Visa fullständig version : Mer volym i armarna!
Hur bör man träna,äta,sova osv för att få mer volym i armarna?
utväckla gärna mera! Bör ja träna med tunga vikter,äta mycket o sova bra?
Eller träna med med mindre vikt men fler reps?
Precis som du måste äta sova och resten, för att resten av kroppen ska få volym.
Eller som redan nämts, optimalt!
Krille 87
2006-04-06, 22:28
utväckla gärna mera! Bör ja träna med tunga vikter,äta mycket o sova bra?
Eller träna med med mindre vikt men fler reps?
Är du nybörjare vilket jag antar att du är så ska du inte börja med tunga vikter. Då är det lätt att koppla in "fel" muskler. Så många reps, ligg mellan 10-15 i början tills du känner att du verkligen fått in tekninken.
Du bör äta bra, minst 5 mål om dagen, gärna mer och ät mycket bra mat.. För att gå upp i vikt måste du hamna på kaloriöverskott, är inte svårare än så.
En vettig proteinkälla till varje måltid brukar man säga. Sova bör du göra minst 8 timmar varje natt för att kroppen ska återhämta sig på bästa sätt. Du växer när du vilar :thumbup:.. Lycka till
Som allan, en vis gammal man sade. För att få ett par cm ökning i armmått så behöver du gå upp en ca 10 kilo i vikt.
Dvs - ät och träna !
lite fel har du där , nybörjare inom stryke träning är jag inte. Men har inte kolla på dessa saker, har styrke tränat sedan jag var 9år , är 16 nu. har fått till en ordentlig kula på båda armarna , men vill få mer volym i armarna som sagt.
Får jag fråga hur seriöst du lyft under dessa 7 år?
Sen du var 9 år?
Du borde kunna allt och vara bodybuilder om du börjat så tidigt. ^^
Kommer ihåg jag såg ett program på tv om ett barn till bodybuilderna som fick börja träna när han var 10.
När han var 14 som dokumentären gjordes var han ett berg!
Men har juh inte kollat på sånna saker juh
Metal_boy_
2006-04-06, 23:43
Träna, ät och variera.
Som det framkom i en annan tråd så är reps 10-20 (obs inviduellt) det ultimata för volymökning, kör så tunga armövningar du kan utan att fuska o försök att hamna runt 15 reps.
Att kasta upp stången i bicepscurl ger dig inte mer volym än korrekt utförande med mindre vikt.
Som det framkom i en annan tråd så är reps 10-20 (obs inviduellt) det ultimata för volymökning
upp emot 20 tycker jag låter tämligen meningslöst då detta blir mer uthållighetsträning. Om du känner att du har bra teknik vilket du borde ha om du tränat 9 år så tycker jag du ska köra runt 6-12 reps.
Träna inte strikt!
Dom snubbarna som står som flaggstänger och smyger upp vikten för att inte gunga det minsta. Ja dom förblir flaggstängar! Och du ville ha volym sa du så då ska du inte köra några urvattnade strikta bicepscurl.
Nej nu krävs det ett riktigt kraftutag. Då du är så brutalt mycket starkare i den negativa fasen. Så slänger du på en vikt som du är tvungen att gunga/svinga upp. Du ska altså inte på någe vis i världen kunna få upp vikten strikt.
När du väl har fått upp vikten i sitt topp läge så sänker du den mycket saaaakta För att gå till full sträck. Observera att du i bottenläget vid full sträck inte svingar från den positionen. Utan du böjer till lite på armvinkeln innan du svingar. För det kan fresta onödigt mycket på sen fässtena om du börgar från helt sträkt.
Här tar du en så pass tung vikt att du bara orkar köra svingmetoden och den negativa fasen max fyra gånger. Sedan tar du en ny vikt och kör lika dant tills armarna kroknar och det ska inte gå att göra mer än max fyra reps på den viktem. OBS ingen vila mellan viktbytena utan så fort du har släppt den ena vikten så ska du ha en annan stång färdiglassad med vikt nummer två. Typ jag kör en fyra på 72.5 sedan suger jag i på den andra curlstången med vikten 60kg och fortsätter.
Då det hät tar något fruktansvärt på överarmen och underarmen axlar baksida rygg så ska du vila minst 3 min innan du går på nästa sett.
Kör så här i tre varv det räcker då du har gjort sammanlagt nio sett på den övningen.
Sedan så tar du en Z-stång och kör två varv med den runt en 6 reps och då de första gångerna så går det inte att ha så mycket vikt på för armarna är nog lite spagge efter den raka curlstångsövningen.
Men ju starkare du blir så kan man lassa på ännu mer i Z-Stången för det är betydligt lättare att köra med den.
Nu har du bara en övning kvar det är omvänd bicepscurl med rakstång. Det är samma prinsip här du svingar upp stången för att sedan sänka den sakta och du bör inte gå över 6 reps. den här övningen suger också på ryggens övre del baksida axlar och översida underarmar samt bracilas muskeln som ligger under det stora bicepshuvudet.
