handdator

Visa fullständig version : Hur ofta bråkar du och din partner?

hum
2006-03-26, 13:43
Nå? Vore skoj att veta vad som är normalt. *rolleyes*

TheLoser
2006-03-26, 13:46
Beror på hur ofta vi träffas...

//TheLoser

Slartibartfast
2006-03-26, 13:47
Väldigt sällan. Vi har aldrig ropat åt varandra under nästan fem år. Nån gång kan det komma nån spydighet på sin höjd.

elan
2006-03-26, 13:55
Definiera bråka. ;) Vi är båda alldeles för snälla för att bråka. :D

hum
2006-03-26, 14:05
Bråka: Skrika/Inte vilja prata med varandra osv. Inte vet jag vad ni gör när ni bråkar. :D

elan
2006-03-26, 14:10
Bråka: Skrika/Inte vilja prata med varandra osv. Inte vet jag vad ni gör när ni bråkar. :D

Ja i så fall har vi nog aldrig bråkat. Min sambo är väldigt svår att provocera.

Nejv
2006-03-26, 14:51
Ja i så fall har vi nog aldrig bråkat. Min sambo är väldigt svår att provocera.

Haha, det måste vara jobbigt.

hum
2006-03-26, 14:53
Så att bråka varje helg är inte normalt alltså. :em: :(

Jishuku
2006-03-26, 14:55
Bråkade tills det tog slut. Nu är det lugnt å skönt. :D

Kaboffastar
2006-03-26, 14:55
Väldigt sällan. Vi har aldrig ropat åt varandra under nästan fem år. Nån gång kan det komma nån spydighet på sin höjd.

5 år.
Det är mycket de ;D

elan
2006-03-26, 15:10
Haha, det måste vara jobbigt.

Jo. Jag är inte alls aggressiv eller sur av mig på något sätt men någon form av känslor måste man ju ändå ha.

mela
2006-03-26, 15:21
vi har nog aldrig bråkat..

Tigerkotten
2006-03-26, 15:22

Trivs du i erat förhållande? Bara undrar, du skriver att sex är överskattat, och det verkar inte vara någon "fart" heller på förhållandet.

Kanske borde få lite tempramente och kanske sexet blir lite bättre och vildare då.

Vad vet jag.. :) Bara nyfiken.

Herkulez
2006-03-26, 15:47
ordentligt nyss, på fitthåret att det tog slut.

Otto GROV
2006-03-26, 15:55

surt surt,,,, fan en av dom värsta känslorna som finns när de bli så :cryout:

Kary
2006-03-26, 16:00
Sällan. Skriker åt varandra gör vi aldrig. Blir mest prat om det är något någon av oss inte är nöjd med. Men någon gång då och då blir jag lite sur och vill inte prata med honom om han är riktigt jobbig av någon anledning.

Cilia
2006-03-26, 16:01
Jo. Jag är inte alls aggressiv eller sur av mig på något sätt men någon form av känslor måste man ju ändå ha.
fast är det inte du som är lite halvtrött på din kille som inte orkar engagera sig i något?

Hellre ett rejält bråk än att man håller inne med alla känslor och inte säger vad man känner.

Daniiiel
2006-03-26, 16:31
ganska ofta..och när det blir bråk är ju fraser dom "dra åt helvete" och "jag vill aldrig se dig mer" väldigt vanliga:P men man slutar alltid upp tillsammans ändå efter nån timma eller två^^

J.Saarela
2006-03-26, 16:32

*screwy* trodde hon var rakad?

Slartibartfast
2006-03-26, 16:36
ganska ofta..och när det blir bråk är ju fraser dom "dra åt helvete" och "jag vill aldrig se dig mer" väldigt vanliga:P men man slutar alltid upp tillsammans ändå efter nån timma eller två^^

Varför det? Varför säga saker som man tar tillbaka en timme senare?

hum
2006-03-26, 16:43

Det där fattar inte jag heller. Har aldrig sagt något sådant och kommer nog aldrig göra det heller. Jag blir mer tjurig och tyst haha.

