handdator

Visa fullständig version : Allergimedicin.

Lasse Kongo
2006-03-30, 12:11
Skum fråga kanske, men allergimediciner sabbar inte formen va?

Då menar jag när man är riktigt hård, så det inte rubbar ngt i kroppen som kan få en att släta ut eller dylikt?

Kanske ingen som vet här, men jag provar att fråga iaf.

Tack på förhand//Kongo

King Grub
2006-03-30, 12:26
Prova att skriva vad din medicin innehåller så kanske det är lättare att besvara frågan. :)

hammer95
2006-03-30, 12:35
Jag tar bland annat rhinocort och någon tablett, kommer ej ihåg vad tabletterna heter...

Lasse Kongo
2006-03-30, 12:37
Prova att skriva vad din medicin innehåller så kanske det är lättare att besvara frågan. :)

Sån receptfri som ja köper på apoteket, den heter Loratadin , och innehåller: Loratadin 10mg och Laktosmonohydrat 75mg

J-man
2006-03-30, 13:41
Man kan bli lite seg av den typen av medicin, men förutom det så är det ingen fara.

Om det inte går så långt att du måste ta kortison mot din allergi.

timoat
2006-03-30, 17:56
Vad händer om du tar kortison? Är det vätskehållande?

elan
2006-03-30, 18:12
Man kan bli lite seg av den typen av medicin, men förutom det så är det ingen fara.

Haha, lite seg? Min sambo brukar ligga däckad från mars till oktober. Somnar var man än befinner sig, trevligt att våren är lite sen i år.

Svullnar man inte upp lite av kortison? Har för mig att min kloka mor har sagt något om att man ser på vissa personer att de behandlas med kortison....

J-man
2006-03-30, 18:32
Det är förmodligen inte bara medicinen han blir däckad av.
Det är minst lika mycket allergin i sig, kroppen immunförsvar är ju igång 24/7 klart man blir lite seg av det också.

Kortison gör att man samlar på sig vätska, exakt hur det funkar vet jag inte men har för mig att det sätter ner njurarnas funktion att ta hand om vätska, så det sparar i kroppen?

Kanske någon annan kan det bättre =)

z_bumbi
2006-03-30, 19:13
Svullnar man inte upp lite av kortison? Har för mig att min kloka mor har sagt något om att man ser på vissa personer att de behandlas med kortison....

Jo men inte av så små doser som används mot allergi.

egge
2006-03-30, 20:33
Jo men inte av så små doser som används mot allergi.

Har det några som helst biverkningar då om man tar det 24/7 även fast det bara är små doser?

z_bumbi
2006-03-30, 20:37
Har det några som helst biverkningar då om man tar det 24/7 även fast det bara är små doser?

Vilken typ av kortison är det du tar?

egge
2006-04-01, 22:02
Vilken typ av kortison är det du tar?

Symbichort en gång om dagen och Rhinocort en gång om dagen under pollensäsong.

Doktorn
2006-04-04, 06:48
Symbichort en gång om dagen och Rhinocort en gång om dagen under pollensäsong.

Är väl ytterst tveksamt om detta ens når ut i blodet. Så då kan det ju inte ha så många effekter perifert. För det är väl nässpray?

Doktorn
2006-04-04, 06:49
Haha, lite seg? Min sambo brukar ligga däckad från mars till oktober. Somnar var man än befinner sig, trevligt att våren är lite sen i år.

Be honom ta några nu och testa. Tror knappast det är medicinen som gör honom trött

egge
2006-04-04, 13:14
Är väl ytterst tveksamt om detta ens når ut i blodet. Så då kan det ju inte ha så många effekter perifert. För det är väl nässpray?

Rhinocort snortar jag och Symbichort andas jag in genom munnen. Har tagit det sen 8-årsåldern så jag lär ju knappast känna några biverkningar. :)

timoat
2006-04-04, 13:53
Flutide Nasal? Nån som har koll på deT?

Doktorn
2006-04-04, 20:23
Rhinocort snortar jag och Symbichort andas jag in genom munnen. Har tagit det sen 8-årsåldern så jag lär ju knappast känna några biverkningar. :)

Nej inget går ut i blodet då.