Visa fullständig version : Lågfett-diet?
Cerberus
2006-03-31, 18:37
Jag kör en lågfettsdiet, så länge man ligger på energiunderskott så ska det väl inte vara några problem med att bli av med fläsket? Eller?
King Grub
2006-03-31, 18:40
Nej, lågfettsdieter är effektiva. Se bara till att du inte hamnar på ohälsosamt lågt fettintag. Under 15% av energin finns det bara negativa effekter att hämta bl a på hormonnivåerna. Under 10% av energin är direkt hälsovidrigt. Livsnödvändiga mängder anses ligga på 3-5% av dygnets energiintag från linolsyra och 0.5-1% av energin från alfa-linolensyra, men det är alltså absolut minimum och inte bra på något sätt.
Cerberus
2006-03-31, 18:45
Nej, lågfettsdieter är effektiva. Se bara till att du inte hamnar på ohälsosamt lågt fettintag. Under 15% av energin finns det bara negativa effekter att hämta bl a på hormonnivåerna. Under 10% av energin är direkt hälsovidrigt. Livsnödvändiga mängder anses ligga på 3-5% av dygnets energiintag från linolsyra och 0.5-1% av energin från alfa-linolensyra, men det är alltså absolut minimum och inte bra på något sätt.
okej, ska tänka på det att ligga över 15% minst i fortsättningen :)
Fy fan, i min okunskap tidigare i livet har jag kört låg fett diet i säket mer än ett år i sträck( läs iinget fett alls, förutom på ätardagen...)
Inte konstigt att håret ramlade ut...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.