_Larre_
2006-03-26, 16:47
Aldrig något riktigt bråk. Bägge två är rätt tjurskalliga, men det har vi lärt oss att leva med.. Finns värre saker att haka upp sig på.

blekfet2
2006-03-26, 17:00
småtjaffs några ggr i veckan, typ 2 feta bråk på 5 år...

mini
2006-03-26, 17:19
Har bara bråkat typ två gånger under de förhållanden jag haft. Jag förstår inte grejen med att bråka. Icke produktivt, sårar bara. Det handlar inte om att inte ha fart i förhållandet, det handlar om att man föredrar en annan typ av kommunikation, typ en fungerande sådan.

Cilia
2006-03-26, 17:47
Har bara bråkat typ två gånger under de förhållanden jag haft. Jag förstår inte grejen med att bråka. Icke produktivt, sårar bara. Det handlar inte om att inte ha fart i förhållandet, det handlar om att man föredrar en annan typ av kommunikation, typ en fungerande sådan.
fast ibland blir man arg och det rinner över.
Jag tycker det är bättre att explodera ibland och lätta på trycket och sen är det över.
det är inte samma sak som att säga okvädesord och sånt. Jag försöker trots det hålla mig till ämnet annars blir det så fel.

men min erfarenhet är att många som inte bråkar istället håller inne på det dom känner och sen kommer allt på en gång om det kommer alls.

Det är så svårt att bemöta saker som är 2 år gamla eller mer.

Menar inte att alla behöver bråka men det behöver inte vara dåligt jämt. Jag går inte och är sur länge.

Daniiiel
2006-03-26, 18:05

därför att båda har ett hett teprament..när det blir bråk kan båda säga massa saker utan att igentligen mena det.

mitt ex och jag som jag var ihop med i 2 år bråkade aldrig. me min nuvarande tjej bråkar jag jämt. ändå älskar jag min nuvarande tjej mycket mer. på nått sätt känns det som att bråk kan vara bra ibland, bra sätt att avreagera sig och så.

Daniiiel
2006-03-26, 18:06
Det där fattar inte jag heller. Har aldrig sagt något sådant och kommer nog aldrig göra det heller. Jag blir mer tjurig och tyst haha.

jo men det är ju lite toffel aktikt med. självklart kanske jag brusar upp lite väl mycket men man behöver ju inte sitta och vara tyst som om man vore nån tönt.

Cilia
2006-03-26, 18:08
Det där fattar inte jag heller. Har aldrig sagt något sådant och kommer nog aldrig göra det heller.
inte jag heller
jag har lovat mig själv att inte göra det
tabu är att säga att man vill göra slut utan att mena det.

Callister
2006-03-26, 18:08
Min flickvän blir bara ledsen och håller inne med saker. Vi bråkar aldrig. Men på senare tider så får man kolla upp vad som händer i hennes huvud så hon inte går och samlar på sig något. ;)

Hon gick och samlade på sig under 6 månader, sen gjorde hon slut. Jag hade ingen aning om det... *screwy* Nu är det bra dock..

Helena B
2006-03-26, 18:09
Nå? Vore skoj att veta vad som är normalt. *rolleyes*

Om jag är i ett förhållanden så är jag för egoistisk för att bråka, gillar inte att må dåligt.

Kwon
2006-03-26, 18:11
Det är bättre att klaga/reagera/visa att någonting är fel (det är ett bevis på att man bryr sig och vill att det skall fungera) än att hålla mun och sen fly fältet.

Man kan faktiskt få saker och ting att förändras.

Metal_boy_
2006-03-26, 18:16
Så skönt att slippa mitt ex har jag insett, hon gapade om allt och hennes feta morsa var likadan. Folkvett hade dom fan ingen av dom.

elan
2006-03-26, 18:54
fast är det inte du som är lite halvtrött på din kille som inte orkar engagera sig i något?

Hellre ett rejält bråk än att man håller inne med alla känslor och inte säger vad man känner.

Ett poäng till dig där, du måste verkligen ligga i och läsa alla inlägg noga. ;)

Jag gör så gott jag kan för att säga vad jag känner, det kan ju dock vara lite svårt ibland när man inte får någon respons. Men något rejält bråk är jag sällan sugen på, bråkade inte ens med mina föräldrar när jag var tonåring.

pilt77
2006-03-26, 19:01
minst 4-5ggr per vecka

hahavaffan
2006-03-26, 19:12
Fan så gött det är att vara singel. Jag hatar att bråka om saker med flickvännen. Eller hatade, när jag hade en. ;)

Fan jag har snart varit singel i ett år. Annars har jag haft förhållanden sedan jag var 14 år.

