handdator

Visa fullständig version : Final Fantasy VII - Advent children

Lasse Kongo
2006-04-01, 18:31
Någon som sett den?

Utspelar sig tydligen 2 år efter FFVII som är ett av de bästa spelen som ngnsin gjorts.

Måste fan se den här, men eftersom man är FFnörd så finns det ju risk att man blir besviken.

Kul o höra om ngn har sett den och va ni tyckte.

Trance
2006-04-01, 18:36
Någon som sett den?

Utspelar sig tydligen 2 år efter FFVII som är ett av de bästa spelen som ngnsin gjorts.

Måste fan se den här, men eftersom man är FFnörd så finns det ju risk att man blir besviken.

Kul o höra om ngn har sett den och va ni tyckte.

Helt ok. De har som vanligt försökt göra storyn så förvirrande som möjligt men den funkar. Det roligaste är helt klart att se det gamla gänget igen och vissa scener med humor. Även fight-scenerna är bra gjorda förutom i slutet när det börjar gå lite väl till överdrift.

Värd att se om man verkligen gillar FFVII anser jag.

Kwon
2006-04-01, 18:39
Jag såg en FF-film en gång med genomskinliga spökdrakar. Är det denna?

Lasse Kongo
2006-04-01, 18:40
Helt ok. De har som vanligt försökt göra storyn så förvirrande som möjligt men den funkar. Det roligaste är helt klart att se det gamla gänget igen och vissa scener med humor. Även fight-scenerna är bra gjorda förutom i slutet när det börjar gå lite väl till överdrift.

Värd att se om man verkligen gillar FFVII anser jag.

Låter inte helt fel =)

Har du lirat mkt FF själv?

//Barret Wallace

Trance
2006-04-01, 18:43
Låter inte helt fel =)

Har du lirat mkt FF själv?

//Barret Wallace

Japp, ett antal gånger. Helt klart ett av de bästa spelen som gjorts.

Kwon, du tänker nog på spirits within eller vad den nu hette. Den första filmen som gjordes.

keffat_liv
2006-04-01, 18:44
Jag såg en FF-film en gång med genomskinliga spökdrakar. Är det denna?

nej den heter spirits within. Dessa andra ff filmer är helt annorlunda.

Lasse Kongo
2006-04-01, 18:47
Japp, ett antal gånger. Helt klart ett av de bästa spelen som gjorts.

Kwon, du tänker nog på spirits within eller vad den nu hette. Den första filmen som gjordes.

Verkligen, har både 6an o 7an orginal hemma, blir o lira om 7an när p3an släpps :hbang:

Kwon
2006-04-01, 18:49
Ok! Isf så tyckte jag Spirits Within var lite trist, bra gjord men trist!

Jak vill se Bahamut o krabbarna, e dom med i dessa nygjorda filmer?

MilkmaN
2006-04-01, 18:51
Sett den, besviken men den fick en fyra av fem ändå, kommer dock ej ihåg varför :D

keffat_liv
2006-04-01, 19:01
Ok! Isf så tyckte jag Spirits Within var lite trist, bra gjord men trist!

Jak vill se Bahamut o krabbarna, e dom med i dessa nygjorda filmer?

Ja. FFVII är som ff7 spelet i stort sett. Summonsen är med osv. Ganska häftigt gjorda:)

Kwon
2006-04-01, 19:10
Ja. FFVII är som ff7 spelet i stort sett. Summonsen är med osv. Ganska häftigt gjorda:)

OMGZ! Då skall jak se FFVII!

zanzi
2006-04-01, 19:37
En av de sämre filmer jag sett. Storyn var inte precis det som kom i första hand.

Garnax
2006-04-01, 19:39
Cool film helt klart...

Jag är stor fan av FF serien vilken säkert hjälper

Papi
2006-04-02, 00:05
Helt ok film. Den stora behållningen är ju dels att se de gamla goda karaktärerna igen och sedan är det ju animeringen....gawddemm säger jag bara! Otroligt snygg film!

Tricklev
2006-04-02, 04:22
Jag är ett stort fan av spelen, och speciellt det spelet.

Men filmen var avskyvärd, se den inte!
Dom bara flyger runt på sina motorcyklar eller flyger i luften, ungefär lika intressant att kolla på som en hundlort.

Kwon
2006-04-02, 07:26
Såg bara en enda summon i FF7:AC

Vars e Bahamut? :(

Elwyndaz
2006-04-02, 09:21
Såg bara en enda summon i FF7:AC

Vars e Bahamut? :(

huh? bahamut är väl den enda som är med? *screwy*

Kwon
2006-04-02, 17:39
huh? bahamut är väl den enda som är med? *screwy*

Jag ville åsse se Ifrit, Shiva, CARBUNKLE :D

mangemani
2006-04-02, 17:41
tycker den filmen var en stor besvikelse...nice att man fick se spel karaktärerna på film,men resten var inget bra...den gick väl att se på men jag tycker inte den ens kom i närheten av det där final fantasy djupet.

Zerom
2006-04-02, 20:31
Du kommer bli väldigt besviken. Filmen är skit. Orkade nästan inte se klart den ens.
Square borde inte få göra filmer :(

Cerberus
2006-04-02, 21:38
teh old haha, filmen var okej. Sjukt snygg, tycker dock att karaktärerna från spelet trycks in i filmen på ett osnyggt sätt i slutet.

Ganska så länge sen denna filmen släpptes....

Kwon
2006-04-02, 21:39
Snygga fighter, sköna effekter och Bahamut var fet.

Synd att Ifrit, Shiva o CARBUNKLE inte var med dock! :thumbup:

Skit i handlingen, den e almost non-existant.

Kill Teh BadGuy works for me.

Fatalist
2006-04-02, 21:54
De har klämt in story som hade räckt till 4 säsongers serie utan utfyllnad på 1 timma. Jävligt bra, men samtidigt hade den så jävla mycket större potential...

Cool dock! Man satt och sa "wow" "yeah" mycket som den sanna nörden.

Chris
2006-04-02, 21:59
Tror ni ens det är möjligt att få in ett "finalfantasy"-djup på en film utan att göra den 10 timmar lång?

Tyckte dom löste det på ett bra sätt genom att bara bygga vidare på handlingen i spelet. Minns du inte så mycket om spelet lär du inte förstå någonting av filmen.

Finns en anime dom gjorde som följde med Collectors edition boxen som också bygger på filmen/spelet som helt klart är sevärd. Final Fantasy VII - Last Order heter den.