Visa fullständig version : då satt man här igen
och tryckte i sig sin vesuvio :/ *cry*
Kunde inte låta bli? Mitt i deffen? Ätardag?
Deppig allmänt?
Gott. Dags att toppa upplevelsen med två lite vanilglass då eller? Sexpack folköl och 200gram lättsaltade chips?
Gott. Dags att toppa upplevelsen med två lite vanilglass då eller? Sexpack folköl och 200gram lättsaltade chips?
Nej fy folköl, köp riktig öl istället wtf.
Godis smakar extra gott efter en pizza tycker jag och du har ju nu redan förstört 1-2 månaders träning med den där pizzan så ta godis med
Vesuvio?
När det finns kebabpizza. *screwy*
:eating:
Herkulez
2006-04-03, 19:28
Vesuvio?
När det finns kebabpizza. *screwy*
:eating:
jag rekomenderar en Ericsson istället för mobilen du tänkte
*fniss du sa bara att du hudflänger en i andra tråden*
förövrigt så tröståt jag ett skrovmål för 2timmar sen.
Kunde inte låta bli? Mitt i deffen? Ätardag?
Deppig allmänt?
Ätar dag:p men känns endå illa, var fruktansvärt hungrig och orkade inte ställa mig och laga mat, usch!
Känner igen känslan, den är hemsk.
bara försöka gå vidare
Bra gjort! man ska fan passa sej för att va ifrån skräpmat alltförlänge.. fick nästan självmordstankar när jag, efter flera nyttiga veckor, knappt njöt alls av slafsiga bullar igår :confused: nyttighetens mörka baksida utan tvekan :D
Folk är ju sjuka...
Är jag sugen på en stor pizza med mycket slafs och vitsås på så
äter jag det.
Vesuvio är ju för fan ingen pizza...
Folk är ju sjuka...
Är jag sugen på en stor pizza med mycket slafs och vitsås på så
äter jag det.
sen är vi ju en del som inte gillar slafsiga pizzor utan mer traditionella sånna.
vill jag ha kebab äter jag kebab, vill jag ha entrecote med bea så äter jag det och inte en pizza.
sen får folk äta kebabpizza bäst dom vill.
Jaja ät vad fan man vill men sluta må dåligt över det...
jag rekomenderar en Ericsson istället för mobilen du tänkte
*fniss du sa bara att du hudflänger en i andra tråden*
förövrigt så tröståt jag ett skrovmål för 2timmar sen.
*innocent*
Min specialare är en Capricciosa med kebab och bacon. Jessus vad god den är. Dock kollade alltid bagarna skumt på mig, och en sa tom "Är det verkligen gott?"
Hell yea
Nehe vad är det då? en slags köttpirog?
Nehe vad är det då? en slags köttpirog?
Det är grunden till en pizza, som att titta på ett paket smör och kalla det för beasås.
Det är grunden till en pizza, som att titta på ett paket smör och kalla det för beasås.
du skulle behöva en resa till Italien och lära dig vad en pizza är när en pizza är som bäst
du skulle behöva en resa till Italien och lära dig vad en pizza är när en pizza är som bäst
U go girl!
Var där senast i höstas och åt mycket pizza...
Deras pizzor totalt utklassar allt du kan finna här, mm vattnas i munnen på mig.
Dock åt jag inte vesuvio :P men dom har ett mindre urval och mindre på.
pizzorna. Favoriten var en med salami på tillsammans med 1L kanna med öl
på en uteservering i milano
Men sånna pizzor görs inte här, så man får ta det som finns, och då ska det
vara fyllning på...
Var där senast i höstas och åt mycket pizza...
Deras pizzor totalt utklassar allt du kan finna här, mm vattnas i munnen på mig.
Dock åt jag inte vesuvio :P men dom har ett mindre urval och mindre på.
pizzorna. Favoriten var en med salami på tillsammans med 1L kanna med öl
på en uteservering i milano
Men sånna pizzor görs inte här, så man får ta det som finns, och då ska det
vara fyllning på...
finns visst sånna pizzor här men inte i varje byhåla som dom turkiska pizzorna.
finns visst sånna pizzor här men inte i varje byhåla som dom turkiska pizzorna.
Jag vill ha adress och telefonnummer så ska jag åka på
utflykt imorrn!!!
Ciao ciao i sthlm har goa pizzor, dock har jag aldrig varit i italien o smakat en "riktigt"pizza.
Jag käkade en sk "italiensk" pizza på italiensk restaurang när jag var i Paris och den var inte alls god. Tacka vet jag pizzan som görs hemma i Stocktown! :thumbup:
Jag vill ha adress och telefonnummer så ska jag åka på
utflykt imorrn!!!
det finns en vi Stora mossen, kommer inte på namnet men den ligger i samma hus som kinakrogen där på andra sidan Drottningholmsvägen från tunnelbanan.
Det är en italienare som driver den och tror hans mamma står i köket.
