Visa fullständig version : Vad för dator för max tre papp?
Min syster är i behov av en dator för att skriva, surfa (och med allt det innebär idag) och för musik. Eftersom de redan har en bra dator, så behöver den inte vara alls kraftfull, 3000kr har jag satt budgeten på.
Skärm, t-bord och mus finns redan, det är resten hon behöver - det ska dock inte vara något beg. utan nytt.
Hellre lite slöare och bättre kvalité.
Hellre lite snabbare än mycket utrymme.
Bönne
http://www.styggapojken.com/?product_id=133598
http://www.styggapojken.com/?product_id=132344
I min mening får du mer värde/prestanda om du ökar din budget till ca 5000. Då slipper du de riktigt kassa budgetprocesorerna, du kan minst dubbla mängden ram minne och kan uppgradera grafikortet till ett som åtminstone kalarar av att starta spel och kan skicka ordentliga upplösningar till TV apparater mm.
Mao 3 papp för en dator som är funktionsduglig i ett år eller 5 papp för en som gör jobbet i 3 år....
(datorbutiken har ett par billiga budgetpaket för den händige väldigt billigt samt att butikerna nere på ringvägen annonserar allihop budget burkar från 3 papp)
Good luck!
I min mening får du mer värde/prestanda om du ökar din budget till ca 5000. Då slipper du de riktigt kassa budgetprocesorerna, du kan minst dubbla mängden ram minne och kan uppgradera grafikortet till ett som åtminstone kalarar av att starta spel och kan skicka ordentliga upplösningar till TV apparater mm.
Mao 3 papp för en dator som är funktionsduglig i ett år eller 5 papp för en som gör jobbet i 3 år....
(datorbutiken har ett par billiga budgetpaket för den händige väldigt billigt samt att butikerna nere på ringvägen annonserar allihop budget burkar från 3 papp)
Good luck!Nu är det ju så att den verkligen inte ska användas till spel eller något alls i den slängen, de har redan en bättre dator, datorns enda syfte är för att skriva, sedan har möjlighet att surfa och kunna lyssna på musik.
CPU: AMD Sempron 3100+
Minne: 256 MB DDR 400 MHz
Hårddisk: 80 GB 7200 RPM
Optisk: CDROM-läsare
Nätverkskort: 10/100 Mbps
Grafik: Integrerat med möjlighet till uppgradering via AGP
Ljud: 6 kanalers Audio
Låda: ATX med USB och ljud även på fronten enligt bilden
Anslutningar: 6 x USB2.0, Audio, LAN, Parallell, Seriell, VGA, PS2
Garanti: 1års garanti på alla hårdvaror. Möjlighet att teckna 3års försäkring finns också
Det där finns för 2900kr lokalt, nu hittar man ju dock tyvärr inte mer specifikt om prylarna, men men.
Mao 3 papp för en dator som är funktionsduglig i ett år
Går datorn sönder efter ett år?
Ja, det är som med TV-apparater som går sönder precis efter garantin gått ut.
Nej men med funktionsduglig menar jag att den inte går så segt att man frustrerande stänger av datorn för att det tar för lång tid att ladda in windows... Du vet säkert vad jag menar.
Nej men med funktionsduglig menar jag att den inte går så segt att man frustrerande stänger av datorn för att det tar för lång tid att ladda in windows... Du vet säkert vad jag menar.Nej.
Nej.
Ok. Då får du försöka föreställa dig om du orkar. För jag totalvägrar att utveckla min mening.
(Springer iväg och gömmer mig bakom skylten med texten "onödiga svar") :D
Nej men med funktionsduglig menar jag att den inte går så segt att man frustrerande stänger av datorn för att det tar för lång tid att ladda in windows... Du vet säkert vad jag menar.
Min 600 kör windows 2000 utan att protestera.
se till att få åtminstonde 512 mb ram så du klarar köra windows XP... 256mb räcker knappt till.
se till att få åtminstonde 512 mb ram så du klarar köra windows XP... 256mb räcker knappt till.
Varför ska man köra Win XP, finns det något positivt med det utöver alla glada färger?
Varför ska man köra Win XP, finns det något positivt med det utöver alla glada färger?
Nä du kan köra linux eller vad tusan du nu vill. Däremot så är det nog ganska stor chans att en tjej som ska använda datorn till att skriva, surfa och lyssna på musik kommer använda windows XP, eftersom det idag är det vanligaste operativsystemet.
Nä du kan köra linux eller vad tusan du nu vill. Däremot så är det nog ganska stor chans att en tjej som ska använda datorn till att skriva, surfa och lyssna på musik kommer använda windows XP, eftersom det idag är det vanligaste operativsystemet.
Win2k duger till det också och kräver mindre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.