intresse. Jepp så nu får vi se om detta går..
Just nu är allt tävlande slut och börjar ingen någon gång i september. Träningen som kommer att bedrivas nu är uppbyggnads träning enbart. Dock kommer jag slänga in lite kondition inför mönstringen. Mitt stora mål är att vinna rankingen för 110:an i år och slå lite svenska rekord.
Lite statistik:
Ålder: 17 fast fyller 18 den 15:e april.
Vikt: 106kg fast jag kommer gå ner några kilon för att kunna göra bättre poäng.
Längd: 183cm
Personbästa:
Knäböj: 260kg det gick rätt lätt upp, så jag tror jag har mer i kroppen.
Bänkpress: 115kg
Marklyft: 230 fast här har jag aldrig gått för fullt.
Mål för 2006:
Knäböj: 300kg
Bänkpress: 130kg
Marklyft: 260kg
Målen är högt satta enbart för att det ska sporra mig ännu mera.
Mitt upplägg kommer att se ut så här de närmaste månaderna:
Måndag:
Tung knäböj, komplement till ben + mage
Onsdag:
Marklyft, tunga när det känns bra och så kommer jag köra smala och sumo varannan vecka, + lätt bänk.
Fredag:
Tungbänk, kommer med hur mitt schema kommer se ut här senare, komplement till bröst mm.
Söndag:
Lätt bänk med gummiband + axlar.
Kommer antagligen att ta bort detta passet om några veckor då jag inte kommer hinna med det p.g.a. skolan.
Jag kommer inte att köra med någon utrustning fram till nästa tävling för att kunna bygga upp mig rejält.
Jag har även några delmål i träningen när det gäller utan utrustning.
Knäböj: 230kg
Bänkpress: 130kg (kör inte med tröja)
Marklyft: 240kg.
Såå det va nog allt. Kan ta lite bakgrunds fakta om mig också. Tränat styrkelyft i ca 6 månader nu. Innan dess spela jag handboll och fotboll. Går natur på gymnasiet om det är till något intresse. Jepp så nu får vi se om detta går..