handdator

Visa fullständig version : Fråga angående fett

NuPpArT
2006-03-29, 23:15
Är osäker på om detta är rätt forum annars kan mod flytta.

Om vi säger att jag har ätit onyttigt i 1 eller 2 veckor i sträck så att jag har hamnat på ett kaloriöverskott (som är hyffsat stort, inte ngt pluttigt iaf), när kan då kroppsfettet synas? Hur lång tid tar det innan kroppsfettet sätter sig?
På vågen borde det synas direkt väll?

sissa
2006-03-30, 00:27
Är osäker på om detta är rätt forum annars kan mod flytta.

Om vi säger att jag har ätit onyttigt i 1 eller 2 veckor i sträck så att jag har hamnat på ett kaloriöverskott (som är hyffsat stort, inte ngt pluttigt iaf), när kan då kroppsfettet synas? Hur lång tid tar det innan kroppsfettet sätter sig?
På vågen borde det synas direkt väll?

Hade denna post sparad av grub som kanske kan va nåt ( första meningen främst)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=390180&postcount=7

King Grub
2006-03-30, 04:43
Ett energiöverskott lagras in som kroppsfett i den takt du överäter. Det finns inga speciella begränsningar, vare sig vad gäller tid eller mängd.

goggen
2006-03-30, 12:10
Ett energiöverskott lagras in som kroppsfett i den takt du överäter. Det finns inga speciella begränsningar, vare sig vad gäller tid eller mängd.
betyr det at man kan legge på seg fett av et enkelt måltid hvis det er av dårlig sammensetning? :hbang:

King Grub
2006-03-30, 12:12
Det finns inga speciella begränsningar för att lagra in fettet i maten som kroppsfett även vid energiunderskott. Lyckligtvis pågår även fettförbränningen, och vid negativ energibalans är även fettbalansen negativ under den givna mätperioden.