Cilia
2006-03-26, 19:15
Ett poäng till dig där, du måste verkligen ligga i och läsa alla inlägg noga. ;)

Jag gör så gott jag kan för att säga vad jag känner, det kan ju dock vara lite svårt ibland när man inte får någon respons. Men något rejält bråk är jag sällan sugen på, bråkade inte ens med mina föräldrar när jag var tonåring.
var inte ute efter några poäng.
menade bara att det kan vara så att man inte facar sina känslor.
då kan det kanske vara bättre att bråka så man iaf vet vad den andra tycker.
inte för att bråka för bråkandes skull, vilket säkert några är ute efter.

elan
2006-03-26, 19:17
var inte ute efter några poäng.
menade bara att det kan vara så att man inte facar sina känslor.
då kan det kanske vara bättre att bråka så man iaf vet vad den andra tycker.
inte för att bråka för bråkandes skull, vilket säkert några är ute efter.

Nej jag förstår det, jag blev bara förvånad över vilken koll på läget du hade. :)

userfriendly
2006-03-26, 19:18
vi bråkar inte alls!?
bara jag som har humörsvägningar o bli irriterad o arg men det skyller jag på annat *popcorn*

Allan
2006-03-26, 19:21
Aldrig. Känns direkt fånigt att göra det.

allan

Ninjasmurf
2006-03-26, 19:23
vi bråkar inte alls!?
bara jag som har humörsvägningar o bli irriterad o arg men det skyller jag på annat *popcorn*
vi har inget att bråka om :love:

userfriendly
2006-03-26, 19:25
vi har inget att bråka om :love:

tror du ja :D

Ninjasmurf
2006-03-26, 19:29
tror du ja :D
damn, jag som trodde jag skulle klara mig undan :cool:

mer OnT: jag anser inte att bråk hör hemma i ett bra förhållande, att man kan bli arg på sin partner är normalt (och då talar man om varför och löser det) att bråka är det inte

Cilia
2006-03-26, 19:34
Nej jag förstår det, jag blev bara förvånad över vilken koll på läget du hade. :)
Jag har bara bra minne när det gäller detaljer.
oroa dig inte jag specialstuderar inte dig *L*

hum
2006-03-26, 19:34
jo men det är ju lite toffel aktikt med. självklart kanske jag brusar upp lite väl mycket men man behöver ju inte sitta och vara tyst som om man vore nån tönt.

Haha nej men jag är hellre tyst än kallar tjejen idiot. Jag kan bli sur som fan men har spärrar mot att kalla henne elaka saker. Tönt? :( :D

Diana
2006-03-26, 19:51
mer OnT: jag anser inte att bråk hör hemma i ett bra förhållande, att man kan bli arg på sin partner är normalt (och då talar man om varför och löser det) att bråka är det inte
Håller med :thumbup:
Imo finns det inge skäl att stå och vråla åt varann, bättre att försöka sätta sej in i hur den andra tänker och lätta på egoismen lite istället.

Sen finns det ju undantags fall.. men jag har sett alldeles för många par storbråka om skitsaker *screwy* utan att ens anstränga sej att försöka se det hela ur den andres perspektiv.

Stumpis
2006-03-26, 20:18
Vi bråkar då och då, oftast om struntsaker kan tyckas, men efter lite diskussioner så visar det sig att det ligger något annat bakom, men det var en bagatell som utlöste det... *screwy*

När vi gifte oss sa prästen att han kan inte acceptera en skilsmässa med anledning av att ett par bråkar. Så länge man bråkar sker det fortfarande något mellan människorna, det finns känslor och engagemang. Den dag man sitter och tittar på varandra över bordet och orden är slut, då kan han acceptera att man skiljs åt. Kan ju vara en sak att tänka på. Allt "bråk/gräl" behöver ju inte vara av ondo. :)

Pingu
2006-03-26, 20:22
Sällan

rolf
2006-03-26, 20:27
Tja, enligt din definition på "bråka" så gör vi det nästan aldrig, men vi retar upp oss på småsaker så gott som varenda dag. Det går dock över på någon timme. Temperament är inte teh shit :/

Cypher
2006-03-26, 20:29
Det är aldrig bråk under vårt tak, bråk förstör på tok för mycket.

