Visa fullständig version : spelet - The Godfather
blekfet2
2006-03-25, 23:07
Älskar filmerna (inte 3:an dock) så jag var tvungen att testa spelet.
Klart helt ok men inte ens i närheten av lika bra som Mafia.
En liten fråga om nån av er också har testat det:
vad fan händer när man dör och hamnar på sjukan, vad förlorar man? pengar? respekt? bla bla bla?
:MrT: :MrT:
reinholdsson
2006-03-25, 23:11
Hm, repsekt har jag inte tänkt på om man förlorar. Däremot förlorar man lite pengar. Men man får behålla vapnen man tog precis innan man dog :)
Dissector
2006-03-25, 23:31
Vill gärna testa det. Gillade Mafia väldigt mycket så. Skulle vara intressant att se, även ifall det inte skulle vara lika bra som du säger. Blir till att hoppa i en gammal kavaj och hatt, spela italiensk violinmusik och röka cigarr! Sedan är vilket maffia-spel hur bra som helst :D
Ryska_raketen
2006-03-25, 23:34
Verkar grymt!Vill ha!!!! *grr27*
reinholdsson
2006-03-25, 23:35
Det är riktigt coolt tycker jag.
blekfet2
2006-03-26, 00:06
jo det är klart godkänt, men Mafia är fan så mycket bättre...bättre känsla, bättre grafik, roligare att mörda folk på gatan mm mm...
fan att köra bilarna i Godfather känns ungefär som att köra en radiostyrd bil, helt jävla åt helvete ;)
jo det är klart godkänt, men Mafia är fan så mycket bättre...bättre känsla, bättre grafik, roligare att mörda folk på gatan mm mm...
fan att köra bilarna i Godfather känns ungefär som att köra en radiostyrd bil, helt jävla åt helvete ;)
håller med ang bilarna. dom bromsar DIREKT man håller nere bromsknappen osv.
Hur långt har ni kommit i spelet? Själv är man soldier, level 24. Och äger alla ställen i little italy :smokin:
blekfet2
2006-03-26, 10:08
håller med ang bilarna. dom bromsar DIREKT man håller nere bromsknappen osv.
Hur långt har ni kommit i spelet? Själv är man soldier, level 24. Och äger alla ställen i little italy :smokin:
ojdå...ligger själv bara på level 6, äger ungefär 3/5 av alla ställen...
vet du vad som händer när man dör och hamnar på sjukan?
King Grub
2006-03-26, 10:10
Jag hann i princip bara testköra spelet en gång, innan Oblivion kom och tog över, men första intrycket var väl inte alltför överväldigande positivt. Jag kunde inte låta bli att jämföra med klassikern Mafia, och första intrycket var att The Godfather inte kunde mäta sig vare sig visuellt eller spelmässigt.
Pumpitup
2006-03-26, 11:36
Jag tycker det är jätteroligt, främst för att jag avgudar filmerna.
blekfet2
2006-03-26, 12:07
Jag hann i princip bara testköra spelet en gång, innan Oblivion kom och tog över, men första intrycket var väl inte alltför överväldigande positivt. Jag kunde inte låta bli att jämföra med klassikern Mafia, och första intrycket var att The Godfather inte kunde mäta sig vare sig visuellt eller spelmässigt.
sant sant, men en sak som är riktigt kul i spelet är att kräva "beskydd" av butiker...
Spel gjort på filmer = Dåligt i 99% av fallen
hahavaffan
2006-03-26, 12:10
Alltså Mafia tyckte jag var rätt kass... var det inte i det spelet man kunde ha en bil som hette typ Crazy Horse?
har läst och hört att spelet är ganska inspirerat av GTA-spelen, ligger det någon sanning i det?
blekfet2
2006-03-26, 12:24
har läst och hört att spelet är ganska inspirerat av GTA-spelen, ligger det någon sanning i det?
nja...inte så värst mycket förutom att du kan skjuta,köra bil och döda folk på gatan......
ojdå...ligger själv bara på level 6, äger ungefär 3/5 av alla ställen...
