Visa fullständig version : utseendet
hur viktigt är utseendet?
jag vet att det är en jäkligt ospecifik fråga, men den får vara sådan.
Så viktigt som man gör det.
internethjälten
2006-03-30, 22:25
På mig själv : viktigt !
På andra : viktigare då det är det första man ser, den inre skönheten ser man först efter att man taigt kontakt.
Überbiffen
2006-03-30, 22:28
Väldigt viktigt.. tycker jag. Utan fysisk attraktion funkar det inte.. inte heller finner jag något intresse. Personen kan vara hur trevlig/skön/snäll osv som helst men det vet ju inte jag. Det enda jag spontant har att gå på är utseendet.
Edit: Om man ska skaffa en partner. För övrigt struntar jag i hur folk ser ut.
Slartibartfast
2006-03-30, 22:31
skitviktigt. Jag är estet.
Vad tycker du själv Sissa?
Har utseendet någon som helst vikt?
Helena B
2006-03-30, 22:32
I vilket sammanhang?
Bryr mig inte speciellt mycket, så länge jag gillar min egen spegelbild så är jag nöjd :) Men jag påstår inte att jag ser särskilt bra ut ;)
keffat_liv
2006-03-30, 22:35
man brukar väl säga att de är bara de som ser ut som skit som inte tycker utseendet är viktigt.. Ja, utseendet är viktigt.
Om det gäller en potentiell flickvän är det viktigt, därmed inte sagt att jag måste ha en klassiskt vacker prinsesstyp. Om det inte finns något jag blir attraherad av blir jag inte intresserad.
man brukar väl säga att de är bara de som ser ut som skit som inte tycker utseendet är viktigt...
Stämmer inte. Jag ser ut som skit och jag tycker att utseendet är viktigt. :D
Bekymrar mig dock betydligt mer över mitt eget utseende än över andras; visst är det trevligt att titta på vackra människor, precis som det är trevligt att titta på vackra hästar eller vackra blommor, höra på fin musik och ta på fina tyger (eller klappa en hundvalp eller en hästmule), men när man lär känna folk är min erfarenhet att man brukar sluta tänka på dem som vackra eller fula; det är ju de de är, man vet vilka de är och man gillar dem - och eftersom man gillar dem gillar man deras utseende; det är ju liksom en del av DEM. Visst kan man tänka "men vad har han på sig" eller "har hon inte sovit på två veckor", eller för den delen "shit, vilken jättefinne!" även om en kompis, men det är ju på något sätt småsaker. Och temporära småsaker, man tänker ju liksom inte "fan vad FUL han är" om någon man gillar (i alla fall kan inte jag komma på att jag har gjort det på mycket länge).
Utseendet är det som först fångar ögat, men det är definitivt inte det avgörande i längden. Det finns i och för sig smartskaft som inte värdigas lägga märke till andra än sådana som är "tillräckligt vackra", men det får ju vara deras eget problem; de är nog de som förlorar mest på sitt beteende.
Vad tycker du själv Sissa?
Ingen aning just nu.
skitviktigt. Jag är estet.
Jag är halv-estet. :)
För mig är utseendet viktigt. Om inte annat väldigt intressant.
RajtanTajtan
2006-03-30, 22:47
Ja det går ju inte att förneka att utsidan är otroligt viktig. Jag kan inte komma ngt där det skulle kunna vara en nackdel med ett snyggt yttre.
Jag är tveksam till att jag skulle resonerat likadant om jag inte var snygg.
Ingen aning just nu.
Yrkesmässigt kan det ju vara fördelaktigt (beroende på område), men en chef jag hade en gång i tiden valde bara snygga tjejer som sekreterare.
Äldre, överviktiga och mindre snygga gick bort.
När det gäller attraktion är det ju, i vart fall för mig, inte bara UTSEENDET som spelar in, utan även mer svårbeskrivbara saker som stil, kroppsspråk, sätt att föra sig, sätt att prata osv.
Jag har varit nöjd och glad med mig själv länge. Det var väl i tonåren som man var missnöjd med allt typ.
Sen nu när jag börjat träna poppar konstiga frågor upp och jag har börjat detaljstudera mig. Och fel kan man ju hitta om man bara vill.
Men jag glömde väl nånstans på vägen att det inte var perfekt jag var (och förmodligen inte vill bli heller)
Allt är hursomhelst kolozzeums fel.
Nejrå.
grisbil3n
2006-03-30, 22:58
Man är skapt som man är så är det med den saken hah.
Det kan ju vara Kolozzeums fel till en viss grad, om du tillåter dig bli påverkad av allas kommentarer och åsikter. :)
Men det är ju först och främst du som väljer om du vill bli påverkad/ta till dig eller inte.