Piranha
2006-03-26, 20:29
Rätt ofta... och alltid om skitsaker.

Men de är väl bra å lufta lite också.

Daniiiel
2006-03-26, 20:56
Haha nej men jag är hellre tyst än kallar tjejen idiot. Jag kan bli sur som fan men har spärrar mot att kalla henne elaka saker. Tönt? :( :D

jag hade precis din åsikt när jag var runt 13 år. då skulle man aldrig säga nått dumt till tjejer.

beter hon sig som en idiot så ska hon få höra det också. är du tjejen i förhållandet eller?

mini
2006-03-26, 21:03
jag hade precis din åsikt när jag var runt 13 år. då skulle man aldrig säga nått dumt till tjejer.

beter hon sig som en idiot så ska hon få höra det också. är du tjejen i förhållandet eller?
Och nu är du vuxna 16 eller något?
Jag strävar fortfarande efter att inte tappa huvudet, såra och göra illa folk. Speciellt inte de jag tycker om. Det är ingen åldersgrej, det handlar om respekt.
Den sista kommentaren förstår jag inte alls, har du lust att utveckla det där?

hum
2006-03-26, 21:04

Hahaha beter hon sig som en idiot vill jag inte vara tillsammans med henne.
Jag är väl för väluppfostrad eller något, men i min värld respekterar man sina respektive..

Daniiiel
2006-03-26, 21:08
Och nu är du vuxna 16 eller något?
Jag strävar fortfarande efter att inte tappa huvudet, såra och göra illa folk. Speciellt inte de jag tycker om. Det är ingen åldersgrej, det handlar om respekt.
Den sista kommentaren förstår jag inte alls, har du lust att utveckla det där?

du missar min poäng..självklart ska man inte såra folk eller göra dem illa. men är det ett bråk och tjejen beter sig som en idiot så säger jag det istället för att springa iväg med svansen mellan bena som en viss ovanstående.

Daniiiel
2006-03-26, 21:10
Hahaha beter hon sig som en idiot vill jag inte vara tillsammans med henne.
Jag är väl för väluppfostrad eller något, men i min värld respekterar man sina respektive..

är du så trög eller spelar du bara? jävla skillnad att respektera nån och att säga att nån är en idiot när dom beter sig idiotiskt.

Cilia
2006-03-26, 21:12
du missar min poäng..självklart ska man inte såra folk eller göra dem illa. men är det ett bråk och tjejen beter sig som en idiot så säger jag det istället för att springa iväg med svansen mellan bena som en viss ovanstående.
men det finns väl ett mellanting mellan att kalla någon för idiot och springa därifrån med svansen mellan benen?

mini
2006-03-26, 21:12
Man får vad man förtjänar? Ingen av de jag varit tillsammans med har bråkat med mig. Jag väljer inte människor som beter sig som idioter.

Cilia
2006-03-26, 21:14
Man får vad man förtjänar? Ingen av de jag varit tillsammans med har bråkat med mig. Jag väljer inte människor som beter sig som idioter.
jag tror han är så ung så han inte förstår vad vi menar.

mini
2006-03-26, 21:15
jag tror han är så ung så han inte förstår vad vi menar.
Vilka smileys kan vi använda så pojken förstår då?

Daniiiel
2006-03-26, 21:15

Du tror inte att folk är olika? Min tjej är en av dom snällaste jag vet, och jag själv är ganska snäll jag med :cool:

men när vi bråkar så brusar det upp som fan..båda har hett teprament och ingen ger sig.

jag menar skulle tjejen ha stort teprament och killen vara en toffel som hum så skulle det inte bli lika stort bråk.

