Visa fullständig version : Knäböj
Då sökfunktionen inte fungerar.
Hur gör ni när ni kör tunga vikter på knäböj? Alltså hur får ni upp stången på axlarna?
Hur gör ni när ni kör tunga vikter på knäböj? Alltså hur får ni upp stången på axlarna?
ställer mig under stången. eller vad menar du?
:confused:
Stången står i en ställning, eller eventuellt i ett powerrack, så går man in under.
Finns inte det att tillgå, och du måste lyfta från golvet är det bättre att köra med stången frampå. Eventuellt kan du lägga stången på en stadig stol eller bänk, och träna knäböj med stången i famnen (i armvecken) istället för på nacken.
ställer mig under stången. eller vad menar du?
Jag menade att på mitt gym finns det ingen ställning.
Vad är det för typ av "gym"..???
AndersJohansson
2006-04-03, 19:17
Vad är det för typ av "gym"..???
Discogym? :thumbup:
Ber någon hjälpa dig upp med stången, kör frontböj istället så slipper du ha så mycket vikter.
Discogym? :thumbup:
*spy* *spy* *spy*
Mr. Moose
2006-04-03, 19:24
Frivändning och sen kör du böj med stången fram.
Claes
En annan lösning är att byta till ett riktigt gym!
snorre2000
2006-04-03, 20:16
när jag kör knäböj måste jag ha händer ganska nära axlarna för att för att de ska hålla upp stången. har stången en bit ner på ryggen kanske därför :/ vad tror ni?
BigForre
2006-04-03, 20:19
Jag menar att du kanske skulle överväga att byta gym...
när jag kör knäböj måste jag ha händer ganska nära axlarna för att för att de ska hålla upp stången. har stången en bit ner på ryggen kanske därför :/ vad tror ni?
som mig då, mycket av vikten vilar i händerna känns det som men jag trivs med det.
bluelight
2006-04-03, 21:24
Om du inte vill byta gym/tills vidare så kanske du kan använda någon bänkpresställning (höja upp den max eller något) som böjställning, om ni har någon sådan..
En annan sak kan ju vara att önska en knäböjsställning till ägaren.
Jag har bara en vanlig träningsbänk och då jag brukar köra böj så låter jag stången vara kvar på ställningen, flyttar ut bänken och sedan plockar jag stången från dess höjd, vilket bidrar till att jag måste ta och lägga ifrån stången i den grundaste delen på lyftet.....
Det kallas HARDCORE :D
Hur gör ni när ni kör tunga vikter på knäböj? Alltså hur får ni upp stången på axlarna?En sådan här är bra att ha:
http://www.jerum.se/gym/images/body-solid_powerrack.jpg
Fan jag vill också ha tillgång till powerrack så jag kan våga mig på det där extra repet!
Fan jag vill också ha tillgång till powerrack så jag kan våga mig på det där extra repet!
Ja det vore fint! Jag ska försöka få mitt gym till att skaffa ett sådant.
Ja det vore fint! Jag ska försöka få mitt gym till att skaffa ett sådant.
Det jag visade en bild på kostar under 5 000 kr inkl. moms, så det är inte direkt dyrt.
Jaja, nu kommer någon säkert dragandes med något superrack för 20 kkr som klarar att man ramlar med 400 kg i knäböjen... :)
Sluta skriv in er på gym som inte har ens har bas prylar som en power rack *grr27*
eller använd det som argument innan ni skriver på, "Jag skriver på men bara OM
ni ser till att fixa en power rack asap"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.