handdator

Visa fullständig version : Början till utveckling av 29-årig kropp...

shadowfire
2006-04-01, 14:00
Först och främst:

1) Bespara mig inlägg som "träna mer, ät mer", jag har precis börjat träna på gym för första gången i mitt liv och är nu inne på 3'e månaden, jag jobbar alltså på saken.

2) Ja, jag vet att pecs och triceps behöver sig rejält med smisk. Läs föregående inlägg, jag jobbar alltså på saken.

Fakta:
Ålder: 29 år
Längd: 1,80
Vikt: 74,5

Historik:
Bara bollsporter tidigare, satte min fot första gången på gym nu 2006-01-02.
Tränar 4-5 dagar i veckan målmedvetet/fokuserat. Äter som fan och har ökat nästan 5kg i vikt sedan årsskiftet.

Vad jag vill ha är konstruktiv kritik samt kritik över själva poseringen. Står jag för högt/lågt med armarna? Är det någon posé som jag gör helt fel? Har försökt följa de obligatoriska men det är dyngsvårt inför en självutlösande digitalkamera o ställa sig rätt om man inte har spegel eller ngt.

shadowfire
2006-04-01, 14:01
Hur ser poserna ut?
Krabban kändes helt kacko o göra, hajjade inte riktigt hur jag skulle spänna trapsen?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/mars06_dubbelbicepsbakifran.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/mars06_latsspread_bakifran.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/mars06_krabba.jpg

JaggedAxe
2006-04-01, 14:08
Ser stabilt ut, fortsätt som du gör. Vad mer kan man säga liksom? Man får inte übergrofv fysik efter 3 månader. Utvecklingen hittils ser bra ut och grunden ser ut att kunna bära en del massa.

The_RobRoy
2006-04-01, 14:14
oj riktigt bra bröst!

Armarna skulle ju heltklart se bättre ut om de växte några storleker, men det kommer :)

Ingen mening att prioritera något i början, det syns att du idrottat annat iallafall. Lycka till med träningen och vill inte för mycket i början, skynda långsamt så du håller dig skadefri!

shadowfire
2006-04-01, 14:16
Är fullt medveten om att 3 månader inte är ett skit, men ändå impad av en viktökning på 5 kilo och att det snabbt går uppåt i vikterna i samtliga övningar. Nog fasiken syns det en liiiiiiiiiiiiten skillnad på 1½ månad om man jämför dessa bilder? Eller inbillar jag mig? (önsketänkande kanske).

http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/comparasion_feb-mars.jpg

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/comparasion_feb-mars2.jpg

Cilia
2006-04-01, 14:55
Du har ju betydligt mer muskler än vad jag trodde.
varför säger du att du är så svag?

The_RobRoy
2006-04-01, 14:58
Du har ett stort problem bara..

..det kommer bli riktigt dyrt att uppgradera kedjan när du blir större, du skulle valt silver.

shadowfire
2006-04-01, 14:59
Du har ju betydligt mer muskler än vad jag trodde.
varför säger du att du är så svag?

Jag ÄR ju svag, höll ju på att avlida med 60kg i bänkpress häromdagen, men det är det jag håller på att ändra på. Av döma på sista bilderna tycker jag själv det ser ut som om armarna sakta men säkert börjar svälla och lats och traps tycker jag själv verkar öka... men är fullt medveten om att jag har minst ett år kvar på gymet innan jag kan märka någon större skillnad ändå.

shadowfire
2006-04-01, 15:02
Du har ett stort problem bara..

..det kommer bli riktigt dyrt att uppgradera kedjan när du blir större, du skulle valt silver.

Hahah, den har jag fan inte tänkt på.. nåväl, den dagen, den sorgen.. växer jag så pass mycket så är det fasiken läge o fira med en ny kedja isf. *flex* . :)

Adio
2006-04-01, 15:12
Godagens!

Poseringarna tycker jag ser bra ut, du får bra vidd på ryggen på dubbelbiccen framifrån, om man jömför mot februaribilden..
Testa luta dig lite framåt på krabban.

Sen ljuset. Alla har ju ingen lös blixt man kan placera i taket ovanför en :P så ta bilderna på kvällen när de är mörkt ute, sen tänd taklampan, å stå lite bakom den vid fotograferingen...

shadowfire
2006-04-01, 15:19
Adio: Tackar! Konstruktiv kritik o bra feedback. Var medveten om ljuset, försökte förflytta mig runt o plåta men den starka solen störde en del. Är helt ny på att både fota kroppsfoton och att posera, så känner mig inte helt bekväm med något av det.