Precis! :thumbup:
If you don't like it, you can get teh F*ck out! :D
Bra sagt! :thumbup:
Visst är utseendet viktigt, särskilt för den första attraktionen.
Tolkia slog huvudet på spiken (som vanligt), med kroppshållningen och rörelsemönstret. Det är väldigt talande om något. Det säger så mycket om självförtroende och attityden.
Jag kan komma på mig själv med att tänka saker som "men hur fan står människan egentligen? sträck på dig!" eller titta på hur någon använder händerna och gestikulerar mycket.
(Apropå Tolkias post om rörelsemönster)
Hur snygg du än är, om du går omkring som en medlem av Ministry of Funny Walks, så går det aldrig hem! :D
http://www.pythonsite.de/javascr/walk/w11.gif
http://www.pythonsite.de/javascr/walk.htm
Utseendet ÄR viktigt, ja.
Tur att alla man gillar ser bra ut. Särskilt dom man gillar bäst. :)
När det gäller attraktion är det ju, i vart fall för mig, inte bara UTSEENDET som spelar in, utan även mer svårbeskrivbara saker som stil, kroppsspråk, sätt att föra sig, sätt att prata osv.
Håller med.
Man luras väl lätt att tro att det är så enkelt (och det kanske det Är för några, jag vet inte) Det finns ett ideal, och så ser man till att man når så nära det som möjligt,förstås, och då MÅSTE man ju vara fulländad.
Ja, i nån mening är man kanske det.
Utseendet ÄR viktigt, ja.
Tur att alla man gillar ser bra ut. Särskilt dom man gillar bäst. :)
Haha..
Röda_Lacket
2006-03-30, 23:16
Förut brydde jag mig mycket om mitt utseende men nuförtiden är jag så fast i mitt dekandes liv så jag bryr mig inte längre :devil:
Förresten, kan man se sånt själv? Är det ens möjligt?
Ens egna stil alltså, den utöver det rent fysiska utseendet.
Svårt att se eftersom man är så van.
Gissar att det är enklast om någon annan påpekar det.
Man kanske har en jättekonstig gångstil utan att man vet om det? :D
Svårt att se eftersom man är så van.
Gissar att det är enklast om någon annan påpekar det.
Man kanske har en jättekonstig gångstil utan att man vet om det? :D
Mm, men det är en jäkligt svår grej att påpeka. Svårt att sätta ord på en persons "Utstrålning" eller vad man ska kalla det.
Precis som det ju inte är det lättaste att beskriva en person med ord. Snäll,rolig, omtänksam (Ja, det lät ju jävligt unikt och ringade verkligen in hur personen är)
Men jo, gångstilar borde vara rätt så lätt att påpeka :)
Metal_boy_
2006-03-31, 00:37
Det inre påverkar det yttre jävligt mycket. Så en peron kan bli MYCKET fulare på ytan också när man lär känna den. Samma sak tvärtom; om en person är lite mindre attraktiv vid första anblick, så kan det vända tvärt när personen visar sig vara jävligt charmig och ha nån form av rörelse innanför skallbenet.
Det beror på vem och i vilket syfte. Jag kan bli attraherad av en snygg tjej som är hur överjävlig som helst på insidan.
Det är dock alltid betydande.
Första intrycket är ganska viktigt, eftersom det oftast dikterar vem man initiellt tar kontakt med. Sen är det alltid lika intressan när den där assnygga bruden/killen visar sig vara ett riktigt pucko, och man undrar hur i helvete man någonsin tyckte de var attraktiva, medans de med lite med alldagligt utseense är dem man blir dödligt kära är. Värst är dock när både dessa sammanfaller, extremt vackra som man blir dödligt kära i. Då är man f u c k e d....
Det är lite som en ny platta, man lyssnar igenom den och fastnar för ett par låtar, de som hookar en. Efter ett tag slutar man lyssna på dem och inser att de låtarna som det tog 20 ggr att lyssna på var helt fantastiska, och håller livet ut att lyssna på.
Ehhh, nån som förstår?
Jag är tveksam. Man kan ju inte ens se hur man SER UT egentligen (bra exempel är väl alla här som tycker att de är så "små" och "otränade"; i vissa fall kan vi snacka skev självbild i anorexiklass). Jag täknte dock på hur man ser på den personens stil som man bedömer, alltså den man attraheras/inte attraheras av.
Första intrycket är ganska viktigt, eftersom det oftast dikterar vem man initiellt tar kontakt med. Sen är det alltid lika intressan när den där assnygga bruden/killen visar sig vara ett riktigt pucko, och man undrar hur i helvete man någonsin tyckte de var attraktiva, medans de med lite med alldagligt utseense är dem man blir dödligt kära är. Värst är dock när både dessa sammanfaller, extremt vackra som man blir dödligt kära i. Då är man f u c k e d....