vet du vad som händer när man dör och hamnar på sjukan?
ingenting, förutom att man förlorat all ammo man använt före man dog :P
edit: är en CAPO nu och äger Taglitotateltl warehouse! :D
blekfet2
2006-03-26, 13:28
ingenting, förutom att man förlorat all ammo man använt före man dog :P
edit: är en CAPO nu och äger Taglitotateltl warehouse! :D
sweeeeeet ...fan vad jag ska dö nu :D
sweeeeeet ...fan vad jag ska dö nu :D
haft mob war ännu? Du vet väl att man ska muta FBI isf :P
Jag blev rätt besviken, men kommer nog ändå att spela ut det bara för att.
Känns som att med hyfsat små medel skulle det där spelet vara sååå mycket bättre. Känns lite som ett hafsjobb ibland, lite bristande kvalité typ.
Tex
Bilkörningen, helt åt helvete.
Inget samband mellan storyn och vad man gör på egen hand, man kan typ mer eller mindre tagit över hela staden för egen hand utan att det påverkar storyn eller vice versa. Dom skulle kunna gjort några enkla små saker som att tex när man klarat ett par storyuppdrag var man tvungen att kanske ta och ta över x antal rackets, eller kanske en stadsdel.
Det är ju skumt att man som outsider mer eller mindre kan ha utrotat alla andra familjer men dom är ändå starka i storymode osv.
Mafia är mycket bättre.
haft mob war ännu? Du vet väl att man ska muta FBI isf :P
Eller så kan man vara cool och bomba sönder någon restaurang eller dylikt
blekfet2
2006-03-26, 15:57
när man sprängt kassaskåpen på ställen man tagit över, visst förlorar man inte inkomsten därifrån då?
när man sprängt kassaskåpen på ställen man tagit över, visst förlorar man inte inkomsten därifrån då?
nej då, man får 1000 respect, lite stålar och en dynamit tillbaka. Trodde först jag blev lurad o köpte dynamit för 500$ och fick tillbaka 400$ från kassa skåpet :)
Sen är det lite tråkigt att det finns så lite vapen i spelet. Och Poliserna gör inte ett skit fast man har 3st stars. Först när man kommer upp till 4-5st så gör dom lite. men lätt att komma undan iaf :(
blekfet2
2006-03-26, 17:20
nej då, man får 1000 respect, lite stålar och en dynamit tillbaka. Trodde först jag blev lurad o köpte dynamit för 500$ och fick tillbaka 400$ från kassa skåpet :)
Sen är det lite tråkigt att det finns så lite vapen i spelet. Och Poliserna gör inte ett skit fast man har 3st stars. Först när man kommer upp till 4-5st så gör dom lite. men lätt att komma undan iaf :(
precis vad jag också först trodde efter att jag sprängt mitt första kassaskåp :)
Fan snutarna är efter mig bara jag har 2 stjärnor...
precis vad jag också först trodde efter att jag sprängt mitt första kassaskåp :)
Fan snutarna är efter mig bara jag har 2 stjärnor...
för mig står dom bara på gatan o väntar på att jag ska ge dom cash :P
edit: Råna banker. Manhattan banken ger 50k, dog just utanför safehouse för att en bil sprängdes :(
blekfet2
2006-03-26, 19:10
för mig står dom bara på gatan o väntar på att jag ska ge dom cash :P
edit: Råna banker. Manhattan banken ger 50k, dog just utanför safehouse för att en bil sprängdes :(
ohhhhh, ska testas!
reinholdsson
2006-03-26, 19:20
Capo level 25 är jag :)
Don_Kocke
2006-03-26, 19:45
utspelar det sig på samma platser som i filmen ?
blekfet2
2006-03-26, 19:51
2 banker rånade 4000:- samt 8000:- :)
reinholdsson
2006-03-26, 20:17
Hmm.. vad gör ni med pengarna? jag har typ inte haft någon användning för mina. Har över 400 000
Hmm.. vad gör ni med pengarna? jag har typ inte haft någon användning för mina. Har över 400 000
Finns en weapon dealer i en gränd som säljer en Dillinger(stavning?) som kostar 500k! ska visst vara värsting maskin gevär. Sen kan man ju köpa lite safe house här och där. :)
blekfet2
2006-03-26, 21:04
samma sak som i gta spelen, köpa hus och lek att du är Hugh Hefner :D
Väldigt "kort" spel måste jag säga (story + 30% ägande av NY) så hamnade sparfilen på 11:30. Att livet som DON suger är en annan femma...