Håller jag armar osv i rätt nivå? Händerna på rätt ställe i latsspreaden?

Adio
2006-04-01, 15:46
:) ... Armar osv i rätt nivå å vinkel på dubbelbicce tycker jag absolut att du har!

Latsspread hmm, händerna sitter la rätt, men testa å ha armbågarna 10cm framför ist, så övre lats får sin absoluta vidd.. (så inte tricepsen stänger in) ... äh ja vet inte, tänkte högt lite :P

MilkmaN
2006-04-01, 15:52
Godagens!

Poseringarna tycker jag ser bra ut, du får bra vidd på ryggen på dubbelbiccen framifrån, om man jömför mot februaribilden..
Testa luta dig lite framåt på krabban.

Sen ljuset. Alla har ju ingen lös blixt man kan placera i taket ovanför en :P så ta bilderna på kvällen när de är mörkt ute, sen tänd taklampan, å stå lite bakom den vid fotograferingen...

Varför änvända sig av fuskbelysning? Man ser ju bara bättre ut än vad man egentligen är. Det är inte så att man går runt med en stor blixt ovanför huvudet jämnt.

Adio
2006-04-01, 16:19
Varför änvända sig av fuskbelysning? Man ser ju bara bättre ut än vad man egentligen är. Det är inte så att man går runt med en stor blixt ovanför huvudet jämnt.

Så sant så sant! Men de går inte alltid lita på dåliga kameror... speciellt inte om man fotar med blixt framifrån.. då blir man mkt slätare än vad man är...

mangs
2006-04-07, 15:59
Tycker det ser helt ok ut för att ha tränat så kort tid som du gjort. har du några bilder på benen med? *popcorn*

shadowfire
2006-04-29, 13:22
Tycker det ser helt ok ut för att ha tränat så kort tid som du gjort. har du några bilder på benen med? *popcorn*
Tackar!
Benen är inte mycket o hänga i julgranen, men kan säga att jag har varit en jävel på att sprinta snabbt o både fotboll och innebandy, har inte haft så mycket "massa" att förflytta direkt...

Till skillnad mot andra wussies på forumet som inte törs lägga ut bilder på sina ben för att de skäms, så kan jag visa mina styltor. Allt går ju o förbättra, även benmusklerna.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/april06_ben.jpg

Zera
2006-04-29, 13:29
Tackar!
Benen är inte mycket o hänga i julgranen, men kan säga att jag har varit en jävel på att sprinta snabbt o både fotboll och innebandy, har inte haft så mycket "massa" att förflytta direkt...

Till skillnad mot andra wussies på forumet som inte törs lägga ut bilder på sina ben för att de skäms, så kan jag visa mina styltor. Allt går ju o förbättra, även benmusklerna.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/april06_ben.jpg

Bättre vader än mig iaf :(

Hiiiman
2006-04-29, 19:44
tänka sig vad lite färg på kroppen kan göra !

Träna på

shadowfire
2006-04-29, 19:55
tänka sig vad lite färg på kroppen kan göra !

Träna på
Haha, japp, 1 vecka på kanarieholmarna gjorde susen för musklerna ;)

T@ylor
2006-05-03, 08:00
Vad kul!

Den här tråden skall jag följa med nöje!

Vi verkar ha ungefär samma utgångsläge och snarlik grundfysik. Möjligen har jag lite mindre kroppsfett och längre smaldelar. Jag har också tränat i endast 3 månader och sett en viktökning på just 5 kilo.

Sporra mig mera!! :) Jag ser en fin skillnad på före och efter!

M v h
Gubbtjyven

Cykelmannen
2006-05-07, 15:59
Måste säga att dina armar ser grövre ut än 32 cm. Stabilt.

shadowfire
2006-05-07, 16:12
Vad kul!

Den här tråden skall jag följa med nöje!

Vi verkar ha ungefär samma utgångsläge och snarlik grundfysik. Möjligen har jag lite mindre kroppsfett och längre smaldelar. Jag har också tränat i endast 3 månader och sett en viktökning på just 5 kilo.

Sporra mig mera!! :) Jag ser en fin skillnad på före och efter!

M v h
Gubbtjyven
Följ min journal isåfall: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63581

Kul med någon på ungefär samma nivå! Har du någon journal själv? Annars så skapa gärna en så jag får följa din utveckling med och få inblick i din målsättning, motivation m.m.

Måste säga att dina armar ser grövre ut än 32 cm. Stabilt.
Ser kanske så ut på bilderna, men ställer man någon vältränad intill mig och jämför så får man mer att relatera till. Är förressten uppe på 33,5cm nu runt armarna, så det tar sig!

orgish
2006-05-08, 19:34
ser bra ut shadowfire! keep up the good work :thumbup:

sunkan
2006-05-08, 20:55
varför ser ja inga bilder?

