Visa fullständig version : JämO - Sveriges främste provokatör.
Alexander Bard och andra får ursäkta men det är Claes Borgström som rockar partyt.
Bojkotta VM på grund av bordellerna (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=575&a=534087&previousRenderType=6)
Dumleman
2006-04-03, 11:09
Helt rätt, de får gärna lägga ner hela fotbollsvm för mig :thumbup:. *springer och gömmer sig*
Helt rätt, de får gärna lägga ner hela fotbollsvm för mig :thumbup:.+1
Alexander Bard och andra får ursäkta men det är Claes Borgström som rockar partyt.
Sicken jävla jubelidiot. Vad fan är det frågan om? Vill han bara ha publicitet eller är det helt seriöst menat? Tror han verkligen att fotbollsvärlden bryr sig? Tror han ärligt talat att svenska fotbollsförbundet ens kommer att överväga detta?
Sicken jävla jubelidiot. Vad fan är det frågan om? Vill han bara ha publicitet eller är det helt seriöst menat? Tror han verkligen att fotbollsvärlden bryr sig? Tror han ärligt talat att svenska fotbollsförbundet ens kommer att överväga detta?
Nej självklart inte, men det väcker debatt.
Själv ska jag ner till Tyskland och se Sverige mot Paraguay! Några bordellbesök kommer det sannerligen INTE att bli!
paddanboy
2006-04-03, 11:38
Jag är hyffsat intresserad av fotboll men jag skulle ta den uppoffringen att bojkotta VM för att visa sitt ogillande över den vidriga sexindustri som VM medför. Att sedan myndigheterna verkar tillåta saken gör det ännu värre.
Det finns lyckliga horor, men i detta fall - importerade fattiga öststatsflickor som kommer dit för att tjäna sitt levebröd är ju enbart förjävligt.
Vidrigt, smittspridande och oetiskt.
Tror han verkligen att fotbollsvärlden bryr sig?
Vad menar du? Anser du att prostitution borde vara olagligt och att Tysklands lagstiftning är fel är det väl något att bry sig om? Bry oss ska vi göra, men hur det ska manifesteras kan diskuteras.
För övrigt var det ett lysande utspel, det behövs mer ställningstagande, inte mindre. Därmed inte sagt att jag tycker vi ska bojkotta VM. Det JämO tar upp är människohandel i form av traficking, som inte är lagligt i Tyskland, vilket jag tycker är ganska dumt av honom att göra eftersom vi har samma problem i Sverige trots att vi inte har lagliga bordeller. Sedan vore det lite fegt av politiker att mota idrotten framför sig att ta skiten efter en bojkott, varför inte bojkotta några möten med Merkel eller kanske ett ministermöte i Berlin? Borgström kommer inte att behöva ta en enda smäll, det skulle fotbollsförbundet och fansen få göra.
I konsekvensens namn skulle vi knappast få besöka OS i Kina om vi ville visa vår avsky mot vad vi tycker är fel. USA har dödsstraff, vi kanske inte ska dit heller? Sedan är bojkott nog ingen bra metod i allmänhet.
Det jag reagerar mot är att folk instinktivt slår bakut bara för att det råkar röra fotbolls-VM. Om det är så att vi som land verkligen tycker illa om att Tyskland legaliserat prostitution borde vi väl göra något åt det? Neeeej, inte när det rör fotboll, vi skickar en minister som får framföra vårt missnöje istället. Om fotbollsförbundet med flera var lite mindre arroganta skulle jag försvara dem, nu tycker jag Lagrell mest verkar hånfull.
Nitrometan
2006-04-03, 11:53
Jag är hyffsat intresserad av fotboll men jag skulle ta den uppoffringen att bojkotta VM för att visa sitt ogillande över den vidriga sexindustri som VM medför. Att sedan myndigheterna verkar tillåta saken gör det ännu värre.
Fast både prostitution och bordeller är lagligt i Tyskland. Det är nog därför de tillåter det.
Men jag håller med dig. Bojkotta den där kavalkaden i knäskador. Åk inte dit. Sänd inte skiten i svenskt TV.
