Tjockisen
2002-10-30, 17:08
Jag sitter och försöker plita ihop ett träningsprogram där jag kör styrketräning 2 ggr i veckan och en kampsport 2 ggr i veckan. Skulle behöva lite tips och råd inför detta.
Kampsporten involverar en del styrketräning i form av situps, pushups, knäböj. Det är en hel del explosivitetsövnignar i form av slag/spark-kombinationer och pareringsövningar som jag tror missgynnar styrketräningen på så sätt att det ger mig tunnare muskler eftersom det till största delen är uthållgihetsträning. Det jag nu är ute efter i styrketräningen är att bibehålla / gå upp i styrka utan att tappa uthållighet och explosiviteten jag får från kampsporten.
Sen i höstas har jag kört en 2-split som ser ut som följande:
Måndag Vila
Tisdag Krav Maga
Onsdag Rygg, Biceps, Vader ,Mage
Torsdag Vila
Fredag Krav Maga
Lördag Vila
Söndag Bröst, Axlar, Triceps, Ben, Mage
Jag har koncentrerat mig på basövningar och 3-6 set per muskelgrupp.. Hitills har det gett mig en tunnare kropp overall och vissa styrkeminskningar.
Pass1:
Marklyft 3 x 8
Chins 3 x max
Bicepscurl 3 x 8
Inclinecurl 3 x 8
Curlmaskin 2 x 8
Stående vadpress 3 x max
Pass2:
Lutande Hantelpress 3 x 8
Rak Hantelpress 1 x 8
Militärpress 3 x 6-8
Framåtlutande axelövning(lutar mig framåt och drar ett par hantlar bakåt.. typ) 2 x8
Skallkrossaren 3 x 8
Tricepspress i trissa 2 x 8
Knäböj 3 x 10
Sen lite situps efter varje pass.
Vad rekommenderas? Fortsätta med basövningar? Fler set?
Ligger just nu på följande:
Längd: 187 cm
Vikt: 88 kg and dropping slow ;)
Kaloriintag: 2500 kcal / dag
/Chris
Kampsporten involverar en del styrketräning i form av situps, pushups, knäböj. Det är en hel del explosivitetsövnignar i form av slag/spark-kombinationer och pareringsövningar som jag tror missgynnar styrketräningen på så sätt att det ger mig tunnare muskler eftersom det till största delen är uthållgihetsträning. Det jag nu är ute efter i styrketräningen är att bibehålla / gå upp i styrka utan att tappa uthållighet och explosiviteten jag får från kampsporten.
Sen i höstas har jag kört en 2-split som ser ut som följande:
Måndag Vila
Tisdag Krav Maga
Onsdag Rygg, Biceps, Vader ,Mage
Torsdag Vila
Fredag Krav Maga
Lördag Vila
Söndag Bröst, Axlar, Triceps, Ben, Mage
Jag har koncentrerat mig på basövningar och 3-6 set per muskelgrupp.. Hitills har det gett mig en tunnare kropp overall och vissa styrkeminskningar.
Pass1:
Marklyft 3 x 8
Chins 3 x max
Bicepscurl 3 x 8
Inclinecurl 3 x 8
Curlmaskin 2 x 8
Stående vadpress 3 x max
Pass2:
Lutande Hantelpress 3 x 8
Rak Hantelpress 1 x 8
Militärpress 3 x 6-8
Framåtlutande axelövning(lutar mig framåt och drar ett par hantlar bakåt.. typ) 2 x8
Skallkrossaren 3 x 8
Tricepspress i trissa 2 x 8
Knäböj 3 x 10
Sen lite situps efter varje pass.
Vad rekommenderas? Fortsätta med basövningar? Fler set?
Ligger just nu på följande:
Längd: 187 cm
Vikt: 88 kg and dropping slow ;)
Kaloriintag: 2500 kcal / dag
/Chris