T@ylor
2006-05-09, 09:46
Följ min journal isåfall: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63581

Kul med någon på ungefär samma nivå! Har du någon journal själv? Annars så skapa gärna en så jag får följa din utveckling med och få inblick i din målsättning, motivation m.m.

Jag kommer tyvärr inte att lägga ut någon journal. Och jag tror att jag är så okonventionell att den bara skulle leda till moraliskt förfall på läsaren i dagsläget. Och det skulle mitt samvete inte klara av att bära. :)
Eventuellt skulle jag kunna slänga upp en tråd här i "medlemsbilder" och sporadiskt uppdatera. Möjligtvis skulle folk börja klaga på att jag inte vet vad jag gör och att jag gör fel eftersom jag förstår att det är sant såklart. Och det är det inte värt. Jag känner mig för gammal för sånt eftersom jag är 37 och gör detta för mig själv hellre än inte alls som de senaste 20 åren.
Att bli "bortpeppad" för att jag inte "får/bör" göra detta på det sätt jag vill själv är nog det enda som skrämmer mig.

Jag läste i går hur stora dina biceps var och blev nyfiken på hur nära vi låg varandra. Så frun fick passa på att mäta dom igår. Vi är alltså som sagt på ungefär samma nivå. Min högra var 35,2 lyckades hon fastställa efter en massa ommätningar. Min vänstra släpar med c:a 5 mm vilket gladde mig eftersom jag trodde det skulle vara mer.

Jag kommer att följa dig och din utveckling i af!

shadowfire
2006-05-09, 20:15
varför ser ja inga bilder?
Kan vara Silentwhisper som legat nere, stället som hostar mina bilder...
Prova igen :)

antwone
2006-05-14, 13:28
180lång väger 74kilo*slap*

du behöver massa om inget annat.... väger ju 6kilo för lite*cry*

shadowfire
2006-05-14, 13:30
180lång väger 74kilo*slap*

du behöver massa om inget annat.... väger ju 6kilo för lite*cry*
76,5kg nu, på väg mot 77kg, så jag jobbar på saken. Ska upp på 84kg under min bulk, sedan deffa ner mig till ca 78-79, svårt o säga exakt viktmål då jag inte vet hur mkt fett/vatten/muskler jag kommer ha procentuellt om ett år. Men vägde 69kg i januari, så jag är nöjd med att snart ha gått upp 10kg sedan dess utan att ha blivit smällfet.

Fettecke
2006-05-25, 22:06
76,5kg nu, på väg mot 77kg, så jag jobbar på saken. Ska upp på 84kg under min bulk, sedan deffa ner mig till ca 78-79, svårt o säga exakt viktmål då jag inte vet hur mkt fett/vatten/muskler jag kommer ha procentuellt om ett år. Men vägde 69kg i januari, så jag är nöjd med att snart ha gått upp 10kg sedan dess utan att ha blivit smällfet.
Snälla, säg inte att du ska deffa bort det du har byggt... särskilt Inte när du är i början av din karriär. lägg på dig så pass att du trivs med din kropp, även om vågen visar 90 och du är nöjd, så har du bättre förutsättningar än lilla Kalle på 80kg att öka i volym och styrka. (låter lite felskrivet, men du förstår)

En tyngre kropp lyfter tyngre vikter.

sen... varför deffa ner sig till det stadie man var några månader tidigare... det är dags för deff när man inte trivs med sin kropp.
och jag kan nästan garantera att du kommer vara nöjd när du nu kommer upp till 85-90kg utan massa grismat.

shadowfire
2006-05-25, 22:16
Snälla, säg inte att du ska deffa bort det du har byggt... särskilt Inte när du är i början av din karriär. lägg på dig så pass att du trivs med din kropp, även om vågen visar 90 och du är nöjd, så har du bättre förutsättningar än lilla Kalle på 80kg att öka i volym och styrka. (låter lite felskrivet, men du förstår)

En tyngre kropp lyfter tyngre vikter.

sen... varför deffa ner sig till det stadie man var några månader tidigare... det är dags för deff när man inte trivs med sin kropp.
och jag kan nästan garantera att du kommer vara nöjd när du nu kommer upp till 85-90kg utan massa grismat.
För att jag har en mage redan nu som rinner ut över byxlinningen och ser jag till mina polare som alla är 29-31 så är det inte en kotte som har rutmage, alla har mer eller mindre ölmage o de flesta har odlat gigantiska ölmagar.

