handdator

Visa fullständig version : Billigt och snabbt ADSL?

manko
2006-04-05, 19:40
Ska flytta från lägenheten där jag har BBB till ett ställe med endast tillgång till ADSL :(

Några förslag på bra, billiga o roliga ADSL operatörer?

Baan
2006-04-05, 19:41
BBB kanske? he he

bara kolla runt annars, jag fick för mig att dom flesta låg runt samma $ per månad

manko
2006-04-05, 19:43
vet att BBB har ADSL tjänst, men vill ha bästa, snabbast, billigast o möjligaste osv osvosovos :)

manko
2006-04-05, 20:00
vet att BBB har ADSL tjänst, men vill ha bästa, snabbast, billigast o möjligaste osv osvosovos :)

telia 24mbit 369kr/månad bindningstid på 12månader
glocalnet 24mbit 249kr/månad bindningstid på 12månader+köpe av modemet
BBB 24mbit 349kr/månaden Ingen start avgift eller bindningstid
TDC 24mbit 149kr/månaden(efter 6mån så blir det 299kr/månaden)+ingen startavgift, inge modemkostnad och ingen bindnings tid. Men dock aldrig hört talas om detta företag så vet inte om är bra eller inte.

var några jag hittade iaf

King Grub
2006-04-05, 20:02
Telia tycker jag är bäst. Några kronor mer, kanske, men snabb, superb service och tjänster, plus snabbare uppkoppling hela tiden än vad det "skall" vara.

kimonque
2006-04-05, 20:02
http://se.pricerunner.com/broadband/browse

tossefar
2006-04-05, 20:03
Mjo telia är bäst, stabilast och oftast snabbast. Men lite dyrt.

Baan
2006-04-05, 20:04
snabbare än så går nog inte ADSL i dagsläget och tror inte man kan räkna med några större utbyggnader, tekniken håller inte för det.

TDC ser ju onekligen lockande ut, dom gör en del reklam i tidningarna har jag sett. Det verkar vara ett stort danskt företag som ligger bakom så borde funka ändå. Omöjligt svara på hur supporten är, ADSL kan ju strula lite

occt
2006-04-05, 20:14
Jag har 24mbits telia och det funkar fin fint

Larsson
2006-04-05, 20:44
Du bör undvika glocalnet då det har en hel del dolda avgifter.

Sniggel
2006-04-05, 21:57
Jag betalar 299 för mina 8mbit Glocalnet som har en egentlig hastighet av max 1mbit.
Skitbra va? :hbang:

Men det är fortfarande det bästa alternativet jag kan välja här.

manko
2006-04-06, 08:01
planerar att ta TDC. Då det verkar vara helt okej. Och sen läste jag på ett annat forum att det funkar skit bra. Men dock så har det varit strul om man ska flytta/byta från en annan till dom. :)

Nina L
2006-04-06, 08:07
Jag betalar 299 för mina 8mbit Glocalnet som har en egentlig hastighet av max 1mbit.

Men det är fortfarande det bästa alternativet jag kan välja här.Samma här. Vi måste också byta. Jag vill ha ett riktigt snabbt och coolt. :cool:

Bestäm er nu. Vilket är bäst? Jag är besviken på Glocalnet. Telia hatar jag. We go way back. Är de verkligen bäst? Jag har nämligen lovat mig själv att bojkotta dem föralltid.

hasse36
2006-04-06, 08:29

Men det är fortfarande det bästa alternativet jag kan välja här.Är hastigheten uppmätt med TPTEST (http://www.tptest.se/)?

Om du har väldigt hög trafik från din dator kommer nedladdningshastigheten att sjunka. Det beror på att den dator du laddar ner från, får en bekräftelse (ACK) för varje IP-paket den skickar till dig. Om nu din lina är upptagen med annan trafik, minskar chansen att ACK:arna kommer fram i tid med omsändning till följd.

OnT
Jag använder Telia ADSL och skulle inte byta för en 50-lapp i månaden.

Nina L
2006-04-06, 08:29
http://www.netatonce.se/privat.php Den här verkar bäst för min del...

Ned: 28 Mbps
Upp: 1 Mbps
6 mån bindning

Men sjukt att om jag ändrar från 8 MB till 24 MB med Glocalnet så får jag sämre upp-tid.

Gimp
2006-04-06, 08:34
Jag använder comhem 8mbit, det är ganska dyrt och kostar 387:- i månader (eller något sådant) men hasigheten är jämn och håller det den lovar.

Eftersom det går över kabelnätet behövde jag inte skaffa en fast telefon för att få bredbandet och det var därför jag valde comhem istället för adsl, blev billigare så, tänk på det.

hasse36
2006-04-06, 08:48
http://www.netatonce.se/privat.php Den här verkar bäst för min del...

Ned: 28 Mbps
Upp: 1 Mbps
6 mån bindning

Men sjukt att om jag ändrar från 8 MB till 24 MB med Glocalnet så får jag sämre upp-tid.En nackdel med NetAtOnce är att de tar betalt för byte av MAC-adress. Varje nätverkskort har en sk MAC-adress vilket är (borde vara) ett unikt ID. Man kan alltså inte byta dator eller plugga in en router hur som helst. Nu kan man iofs ofta komma runt problemet genom att klona MAC-adressen.

I praktiken har man nog ingen större nytta av en 24MBit-lina. Har du användning för 24 MBit/s så håller du på med P2P. De nätverk som möjliggör riktigt hög DL kräver att du delar med dig lika mycket som du hämtar och din DL kommer därför oftast att bli lika med din UL. I alla fal om vi anlägger dygns- eller veckoperspektiv.

Nina L
2006-04-06, 08:51
En nackdel med NetAtOnce är att de tar betalt för byte av MAC-adress. Varje nätverkskort har en sk MAC-adress vilket är (borde vara) ett unikt ID. Man kan alltså inte byta dator eller plugga in en router hur som helst. Nu kan man iofs ofta komma runt problemet genom att klona MAC-adressen.

I praktiken har man nog ingen större nytta av en 24MBit-lina. Har du användning för 24 MBit/s så håller du på med P2P. De nätverk som möjliggör riktigt hög DL kräver att du delar med dig lika mycket som du hämtar och din DL kommer därför oftast att bli lika med din UL. I alla fal om vi anlägger dygns- eller veckoperspektiv.Jag kan tyvärr inte uttala mig om de olagligheter som du eventuellt nämner då jag har mitt fläckfria rykte att tänka på.

Jag kollade lite tester och NetAtOnce verkade inte vara några höjdare, fast det lät bra.

Är det här adhd, eller?
http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=%2Flink.do%3FtabId%3D0%26channe lId%3D-101085

Scratch89
2006-04-06, 09:05
Jag kan tyvärr inte uttala mig om de olagligheter som du eventuellt nämner då jag har mitt fläckfria rykte att tänka på.

Jag kollade lite tester och NetAtOnce verkade inte vara några höjdare, fast det lät bra.

Är det här adhd, eller?
http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=%2Flink.do%3FtabId%3D0%26channe lId%3D-101085
ADHD? :D

Nina L
2006-04-06, 10:18
ADHD? :DKul va? :)

manko
2006-04-06, 17:07
beställde TDC idag :)