Måste säga att jag personligen tröttnade på spelet rätt snabbt.
Spelet började i mina ögon med en schyst story (inte i mafia-klass - men ändå lite likheter me de mästerliga filmen/rna) - inspirerat av boken...
Att man inte lyckades övertala Francis Ford Coppola o Al Pacino förefaller ju inte märkligt, med tanke på hur spelet blev.
Nae, hoppas mafia-teamet får tummen ur o gör en tvåa och än en gång visar vart skåpet ska stå (Mafia var snyggare/roligare/bättre på alla sätt o vis), men efter att ha lirat ut det några gånger så kan man ju tröttna :)
Hoppas för allt i världen att inte EA försöker mjölka Godfather-licensen om det är såna här spel vi har att förvänta oss i fortsättningen :(
Nae, nu ska jag inte vara så negativ, det bjöd ju på en del spelglädje till en början, när man krävde protection av de 10-tal första affärerna, rånade den första banken, bribade de första poliserna, sprängde det första familje-nästet. Men bristen på variation gör det här spelet riktigt lidande...
Om nu bara dygnet hade fler än 24h och o om man bara kunde vara arbetslös/sjuksskriven med giltigt skäl så att man vågar ge sig in i spelet Elder Scrolls IV: Oblivion, verkar vara ett bra spel :)
blekfet2
2006-03-26, 22:04
Väldigt "kort" spel måste jag säga (story + 30% ägande av NY) så hamnade sparfilen på 11:30. Att livet som DON suger är en annan femma...
Måste säga att jag personligen tröttnade på spelet rätt snabbt.
Spelet började i mina ögon med en schyst story (inte i mafia-klass - men ändå lite likheter me de mästerliga filmen/rna) - inspirerat av boken...
Att man inte lyckades övertala Francis Ford Coppola o Al Pacino förefaller ju inte märkligt, med tanke på hur spelet blev.
Nae, hoppas mafia-teamet får tummen ur o gör en tvåa och än en gång visar vart skåpet ska stå (Mafia var snyggare/roligare/bättre på alla sätt o vis), men efter att ha lirat ut det några gånger så kan man ju tröttna :)
Hoppas för allt i världen att inte EA försöker mjölka Godfather-licensen om det är såna här spel vi har att förvänta oss i fortsättningen :(
Nae, nu ska jag inte vara så negativ, det bjöd ju på en del spelglädje till en början, när man krävde protection av de 10-tal första affärerna, rånade den första banken, bribade de första poliserna, sprängde det första familje-nästet. Men bristen på variation gör det här spelet riktigt lidande...
Om nu bara dygnet hade fler än 24h och o om man bara kunde vara arbetslös/sjuksskriven med giltigt skäl så att man vågar ge sig in i spelet Elder Scrolls IV: Oblivion, verkar vara ett bra spel :)
jag kan faktiskt hålla med dig lite angående spelet, spelat 4 timmar och är redan hyfsat less... aja ska spela igenom det bara för att kolla hur storyn urartar sig.
Btw, är inte maffia 2 redan under utveckling, hört för länge länge sedan att 2an skulle släppas slutet -06 :MrT: :MrT:
har aldrig testat mafia. Kanske borde sparka mig själv i röven o testa det :)
har aldrig testat mafia. Kanske borde sparka mig själv i röven o testa det :)
Gör det! Helt underbart spel! Man stör sig dock som fan på bilkörningen i början, men det är ju gammbilar så det ska vara lite utmaninig att köra T-ford i hundra knyck.