Kalla det 30-årskris eller ej, men fatta att på bilderna ovan så vägde jag lite mer än 70kg, 15kg till på det är STORT i förhållande till denna kropp... särskilt med tanke på att jag har tunn benstomme osv. Så det kommer nog se rätt bra ut om jag lägger mig på 78-79kg sedan då fläsket runt midjan/magen är borta.

Edit: mitt mål är inte att bli stor, fet o stark, utan att få en lite mer tränad kropp, bli av med det som börjar likna en ölmage och komma i bra shape till 30-årsdagen.

shadowfire
2006-06-03, 15:48
Nya bilder, beklagar bildkvalitén då kameran suger getpung, däremot försökte jag få så mycket ljus som möjligt så jag ser nästan likblek ut på bilderna. Detta är utvecklingen efter 5 månaders träning hittils, med aningen högre kcal-intag per dag än förbrukning, dock lite slarv med kosten t.ex. till frukost ännu.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/comparasion_feb-juni1.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/comparasion_feb-juni2.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/comparasion_feb-juni3.jpg

shadowfire
2006-06-03, 16:04
Inte mycket o hurra för, men jag har precis börjat min 6'e månad med träning, så det är inte så konstigt heller kanske. Det syns iaf att utveckling sker, men jag är mest stolt över att ha tagit mig hit i huvudtaget. Ett nytt liv.

tigerofsweden
2006-06-03, 16:19
Tycker det är en bra utveckling, du har ökat kvalitativ massa och inte fett :thumbup: Kul och se att det går så bra för dig :)

Semiramis
2006-06-03, 16:20
Bra utveckling, kroppsspråket är bra mycket kaxigare också! Men var är benen? Och grattis till nytt liv, det är verkligen något att njuta av.

Cilia
2006-06-03, 16:35
håller med semiramis

du har ökat men till skillnad mot Tiger tycker jag även du har ökat i fettprocent även om det inte är något farligt och du fortfarande inte är tjock på något sätt är det en ökning.

men det är fortfarande bara 6 mån som du påpekade.
Det där kommer bli kanon om 9 år *L*

tigerofsweden
2006-06-03, 16:38
håller med semiramis

du har ökat men till skillnad mot Tiger tycker jag även du har ökat i fettprocent även om det inte är något farligt och du fortfarande inte är tjock på något sätt är det en ökning.

men det är fortfarande bara 6 mån som du påpekade.
Det där kommer bli kanon om 9 år *L*

Klart lite fett givetvis, men på en 6mån period är det fullt acceptabelt och i MITT tycke rätt lagom mängd dessutom ;)

shadowfire
2006-06-03, 16:55
Tiger: Tackar! Diggar din utveckling själv, du har fått bra fart på dina biceps måste jag säga.

Semiramis: Tog aldrig några benbilder i jan/feb, så har inget o jämföra med, men kan fota o slänga upp dem. Det är dock inte mkt o se ännu.

Cilia: Fetthalten har jag räknat med, jag hade ju redan då jag började en fettansamling runt midjan och jag tränar ju inte för att bli av med den i nuläget, utan för att öka i storlek/massa. Sedan av "rädsla" för katabolism så äter jag som en häst, jag äter hellre för mkt och får ut så mkt som möjligt av träningen än för lite och riskerar katabola stadier.
Vikten har gått från 69kg till 77 på 5 mån och jag siktar på att gå upp på runt 83-84kg och sedan börja förbränningsträna och dieta i höst. Då ska fettet bort och då kanske man ser mer av min utveckling.

tigerofsweden
2006-06-03, 17:02
Härlig viktuppgång, som sagt det syns knappt att du lagt på dig fett :) Kommer bli bra detta, fortsätt att köra hårt ;)

Ps. Japp hoppas mina övriga kroppsdelar blir inspirerad av mina biceps o växer :D Ds.

Leanandtall
2006-06-04, 15:36
Goa axlar och tjock rygg. Over all, bra med ökning! That's the way uhu uhu :hbang:

Cilia
2006-06-04, 16:09
Klart lite fett givetvis, men på en 6mån period är det fullt acceptabelt och i MITT tycke rätt lagom mängd dessutom ;)
OK, då missförstod jag dig

Jonna
2006-06-04, 16:15
Oj vilka bra ökningar du har gjort! Det är stor skillnad! Särskilt rygg & axlar har växt bra tycker jag.
Nu är det bara att fortsätta som du gör så kommer det bli kanon! :thumbup:

(och lite avundssjuk är jag allt...Så där bra vill jag också växa ju ;) )

Edit: var är benen?

shadowfire
2006-06-04, 16:18
armarna har faktiskt gått från 32cm till 34,5cm med, men det syns fan inte på bilderna... iofs lite syns om man jämför biceps på första bilden, men det är för lite för att jag ska vara nöjd... så nu har jag en ny strategi för o piska upp lite volym i pinnarna, gissa om de ska få smisk.. =)

Modde
2006-06-05, 22:03
Grym förbättring. Blir sjukt sugen på att själv lägga upp bilder. Jätte kul att följa din nya journal. Ser ut som det går bra för dig. Kul!