Nej självklart inte, men det väcker debatt.
Själv ska jag ner till Tyskland och se Sverige mot Paraguay! Några bordellbesök kommer det sannerligen INTE att bli!
Jo, det är sant... Jag ska också ner, fast det blir matchen mot T&T. Har ej frågat men tror inte att min sambo godkänner bordellbesök ;o)
Förresten, var fan har du hållit hus Castro? Det var länge sedan man såg dig glida omkring på Kollo...
MasterChief
2006-04-03, 12:00
VM ska ju sändas i HDTV. Det är skäl nog!! (Fotboll skiter jag dock i eftersom jag får allergiska utslag av att se vuxna män som fejkar benbrott var tredje sekund).
Fast både prostitution och bordeller är lagligt i Tyskland. Det är nog därför de tillåter det.
Men jag håller med dig. Bojkotta den där kavalkaden i knäskador. Åk inte dit. Sänd inte skiten i svenskt TV.
Dra nytta av eländet istället.
Sänd live ifrån bordellerna istället på nån betalkanal, vad är skillnaden emot Big Brother ?
Jag svär folk kommer sitta bänkade.
Metal_boy_
2006-04-03, 12:00
Varför ska vi alltid tro att våra regler och lagar är bäst i hela världen? Nu är det lagligt i Tyskland med organiserad prostitution och självklart kommer den marknaden vara extra framgångsrik under perioden då VM i fotboll kommer att vara. Enligt tysk politik så anses det minska våldtäckter, smutsig prostitution(beserad på narkotika, misshandel och orimliga/orättvisa ekonomiska överenskommelser med Pimps) m.m.
Det går bättre för ölförsäljning och Svenska spel också när det är stora sportevenamang, är det bättre?
Skaparn... Jo, du har rätt i att jag blir upprörd för att det gäller just fotboll. Nörd som jag är reagerar jag antagligen starkare och utan att tänka lite mer på varför han egentligen gör detta utspel.
Daniel_S
2006-04-03, 12:21
Vissa åsikter måste slängas fram på det här sättet för att få ens lite uppmärksamhet. Nu skulle det ju i och för sig kännas bättre att man inte kräver att någon annan ska göra något (nu fotbollsförbundet), utan hellre att politikerna själva skulle stå rakryggade och stanna hemma under VM. Kommer det att hända? Knappast.
Gällande bordellerna så har Tyskland det system de har, och vid såna här tillställningar kommer svagheterna fram, vid normalläge fungerar det bättre. Sverige har alltid lagt näsan i blöt när det gäller andra länders sociallagar. Dessa ogenomtänkta j*vla sociallagar ska alltid lobbas in i finsk såväl som andra länders lagstiftning. I Finland har vi sexköpsförbud på gång, trots att Sveriges tillämpning visat sig värdelös.
Det finns lyckliga horor, men i detta fall - importerade fattiga öststatsflickor som kommer dit för att tjäna sitt levebröd är ju enbart förjävligt.
Vidrigt, smittspridande och oetiskt.
Har aldrig tittat på porr antar jag?
paddanboy
2006-04-03, 15:34
Har aldrig tittat på porr antar jag?
Jo, jag är rätt stor konsument av porr. Men jag anser att det inte går jämföra då det faktiskt går leva som en stjärna inom porrbranschen... om det inte är halvseriösa "producenter" som åker till Thailand och knullar horor och kallar filmerna "Bangkok streetwhores" och allt vad de heter.
Jo, jag är rätt stor konsument av porr. Men jag anser att det inte går jämföra då det faktiskt går leva som en stjärna inom porrbranschen... om det inte är halvseriösa "producenter" som åker till Thailand och knullar horor och kallar filmerna "Bangkok streetwhores" och allt vad de heter.
Går väl leva som lyxprostituerad också.
Metal_boy_
2006-04-03, 15:57
Grejen är att den smutsiga prostitutionen du pratar om är mindre i de länder där det är legaliserat. Det ger möjlighet att driva det öppet som vilken verksamhet som helst då.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.