Träna inte mer än en gång i veckan om du kör så här. För det är jävligt lätt att bli övertränad när du manglar en muskel så pass hårt.
Ta dej i kragen och prova det här så ska du se att dom vikterna du kör på idag. Kommer att kännas som en fjärt i det blå när du provlyfter dom efter någon månad. Samt att dina armar kommer att växa med dunderfart. Glöm ej att äta kontinuerligt och träna bena hårt för det gör att dina armar växer. det låter sjukt med hård benträning stimulerar hela kroppen.
Lycka Till :whipped: :eating:
Jag undrar vad Bartoll tycker om gurkans upplägg. :D
Får jag fråga hur seriöst du lyft under dessa 7 år?
självklart inte så seriöst dom två första åren , men sedan tog det fart ordentligt när man kommit in i det!
Gör nu som jag har sagt så blir du så här.
Gör nu som jag har sagt så blir du så här.
ska försöka följa det :)
Träna inte strikt!
Dom snubbarna som står som flaggstänger och smyger upp vikten för att inte gunga det minsta. Ja dom förblir flaggstängar! Och du ville ha volym sa du så då ska du inte köra några urvattnade strikta bicepscurl.
Nej nu krävs det ett riktigt kraftutag. Då du är så brutalt mycket starkare i den negativa fasen. Så slänger du på en vikt som du är tvungen att gunga/svinga upp. Du ska altså inte på någe vis i världen kunna få upp vikten strikt.
När du väl har fått upp vikten i sitt topp läge så sänker du den mycket saaaakta För att gå till full sträck. Observera att du i bottenläget vid full sträck inte svingar från den positionen. Utan du böjer till lite på armvinkeln innan du svingar. För det kan fresta onödigt mycket på sen fässtena om du börgar från helt sträkt.
Här tar du en så pass tung vikt att du bara orkar köra svingmetoden och den negativa fasen max fyra gånger. Sedan tar du en ny vikt och kör lika dant tills armarna kroknar och det ska inte gå att göra mer än max fyra reps på den viktem. OBS ingen vila mellan viktbytena utan så fort du har släppt den ena vikten så ska du ha en annan stång färdiglassad med vikt nummer två. Typ jag kör en fyra på 72.5 sedan suger jag i på den andra curlstången med vikten 60kg och fortsätter.
Då det hät tar något fruktansvärt på överarmen och underarmen axlar baksida rygg så ska du vila minst 3 min innan du går på nästa sett.
Kör så här i tre varv det räcker då du har gjort sammanlagt nio sett på den övningen.
Sedan så tar du en Z-stång och kör två varv med den runt en 6 reps och då de första gångerna så går det inte att ha så mycket vikt på för armarna är nog lite spagge efter den raka curlstångsövningen.
Men ju starkare du blir så kan man lassa på ännu mer i Z-Stången för det är betydligt lättare att köra med den.
Nu har du bara en övning kvar det är omvänd bicepscurl med rakstång. Det är samma prinsip här du svingar upp stången för att sedan sänka den sakta och du bör inte gå över 6 reps. den här övningen suger också på ryggens övre del baksida axlar och översida underarmar samt bracilas muskeln som ligger under det stora bicepshuvudet.
Träna inte mer än en gång i veckan om du kör så här. För det är jävligt lätt att bli övertränad när du manglar en muskel så pass hårt.
Ta dej i kragen och prova det här så ska du se att dom vikterna du kör på idag. Kommer att kännas som en fjärt i det blå när du provlyfter dom efter någon månad. Samt att dina armar kommer att växa med dunderfart. Glöm ej att äta kontinuerligt och träna bena hårt för det gör att dina armar växer. det låter sjukt med hård benträning stimulerar hela kroppen.
Lycka Till :whipped: :eating:
:laugh: :laugh: :laugh:
Glöm inte bunka upp med kortison och voltaren hemma innan bara.
:laugh: :laugh: :laugh:
Glöm inte bunka upp med kortison och voltaren hemma innan bara.
Jaha så du har provat? Det går inte att tyda på dina flaggstångsbilder :D
Öka i muskelmassa på hela kroppen.
Triceps är den största muskeln på överarmen, lägg mer energi där.
Kör strikt tills du vet att du behärskar en övning, sen kan ett visst mått av ändrat urförandet göra att du når ditt mål snabbare.
Biceps är en liten muskel som involveras mycket i ryggträningen så för en del kan det vara så enkelt att den behöver mindre träning för att kunna växa.
För en del är det tvärt om att den behöver mer träning (oftast flera pass.), t ex att man kör några set efter ryggträningen och sen kör man det normala bicepspasset på en annan dag.