Wennerberg
2006-03-27, 10:37
Började spela det igår, vansinnigt skoj fan
Btw, är inte maffia 2 redan under utveckling, hört för länge länge sedan att 2an skulle släppas slutet -06 :MrT: :MrT:
Det har väl diskuterats av o an i snart 3 år nu, först avbröt dom det för Hidden and Dangerous 2. Men den som lever får se :)
Jag stör mig något fruktansvärt på en sak - Att man inte "styr" med musen. Kan man ändra så att man gör det?
Hahaha, fan va pinsamt asså...Märks att jag inte lirat spel på X år nu... :D
HUR KOMMER MAN UR BILAR? Borde det inte vara med "Action"-knappen!?
Hahaha, fan va pinsamt asså...Märks att jag inte lirat spel på X år nu... :D
HUR KOMMER MAN UR BILAR? Borde det inte vara med "Action"-knappen!?
Action-knappen (Default: Space)
O om inte det funkar för dig så betyder det att du kör piratat - ILLA! *grr27*
blekfet2
2006-03-27, 13:00
Action-knappen (Default: Space)
O om inte det funkar för dig så betyder det att du kör piratat - ILLA! *grr27*
ja pirat med den trasiga crackfilen. :D
reinholdsson
2006-03-27, 14:44
Har ni tänkt på att råna lastbilarna?
blekfet2
2006-03-27, 16:31
Har ni tänkt på att råna lastbilarna?
jag försökte men fick inte stopp en jäkel...
reinholdsson
2006-03-27, 17:07
Någon som vet om/hur man tar över en racket om man råkade döda ägaren?
Någon som vet om/hur man tar över en racket om man råkade döda ägaren?
Vad klåfingrig man får vara på avtryckaren då :booty:
De återupstår, efter payday. Precis som när du spränger stället (för att avsluta mobwar)
blekfet2
2006-03-27, 17:25
Vad klåfingrig man får vara på avtryckaren då :booty:
De återupstår, efter payday. Precis som när du spränger stället (för att avsluta mobwar)
spränger ställlet?
avslutar man inte mob war genom att "suga av" en FBI-snubbe? *popcorn*
avslutar man inte mob war genom att "suga av" en FBI-snubbe? *popcorn*
Flickorna bribar FBI-snubbar
Männen går o spränger en business som tillhör den familjen man krigar mot.
(Ta dig in på enklast möjliga vis o planta en bomb) :D
blekfet2
2006-03-27, 18:23
Flickorna bribar FBI-snubbar
Männen går o spränger en business som tillhör den familjen man krigar mot.
(Ta dig in på enklast möjliga vis o planta en bomb) :D
ohhhhhh..sweet....det vist ja´int´ :thumbup:
reinholdsson
2006-03-27, 18:55
Sweet.. nu äger jag allt i Little Italy :)
Sweet.. nu äger jag allt i Little Italy :)
hur tar man över lastbilarna? har försökt en massa men den kör bara över mig eller rymmer :(
haha, det känns lite löjligt när tattaglia fortfarande är med och krigar i storyn trots att det enda dom har kvar är en liten sketen fiskaffär som för tillfället är sönderbombad. :D
Jag älskar maffiafilmer, men jag tycker spelen blir kassa. Gillade varken Mafia eller The Godfather.
hur tar man över lastbilarna? har försökt en massa men den kör bara över mig eller rymmer :(
Ramma, skjut på den. Spräng den inte f.ö. :P
Till slut så öppnas bakdörrarna, 2 snubbar kommer ut. Döda dom, snacka me chaffisen.
Tips är att muta poliserna i området ;)
Wennerberg
2006-03-28, 09:46
Jag fattar inte hur man skall spränga en annan familjs racket? Skall man bara kasta in en dynamit där eller vart skall man planta bomben?
Hittar bara vanliga poliser, inga FBI agenter. Vart hittar man dem?
blekfet2
2006-03-28, 09:52
Jag fattar inte hur man skall spränga en annan familjs racket? Skall man bara kasta in en dynamit där eller vart skall man planta bomben?
