handdator

Visa fullständig version : Gah! Problem med Morrowwind!

timoat
2006-03-24, 19:24
Jag köpte Morrowwind, för att oblivion hackade som tusan. Men jag kan inte ens starta det! Allt installeras, men "Morrowwind har stött på ett fel och måste avslutas" Vafan!
Jag har installerat den patchen, men no avail. Är det nån som har erfarenheter?

Gabbe
2007-01-05, 15:59
brukar alltid formatera datan när sånt uppstår men tror kanappast att det är den bästa lösningen... ;)

Zakath
2007-01-05, 16:56
Vad har du för systemspecifikationer?

Mental
2007-01-05, 17:07
Generella tips utan att veta något mera om din dator.

Uppdatera antivirusprogram och sök igenom datorn
Uppdatera anti spyware program och sök igenom datorn.
Kör Windowsupdate och dra hem uppdateringarna.
Uppdatera grafikkortsdrivrutinerna
Uppdatera ev chipset drivrutiner.
Uppdatera DirectX drivrutinerna
Uppdatera Ljudkortsdrivrutiner.
Avinstallera programmet som strular, ta manuellt bort alla kataloger som kan ha med programmet att göra.
Starta om datorn.
Installera programmet igen och aplicera uppdateringen utan att försöka starta/spela programmet innan.

Om inte det här hjälper så är det dags att se över konflikter med andra program, du kanske kör deamontools eller cloneCD, alcohol 120% och liknande som stör kopieringsskyddet, windows brandvägg kanske lägger sig i? Skype har en tendens att störa vissa funktioner, osv osv, se över vad som autostartar genom att köra msconfig, exprimentera med att låta vissa program vara avstängda.

Sen återstår ominstallering av windows och ev felsökning av hårdvara, men så långt hoppas jag inte du behöver gå.

Halldin
2007-01-05, 17:10
Har du codec packs installerade, typ nimos codec pack, så kan spelet krascha när den försöker visa introfilmen.
Gissar på att det är det.

Edit: Alltså, trådjäveln är ju från 24e mars förra året. Varför bumpa? :/