Har du tränat länge så kommer inte ökningar snabbt heller men det är bara att kämpa på.
Slartibartfast
2006-04-07, 09:25
Som allan, en vis gammal man sade. För att få ett par cm ökning i armmått så behöver du gå upp en ca 10 kilo i vikt.
Det har jag också hört. Stämmer det faktiskt?
nej det stämmer inte :), inte på mig iaf
nej. Ta en rätt tanig nybörjare, låt han/hon bara träna armar ordentligt och äta precis som innan. Klart armarna kommer att växa men inte resten.
-93
73kg
35cm överarm
-06
88kg
41cm överarm
petersson
2006-04-07, 11:01
-93
73kg
35cm överarm
-06
88kg
41cm överarm
67kg
29cm överarm
88kg
37cm överarm
:)
Gorgoroth
2006-04-07, 11:56
Älskar det här träningsprogrammet. Tungt, skönt och framförallt roligt. Har dock bara kört det under deff (har funkat bra).
http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=257ovt2
Här är också ett mkt bra program som jag vill reckomendera:
http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=04-105-training
Mina två favoriter :love:
skulle inte tro det....
jag tränade inte triceps så jätte seriöst ett tag men sedan när jag lade om tankarna och prioriterade triceps så ökade mitt överarmsmått från 34cm till 36-37 på 4 månader och jag ökade endast 5kg så det är nog en myt att man måste öka 10kg för att öka armmåttet med några cm...
Men det kan ju bero lite på hur lång personen är, 10kg på en snubbe som är över 2m syns ju inte så mycket medans 10kg på en som är 170 syns något mer.
petersson
2006-04-07, 13:32
skulle inte tro det....
jag tränade inte triceps så jätte seriöst ett tag men sedan när jag lade om tankarna och prioriterade triceps så ökade mitt överarmsmått från 34cm till 36-37 på 4 månader och jag ökade endast 5kg så det är nog en myt att man måste öka 10kg för att öka armmåttet med några cm...
Men det kan ju bero lite på hur lång personen är, 10kg på en snubbe som är över 2m syns ju inte så mycket medans 10kg på en som är 170 syns något mer.
Jag vill inte vara elak men det kanske är så att det är lättare att öka armmåttet ett par cm när man inte har så jättestora armar (jag har själv 37or)
Jag vill inte vara elak men det kanske är så att det är lättare att öka armmåttet ett par cm när man inte har så jättestora armar (jag har själv 37or)
självklart är det så, men biceps var ju den muskelgrupp som jag prioriterade mellan biceps och triceps, vilket inte ledde någon vart. Tills jag kuggade ner bicepsträningen och satsa mer på Triceps, då började armarna växa.
Triceps ska vara den armmuskel som ska prioriteras för att öka överarmsmåttet.
självklart är det så, men biceps var ju den muskelgrupp som jag prioriterade mellan biceps och triceps, vilket inte ledde någon vart. Tills jag kuggade ner bicepsträningen och satsa mer på Triceps, då började armarna växa.
Triceps ska vara den armmuskel som ska prioriteras för att öka överarmsmåttet.
Tycker du man ska köra triceps 2 ggr/vecka? Funderar på det!
Tycker du man ska köra triceps 2 ggr/vecka? Funderar på det!
Jag kör bröst 2ggr/veckan och ena passet kör jag axelövningar och andra tricepsövningar. Så man kan säga att triceps får träning då 2ggr i veckan.
Ska du köra triceps 2ggr i veckan rekomenderar jag det jag kör.
Jag kör bröst 2ggr/veckan och ena passet kör jag axelövningar och andra tricepsövningar. Så man kan säga att triceps får träning då 2ggr i veckan.
Ska du köra triceps 2ggr i veckan rekomenderar jag det jag kör.
Jepp, tänkte också börja med bröst 2 ggr/vecka fast på lågreps. Är klen i bänk, darför.
Nobeliten
2006-04-07, 18:07
Glöm ej att äta kontinuerligt och träna bena hårt för det gör att dina armar växer. det låter sjukt med hård benträning stimulerar hela kroppen.
:whipped: :eating:
Vad har tung benträning med armar och göra?
Vad har tung benträning med armar och göra?
Va! Har du inte hört det senaste. Träna bena som ett svin så pumpar du upp armarna upp ner upp ner upp ner *screwy*
SamTheMan
2006-04-07, 23:38
lite fel har du där , nybörjare inom stryke träning är jag inte. Men har inte kolla på dessa saker, har styrke tränat sedan jag var 9år , är 16 nu. har fått till en ordentlig kula på båda armarna , men vill få mer volym i armarna som sagt.
Att börja styrketräna när man är 9 år låter inte som en bra idé.
Att börja styrketräna när man är 9 år låter inte som en bra idé.
Börjar man träna tyngdlyftning när man är 9 år med en bra tränare så låter det ungefär som vilken idrott som helst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.