Cilia
2006-03-26, 21:23
Du tror inte att folk är olika? Min tjej är en av dom snällaste jag vet, och jag själv är ganska snäll jag med :cool:

men när vi bråkar så brusar det upp som fan..båda har hett teprament och ingen ger sig.

jag menar skulle tjejen ha stort teprament och killen vara en toffel som hum så skulle det inte bli lika stort bråk.
en snäll idiot menar du?

hum har väl inte sagt att han är en toffel.
det är du som säger att han är en.
han har bara sagt att han inte kallar folk för idiot

Daniiiel
2006-03-26, 21:25
en snäll idiot menar du?

hum har väl inte sagt att han är en toffel.
det är du som säger att han är en.
han har bara sagt att han inte kallar folk för idiot

det har han ju..han sa ju innan att när han och sin tjej bråkar så sitter han mest tyst och tjurar istället för att säga nått tillbaka. är inte det toffel då eller?

en polare som knivhögg din pojkvän (eller flickvän för du e troligen lesbisk) skulle inte du kalla han idiot bara för att du respekterar andra?

blekfet2
2006-03-26, 22:14

*vissel vissel* TEMPRAMENT * host host*

Daniiiel
2006-03-26, 22:16

lol..nu njuter du va^^

Tolkia
2006-03-26, 22:18
Temperament.

blekfet2
2006-03-26, 22:18
seså....nu blev det rätt

:D :D

men tack för att du sabbade mitt lilla test Tolkia ;)

Daniiiel
2006-03-26, 22:20
Temperament.

OMFG jag trodde jag blev ägd men blek blev ägd PWNED IN TEH AZZ YAO

blekfet2
2006-03-26, 22:21

yesssss. :laugh: :laugh:

Tolkia
2006-03-26, 22:24
Nej. Du är ägd *2, eftersom du inte ens kan försvara dig med att du stavar som det låter.

Daniiiel
2006-03-26, 22:25
Nej. Du är ägd *2, eftersom du inte ens kan försvara dig med att du stavar som det låter.

nej blek blev mer ägd för att han försökte äga mig men blev sen själv ägd.

du blir ägd bara för att du kommenterar detta och lägger dig i andras disskutioner.

blekfet2
2006-03-26, 22:28

:D

blekfet2
2006-03-26, 22:29

du blir ägd bara för att du kommenterar detta och lägger dig i andras disskutioner.

gosse, jag tänkte se hur många gånger det gick att blåsa dig.

Blev iaf lyckat :D

Daniiiel
2006-03-26, 22:30
gosse, jag tänkte se hur många gånger det gick att blåsa dig.

Blev iaf lyckat :D

argh stop faking with my brain är för trött

Tolkia
2006-03-26, 22:30

Diskutioner.

Daniiiel
2006-03-26, 22:31
Diskutioner.

gå och häng dig

h ä n g d i g

rättstavat?

Tolkia
2006-03-26, 22:34
gå och häng dig

h ä n g d i g

rättstavat?
Stor bokstav? Punkt?

Trance
2006-03-26, 22:35
Hahah, Tolkia nu är du ju så bra att bolio kommer vilja gifta sig med dig.

Daniiiel
2006-03-26, 22:37
Stor bokstav? Punkt?

Ok förlåt, vi tar om det.

Häng dig ditt irriterande missfall till människa.

Tolkia
2006-03-26, 22:51
... men tack för att du sabbade mitt lilla test Tolkia
Nöjd nu? :D

Niclaaas
2006-03-26, 23:00
aldrig bråkat under nästan 3,5 år, aldrig behövts. självklart blir vi osams och irriterade på varandra ibland men det kan man lösa på bättre sätt.

Fatalist
2006-03-26, 23:28
Nej, inte ett enda bråk. 2½ månader.

Diskutioner.

Menade du diskussioner?

diskussion, dis,kuss,ion s. -en -er

Diana
2006-03-26, 23:58
Hehe
Undra om inte drfinitionen av vad ett 'bråk' är skiljer sej en del mellan deltagarna i tråden här.

Helena B
2006-03-27, 00:03
Hehe
Undra om inte drfinitionen av vad ett 'bråk' är skiljer sej en del mellan deltagarna i tråden här.

Håller helt med, skillnad på att bråka och diskutera. Kanske trådskaparen skulle ha gett sin definiation, detta är ju ändå Kollo.

