Visa fullständig version : Milkshake : Playboy-micke
Kallar den här för playboy-micke.
1l mjölk
5ägg
3skopor ON 100% whey choklad
2doseringar oboy
2 matskedar jordnötssmör
Smakar snickers!
Bra bit över 150g protein i den här drinken :)
Låter maffig! blir den inte väl lös i konsistensen? eller?
mvh
Hrrmmph.. Antar att det inte är någon grej att köra under deff?
MikeAlex
2006-04-06, 21:37
Hehe, knappast. Den landar på typ runt 1000-1500 kcal eller nåt?
Vad skulle vara så deff-vidrigt med den då? :confused:
Givetvis sveper man ( de allra flesta iaf ) inte en helt laddning á 150g protte på en gång...
Med lite sjyst bröd till så kan det nog bli :thumbup:
Vad skulle vara så deff-vidrigt med den då? :confused:
Givetvis sveper man ( de allra flesta iaf ) inte en helt laddning á 150g protte på en gång...
Med lite sjyst bröd till så kan det nog bli :thumbup:
Uhm, nu är jag inte värsta kostexperten men jordnötsmör, oboy och äggula?
drar ner med mer än hälften, så får du protein och bra fett. oboj kan man hoppa över, stoppa ner en banan också. (fast då är det väl inte snickers längre)
Ja?
Perfekt bulkmat, äggproteinets biologiska värde är ganska så högt. Mjölkprotein är inte fy skam, jordnötssmör är till mesta dels bra fett, och äggula i rå form är även den bra för en styrketränande individ. (kolesterol är alla steroida hormoners byggstenar i kroppen) :)
Upptaget av protein är inte lika högt från råa ägg som från kokta, så tyvärr... dessutom tvivlar jag starkt på att keoppen skulle kunna ta upp 150g protein om du nu sveper hele på en gång, har för mig att gränsen går vid 50-60g
Haha :D Vad baserar du det på milia? Vart har du läst det någonstans?
Så du menar att Frida på 55kg kan max ta upp 50-60g åt gången? Och detsamma gäller för steroid-arne på 155kg 5% kroppsfett? Dom har inte samma proteinomsättning och behov det vet du va?
Dessutom så åker inte allt protein ut i blodomloppet direkt, det beror till stor del på maten du äter, ett vassleisolat t.ex ser till att proteinet åker ut i blodet snabbare än sig vassleisolat nerblandat i massa fibrer fett och kött och potatis.
userfriendly
2006-04-07, 18:55
en LITER mjölk??? hur ska man få i sig det där till mellis då isf? *screwy*
då kan jag lika gärna ta en snickers o en proteindrink
en LITER mjölk??? hur ska man få i sig det där till mellis då isf? *screwy*
då kan jag lika gärna ta en snickers o en proteindrink
Jag dricker totalt 3l mjölk om dagen *popcorn*
sulle_bulle
2006-04-09, 09:23
Jag dricker totalt 3l mjölk om dagen *popcorn*
cancer snart
:bow: *grr27*
Thorwaldsson
2006-04-09, 09:40
cancer snart
Cancer av mjölk? Har jag inte hört innan. Berätta gärna mer.
vänta tills sökfunktionen funkar igen. Sök då på cancer +kalcium eller något liknande i näringsdelen.
cancer snart
Haha ska du försöka få mig cancerskrämd från mjölk?
Inte när jag jobbat dagligen med toluen, diklormetan, n-hexan.. nää du lilla gubben bättre får du försöka :)
Finns i flera trådar i näringsdelen som sagt om du orkar med att söka utan "sök". Kan dock ta lite tid. Men i korthet så handlar det om att det har setts kopplingar mellan högt kalciumintag och prostatacancer. Detta tros bero på att kalciumet förhindrade vitamin D's skyddande verkan.
Livsmedelsverket rekommenderar ett max på runt 2 liter mjölk per dag men erkänner att siffrorna inte är helt grundade då det finns lite forskning medans jag tror Grub postade att någon forskare(tror jag) sade runt 1 liter(motsvarighet i kalcium då). Fråga Grub för bättre information.
Dock får man också tänka på att prostatacancer väldigt sällan uppstår innan 45 års ålder och är vanligast i runt 70. Men det är väl något att tänka på om man har ett extremt högt intag av kalcium.
Växtprocessen som sist (kan)blir prostatacancer startar vid runt 25 års ålder :)
Växtprocessen som sist (kan)blir prostatacancer startar vid runt 25 års ålder :)
Ok, tackar för infon. Dricker inte mycket mjölk längre, fast av helt andra skäl.
MikeAlex
2006-04-11, 14:37
Innehåller inte Vassleprotein väldigt mycket kalcium?
Innehåller inte Vassleprotein väldigt mycket kalcium?
Du kommer också få cancer nu, ledsen grabben. *innocent*
Metal_boy_
2006-04-11, 20:14
Men herregud så nu ska man inte dricka mjölk heller, nänä. Bara inse att man kan få cancer av det mesta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.