JaggedAxe
2006-04-03, 20:56
Godis smakar extra gott efter en pizza tycker jag och du har ju nu redan förstört 1-2 månaders träning med den där pizzan så ta godis med
*screwy*
sen är vi ju en del som inte gillar slafsiga pizzor utan mer traditionella sånna.
vill jag ha kebab äter jag kebab, vill jag ha entrecote med bea så äter jag det och inte en pizza.
sen får folk äta kebabpizza bäst dom vill.
WORD, håller med rakt av:)
Den "Riktiga pizzan" är en vesuvio, Och till italien fråga. i italien har dom goda pizzor, men inte över allt..precis som här. Dom rikiga pizzorna får du hela stora skinkbitar, tunntunn botten och mycket mozzarella ost:) Jag vet detta iochmed att jag har bott där i tre år. Puss på dig!
Helena B
2006-04-03, 22:05
Nu är jag inte så där jätteförtjust i pizza. Men inte många pizzor, inte ens italienska slår hembakad pizza gjord på ciabattadeg och en massa fyllning.
jag måste slå ett slag för pan pizza i family size! Ska man äta pizza kan man väl lika gärna slå på stort med dubbelt så många kcal
Metal_boy_
2006-04-03, 22:37
Det luktar ätstörningar.
Annars är det väl bara köra vidare, lite hårdare och sluta lipa för att man faller för frestelser emellanåt.
Jag har aldrig någonsin ätit en hel pizza, jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan få ner en hel. :D Fast jag är å andra sidan inte så förtjust i pizza, det blir kanske 1-2 gånger per år.
Frippe_L
2006-04-04, 05:23
Jag har aldrig någonsin ätit en hel pizza, jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan få ner en hel. :D Fast jag är å andra sidan inte så förtjust i pizza, det blir kanske 1-2 gånger per år.
inte så stor kroppsligt heller kanske?
jag får ner iaf två normalstora med "viss" mättnadskänsla efter 1,5 :-) Lite läsk med på det sen....Men jag råkar iofs gilla pizza, har nog med det att göra.
grisbil3n
2006-04-04, 07:19
En klassiker jag brukade köra back in the days när man hade en pizzeria i huset och ytterligare en 100 m bort var att köra tre olika pizzor så man slapp ha beslutsångest.
det finns en vi Stora mossen, kommer inte på namnet men den ligger i samma hus som kinakrogen där på andra sidan Drottningholmsvägen från tunnelbanan.
Det är en italienare som driver den och tror hans mamma står i köket.
Du måste mena den här stationen va? Jag blev så rackarns sugen, ska minnas detta tills nästa gång jag är i storstan.
http://194.165.231.32/hemma/moeriksson/bilder/pizza.gif
vill jag ha kebab äter jag kebab, .
<---Självklart får kolokändisar rabatt :naughty:
Håller med helena till 110%, dom kan hälla choklad över sina hemkörnings-pizzor.. men INGET slår hembakat!
Hmm jag älskar att baka hemma, då kan man använda 5% ost, och det blir en redig proteinbomb istället! Men har lite svårt att få till den där klassiska smaken. Tomatsås gör jag själv, eller så köper jag olika färdiga pastasåser. Nått att rekomendera är lax på pizzan, med creme fraiche ovanpå.
Fler tips?
Überbiffen
2006-04-04, 12:39
Den bästa pizzan är Fantastico som den kallas på den lokala pizzerian. Tomat, ost, skina, oxfilé, beasås och svamp. Självklart ska det vara famliljepizza. :eating:
inte så stor kroppsligt heller kanske?
jag får ner iaf två normalstora med "viss" mättnadskänsla efter 1,5 :-) Lite läsk med på det sen....Men jag råkar iofs gilla pizza, har nog med det att göra.
:eek:
Nej kanske inte. :) Men vissa saker går bra att äta mer av, som glass till exempel. :D Pizza är så himla mättande, fast hemmagjorda kan ju vara riktigt goda.
Tacka vet jag vesuvio +banan & curry
Du måste mena den här stationen va? Jag blev så rackarns sugen, ska minnas detta tills nästa gång jag är i storstan.
http://194.165.231.32/hemma/moeriksson/bilder/pizza.gif
japp precis ligger i precis vid Ulvsundaplan liksom i fliken mellan Drottningholmsvägen och Ulvsundavägen. Det är ingen direkt metropol där så man kan inte gå vidare men man kan äta goda pizzor.
Har en kompis som bor precis där och som bott flera år i Italien.
Hon är mer än kräsen när det gäller italiensk mat men är lyrisk över det stället med.
H.Emanuel
2006-04-04, 19:29
Ciao ciao i sthlm har goa pizzor, dock har jag aldrig varit i italien o smakat en "riktigt"pizza.
Jag var med arbetskamraterna för några år sen och åt på den vid Jarlaplan. En kollega fick något obestämt hårigt (långa strån) i sin pizza. Sedan dess har jag haft svårt för pizza, ffa Ciao Ciao:s.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.