handdator

Visa fullständig version : Sundsvall

krosus
2006-03-29, 21:39
Hej!

Jag kommer att flytta till Sundsvall under våren och undrar om någon kan ge mig en lite guide till vilka gym som finns.

Helst skulle jag vilja träna på ett gym som har mycket fria vikter och tränande med en skön, avslappnad och välkomnande attityd.

Någon som vet?

//K

skippy
2006-03-29, 22:14
http://ego.nu/index0.htm

ego, fint gym med många byggare, fria vikter och hardcoreträning på nedre plan, och maskiner åsånt skräp på övre plan, kostar dock lite mycket 3000kr nåt sånt för årskort. och här blir du inte dopingtestad om du är inne på sånt ;)

http://www.sak.just.nu/
billigaste gymmet tro ja,årskort ca 800kr
fria vikter och hardcore träning
mycke styrkelyftare där

sen så finns det stepin, dyraste gymmet tro ja ,årskort 5000kr?
inte så bra gym men, när man vill byta miljö så går det att köra engångspass där

du kan pm-a mig om du vill ha mer ingående info

mangemani
2006-03-30, 03:47
jag rekomenderar SAK.
trevliga mäniskor,mycket fria vikter,har ALLT det man behöver och lite mer.
gym som ego/step in osv är bara till för om man vill betala flera 1000 extra för,tja,ingenting i stort sätt,solarium och lite finare lokaler typ,men det är ju upp till var och en att bedöma om finare lokaler och solarium är värt flera 1000 extra;)

anars kan du ju börja i bosvedjans gym,litet men ändå stort,där blir du garanterat vänligt bemött=P

krosus
2006-03-30, 05:25
Tack för svaren! Det verkar som om det finns 3 gym som är värda namnet. Men det lutar ju åt SAK. Jag antar att det står för Sundsvalls Atletklubb.

Vad är Bosvedjans gym då?

Tack för erbjudandet Skippy. Jag kanske tar och gör det framöver.

//K

tinus
2006-03-30, 09:36
jag rekomenderar SAK.
trevliga mäniskor,mycket fria vikter,har ALLT det man behöver och lite mer.
gym som ego/step in osv är bara till för om man vill betala flera 1000 extra för,tja,ingenting i stort sätt,solarium och lite finare lokaler typ,men det är ju upp till var och en att bedöma om finare lokaler och solarium är värt flera 1000 extra;)

Jaså? Du tränar väldigt ofta på Ego förstår jag? Det du betalar extra för är kanske delvis alla pass du också har tillgång till? Föredrar Ego framför alla andra gym i stan. Väldigt skön mix av människor och en hel del tävlande som ger massor med inspiration! Tycker även att Ego har betydligt bättre utrustning än SAK. Men SAK är absolut prisvärt och ett skönt ställe :thumbup:

Pingu
2006-03-30, 13:07
Har tränat några gånger på Ego och det är kanon, stora utrymmen med bra grejer.
Sen så är ju Tinusen där också, bara det avgör ju ditt va :thumbup: l

Piranha
2006-03-30, 13:14
Jag måste också lägga min röst på Ego.

Cilia
2006-03-30, 13:18
Är inte Tinnitus jävig i frågan?

*visslar*
btw har jag hört att Egos spinningpass inte är att leka med *L*

Nitrometan
2006-03-30, 13:21
Hmmm, när jag hör Sundsvall så tänker jag bara på den gamla sketchen från Riskradion... där de kom fram till den bästa nekrofilursäkten...

"Ursäkta mig, goa konstapeln, jag visste inte att hon va' dö'! Jag trodde hon va' från Sundsvall!"

:D

skippy
2006-03-30, 13:27
kortfattat så tycker jag att det finns exakt samma grejor på ego som det finns på sak, nu var det ett tag sen jag var på ego, dom har väl tagit in ett gäng nya maskiner kanske? who cares, stick to basic.
sen på ego så har dom ingen squat rack så jag tycker det inte är så bra att köra ben där, och ingen snedbänk har dom heller där :S
men ego är klart ett bra och fräscht gym, arobix grejs på övervåningen med snygga tjejer oxå

kortfattat om sak, dom har de grejor och utrustning som behövs, men det är inte så fint där som på ego. fördelen är ju priset för gymkortet oxå.

mangemani
2006-03-30, 14:27
Tack för svaren! Det verkar som om det finns 3 gym som är värda namnet. Men det lutar ju åt SAK. Jag antar att det står för Sundsvalls Atletklubb.

Vad är Bosvedjans gym då?

Tack för erbjudandet Skippy. Jag kanske tar och gör det framöver.

//K

japp det står för det och du gör ett bra val :thumbup:

bosvedjans gym är ett litet gym men som har det mesta som man behöver,det kan inte mäta sej med gym som SAK osv,men det är ändå mycket väl dugligt.
alla känner alla i stort sätt,trevligt folk samt att varje gång man går in på gymmet så hejjar alla på en.
kostar 40-50 spänn i månaden att träna där,du får då också ett kort som går till solarium osv,sen är jag inte riktigt säkert hur det ligger till,men jag tror att om du slänger in 100 spänn extra så får du massage också.
gymmet börjar numera att luta åt mer fria vikter,stänger ställningar osv,självklart finns det ju maskiner också,men fria vikter börjar ta över mer och mer.

tinus
2006-03-30, 14:37
Har tränat några gånger på Ego och det är kanon, stora utrymmen med bra grejer.
Sen så är ju Tinusen där också, bara det avgör ju ditt va :thumbup: l

:D gulle dig! Ska nog fixa en gratis träning åt dig nästa gång du är där *kissass*

Cilia: Mja..lite kanske :D Har också hört att vissa spinningpass inte är att leka med :cool:

krosus
2006-11-05, 13:26
Bump!

Gammal, gammal, gammal tråd.

Tack alla! Har tränat på SAK ett tag nu. Riktigt bra gym. Bättre än de atletklubbar jag varit på tidigare.

//Kro