Visa fullständig version : Skillnad på fryst och färsk fisk?
Slartibartfast
2006-04-02, 10:37
Jag äter mycket fisk och då främst sej, lax och ibland tonfisk. Är färsk fisk mycket bättre än fryst sådan?
Borde vara smaken om inget annat, och priset :D
Det jag kan tänka mig att frysa ner fisken är bra för, det är säkert inte det du var intresserad av, är att kyla tar kål på parasiter, vilket en vanlig fisk kan ha massor av. För att skrämma dig lite så kan dom här parasiterna leva inne i dig med. Stekning och hög värme tar nog kål på dom rätt bra dock. Det jag kan tänka mig är att frysa ner dom och sen steka dom är ännu effektivare för att bli av med alla parasiter.
AFanatic
2006-04-02, 11:11
Borde vara smaken om inget annat, och priset :D
Det jag kan tänka mig att frysa ner fisken är bra för, det är säkert inte det du var intresserad av, är att kyla tar kål på parasiter, vilket en vanlig fisk kan ha massor av. För att skrämma dig lite så kan dom här parasiterna leva inne i dig med. Stekning och hög värme tar nog kål på dom rätt bra dock. Det jag kan tänka mig är att frysa ner dom och sen steka dom är ännu effektivare för att bli av med alla parasiter.
Just därför vägrar jag sushi. *spy*
Ninjasmurf
2006-04-02, 11:18
Just därför vägrar jag sushi. *spy*
Fisken i sushi ska vara fryst i minst 72h innan den får användas.
AFanatic
2006-04-02, 11:30
Fisken i sushi ska vara fryst i minst 72h innan den får användas.
Låter betryggande, men finns tyvärr de som fått i sig parasiter/maskar trots den där 72hgränsen. Mår illa bara jag tänker på det. :D
Låter betryggande, men finns tyvärr de som fått i sig parasiter/maskar trots den där 72hgränsen. Mår illa bara jag tänker på det. :D
typ...
http://splatterhouse.classicgaming.gamespy.com/worm.jpg
:D
AFanatic
2006-04-02, 11:47
typ...
http://splatterhouse.classicgaming.gamespy.com/worm.jpg
:D
Du hörde väl om hon som blev blind på ena ögat eller om det var att hon hade huvudvärk? Orsaken: en mask i/bakom ögat. :thumbup:
Du hörde väl om hon som blev blind på ena ögat eller om det var att hon hade huvudvärk? Orsaken: en mask i/bakom ögat. :thumbup:
Usch då, och jag som ficka akut ont i högerögat idag. Men det lättade när linsen togs ut så det låg nog någonting under... :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.