Visa fullständig version : Fullständigt stopp i deffen
När man vaknade idag var förhoppningarna på topp, de tidigare veckornas stillestånd skulle brytas & måttbandet samt vågen skulle bevisa detta.
Men inte f**n vart de så.. :cryout:
Lovar att det känns lite tröstlöst att under 21 dagar knappt fått resultat som peppar & ger ny energi. :furious:
Men det gäller att ge det lite tid & inte PANIK-ändra som så många tyvärr gör.. Planen är dock att öka morgonprommisarna med 10 minuter på morgonen samt samma tidsökning på kardion efter gymmet.
Så tills nästa lördag är det bara att äta, träna, sova, jobba & fortsätta vara obotligt positiv.. :hbang:
Berätta mer om vad du tränar och hur mycket energi du får i dig.
Att överskatta sin energiförbrukning vid träning är mycket vanligt.
Berätta mer om vad du tränar och hur mycket energi du får i dig.
Att överskatta sin energiförbrukning vid träning är mycket vanligt.
Det är absolut ingen fara med det, jag har stenkoll på tränigen & kosten.
Inte min första deff så jag vet att det tyvärr blir tvärstopp ibland.
Det är då man plågar sig med en torskvecka! :thumbup:
Ligger bwt på 2600 kcal / dag fördelat på 9 intagstillfällen.
Kaboffastar
2006-04-01, 16:34
Det är absolut ingen fara med det, jag har stenkoll på tränigen & kosten.
Inte min första deff så jag vet att det tyvärr blir tvärstopp ibland.
Det är då man plågar sig med en torskvecka! :thumbup:
Ligger bwt på 2600 kcal / dag fördelat på 9 intagstillfällen.
nej.. du har inte stenkoll om du står still i 3 veckor. 0 koll snarare.
King Grub
2006-04-01, 16:36
Precis, eftersom en frisk människa svarar på energiunderskott med viktminskning i motsvarande takt. Går man inte ner i vikt... ligger man inte på energiunderskott.
Mmm, jag kanske har det.. ;)
Men det är tur att jag har min mentor att luta mig emot i dessa lägen! :bow:
Jag känner mig ändå ganska trygg i mina resultat över lag, så det finns ingen orsak att ändra kostupplägget.
RajtanTajtan
2006-04-01, 17:14
så det finns ingen orsak att ändra kostupplägget.
Först säger du att du är lite deppig för att du står stilla, för du är ju ute efter viktminskning. Sen avslutar du med att du inte ska göra några ändringar i kosten.
Inte alls paradoxalt :)
2600 låter ju kanske lite högt? Nu vet vi ju ingenting om din längd, vikt, aktivitetsgrad eller arbete.
Precis, eftersom en frisk människa svarar på energiunderskott med viktminskning i motsvarande takt. Går man inte ner i vikt... ligger man inte på energiunderskott.
Om jag skulle orka föra en överseriös dagbok över bara vikten (som i mitt fall är helt ointressant då tajtheten i kroppen är styrande) så skulle jag garanterat ha en sjunkande viktkurva, precis som du skriver & som det fungerar.
Jag får såklart en bättre överblick av hur kroppen är nypissad då. Sen är mitt mål inte att tappa 1 kilo i veckan då jag denna gången kör en lång deff med ett mål att tappa ca 0,2.
Man kan få en större diff om man väger sig före & efter ett toabeök. ;)
I vilket fall som helt så ser jag med spänning fram emot nästa lördag! :thumbup:
Först säger du att du är lite deppig för att du står stilla, för du är ju ute efter viktminskning. Sen avslutar du med att du inte ska göra några ändringar i kosten.
Inte alls paradoxalt :)
Nej, inte alls deppig! ;)
Sorry om det såg ut som att jag tyckte synd om mig själv..
Jag vet ju att det rullar på så det är bara för mig att känna lugn!
Cerberus
2006-04-01, 17:56
om du inte går ner i vikt eller blir tightare så minskar du inte i kroppsfett. Även om man kan bygga på sig muskler under deff så tror jag ingen människa under deff gå upp i vikt så att man ökar eller håller sig still på samma vikt.
Just bringing the facts.
om du inte går ner i vikt eller blir tightare så minskar du inte i kroppsfett. Även om man kan bygga på sig muskler under deff så tror jag ingen människa under deff gå upp i vikt så att man ökar eller håller sig still på samma vikt.
Just bringing the facts.
Tackar & bockar! ;)
Samma sak som att väga sig varje dag, jag mäter mig tyvärr inte över hela kroppen heller. Det är dock en betydligt mer spännande grej att försöka sig på dock. För mig personligen dvs..
Så början på mars 2008 kommer nog de vara med i tabellerna, om det inte blir så man ska toppa formen tills oktober!
Kommer dock ta med mig alla värden från denna deff & jämnföra med de tidigare för att se hur kroppen svarar i vissa lägen. Alltid jäkligt roligt, spännande & drivande att lära sig mer om sig själv. :thumbup:
Nee alla snälla, nu är min lördag snart slut & denna tråden vilar för mig tills nästa lördag iaf. Dags att :sleep: lite innan söndagens härliga sysslor greppar mig!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.