Visa fullständig version : Korkad Polis
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=531424&previousRenderType=3
Finns så många saker som är fel med det här.
Varför snor en vuxen människa med ett fast jobb 110 kronor ur en spargris?
Varför anmäler man händelsen istället för att sköta det själv? Jag menar... 110 kronor *rolleyes*
Varför går det ens till tingsrätten? Det måste ju kosta massor av pengar att behandla ett sånt här skitärende, eller finns det inget pris på rättvisa? :D
Helt sjukt!
Vad får en polis att göra någonting sådant?
Det skall ju vara "rätt" personer som poliser, inga snattare! :laugh:
110 spänn också, helt sjukt!
Han kanske led av kleptomani.
J.Saarela
2006-03-24, 15:37
PeterN1 ?
'
hahahahahhahahahaha
Bronkitkorv
2006-03-24, 17:04
Det måste vara nåt fel i huvet på en vuxen människa som gör så *screwy*
Fredrik S
2006-03-24, 18:54
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=531424&previousRenderType=3
Finns så många saker som är fel med det här.
Varför snor en vuxen människa med ett fast jobb 110 kronor ur en spargris?
Varför anmäler man händelsen istället för att sköta det själv? Jag menar... 110 kronor *rolleyes*
Varför går det ens till tingsrätten? Det måste ju kosta massor av pengar att behandla ett sånt här skitärende, eller finns det inget pris på rättvisa? :D
Tycker faktiskt att det var rätt att anmäla. En person som har så här lågt rättsmedvetande skall inte arbeta som polis. Att man dessutom är så ointelligent att man väljer att riskera sitt arbete för 110kr gör inte direkt saken bättre, men det är en annan historia.
userfriendly
2006-03-24, 19:04
Antaligen (hej jag e psykolog) så blir det en sån "grej" att följa lagen hela tidne o att kämpa för den, att det blir nån slags spänningsreduktion att snatta.
Det är säkert rätt normalt att det blir så men det är sjäölvkalrt ett problem. Kanske ska man inte arbeta som polis på det sättet för länge, samma med migrationsverket osv.
Brukar snatteri verkligen gå till rättegång ifall man har erkänt?
Har för mig att det inte är så *screwy*
Hela scenariot verkar så bizarrt.
Han måste vara kleptoman och inte haft någon chans att kunna kontrollera gärningen.
FFS 110 spänn... :confused:
Why?
Polis polis tjuvande gris :whipped:
Han bara måste ha varit kleptoman, har svårt att se någon annan förklaring :confused:
Skulle ju också kunna förklara varför hans "kompis" polisanmälde, ifall det fanns flera misstänka stöldet innan av pennor, mackor etc.. :confused:
Ifall han typ var i någon ekonomisk kris, måste ha 110:- till hyran typ, så går det att låna 110 spänn
Runda Grodan
2006-03-25, 08:09
Men hallå, han kanske var tvungen att prova en BIG:er Mac på Donken. :eating:
internethjälten
2006-03-25, 09:33
Brukar snatteri verkligen gå till rättegång ifall man har erkänt?
Har för mig att det inte är så *screwy*
Han är polis, ärendet är så pass viktigt i detta fallet
då det berör hans jobb samt trovärdighet med mera.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.