Visa fullständig version : Posta eran uptime
Det är dags att mäta e-penis på riktigt nu. Med andra ord uptime på hemdatorn(ej server även fast det kan vara intressant också). För er som inte vet hur man gör så är det i XP: kör->cmd->systeminfo.
Jag är mycket medveten om att denna tråd förmodligen bara kommer befolkas av mig och aliquis men jag har kört ben idag och är full av testosteronets självförtroende.
36 days 8 hours. Borde starta om snart antar jag.
rememberence
2006-03-24, 23:07
vad kör du för OS?
12h kanske. Satte på datorn i förmiddags nån gång.
rememberence
2006-03-24, 23:10
Windows XP
funkar det ens på sån uptime? :O
Helena B
2006-03-24, 23:12
Min dator brukar starta om sig själv om jag låter den stå på i några dagar. Nu är det 1 dag och 11 timmar. Inte mycket till e-penis här.
Tid sedan systemstart: 0 dagar, 9 timmar, 32 minuter, 8 sekunder
Server: Uptime 42 days 3 hours 26 minutes
startade om för 2dagar sen när jag istallerade nytt antivirusprogram men innan det så var det nog ett bra tag sen
11:26pm up 989 day(s), 10:43, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.02
EDIT: Datorn e inte ny, men duger åt quake :)
# uname -a
SunOS kurdistan 5.9 kurdernel sun4u sparc SUNW,Ultra-4
# uptime
12:50pm up 241 day(s), 23:24, 2 users, load average: 1.63, 1.76, 1.79
#
varför vill jag inte tro på det där? Så du har inte ens haft strömavbrott på över 2år?
varför vill jag inte tro på det där? Så du har inte ens haft strömavbrott på över 2år?
Jo? Måste datorn gå ner för det?
Jo? Måste datorn gå ner för det?
ja min dator funkar jävligt dåligt utan ström iaf
ja min dator funkar jävligt dåligt utan ström iaf
Jag har lite grejer som tar hand om sånt där trams, en stor låda som står där och gör mest ingenting men räddar när det behövs.. ;)
Vad kör du för OS andreas?
Jag har lite grejer som tar hand om sånt där trams, en stor låda som står där och gör mest ingenting men räddar när det behövs.. ;)
säg att du driver med mig, annars vill jag veta vad det ska vara bra för å vad du har på din dator som är så superviktigt
SunOS hero 5.8 Generic_117350-26 sun4u sparc SUNW,UltraAX-i2
är det där vad du har på datorn eller vilket OS du har ;)
säg att du driver med mig, annars vill jag veta vad det ska vara bra för å vad du har på din dator som är så superviktigt
Varför inte bara erkänna att du var fördomsfull mot honom? Du är uppenbarligen inte insatt i datorer och då är det naturligt att man inte alltid förstår varför man vill ha hög uptime på en server eller liknande. Be om ursäkt nu; den goda diskussionskulturen kräver det av dig.
rememberence
2006-03-24, 23:33
är det där vad du har på datorn eller vilket OS du har ;)
OSet
Varför inte bara erkänna att du var fördomsfull mot honom? Du är uppenbarligen inte insatt i datorer och då är det naturligt att man inte alltid förstår varför man vill ha hög uptime på en server eller liknande. Be om ursäkt nu; den goda diskussionskulturen kräver det av dig.
Ja innan du får ur mig en ursäkt för detta. :laugh:
Nice. =)
nej jag har inget direkt viktigt på den, men ett megabatteri är lätt att komma över om man jobbar på ställen där de byts ut titt som tätt
Ja innan du får ur mig en ursäkt för detta. :laugh:
Ställ dig vid skampålen unge man. Skammen är olidlig och stor.
Ställ dig vid skampålen unge man. Skammen är olidlig och stor.
är din påle stor eller vad säger du?
(för det där så slipper jag fan ursäkten ändå)
är din påle stor eller vad säger du?
(för det där så slipper jag fan ursäkten ändå)
Ursäkten godtas. ;)
Alexlindgren
2006-03-24, 23:43
9 timmmar,25min,17sek
EDIT: Datorn e inte ny, men duger åt quake :)
Är det den datorn du surfar på nu? Isåfall vad används för browser?
Samma fråga till bolio.
funkar det ens på sån uptime? :O
Inga problem alls, enda anledningen att jag startar om datorn är om jag installerar något som tvingar en omstart eller om jag reser bort en längre tid. Har inte krashat på år och dar även fast jag installerade 2003..
Då spelar jag, surfar, tittar på film, använder Office och programmerar på datorn. Fattar inte hur alla kan få sina datorer så kassa att de låser sig hela tiden.
Samma fråga till bolio.
Nej, klart inte. Jag kör Firefox överallt. Links/lynx om jag befinner mig i skalet på *nix.
6 dagar 12 timmar och några minuter, måste få bra ratio på torrenten.. :devil:
Samma fråga till bolio.
Firefox.
Men nej, det är inte datorn jag surfar med nu, det är inte ens datorn jag surfar med nånsin.. Jag trodde denna tråd bara var en penismätartråd så jag gav mitt bidrag genom den dator som jag har längst uptime på..