Diana
2006-03-27, 00:05
Håller helt med, skillnad på att bråka och diskutera. Kanske trådskaparen skulle ha gett sin definiation, detta är ju ändå Kollo.
:D Missförståndens paradis

Griip
2006-03-27, 00:12
Jag är på en enormt mycket högre nivå än alla andra människor så jag blir mest irriterad och arg för att folk inte förstår när jag inte orkar förklara mig så bra :)

/ödmjukast och självgodast(ohh no)

andreaz
2006-03-27, 00:48
Varenda dag, utan undantag. Även om det kan ta lite väl mycket energi emellanåt så ser jag det inte som något större problem, tror inte att min partner gör det heller.

abbe
2006-03-27, 02:32
Kan låta knäppt men jag och min fru bråkar aldrig om ngt utom en sak, datorspel. Vi spelade mkt onlinespel förr och var ganska aktiva. Ibland när det inte gick som vi ville kunde vi bråka ganska mkt. Sen vi slutade spela för ngt år sedan har vi inte bråkat igen.

HajduMan
2006-03-27, 06:23
1-10 gånger vid varje tillfälle vi träffas

Cinna
2006-03-27, 06:44
Bråk - typ aldrig.
Gnabb - betydligt oftare och då oftast om småsaker som egentligen är helt oväsentliga *rolleyes*

hangatyr
2006-03-27, 06:45
både jag och min girliefriend blir arga på nolltid, men jag tror att vi aldrig har haft ngt bråk. tror det har att göra med personkemi eller nåt, vi förstår varandra enormt bra och talar med varandra innen smågrejerna växer till något som genererar ett bråk.

PePPinO
2006-03-27, 07:10
Stor bokstav? Punkt?

Men seriöst förstod du inte vad han skrev utan storbokstav o punkt lr?

Cilia
2006-03-27, 07:15
Häng dig ditt irriterande missfall till människa.
härligt exempel på en person som vet hur man uppträder med respekt gentemot andra människor.

Sen blir det ännu roligare när din utgångspunkt var att din flickvän brukar bete sig som en idiot.
Tror du har vad du förtjänar.

hangatyr
2006-03-27, 07:16
härligt exempel på en person som vet hur man uppträder med respekt gentemot andra människor.

Sen blir det ännu roligare när din utgångspunkt var att din flickvän brukar bete sig som en idiot.

hehe.

Jorgen
2006-03-27, 07:22
Men Daniiiel då. Det var väl onödigt att dra på sig en varning.

blekfet2
2006-03-27, 07:54
Nöjd nu? :D

hahah....absolut :laugh:

Tolkia
2006-03-27, 08:59
Nej, inte ett enda bråk. 2½ månader.
Menade du diskussioner?
diskussion, dis,kuss,ion s. -en -er
Se inlägg ovan. :D

Tricklev
2006-03-27, 09:15
Nonstop dom senaste 4 månaderna, efter att hon var otrogen och vi bestämde oss för att försöka igen ;)

Fast nu är det över helt så ganska svårt o bråka nu.

Tolkia
2006-03-27, 09:19
Alltså, om detta inte är ett (mindre roligt) skämt hoppas jag verkligen att det inte var p.g.a. mig. Det var aldrig min mening att provocera fram något sådant! :(

Jay-Z
2006-03-27, 09:24
Alltså, om detta inte är ett (mindre roligt) skämt hoppas jag verkligen att det inte var p.g.a. mig. Det var aldrig min mening att provocera fram något sådant! :(

Han är själv ansvarig för vad han skriver. Personangrepp är aldrig acceptabelt, imo.

H.Emanuel
2006-03-27, 09:25
Efter en genomläsning av tråden kan jag inte annat än konstatera att, jo, det är faktiskt ditt fel. :D

blekfet2
2006-03-27, 09:36

killen var juh dryg mot andra, så han fick nog vad han förtjänade :D

Noodles
2006-03-27, 09:53
Hittills (sex år) har vi inte haft något regelrätt bråk. Vi är båda två envisa och kan bli irriterade men då brukar vi ta upp det direkt. Jag har sett folk som kan säga vad som helst till sina partners när de bråkar. Har aldrig förstått det. Om vi blir irriterade tänker jag mig fortfarande för vad jag säger. Det är onödigt att såra folk och det känns ännu mer omotiverat om det är någon man bryr sig om.