PontusWidehall
2006-08-22, 20:20
En sak ska du ha klart för dig gamle man!
Du gör enormt fina framsteg, sluta va deppresiv! Se positivt på det du framstår, istället för " Inte mycket och komma med "

Skriv istället: " Jag ser en del resultat, och nöjd är jag! Kom gärna med kommenterar och kritik! :) "

Något i den stilen ger dig förbättrad träning och motivation!

ha de gott ! :hbang:

shadowfire
2006-08-22, 20:49
En sak ska du ha klart för dig gamle man!
Du gör enormt fina framsteg, sluta va deppresiv! Se positivt på det du framstår, istället för " Inte mycket och komma med "

Skriv istället: " Jag ser en del resultat, och nöjd är jag! Kom gärna med kommenterar och kritik! :) "

Något i den stilen ger dig förbättrad träning och motivation!

ha de gott ! :hbang:
Kallar du mig gammal en gång till så kommer jag presentera rektumcurl med EZ-stång för dig! *grr27*

Jotack, jag har inga problem med att se det positivt, men faktum kvarstår att 6 månader på gym INTE är någon sensationsväckande prestation. Möjligen om man preppar, men jag väntar med att hurra tills jag tränat aktivt 2-3 år.

Cilia
2006-08-22, 20:50
Kallar du mig gammal en gång till så kommer jag presentera rektumcurl med EZ-stång för dig! *grr27*
what goes around comes around eller vad är det dom säger? *L*

Deceiver85
2006-08-22, 22:04
Till skillnad mot andra wussies på forumet som inte törs lägga ut bilder på sina ben för att de skäms, så kan jag visa mina styltor.

Ouch! Det där kändes! :D Du är helt klart en av mina favoriter som jag följer, tycker du har gjort bra framsteg på endast tre månader. Bröstet har blivit mycket bättre.

Tips ang. krabban: har du sett på Strongman när de lyfter stora stenbumlingar? Tänk dig att du ska bära en sån...

Ivory
2006-08-23, 10:36
Inte mycket o hurra för, men jag har precis börjat min 6'e månad med träning, så det är inte så konstigt heller kanske. Det syns iaf att utveckling sker, men jag är mest stolt över att ha tagit mig hit i huvudtaget. Ett nytt liv.

tycker du har gjort bra framsteg, hur ofta tränar du då?

shadowfire
2006-08-23, 17:51
Cilia: hahah, du njuter nu va!.. :P

Deceiver85: Det där var riktigt kul o höra, nu blev jag ytterligare ett pinnhål mer taggad! Krabban tror jag att jag kommer göra bättre till jul, nu blir det inga fler bilder förrän efter ytterligare några månaders träning. Ska göra en summering då jag firar 1 år på gymet.

Ivory: Roligt att höra! Tränade försiktigt i januari/halva februari, sedan har jag kört nästan varje dag från februari till maj. Uppehåll i nästan 2 månader nu och nu kör jag igen nästan varje dag. Försöker vila 2dgr på en 10-dagars period. Är precis på gränsen till överträning.

Yes
2006-08-23, 18:25
Du har gått från vanlig medelålders yngling( :D ) till att det faktiskt syns att du tränar. :thumbup:

Kosten verkar ha funkat riktigt bra också. Inte alls mycket extra isolering men du har lagt på dig en hel del muskler. Det är så jag blir lite avis, för mig känns det som magen är det som växer mest. :D

Deceiver85
2006-08-23, 19:04
Deceiver85: Det där var riktigt kul o höra, nu blev jag ytterligare ett pinnhål mer taggad! Krabban tror jag att jag kommer göra bättre till jul, nu blir det inga fler bilder förrän efter ytterligare några månaders träning. Ska göra en summering då jag firar 1 år på gymet.

Krabban är en av de jobbigaste poser att få till, det är bara att ställa sig framför spegeln att öva (precis som jag). Det är bra att du för en ordentlig foto-dokumentation nu i början av träningen, när du har tränat ett 1 år så kommer det bli kul att ta fram bilderna och jämföra. Jag ångrar grovt att jag inte tog fler kort i början av min träning.