Hittar bara vanliga poliser, inga FBI agenter. Vart hittar man dem?
bara kasta in en bomb väl!?!
Fbi snubbar ser du på kartan, ett gult tecken, det står på höra spalten (förklaringarna)
fan är det bara jag som blir illamående av spela mafia?
(kan ha och göra med magsjukan som höll i sig 3 dar) :MrT:
Wennerberg
2006-03-28, 17:52
Kan man inte byta kläder? Jag har inte kommit underfull med hur fan man gör det än. Hur gör man?
Kan man inte byta kläder? Jag har inte kommit underfull med hur fan man gör det än. Hur gör man?
Man gör det inte inne i själva spelet, därför kan det vara svårt att hitta. Innan man loadar ett nytt spel så ska man välja vilken load man vill köra. I samma screen finns nånstans en EDIT-knapp där man kan byta kläder, utseende etc.
Wennerberg
2006-03-28, 18:36
Man gör det inte inne i själva spelet, därför kan det vara svårt att hitta. Innan man loadar ett nytt spel så ska man välja vilken load man vill köra. I samma screen finns nånstans en EDIT-knapp där man kan byta kläder, utseende etc.
Ah, fan vad grymt, thanks mate
stoney_king
2006-03-28, 21:17
jag har precis börjat prova det... men jag tror att det är en bugg i mitt spel... jag trycker space=action för att sätta mig i en bil, jag antar att man ska trycka på space igen om man vill kliva ur bilen... det funkar inte... jag har tryckt på alla knappar som finns på tangentbordet, ingen funkar...
Jag har kollat alla möjliga knappar i key config men nu är jag idélös...
Nån som kan komma på nått?
Dissector
2006-03-28, 21:22
jag har precis börjat prova det... men jag tror att det är en bugg i mitt spel... jag trycker space=action för att sätta mig i en bil, jag antar att man ska trycka på space igen om man vill kliva ur bilen... det funkar inte... jag har tryckt på alla knappar som finns på tangentbordet, ingen funkar...
Jag har kollat alla möjliga knappar i key config men nu är jag idélös...
Nån som kan komma på nått?
EXAKT samma problem här. Tänkte just skriva ett inlägg om det! Hur i hela friden kommer man ur sitt åk? Jag har också tryckt på varenda liten ful knapp men inget händer. Sedan står den där Luca och blir förbannad för att jag inte följer med honom. Kasta fram era lösningar för jag är trött på att sitta fast i den där bilen :P
Wennerberg
2006-03-28, 21:26
Space funkar bra för mig. Jävligt skumt. Ni går ut på den sidan ni hoppas in på, så se till att där är rum att gå ur på bägge sidor.
blekfet2
2006-03-28, 21:31
EXAKT samma problem här. Tänkte just skriva ett inlägg om det! Hur i hela friden kommer man ur sitt åk? Jag har också tryckt på varenda liten ful knapp men inget händer. Sedan står den där Luca och blir förbannad för att jag inte följer med honom. Kasta fram era lösningar för jag är trött på att sitta fast i den där bilen :P
för att ni ha lagt till en skadad crack till spelet.....
reinholdsson
2006-04-01, 14:39
Bump! Någon som blivit Don ännu? själv är jag på god väg.
Bump! Någon som blivit Don ännu? själv är jag på god väg.
min polare blev don på 2-3 dagar.. men han är nörd.. jag är fortfarande soldier..
Don e la inga problem... Don of NYC e så långt från respekt man kan komma...
O R K A på det!
blekfet2
2006-04-01, 16:20
avinstallerade skiten....blev så satans less på det där skitspelet efter typ 6 timmar..
Börjat spela Civilization 4 istället......fan så bra det är!
reinholdsson
2006-04-02, 10:00
Finns en weapon dealer i en gränd som säljer en Dillinger(stavning?) som kostar 500k! ska visst vara värsting maskin gevär. Sen kan man ju köpa lite safe house här och där. :)
Har köpt den nu, levde inte upp till förväntningarna :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.