Däremot har jag svårt att se en längre relation där man alltid är överens. Bättre att vädra sitt missnöje direkt innan det kokar över och blir riktigt illa.

petersson
2006-03-27, 10:17
Jag blir alltid förvånad över hur allvarligt folk här tar en varning :)

Tricklev
2006-03-27, 10:19
Jag blir alltid förvånad över hur allvarligt folk här tar en varning :)

2 Stycken och man är ute, så SÅ konstigt är det inte.

Tolkia
2006-03-27, 10:20
Jag blir alltid förvånad över hur allvarligt folk här tar en varning.
Jag har ingen aning om hur folk tar varningar, men det finns ju gränser för hur mycket man får roa sig på andras bekostnad (även när det är kul :D).

Nina L
2006-03-27, 10:24
Om du menar bråka som i att skrika på varandra/inte snacka med varandra så kanske 1-2 ggr på 2 år. Vi är inte speciellt temperamentsfulla utan snackar hellre lugnt med varandra. Ibland blir någon av oss irriterad, och samtalet blir lite hetsigare, men det går aldrig mer än 10 minuter innan det är dags för en kram och ett "Jag älskar dig".

sissa
2006-03-27, 11:09
Typ aldrig.

Ser dock inte avsaknad av bråk som att man inte säger vad man tycker.
Eller att förhållandet är stendött och trist.
Det behöver inte vara farligt att bråka, inget man till varje pris måste undvika, men jag ser det för den skull inte som ett måste.

petersson
2006-03-27, 11:15
Jag har ingen aning om hur folk tar varningar, men det finns ju gränser för hur mycket man får roa sig på andras bekostnad (även när det är kul :D).

Haha det är sant :)

sissa
2006-03-27, 11:16
Sen tror inte jag att man kan säga att det ena är bättre än det andra. För alla alltså.

Ett par bråkar i princip varje dag. Och det behöver inte vara dåligt för dem.

För mig är det främmande och jag är inte den typen av person. Men det betyder ju som sagt inte att det inte funkar för dem.

Daniiiel
2006-03-27, 13:34

Det var värt det. *flex*

Daniiiel
2006-03-27, 13:37

Ja jag får vad jag förtjänar. Mina aktier har gått upp 13% idag hitills (god bless arcam) vilket gör mig 20,000 kr rikare.

TNX GOD FOR KARMA WE GET WHAT WE DESIRVE

Bamse79
2006-03-27, 13:43
Under 6 1/2 år...inget allvarligt, nått litet tjafs kanske men annars inget.

Diana
2006-03-27, 13:45
Sen tror inte jag att man kan säga att det ena är bättre än det andra. För alla alltså.

Ett par bråkar i princip varje dag. Och det behöver inte vara dåligt för dem.
.
I sånna förhållanden där folk bråkar väldigt mkt tror jag det kan vara så att båda, eller den ena, är väldigt konflikträdd och eller tempramentsfull, går och bygger upp irritation under dagen mot olika andra människor/situationer i dennes vardag. Sen dumpas allt på partnern för det är 'tryggare' att bråka med nån som alltid finns där och älskar en :) Småsaker överdrivs bara för att få ut den uppbyggda aggressionen. Trist men sant, och lär inte vara bra för NÅT förhållande i längden.

hum
2006-03-27, 15:42
Hey, sluta kalla mig toffel medan jag sover!

Är man en toffel för att man hellre är tyst än säger saker man inte menar?

Visst fan kan jag skälla och vara sur (annars hade jag fortfarande haft en flickvän ;) ) men nej, jag behöver inte kalla henne idiot för det.

Daniiiel
2006-03-27, 16:07
Hey, sluta kalla mig toffel medan jag sover!

Är man en toffel för att man hellre är tyst än säger saker man inte menar?

Visst fan kan jag skälla och vara sur (annars hade jag fortfarande haft en flickvän ;) ) men nej, jag behöver inte kalla henne idiot för det.

tror du missuppfattar mig lite..jag går ju inte runt och säger idiot till min flickvän hela tiden, men beter hon, läraren, kompisen, föräldrarna som en idiot så säger jag det istället för att sitta tyst och tjura och tänka på att dom beter sig som en idiot.