handdator

Visa fullständig version : Ojämna Bröstmuskler

Vic_1981
2002-10-30, 14:24
Tja!

har en fråga, har märkt att mitt vänstra bröst har aningen mer volym än det högra som är lite plattare, inget märkbart iofs men ändå bättre att göra nåt åt det innan det blir märkbart :naughty:

Upptäckte för sisådär 5 månader sen att mina bröstvårtor inte sitter parallellt när jag spänner brösten, trodde det berodde på muskelfästen, men märkte så sent som igår efter granskning i spegeln att det högre bröstet var lite plattare.

Så, det är skippa bänkpressen helt som gäller? köra mer reps och tänka mer på utförandet?

är vänsterhänt, dock så är mina armar lika stora, axlar osv..
har tränat snart i 3 år..
tacksam för svar

ajöken

Sverker
2002-10-30, 14:40
Hantlar naturligtvis !

Inte bara i bröstträningen utan också i axelträningen.

Vic_1981
2002-10-30, 14:46
ok, det jag misstänkte.

ska nog höja repsantalet lite också tänkte jag, ska nog köra armarna mer seperat också..skippa stänger dvs..om nu triceps påverkar detta alltså, känner mig dock lika stark i triceps. Axlarna skiljer nog lite i styrka.

några fler tips sverker?

tacksam för svaret!
:thumbup:

Muskelsmurfen
2002-10-30, 15:43
När det gäller muskler som växer olika snabbt så finns det väl bara en medicin. Träna en muskel åt gången, träna på samma vikt, gör samma antal reps och börja med den svagare muskeln.:bpump:

Vic_1981
2002-10-30, 15:45
okej..lite svårt att träna ett bröst åt gången tyvärr.

Grahn
2002-10-30, 15:47
Hantelpress gör ju det, man tenderar att sluta när svagaste sidan ger upp.

Vic_1981
2002-10-30, 15:49
jo, det är ju sant grahn. Lite svårt att börja med höger bröst bara..

Men det skumma är att jag inte brukar känna mig svagare på höger sidan.iaf inget jag märker av..kanske ska sluta köra riktigt till fail så lär högern kanske växa ikapp snabbare.

AnderssoN
2002-10-30, 21:36
Kör lite lättare som du gjorde idag, du fick till utförandet 100% i sneda hantelpressen. :thumbup:

Själv har jag skrotat bänken, för ett tag åtminstone.