Det är lite som en ny platta, man lyssnar igenom den och fastnar för ett par låtar, de som hookar en. Efter ett tag slutar man lyssna på dem och inser att de låtarna som det tog 20 ggr att lyssna på var helt fantastiska, och håller livet ut att lyssna på.
Ehhh, nån som förstår?
Jag tycker att det var en skitbra beskrivning.
Trodde inte det var så viktigt.. men ack så fel jag hadde...
Dejtade en tjej för några veckorsen, blekfet och kanske inte världens snyggaste ansikte, lat m.m... Jag försökte att inte bry mig om hur hon såg ut, men det gick bara inte, jag vart tvungen att avsluta det hela.
Jag vill kunna ligga och kolla på tjejen och verkligen säga hur vacker hon är... med den här tjejen gick det bara inte..
Har ett exempel på en tjej som kanske inte ligger så högt upp på den berömda skalan, men fan va hon är sexig! Det är hennes självförtroende och utstrålning som gör det.
Visst har utseendet betydelse för första intrycket, men mer än så är det inte, andra faktorer spelar större roll i längden.
s_himself
2006-03-31, 17:26
utseendet för mig är väldigt viktigt, det ger som sagt ett första intryck av dig! Alla har olika smak för hur man ska se ut. Så man bör va sig själv, det kommer ändå i slutet märkas om du är dig själv eller inte. Sedan kommer alltid din personlighet att göra dig mer attraktiv om den stämmer för den som är intresserad av dig.
Ens flickvän kanske inte är en supermodell. Men man tycker hon är attraktiv, sedan gör hennes personlighet att hon blir den bästa och snyggaste supermodellen i världen. Så utseendet är definitivt inte allt. En supermodell som är totalt blåst är riktigt ful i mina ögon. Jessica simpson tycker ju många är skitsexig, jag tycker inte alls om henne för hon är jävligt blåst som person.
Partnern måste man ju bli attraherad av för att det skall fungera, sen vad man tycker är attraktivt är ju helt olika. *kissass* :booty:
userfriendly
2006-03-31, 18:02
viktigt men den man är kär i är ju alltid snygg... iaf till en början :D
viktigt men den man är kär i är ju alltid snygg... iaf till en början :D
Jojo, men var är det som får en att bli kär i just den personen?
Om det inte fanns ngt attraktivt från början så tror jag det kan vara svårt.
Jag tror du tänker på att personen "växer" och blir snyggare ju mer man lär känna den men någon attraktion måste det finnas från början imho för att det skall funkisen. (fungera)
userfriendly
2006-03-31, 18:05
Jojo, men var är det som får en att bli kär i just den personen?
Om det inte fanns ngt attraktivt från början så tror jag det kan vara svårt.
Jag tror du tänker på att personen "växer" och blir snyggare ju mer man lär känna den men någon attraktion måste det finnas från början imho för att det skall funkisen. (fungera)
Sant, men jag har vart med om tvärtom... en person jag tyckt var rätt ful från början men när jag lärt känna den blivit mer attraherad o sett det vackra i personen...
Ibland tycker jag att utseendet är viktigt, ibland inte.
Det är dock aldrig helt oviktigt men huvudsaken är ju att jag blir attraherad av personen.
Tycker utseendet blir mindre viktigt ju mer man lär känna personen.
Snyggt utseende och stil är väldigt viktigt.
Det gäller att åtminstone försöka se så bra ut som möjligt och föra sig själv därefter. Sunkiga männsikor med dålig/ful stil tycker jag inte om - det tilltalar mig inte alls utan snarare tvärtom.
Stilen utgörs inte bara av klädval, hållning och andra direkta utseendefaktorer utan exempelvis även charm. En tjej som bara är snygg behöver inte nödvändigtvis attrahera mig då hon kanske har dålig stil genom att helt sakna charm och värme.
Jag tycker också att det är viktigt att någorlunda kunna anpassa sitt utseende och sin stil efter vad som gör sig bäst i olika situationer. De som inte förmår sig att vid vissa tillfällen klä upp sig lite eller låta bli att överklä sig visar dåligt med respekt.
osv, osv.
Har ett exempel på en tjej som kanske inte ligger så högt upp på den berömda skalan, men fan va hon är sexig! Det är hennes självförtroende och utstrålning som gör det.
håller med dig och dom finns oavsett kön
Bronkitkorv
2006-03-31, 22:10
Nej bara vid ytliga kontakter spelar det kanske en roll för ögat, i längden är det enbart insidan som räknas. På stranden exempelvis så tittar man efter snygga brudar, men för att bli kompis eller partner så måste personen tilltala mej på trivselplanet och det är inget som syns på utsidan... Föresten så ligger väl skönhet i betraktarens ögon.. folk som har finnar eller inte dushar kan ju bli fräsha o dom vill och orkar..