Servrar gills ju inte. ;)
Mmm, vet inte riktigt varför jag frågade om browser. Borde räknat ut att det var eldräven som användes. Bra uptime hur som helst :-)
Jag har en kompis som har haft sin bärbara påslagen sen 30 december 1999, orkar inte räkna ut hur många dagar det är :)
Han har den liggande i en garderob och brukar kolla till den med jämna mellanrum nån gång var 6e månad. Det är hans starkaste minne från förra milleniumet :nerd:
rememberence
2006-03-24, 23:57
Jag har en kompis som har haft sin bärbara påslagen sen 30 december 1999, orkar inte räkna ut hur många dagar det är :)
Han har den liggande i en garderob och brukar kolla till den med jämna mellanrum nån gång var 6e månad. Det är hans starkaste minne från förra milleniumet :nerd:
sånt är ju bara underbart :D
17dagar 10timmar ... win xp cs server ..
14 timmar 30 minuter 35 sekunder, aight.
Min lajnux-burk:
root@leet:~# uptime
00:27:41 up 368 days, 12:18, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
Nån dag kanske. Min nätverksuppkoppling bryts då och då, så jag måste starta om. Bryr mig inte tillräckligt för att leta reda på felet...
Tricklev
2006-03-25, 01:32
:laugh: :laugh: :hbang:
hardcore?
Metal_boy_
2006-03-25, 01:34
"Mamma titta!" Skrek jag och svingade runt katten i svansen när jag var kort, så jag passar väl rätt bra in på den lilla skiten som sitter och biter i kattens svans :)
"Mamma titta!" Skrek jag och svingade runt katten i svansen när jag var kort, så jag passar väl rätt bra in på den lilla skiten som sitter och biter i kattens svans :)
nån postade i fel tråd tro å nu kan du inget göra för jag har quotat dig :D
Metal_boy_
2006-03-25, 01:49
nån postade i fel tråd tro å nu kan du inget göra för jag har quotat dig :D
HAHA, fan!
Sug mig hårt men långsamt! *grr27*
*cry*
Bara jag som brukar stänga av datorn över natten? Blir så djävla dålig luft annars.
reinholdsson
2006-03-25, 04:36
Bara jag som brukar stänga av datorn över natten? Blir så djävla dålig luft annars.
Jag stänger av nästan jämt. Vill inte höra surret.
1 timma, 5 minuter, 24 sekunder.
Ooo liten penis, liten penis!
Stänger alltid av på natten, min låter för mycket för att ha på.
Ninjasmurf
2006-03-25, 07:33
uptime 0d 0t 9min 31sek
precis startat datorn och hämtat en kopp kaffe och en bar
Skratt vi hadde en linuxhäck i ett rack som stog online i 2,5 år sen när vi racka ur den och stoppa i mer minna startade den aldrig igen.. ha ha ha BIG MISSTAKE.
2.5 år är i sammanhanget ganska lite , vi har haft kunder med tandem maskiner som stått på bra mycke längre än så.
uptime
08:57:23 up 379 days, 16:08, 12 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00
rememberence
2006-03-25, 10:11
Stänger alltid av på natten, min låter för mycket för att ha på.
min låter överdrivet mycket....jobbigt att ens sitta vid datorn nästan :/
The_RobRoy
2006-03-25, 10:13
Har XP, startar om ibland, men nu var det tydligen ett tag sen:
Tid sedan systemstart: 35 dagar, 14 timmar, 20 minuter, 14 sekunder
hahavaffan
2006-03-25, 10:57
Igår skulle jag skriva ut från vår backoffice-pc på jobb. Det är den som sköter alla kortköp, kontakt med banken osv. Men också den enda med färgskrivare. Iallafall... det gick inte. Så jag tänkte starta om den, och innan kollade jag hur länge den stått igång. Den hade varit igång i 2145 timmar i sträck. Alltså nästan 90 dygn. Det tyckte jag var sjukt mycket, med tanke på att den används mycket och ofta, och har en JÄVLA massa småprogram installerade som sköter kassadatorerna osv.
Min egen har för tillfället varit i gång en timme kanske. Rekord ligger väl på två-tre dygn.
hahavaffan
2006-03-25, 11:00
Okej. Läste tråden. Mina 90 dagar jag varit med om var ju inte så mycket tydligen. :)
har väl inte haft på mer än en dag; SPARA STRÖM FFS.!!!!"1
Skratt vi hadde en linuxhäck i ett rack som stog online i 2,5 år sen när vi racka ur den och stoppa i mer minna startade den aldrig igen.. ha ha ha BIG MISSTAKE.
2.5 år är i sammanhanget ganska lite , vi har haft kunder med tandem maskiner som stått på bra mycke längre än så.
Jupp. Jag ägde datorer i Japan med en uptime på i genomsnitt 3-4 år. :D
Sicket snack ... du har aldrig vart i japan.
pocoloco
2006-03-25, 12:22
ParsISP rulez.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.