Jag ger mej fan på att man kan bli kär i en ful tjockis om hon har en personlighet som tilltalar en själv.... Alla som inte tycker som jag är ytliga fjollor...
speciellt Carlsm din jävla brat
Det är rätt viktigt, mer i början av ett förhållande, vilket som helst, än när man väl kommit en bit. Mellan kompisar kan det kanske vara mer skitsamma, men även där tror jag man har lättare med folk som ser ut på ett visst sätt, exakt hur det funkar vet jag inte. När det gäller partners så tror jag att utseendet är en ganska viktig faktor för att man i många fall ska lära känna varann.
Bronkitkorv
2006-03-31, 22:22
Det är rätt viktigt, mer i början av ett förhållande, vilket som helst, än när man väl kommit en bit. Mellan kompisar kan det kanske vara mer skitsamma, men även där tror jag man har lättare med folk som ser ut på ett visst sätt, exakt hur det funkar vet jag inte. När det gäller partners så tror jag att utseendet är en ganska viktig faktor för att man i många fall ska lära känna varann.
Nej det tror jag inte, fast ju fulare personen är desto längre tid tar det innan man blir kär. Ofta förnekar man sina känslor in i det längsta. Sen kan det ju vara svårt för en ful tjockis som kanske blivit mobbad och därför får dåligt självförtroende och därför tror att alla hatar henne och känner sej ännu fulare och därför drar sej undan och till slut hittar någon annan fuling som har dåligt självförtroende.
Fast såklart det är endel ungdomar hä, jag tror att ju äldre man blir desto mindre spelar det roll. Eller vad säger ni andra här som är över 30, stockholmare räknas inte för ytligare och drygare människor får manju leta efter men alla ni andra ! :confused:
Nej det tror jag inte, fast ju fulare personen är desto längre tid tar det innan man blir kär. Ofta förnekar man sina känslor in i det längsta. Sen kan det ju vara svårt för en ful tjockis som kanske blivit mobbad och därför får dåligt självförtroende och därför tror att alla hatar henne och känner sej ännu fulare och därför drar sej undan och till slut hittar någon annan fuling som har dåligt självförtroende.
Fast såklart det är endel ungdomar hä, jag tror att ju äldre man blir desto mindre spelar det roll. Eller vad säger ni andra här som är över 30, stockholmare räknas inte för ytligare och drygare människor får manju leta efter men alla ni andra ! :confused:
Hur stor är sannolikheten att du ens börjar prata med en person som är fysiskt avtändande? I vissa lägen kanske du har en möjlighet att lära känna en person som du egentligen inte alls tänder på, men du har minst lika många lägen där första kontakten handlar enbart om fysisk attraktion. Sen finns det ju människor med olika smak ( *uppdate* ) så det är möjligt att alla kan fysisk attrahera någon, vad vet jag. Å andra sidan är det lite snack att skönhet vilar i betraktarens öga, jag tror en större majoritet skulle kunna komma överens om vem/vad som ser bra ut resp inte ser bra ut :D
Bronkitkorv
2006-03-31, 22:33
Hur stor är sannolikheten att du ens börjar prata med en person som är fysiskt avtändande? :D
Det gör jag ofta ! men jag orkar inte ens förklara varför för nu måste jag sova. Men allting handlar inte om att ****** och även fulingar har en personlighet och egenskaper som man kanske trivs med/delade intressen och så vidare sen innan man vet ordet av så han man hamnat i säng med en tjej som man först tyckte var ful och avtändande men efter man lärt känna henne sett att hon var snygg ändå på nåt sätt.
För mig är utseendet mycket viktigt och jag är pedant. Klarar inte av människor som inte är som jag (i ett förhållande). Hittills har jag dock inte hittat ngn som är som jag, och skulle jag göra det så är frågan vem som överlevde längst.. *screwy*
För mig är utseendet mycket viktigt och jag är pedant. Klarar inte av människor som inte är som jag (i ett förhållande). Hittills har jag dock inte hittat ngn som är som jag, och skulle jag göra det så är frågan vem som överlevde längst.. *screwy*
du har just konfirmerat Ninas tes *L*
Vet inte om det har att göra med att jag är så ful själv men jag tycker de flesta människor jag träffar nu för tiden är fina och då spelar ju utseendet mindre roll för mig (helt enligt keffat_liv:s tes :)).
För mig är utseéndet mycket viktigt.
Min partner måste vara lika snygg som mig, det är därför jag aldrig hittar någon! *rolleyes* :D
Även därför jag alltid kommer förbli singel... :laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.